Peugeot 106 Rallye verkocht - En nu?
-
OnlineStefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Re: Peugeot 106 S2 Rallye
Ja precies, ik snap je! 

- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Peugeot 106 S2 Rallye
Mijn auto had twee verschillende stoelen, een Rallye stoel aan de passagierszijde en een sportstoel aan de bestuurderszijde. Graag zou ik twee dezelfde, originele Rallye stoelen willen. Nu dacht ik dat ik een Rallye stoel gekocht had, maar dit blijkt dezelfde stof (fijn geweven en groenig van kleur) als de sportstoel die ik momenteel heb te zijn. Wel heeft deze skylederen zijkanten en volledig achterzijde van sky.
Iemand enig idee wat nu de originele stoel is van mijn Rallye (S2, BJ 1998)?
Hieronder links mijn huidige passagiersstoel, volgens mij de originele Rallye stoel. Rechts de reeds aangekochte bestuurdersstoel.
De achterbank is overigens hetzelfde als de linkse stoel op de foto’s. Logisch zou zijn dat dit het dan ook zou zijn origineel.

Iemand enig idee wat nu de originele stoel is van mijn Rallye (S2, BJ 1998)?
Hieronder links mijn huidige passagiersstoel, volgens mij de originele Rallye stoel. Rechts de reeds aangekochte bestuurdersstoel.
De achterbank is overigens hetzelfde als de linkse stoel op de foto’s. Logisch zou zijn dat dit het dan ook zou zijn origineel.

Laatst gewijzigd door Godspeed op 29 dec 2020, 15:34, 8 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Peugeot 106 S2 Rallye [Interieur vraag P6]
Plaatjes werken niet 

