Loe and the porsche

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Andre

Bericht door Andre » 15 feb 2007, 00:01

kevin krijgt spijt als ie die boot van jou koopt dat weet ik al wel.

filip Dehond

Bericht door filip Dehond » 15 feb 2007, 00:27

zoals ik kev zie rijden over de baantjes bij hun achter ..
dan denk ik dat die best terug een evo koopt met reigers eronder.

RVV

Bericht door RVV » 15 feb 2007, 00:41

Als Kevin hem koopt blijft ie nog wel binnen de 'familie' ;-)

RVV

Bericht door RVV » 15 feb 2007, 00:45

Kris mijn zegen heb je voor die 997 hoor. ;-)

Andre

Bericht door Andre » 15 feb 2007, 00:51

Mijn zegen heb je ook.

Rebel

Bericht door Rebel » 15 feb 2007, 01:14

Ik zou pas zo een Porsche kopen als ik verder alles had zoals ik het wilde, perfect huis, mijn geld goed belegd in onroerend goed, en zeker zijn dat ik nooit meer een stap terug zou hoeven doen.
Een keer die auto kopen en erna weer 3 stappen terug doen na 10 jaar is voor mij geen optie. Liever de rustige weg, en steeds een trapje hoger.

We hebben eens uitgerekent hoeveel we laatste jaren aan het huis hebben uitgegeven c/q woongenot. Dat is een veelvoud van de afschrijving en onkosten van beide nieuwe auto's. Het is geen kunst om eenmalig die auto aan te schaffen. Daarnaast heb ik om de 2 jaar onze 2e auto ook vernieuwd, voor steeds een duurdere auto, simpelweg omdat mijn vrouw ook graag haar eigen auto wilt die aan haar eisen voldoet, en waar ze alle recht op heeft. Heb afgelopen jaar veelvuldig gedacht en op het punt gestaan om voor de Cayman te gaan. Maar ik wil geen rijdersauto pur sang, die verder kaal is, en een Cayman met de opties die op een TT zitten kost 100K.

Ik zou me zo een Porsche nu best kunnen veroorloven zonder gekke dingen te doen, maar ik weet van mezelf dat ik na 5 a 6 jaar toch weer een andere zou willen, en daarmee zou ik me dan toch andere dingen moeten ontzeggen.
Nee ik ben trots dat ik het goed voor elkaar heb, en ga die zekerheid in de toekomst niet afbrokkelen voor het bezit van een auto.
2e hands rijden is geen optie voor me, omdat ik daar te pietleuterig voor ben.

Nee, ik denk dat je het verafgoden van een auto, in perscpectief moet blijven zien. Niet dat een fraai huis zaligmakend is, maar het geeft meer aantal uren genot en voldoening in je leven dan de uren dat je in je auto zit, daarnaast is het een betere belegging.
Liever een vakantiehuis in het zuiden met een oude renault R4 in de garage.

Maarja als je dit soort woorden uitspreekt op een auto-forum, dan pleeg je heiligschennis.

Ik vraag me vaker af wie de personen zijn achter sommige auto's, wat ze doen, hoe ze wonen, of ze hun zaakjes goed voor elkaar hebben, etc.
Maarja dat ben ik, altijd nieuwsgierig naar wie erachter schuilt.
Een doorsnee Porsche rijder heeft de tijd niet om op forum's te posten. Want met posten op een forum verdien je geen geld. En die auto zakt iedere minuut de nodige euro's. Als je heel stil bent en gaat luisteren in de garage, hoor je ze iedere minuut vallen

Eigenlijk zou je je eigen teksten over 20 jaar nog eens moeten teruglezen, het zou alles relativeren.
Maar ik gun Kris die auto van harte, en vind alleen maar leuk om iemand op het forum te zien met een nieuwe 997. Ik ga er ook van uit dat hij die auto kan betalen zonder daarvan wakker te liggen of zich de leuke dingen van het leven te ontzeggen.

Verder vind ik het zinloos om jezelf te verdedigen of je wel of niet zo een auto te kopen, als de middelen er toch niet zijn. Dan blijft het maar dromen.... En Marco Borsato heeft daar ooit een liedje over gemaakt...

RVV

Bericht door RVV » 15 feb 2007, 01:22

Rebel wat betreft het huisverhaal ben ik het met je eens.

kris

Bericht door kris » 15 feb 2007, 09:38

No worries :)

Huis is dik in orde :)

Rebel, verschil is wel dat de prijzen hier in B relatief meevallen t.o.v. NL... dus voor die 100K heb je hier een 997S met de goede opties (check ook de huisprijzen B vs. NL maar is, da's ook een groot verschil).

