+1.indobesar schreef: 31 aug 2019, 09:38 Prima instelling om vlees te minderen. Goed voor zowel het dier, jezelf als deze planeet. En als je dan toch vlees wil eten, bij voorkeur lokaal van een EKO veehouder.
Een kijkje bij een mega stal (hebben ze veel hier in Brabant) en in een vleesverwerkingsbedrijf zet je tot nadenken.
Oh, btw tofu en tempeh zijn GEEN vleesvervangers! Maar prima ingrediënten voor losstaande gerechten e/o met vlees!
Domme Hollanders ook...![]()
Of de US eens “bijscholen”Kadett schreef: 31 aug 2019, 05:24 Als de hele wereld vegatarisch wilt worden moet er zoveel bos omgebouwd worden tot plantages dat de aarde juist nog een paar stapjes achteruit gaat. Enige manier is geboortebeperking.
JP schreef: 31 aug 2019, 09:41 Echte mannen eten vlees, en dan moet je niet van die wijvenpraat gaan uitkotsen over slecht voor het milieu, arme diertjes, lopen teren op een paar blaadjes rucola. Flikker toch op met die quinoa-burgers, je spelt-brood, glutenintolleranties, koemelkwitallergieën....
Sinds dat linkse gutmensch, afgewogen, kcal tellende, politiek correcte voer wat ze je nu voorschotelen, en waar hele volksstammen mekaar over achterna lopen, is het steeds minder gesteld met immuunsystemen. Als ze 100meter van een levende dier komen, zijn ze alweer ziek.
Die zilvervlies, bulgur vretende yogamutsen kosten de samenleving alleen maar geld, want weerstand hebben ze niet.
Dat heeft de grootste impact inderdaad:
Kunnen die gewoon niet helemaal stoppen met eten, lost het probleem zichzelf op.
Ik eet geen vis meer Ion Lee. Krijg ik 'n schuldgevoel van namelijk!
+1Vlokmans schreef: 31 aug 2019, 09:19I'm with you Ron......RS-Ron schreef: 31 aug 2019, 00:54 Ben ik nou de enige die dit topic leest en interpreteerd als een grap ?
Gr Ron
Vlees eten moeilijk moreel te verantwoorden? Wellicht eens evolutionair, of voedingswaardetechnisch proberen dan. En als dat eenmaal ingedaald is, kiezen voor "goed" vlees: biologisch, zonder toevoegingen, van goed verzorgde dieren. Minder vlees eten kan prima, maar eet dan kwaliteit. En die kwaliteit heeft ook betrekking op het leven dat het beestje heeft gehad.
Daarnaast word ik schijtziek van die misplaatste moraliteit en dubbele bodems van allerlei gefabriceerde schuldcomplexen. Hoe verzin je het om in de eerste plaats mensen die nu leven verantwoordelijk te houden voor iets wat eeuwen terug is gebeurd en dan ook nog eens het verband te leggen met hedendaagse veehouderij? De oorsprong, of sleutel zo je wil, is geboortebeperking. Al het andere is symptoombestrijding en roept in ieder geval bij mij associaties op met de vroegere aflaat en het dom en bang houden van mensen.
Stoppen met vlees of vis eten.