- Godspeed
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Links is de originele, Rallye interieur is altijd zwart.
-
OnlineMartijn M
Is de bestuurdersstoel niet gewoon heul heul heul vies?
- Godspeed
Ja? Dan zou mijn vermoeden kloppen. Dan ben ik benieuwd waar de groenige stoel met sky zijkanten vandaan komt...
Nee, is echt andere stof. Fijner geweven ook dan de zwarte.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Denk dat die groenige stoel misschien wel uit een Accent of iets komt?
Bij de Rallye modellen, 205 en 106 zijn de stoelen altijd zwart.
Bij de Rallye modellen, 205 en 106 zijn de stoelen altijd zwart.
- Godspeed
Ik zag op Marktplaats een GTI die die stoelen heeft. Met die groenige stof met sky zijkant en volledige sky achterkant. Wellicht is dit nog afhankelijk van het bouwjaar. Ik was van mening dat de groenige stoelen zonder sky zijkant afkomstig waren van Sport modellen. Maar die zie ik vaak met zwarte stoelen en een ander patroon.
Hoe dan ook, de vier stoelen die ik inmiddels heb verzameld ga ik vanavond bekijken met een bekleder die ervaring heeft met Peugeot spul (van Wijk Bekleding in Overpelt, BE). Hopelijk kan hij van de vier op z’n minst twee goede maken. De bekleding echter zal wel deels vervangen moeten worden van de bestuurdersstoel.
Hoe dan ook, de vier stoelen die ik inmiddels heb verzameld ga ik vanavond bekijken met een bekleder die ervaring heeft met Peugeot spul (van Wijk Bekleding in Overpelt, BE). Hopelijk kan hij van de vier op z’n minst twee goede maken. De bekleding echter zal wel deels vervangen moeten worden van de bestuurdersstoel.
-
Alleen de 1998 Sport heeft de Rallye-patroon stoelen zonder skai zijkant. Daarna kregen ze een ander patroon. In Duitsland zie ik wel een stuk meer 106'en met de Rallye bekleding. 1.4's met Rallye-look pakketje en meerdere bouwjaren Sport. Zal daar wel vandaan komen. GTI heeft dat patroon nooit gehad dus waarschijnlijk zijn die stoelen achteraf in die GTI van marktplaats gezet.
Ben benieuwd naar het resultaat straks! Lekker bezig met de auto!
Ben benieuwd naar het resultaat straks! Lekker bezig met de auto!
- Godspeed
Zojuist mijn stoelen afgegeven bij Van Wijk Bekleding in Overpelt. Edwin (van Wijk) doet veel met Peugeot interieurs, voornamelijk 205jes. Zelf is hij groot liefhebber van de 309, maar eigenlijk in het algemeen van hot hatches. Aardige vent die de stof (haha!!1) goed lijkt te kennen betreft interieur en stoffering.
Hoe dan ook, alle vier de stoelen (twee uit de auto + twee reeds aangekochte) bij hem afgegeven en even plan van aanpak besproken. Hier kwam helaas niet uit wat ik had gewenst. Gewenste uitkomst was om twee originele, of althans origineel ogende Rallye stoelen over te houden. Wat dit eigenlijk zouden moeten zijn, weet ik inmiddels nog steeds niet. Enige ding dat zeker is, is dat de Rallye sky (kunstleer) op de zijkanten en volledige achterzijde hoort te hebben.
De huidige passagiersstoel, blijkt gevulkaniseerd te zijn. Dit is een techniek waarbij de stoffering wordt volgespoten met schuimvulling en dus geen stiknaden aanwezig zijn in de bepaalde stoeldelen. Dit maakt het erg lastig voor reparatie, want de stof en de vulling kun je niet of nauwelijks scheiden omdat deze door het vulkaniseren verkleefd zijn. Wanneer je dit wel probeert, is de verwachting dat je meer schade aanbrengt dan je later gecorrigeerd zal krijgen. Laat staan beter maken dan het was. Volgens Edwin is dit een techniek die Peugeot's stoffeerderijen pas zijn gaan toepassen vanaf 2002, erg onwaarschijnlijk dus dat mijn MY98 dit interieur als origineel had. Tevens lijkt mijn achterbank qua kleur en weefpatroon erg op deze stoel, maar de achterbank is wel gestikt. Ook onwaarschijnlijk dat dit origineel een match was met de stoel. Deze stoel kan ik dit eigenlijk vergeten, of in de huidige staat terugplaatsen. De huidige staat echter vind ik geen porum, dus dat is geen optie. In de prullenbak (marktplaats) ermee dus.
Hiermee houd ik nog 'maar' één stoel over met kunstleer op de zijkant, maar deze heeft beschadigingen (deze stoel heb ik reeds gekocht). Deze beschadigingen zijn te repareren, maar eigenlijk heb ik geen stoel die ook na reparatie hiermee matcht vanwege verschil in stof, zie foto's in mijn post hierboven. Dit optie laat ik dus ook maar varen, want dan houd ik twee verschillende stoelen of moet ik wederom op zoek om iets anders te gaan kopen.