Vakantiehuis in buitenland hoef ik niet, ben zelfstandige, dus ik werk liever :) ga liever op verschillende plaatsen op reis :)

Wat de keuze betrefd, eerlijk gezegd, wat iemand anders ervan denkt, tsja ik zal er geen minuut van wakker liggen hoor, ben even eigenzinnig als bepaalde noordelingen :)

Het enige wat ik wou bereiken is een beetje realisme, kwestie van dat ik de laatste maanden, sinds de nieuwe GT3 en GT3RS uitgekomen zijn, jannekke en mieke (voor de meesten hier: yip en janneke dus) hoor verkondigen dat je minimaal een GT3/GT3RS moet hebben en de rest van de 911's prul is... :)

Daniel

Bericht door Daniel » 15 feb 2007, 09:45

Rebel schreef: Nee, ik denk dat je het verafgoden van een auto, in perscpectief moet blijven zien. Niet dat een fraai huis zaligmakend is, maar het geeft meer aantal uren genot en voldoening in je leven dan de uren dat je in je auto zit, daarnaast is het een betere belegging.
Liever een vakantiehuis in het zuiden met een oude renault R4 in de garage.
Zeker mee eens, van een auto weet je één ding zeker en dat is dat ie de komende 15 jaar alleen maar minder waard wordt, tenzij je een Enzo of Veyron hebt gekocht.
Ik vraag me vaker af wie de personen zijn achter sommige auto's, wat ze doen, hoe ze wonen, of ze hun zaakjes goed voor elkaar hebben, etc.
Tsja dat doet er niet echt toe. Er zijn miljardairs die in ouwe zooi rondrijden omdat het ze niks kan schelen, en er zijn mensen die jarenlang elke euro omdraaien om een 997 aan te kunnen schaffen. De beweegredenen om al dan niet in een dikke auto te rijden zijn voor iedereen anders. Zolang je het voor jezelf kunt verdedigen hoef je je tegenover niemand te verantwoorden.

Ik wil naast een leuke auto ook nog graag een beetje mooi wonen en af en toe goed op vakantie kunnen, dus heb ik het bij een 6-serie gelaten in plaats van een DB9 of een F430. Een 645 is dan wel lang zo mooi niet, presteert niet zo vet en heeft een flink mindere patsfactor, maar ja, is dat alleen een ton waard? Voor mij niet :) En ik zou het moreel voor mezelf ook niet kunnen verdedigen dusdanige bedragen aan een vervoermiddel uit te trekken. Als iemand anders daar voor zichzelf heel anders over denkt, prima.

Tom

Bericht door Tom » 15 feb 2007, 09:46

Rebel. Goeie post.

Dexter

Bericht door Dexter » 15 feb 2007, 10:22

Andre schreef:
Keek altijd uit naar een M3. Nou eindelijk had ik er een. Na 3 maanden was ik er aan gewend is het gewoon een stuk blik waarvan de emotie al verdwenen was als sneeuw voor de zon. Daar stond ie in de garage. Een dagje ring ga je zonde vinden. Driftdagen mooi maar op weg naar huis had je er een kut gevoel over. Dus toen ging ik eens nadenken. Er staat hier een auto voor 80k plus die sneller afschrijft dan dat je je geld kan verdienen. Verzekering die moeilijk doen met klasse 5 gps alarm en giga premies. Een auto waarmee je eigenlijk niet kan doen wat je er graag mee wilt doen. Je durft de vrouw er ook niet weg te laten rijden wetende dat die alle stoepranden in het centrum gaat raken. Ging ook niet graag naar de zaak met die auto.

Je denkt dat je altijd maar moet doorgroeien groter huis dikkere auto etc etc. Maar soms is het goed om maar even terug te gaan naar de basis. En eens even te relativeren.

Ik wil genieten van het rijden met de auto en een te dure auto is niet meer genieten voor mij.
Heb er even de essentiële dingen uitgelicht. :wink:
Allereerst wil ik kwijt dat ik Andre nog nooit zo serieus heb zien schrijven, waarvoor mijn compliment!
Ik schreef al eerder dat het bovenstaande geen bal uitmaakt als je (zoals Daniel schreef) 30 miljoen op je rekening hebt staan.
Je kiest/koopt dan een auto omdat je er zin in hebt en je hem geil vind of wat dan ook. Emotie dus....:twisted:
Maar als je 'maar' een miljoen op je rekening hebt, dan maakt het wel degelijk uit of je de ene of de andere auto koopt.
Wat dat betreft had Daniel helemaal gelijk en dat was ook wat ik eigenlijk bedoelde met mijn vorige post.

Dat je dan bewust die keuze voor de duurdere auto toch maakt, is eigenlijk altijd omdat je er een emotionele waarde aan verbind en die is nooit in geld uit te drukken.
Een voorbeeldje: In 2000 kocht ik een vrijwel nieuwe knalrode Lancia Delta HFTurbo 2.0 voor fl.55.000,- om hem na drie weken weer weg te doen voor een Lancia Delta Integrale EVO1 (Martini 5) waar er maar 400 van waren gebouwd.
Ik moest er wel nog even fl. 13.000,- bijleggen en de auto was 7 jaar ouder en had 15000 km meer gelopen.
Maar dat maakte me allemaal niks uit, want ik was verliefd! 8)
Ik daar nooit spijt van gehad en niemand pakt me dat ooit nog af.
Hetzelfde gold voor mijn 928S2 waar ik na anderhalf jaar en 35.000 km een sloot benzine ingegooid had waar een normale gezinsauto 6 jaar mee had kunnen rijden. (hij liep 1 op 4 ongeacht hoe ik er mee reed :roll: )
Kostenplaatje na anderhalf jaar voor die auto was een kleine fl. 17.000,-
Maar als ik nu nog denk aan een ritje in Zuid-Duitsland ter hoogte van Rosenheim waar ik met de kids achterin een wedstrijdje deed met een Ferrari 348 en er vanaf de achterbank werd geroepen 'Pappa daar komt ie weer! Sneller! Sneller!' dan weet ik gewoon dat je dat met een BMW 732i nooit had meegemaakt.

Ik heb dus heel lang hetzelfde gedaan waar zich ook nu mensen aan schuldig maken en dat is je emotie boven je ratio stellen.
Dat hou je ook best een tijdje vol, totdat je ineens het besef krijgt hoeveel het allemaal wel niet kost en dat gebeurt vaak als je een auto al een tijdje in je bezit hebt.
De enige mensen bij wie dit niet voorkomt is bij mensen met zoveel geld dat ze het niet meer op kunnen maken en die kopen dan ook de echte Supercars en houden daarmee de mythe van de Supercars in stand.

Alle anderen maken keuzes gebaseerd op emotie of ratio en dat wil wel eens wisselen zeg maar....:wink:

PS: Mijn huidige BMW is gekocht op ratio uiteraard, maar ik voel me er desondanks (of misschien juist daarom wel) zeer gelukkig in! :D

kris

Bericht door kris » 15 feb 2007, 11:09

ok ok ok allemaal akkoord
...

anderzijds stel ik me de vraag als je op het punt komt dat je je autobehoefte kan relativeren, je ergens ook een van je passies en dromen opgeeft en of dit dan niet eerder door omstandigheden is?

ik weet van mezelf heel goed dat als ik morgen in een Dahatsu Cuore oid moet gaan rijden door omstandigheden ik hier geen traan zal over laten... maar ik draag wel de ervaring de rest van m'n leven met me mee van andere wagens...

die wagens zijn voor mij m' enige bedrijfskost... ja ik kan investeren in panden etc etc maar dat boeit me niet echt, ik zorg wel op andere manier voor m'n oude dag...

nu kan ik blijven rationaliseren en morgen doodvallen met megaveel op de bank, en dan?

mag ik nu eens effe zeggen dat dit er allemaal niet to doet...

de 997S kost de zaak welgeteld 200euro/maand meer...

dit is imho niet overdreven, een kleine prijs voor (voor mij) mega-veel extra beleving...