Dan houd ik nog twee Sport stoelen over, die eigenlijk beide in vrij goede conditie zijn; de huidige bestuurdersstoel en de reeds aangekochte passagiersstoel. Dit is een 'perfect match' met elkaar, maar helaas niet met de achterbank en ook niet origineel want ze hebben geen kunstlederen zijkanten. Wel is dit inmiddels de goedkoopste oplossing om twee dezelfde stoelen te hebben in prima staat (kan beter maar is acceptabel voor mij). Met Edwin wil ik nog wel bespreken wat het zou kosten om deze stoelen nu 'aftermarket' te voorzien van kunstlederen zijkanten en achterzijde. Dan zijn de looks nagenoeg volledig origineel, maar ik ben bang dat dit zijn doel voorbij gaat.
Stof tot nadenken dus. Wellicht nog wel even de bekende 106 handelaren en slopen afbellen om wat informatie in te winnen.
/dagboek
Hoe dan ook, alle vier de stoelen (twee uit de auto + twee reeds aangekochte) bij hem afgegeven en even plan van aanpak besproken. Hier kwam helaas niet uit wat ik had gewenst. Gewenste uitkomst was om twee originele, of althans origineel ogende Rallye stoelen over te houden. Wat dit eigenlijk zouden moeten zijn, weet ik inmiddels nog steeds niet. Enige ding dat zeker is, is dat de Rallye sky (kunstleer) op de zijkanten en volledige achterzijde hoort te hebben.
De huidige passagiersstoel, blijkt gevulkaniseerd te zijn. Dit is een techniek waarbij de stoffering wordt volgespoten met schuimvulling en dus geen stiknaden aanwezig zijn in de bepaalde stoeldelen. Dit maakt het erg lastig voor reparatie, want de stof en de vulling kun je niet of nauwelijks scheiden omdat deze door het vulkaniseren verkleefd zijn. Wanneer je dit wel probeert, is de verwachting dat je meer schade aanbrengt dan je later gecorrigeerd zal krijgen. Laat staan beter maken dan het was. Volgens Edwin is dit een techniek die Peugeot's stoffeerderijen pas zijn gaan toepassen vanaf 2002, erg onwaarschijnlijk dus dat mijn MY98 dit interieur als origineel had. Tevens lijkt mijn achterbank qua kleur en weefpatroon erg op deze stoel, maar de achterbank is wel gestikt. Ook onwaarschijnlijk dat dit origineel een match was met de stoel. Deze stoel kan ik dit eigenlijk vergeten, of in de huidige staat terugplaatsen. De huidige staat echter vind ik geen porum, dus dat is geen optie. In de prullenbak (marktplaats) ermee dus.
Hiermee houd ik nog 'maar' één stoel over met kunstleer op de zijkant, maar deze heeft beschadigingen (deze stoel heb ik reeds gekocht). Deze beschadigingen zijn te repareren, maar eigenlijk heb ik geen stoel die ook na reparatie hiermee matcht vanwege verschil in stof, zie foto's in mijn post hierboven. Dit optie laat ik dus ook maar varen, want dan houd ik twee verschillende stoelen of moet ik wederom op zoek om iets anders te gaan kopen.
Dan houd ik nog twee Sport stoelen over, die eigenlijk beide in vrij goede conditie zijn; de huidige bestuurdersstoel en de reeds aangekochte passagiersstoel. Dit is een 'perfect match' met elkaar, maar helaas niet met de achterbank en ook niet origineel want ze hebben geen kunstlederen zijkanten. Wel is dit inmiddels de goedkoopste oplossing om twee dezelfde stoelen te hebben in prima staat (kan beter maar is acceptabel voor mij). Met Edwin wil ik nog wel bespreken wat het zou kosten om deze stoelen nu 'aftermarket' te voorzien van kunstlederen zijkanten en achterzijde. Dan zijn de looks nagenoeg volledig origineel, maar ik ben bang dat dit zijn doel voorbij gaat.
Dit is nog steeds niet het geval, maar de groenige kleur is vermoedelijk wel ontstaan door verkleuring. De originele kleur zal veel donkerder, misschien wel zwart of donker grijs zijn geweest.
Stof tot nadenken dus. Wellicht nog wel even de bekende 106 handelaren en slopen afbellen om wat informatie in te winnen.
/dagboek
-
Re: Peugeot 106 S2 Rallye [Interieur ellende P6]
Gewoon die 2 sport stoelen er in zetten en de achterbank verwijderen? 
Overigens wel benieuwd hoe je het nu vindt om naast de dikke leaseback een leuke hot hatch te rijden, waar je door de ouderdom wel vaker iets mee hebt, maar je ook meer naar je hand kunt zetten.