Andre

Bericht door Andre » 15 feb 2007, 11:48

Heb je geen bijtelling op je prive inkomen dan in belgie als je de auto zakelijk koopt.

kris

Bericht door kris » 15 feb 2007, 11:53

nope,

of je nu een 2CV rijdt of een 997S, je betaald gewoon een vast bedrag voor prive gebruik...

that's it... :lol:

Tristan

Bericht door Tristan » 15 feb 2007, 11:54

Zo, das wel beter geregeld daar!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 feb 2007, 12:21

Pagina 5 en 6 waren interessant om te lezen.
Niet steeds dezelfde reacties en "platen die bleven hangen".
Verder kan ik er niet bijster veel over zeggen.
Ben niet in de positie om een nieuwe 80k+ auto aan te schaffen.
Voor mij zit er ook genoeg leuk spul tussen tot 50k.
Kan mij daarom wel vinden in Tom zijn post.
Vooral over het op een andere manier genieten van een auto als de racers onder ons.
Tom schreef:Andre,

Helemaal met je eens.
Maar dat is ook het verschil tussen jou en anderen. Jij bent echt iemand van de racerij, af en toe driften, echt 100% uit de auto halen wat erin zit. Dat lukt jou ook als één van de weinigen hier.

Daniël heeft z'n 645Ci met een heel ander doel gekocht. Meer voor de heb, genieten van kwaliteit/materialen, wetende dat ie veel power heeft en af en toe flink doortrekken. En het waarmaken van een soort jongensdroom. Dan is het een stuk gemakkelijker rekenen of het je waard is.
Ik zelf ook.. houd wel van doorrijden en soms een normaal rondje Ring, maar geniet op een hele andere manier van een auto dat jij.

Dat valt een stuk beter goed te praten dan met een M3 van 80k driften/gooien/smijten dre/knot style ;)

Andre

Bericht door Andre » 15 feb 2007, 12:52

Potverdikke kris das mooi geregeld daar.

Wat kost het daar maandelijks dan.

Hier in nederland moet je 22 procent van de catalogus waarde bij je inkomen optellen. Als je dan in de 52 procent schijf zit ben je er lekker mee.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 feb 2007, 12:59

Niet ALLEEN om de bovengenoemde redenen zijn mijn theorieen betreffende emigreren(op langere termijn overigens)alleen maar meer realiteit aan 't worden. Sprak gister een gast van nog geen 30 uit Nijmegen. Had een keukenzaak en GmbH in Duisland vlak over de grens.530d M Pakket touring kost hier omgerekend 85k euro. Hij heeft 'm daar plus Duits kenteken voor 64k nieuw. En is er blij mee.

kris

Bericht door kris » 15 feb 2007, 13:08

:)

tsja wat kost het...

ideaal hier is dus een financiële renting... die is volledig aftrekbaar en alle onkosten (benzine, onderhoud etc etc) zijn ten dele aftrekbaar. voordeel is dat er niks op je balans komt :)

Privé komt er gewoon je voordeel in natura bij ( denk rond de 5000euro oids....)

concreet: de M3 is 1200euro excl/maandelijks :)

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 15 feb 2007, 13:12

kris schreef:concreet: de M3 is 1200euro excl/maandelijks :)
:shock: :shock: :shock:
Daar rij je hier nog geen Batavus voor. :lol:

Haal die GT3 dan ook maar op en poets je mooie Belgische kentekenplaten eens extra op ter ere van meneer Verhofstadt. :D

RVV

Bericht door RVV » 15 feb 2007, 13:12

Voor de autokosten/prijzen zou ik niet emigreren. want per saldo ga je net zoveel geld uitgeven. het verschil is dat je een grotere wagen gaat rijden.

kris

Bericht door kris » 15 feb 2007, 13:14

Peter Tunissen schreef:
kris schreef:concreet: de M3 is 1200euro excl/maandelijks :)
:shock: :shock: :shock:
Daar rij je hier nog geen Batavus voor. :lol:

Haal die GT3 dan ook maar op en poets je mooie Belgische kentekenplaten eens extra op ter ere van meneer Verhofstadt. :D
tsss zit ik net 6 pagina's te zeuren da'k gene GT3 moet hebben :lol:

Andre

Bericht door Andre » 15 feb 2007, 13:22

Nou met die prijzen zou ik niet een gt3 clubsport maar een zwarte GT3 RS met oranje striping halen en wel heel rap:)

filip Dehond

Bericht door filip Dehond » 15 feb 2007, 14:39

idd als de prijs goe is moet er gekocht worden :)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 feb 2007, 15:28

Hier in nederland moet je 22 procent van de catalogus waarde bij je inkomen optellen. Als je dan in de 52 procent schijf zit ben je er lekker mee.
Voordeel is met die 52% schaal dat je ook zoveel terugkrijgt van bv je hyptheek.
Maar die bijtelling weegt overal in mee, omdat je inkomen omhoog gaat kun je (eventueel) buiten andere regelingen vallen.
:evil:

Plaats reactie