Overigens wel benieuwd hoe je het nu vindt om naast de dikke leaseback een leuke hot hatch te rijden, waar je door de ouderdom wel vaker iets mee hebt, maar je ook meer naar je hand kunt zetten.
- RS-Ron
Heb je al overwogen de beide stoelen met textielverf zwart te spuiten ? De zittingen en rugleuning zien er op de foto’s identiek uit. De rest spuit je met textielverf netjes zwart. Heb je nieuw interieur voor Max 30€. Ik heb bij de Giulia het hemeltije, achterbank en hoedenplank met HG leerverf netjes egaal zwart gemaakt. Leek wel nieuw, was 12,75€ kwijt.
Gr Ron
Gr Ron
- Tim N
Goeie tip van Ron.
- Godspeed
Denk dat ik de achterbank voorlopig laat zitten voor dat laatste beetje geluidsdemping. De Rallye is met de standaard uitlaat al redelijk gehorig en resoneert in het interieur bij hoge toeren. Zonder de achterbank en mogelijk in de toekomst met blèrpijp zie ik dat niet zitten.KoenM schreef: 30 dec 2020, 22:57 Gewoon die 2 sport stoelen er in zetten en de achterbank verwijderen?
Wat betreft de leaseauto: door de Rallye ernaast ga je beide echt meer waarderen. Hoewel de Audi aanzienlijk sneller is geeft het niet meer voldoening, voornamelijk door de wat besluiteloze automaat en ondersturend karakter. Daarentegen is het qua comfort en luxe natuurlijk het andere uiterste. Ondanks dat het beide rappe Hatchbacks zijn, hadden ze niet veel verder uit elkaar kunnen liggen. Leuk om te ervaren wel.
Daar zou ik het niet op durven gokken. Bij leer wellicht wel, textiel zeker niet.RS-Ron schreef: 31 dec 2020, 10:46 Heb je al overwogen de beide stoelen met textielverf zwart te spuiten ? De zittingen en rugleuning zien er op de foto’s identiek uit. De rest spuit je met textielverf netjes zwart. Heb je nieuw interieur voor Max 30€. Ik heb bij de Giulia het hemeltije, achterbank en hoedenplank met HG leerverf netjes egaal zwart gemaakt. Leek wel nieuw, was 12,75€ kwijt.
Gr Ron
- RS-Ron
Heb erg nette resultaten gezien van het spuiten van textiel. Structuur en stof blijft origineel zoals af fabriek. Dun ik laagje voor laagje.Godspeed schreef: 01 jan 2021, 13:30Denk dat ik de achterbank voorlopig laat zitten voor dat laatste beetje geluidsdemping. De Rallye is met de standaard uitlaat al redelijk gehorig en resoneert in het interieur bij hoge toeren. Zonder de achterbank en mogelijk in de toekomst met blèrpijp zie ik dat niet zitten.KoenM schreef: 30 dec 2020, 22:57 Gewoon die 2 sport stoelen er in zetten en de achterbank verwijderen?
Wat betreft de leaseauto: door de Rallye ernaast ga je beide echt meer waarderen. Hoewel de Audi aanzienlijk sneller is geeft het niet meer voldoening, voornamelijk door de wat besluiteloze automaat en ondersturend karakter. Daarentegen is het qua comfort en luxe natuurlijk het andere uiterste. Ondanks dat het beide rappe Hatchbacks zijn, hadden ze niet veel verder uit elkaar kunnen liggen. Leuk om te ervaren wel.
Daar zou ik het niet op durven gokken. Bij leer wellicht wel, textiel zeker niet.RS-Ron schreef: 31 dec 2020, 10:46 Heb je al overwogen de beide stoelen met textielverf zwart te spuiten ? De zittingen en rugleuning zien er op de foto’s identiek uit. De rest spuit je met textielverf netjes zwart. Heb je nieuw interieur voor Max 30€. Ik heb bij de Giulia het hemeltije, achterbank en hoedenplank met HG leerverf netjes egaal zwart gemaakt. Leek wel nieuw, was 12,75€ kwijt.
Gr Ron
Gr Ron
- Godspeed
Wellicht dat het kan, maar ik durf het er simpelweg niet op te wagen.
Kogel is door de kerk. De sportstoelen die in redelijk goede staat zijn worden nog even opgefrist en voorzien van kunstleer aan de zijkanten. Ik heb dan twee dezelfde goede stoelen met de look zoals die van een Rallye hoort te zijn. Enige puntje is dan het kleurverschil met de achterbank, dus ik wil nog even op zoek naar een achterbank met dezelfde bekleding als de sportstoelen. Als iemand iets weet hoor ik het graag!
Kogel is door de kerk. De sportstoelen die in redelijk goede staat zijn worden nog even opgefrist en voorzien van kunstleer aan de zijkanten. Ik heb dan twee dezelfde goede stoelen met de look zoals die van een Rallye hoort te zijn. Enige puntje is dan het kleurverschil met de achterbank, dus ik wil nog even op zoek naar een achterbank met dezelfde bekleding als de sportstoelen. Als iemand iets weet hoor ik het graag!
- Godspeed
Vanmiddag even de auto van binnen willen stofzuigen en schoonmaken omdat nu toch de stoelen eruit zijn. Maar geheel volgens het patroon sinds de auto in mijn eigendom is, ook hier weer een tegenslag
Ik wist dat er wat vocht in de auto zat want de ramen waren zo nu en dan beslagen, maar ik had niet verwacht dat het zo erg was.
Eerste dat ik constateerde tijdens het stofzuigen was een vochtige plek in/onder een van de uitsparingen in de vloerbekleding:

Bij indrukken van deze plek bleek dit meer dan alleen maar wat vocht te zijn. Dus toen maar meteen even ermee aan de slag, om vervolgens na verwijderen van de bekleding dit aan te treffen:

De geluidsisolatie onder de vloerbekleding aan de bestuurderskant bleek volledig doorweekt.
De isolatie was volledig naar de knoppen inmiddels. Bij verwijderen trok ik deze op meerdere plekken kapot. Ik had nog de hoop dit te kunnen laten drogen en terug te plaatsen, maar die illusie ben ik inmiddels wel kwijt. Gelukkig geen roest of slechte plekken te voorschijn gekomen, maar het is wel duidelijk dat ik nog een aandachtspuntje erbij heb. Vermoedelijk het deurrubber aan de bestuurderskant, want hier zie ik nog wel eens een druppel naar beneden komen na sluiten van de deur. Nu eerst maar even de bodem droog en schoonmaken en dan zien we weer verder...

Gelukkig niet alleen maar ellende, ik heb zowaar ook geld in de auto gevonden!

Eerste dat ik constateerde tijdens het stofzuigen was een vochtige plek in/onder een van de uitsparingen in de vloerbekleding:

Bij indrukken van deze plek bleek dit meer dan alleen maar wat vocht te zijn. Dus toen maar meteen even ermee aan de slag, om vervolgens na verwijderen van de bekleding dit aan te treffen:

De geluidsisolatie onder de vloerbekleding aan de bestuurderskant bleek volledig doorweekt.

De isolatie was volledig naar de knoppen inmiddels. Bij verwijderen trok ik deze op meerdere plekken kapot. Ik had nog de hoop dit te kunnen laten drogen en terug te plaatsen, maar die illusie ben ik inmiddels wel kwijt. Gelukkig geen roest of slechte plekken te voorschijn gekomen, maar het is wel duidelijk dat ik nog een aandachtspuntje erbij heb. Vermoedelijk het deurrubber aan de bestuurderskant, want hier zie ik nog wel eens een druppel naar beneden komen na sluiten van de deur. Nu eerst maar even de bodem droog en schoonmaken en dan zien we weer verder...

Gelukkig niet alleen maar ellende, ik heb zowaar ook geld in de auto gevonden!

- RS-Ron
Dit zijn geen tegenslagen, dit zijn amper uitdagingen. Ik zie alleen goed nieuws............. Als Alfarijder wordt je hier blij van. Lekkage betekend bij Alfa’s gaten in de bodem, felsnaden vol roest, kortsluiting in de bedrading en daar waren ook de stoelbevestigingen weggerot. Dus dit is peanuts. Vloer droogmaken, ding zonder bekleding testen waar water naar binnen komt, verhelpen. Voor paar knikkers en een flippo goede isolatie met de verfstripper (verwarmen) netjes op de bodem plakken, vloerbedekking erop en klaar.
Gr Ron
Gr Ron
- Godspeed

Als je het zo bekijkt dan kun je het bijna iets goeds noemen: nu zie ik met eigen ogen dat de bodem in ieder geval niet rot is.
Het is dan ook niks onoverkomelijks, maar ik had liever gezien dat de vloer kurkdroog was natuurlijk.
-
Ik dacht dat je een auto kocht waar al redelijk geïnvesteerd was. Wat een tegenslagen telkens. Knap dat je blijft doorgaan.
-
OnlineMartijn_bmw
haha idd, vind dit ook wel meevallen.RS-Ron schreef: 03 jan 2021, 22:17 Dit zijn geen tegenslagen, dit zijn amper uitdagingen. Ik zie alleen goed nieuws............. Als Alfarijder wordt je hier blij van. Lekkage betekend bij Alfa’s gaten in de bodem, felsnaden vol roest, kortsluiting in de bedrading en daar waren ook de stoelbevestigingen weggerot. Dus dit is peanuts. Vloer droogmaken, ding zonder bekleding testen waar water naar binnen komt, verhelpen. Voor paar knikkers en een flippo goede isolatie met de verfstripper (verwarmen) netjes op de bodem plakken, vloerbedekking erop en klaar.
Gr Ron
oude auto's is gewoon altijd wat mee ook qua lekkage rubbers en plak wordt oud.
Ik zou ook even het folie achter je deurpaneel checken, vaak laat dat los en loopt het daar langs naar binnen
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Ik ook, vooral het roest gedeelte. 22 jaar oud, ik vind het allemaal best netjes. Bij oudere auto's ga je altijd wel wat vinden.
- Niels
- Auto: Prius+
Scheelt ook weer 10kg aan gewicht zo! 
Water is altijd ruk maar iig geen roest.

Water is altijd ruk maar iig geen roest.
- Paskal
- Auto: meerdere
Beter nu constateren dan wanneer je de stoelen er weer in hebt staat.
Vele 205 GTi-tjes gehad en ook die hadden vrijwel allemaal last van verrotte isolatie links of rechts door lekkage. Gelukkig is eea eenvoudg te herstellen
Vele 205 GTi-tjes gehad en ook die hadden vrijwel allemaal last van verrotte isolatie links of rechts door lekkage. Gelukkig is eea eenvoudg te herstellen