sitechris: BMW M140i --> SEAT Leon CUPRA R --> Ford Fiesta ST

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: sitechris: op zoek naar nieuwe hothatch

Bericht door Spijkerhard » 30 mei 2017, 23:51

In een Fiat 124 proef gereden, offerte zou gestuurd worden..............ik w8 nog steeds.

Macboy

Bericht door Macboy » 31 mei 2017, 09:20

Chris lees jij de poll wel ??

Riceaux

Bericht door Riceaux » 31 mei 2017, 09:54

Die BMW op plek 1 kan je op een BMW-fappers-forum niet serieus nemen natuurlijk. Daarom gaat ie voor de hoogst genoteerde auto die geen BMW is.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 31 mei 2017, 11:30

Precies. En binnenkort ook met sper leverbaar. :df:

http://www.autoblog.nl/nieuws/ford-maak ... pack-99084

Forza

Bericht door Forza » 31 mei 2017, 11:32

Gewoon voor de Honda gaan, om maar uit je systeem te krijgen. En dan over een jaar of 1,5 a 2 een Megane Trophy.

Will F.

Bericht door Will F. » 31 mei 2017, 12:03

sitechris schreef: 30 mei 2017, 20:03 Verkopen van een auto blijft een moeilijk vak. 2,5 week geleden bij Ford Utrecht geweest om proefrit in te plannen met de Focus RS en ik ben nog steeds niet teruggebeld/gemaild. Zucht. Ga maar op zoek naar een andere Ford dealer.
Probeer er één die niet tot de stern groep behoort, mijn ervaring is dat je er veel beter en persoonlijker geholpen wordt. Voor familie twee focussen gekocht weliswaar 4 en 6 jaar geleden maar bij beide slechte ervaringen regio amsterdam en rotterdam ongeïnteresseerd en uiteindelijk met een flut voorstel komen terwijl er geen inruil was. Vervolgens een pracht deal kunnen sluiten bij Schurerkamphuis in Almere en Vann der Burgh Brielle. Laatste is echt n aanrader, Schakel (oa woerden) is ook een zelfstandige dacht ik.

Rnd

Bericht door Rnd » 31 mei 2017, 19:33

Wil je echt serieus behandeld worden bij een dealer, dan moet je je vrouw/vriendin meenemen. Blijkbaar denken de verkopers dat er dan echt zaken gedaan worden (want anders gaat ze niet mee zal de gedachte zijn oid..). Niet normaal hoe snel verkopers dan naast je staan. Helaas geeft die van mij niet om auto's, maar als ze dan een keer meegaat dan word je echt anders behandeld....is mijn ervaring.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 31 mei 2017, 19:45

Het gekke is dat de verkoper mijn autogeschiedenis kent (hij heeft zelfs ooit nog een rondje meegereden met mijn vorige Cupra). Schijnbaar gaan de zaken te goed daar?

k33z

Bericht door k33z » 31 mei 2017, 19:55

Nieuwe Megane RS lijkt me ook een optie, als je kan wachten tot die beschikbaar is.

Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Bericht door Godspeed » 31 mei 2017, 20:14

Waardeloos als je niet fatsoenlijk geholpen wordt. Eenzelfde ervaring gehad toen ik m'n pa probeerde over te halen voor een BMW te gaan i.p.v. Peugeot. Tijdje bij de plaatselijke dealer in Nijmegen binnen rondgelopen, kon je gerust een kwartier wachten en dan werd je nog niet aangesproken. Saillant detail dat we op dat moment de enige (potentiële) klant in de showroom waren. Dan is het direct de laatste keer dat ik daar kom. En tevens was mijn geweldige BMW verhaal natuurlijk ontkracht :tooth:

Ben je inmiddels al wat verder met je keuze Chris? Moet het een Ford worden?

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 31 mei 2017, 20:20

Tsja verkopers, sommige zeggen niets maar dat is nog altijd beter dan 'Lekker aan het dromen heren' zoals de bmw verkoper. :bag:
Maar als de verkoper je niet aanstaat ga je toch met een ander verder. Zeker bij nieuwe auto's is er keuze zat.
In ons geval opgelost door de auto te kopen via een andere vestiging van dezelfde club.

Mark W. Scholten

Bericht door Mark W. Scholten » 01 jun 2017, 11:45

Helaas kan het per verkoper/bedrijf verschillen hoe ze het aanpakken. Uiteraard hebben ze genoeg mensen die alleen komen kijken en graag een proefrit willen maken zonder de ambitie om te kopen. Destijds een mooi verhaal gehoord van een Honda verkoper die zich lelijk had vergist in een klant die een Integra Type R wilde kopen. Hij nam de klant niet serieus en kreeg later een belletje van een andere Honda dealer dat ie de auto aan dezelfde klant had verkocht.

Zelf wel weer goede ervaring met mijn GT-R: stond al klaar toen ik aankwam en mocht meteen van TCC een stukje rijden :)

allen

Bericht door allen » 01 jun 2017, 16:10

Rnd schreef: 31 mei 2017, 19:33 Wil je echt serieus behandeld worden bij een Audi dealer, dan moet je je vrouw/vriendin meenemen. Blijkbaar denken de verkopers dat er dan echt zaken gedaan worden (want anders gaat ze niet mee zal de gedachte zijn oid..). Niet normaal hoe snel verkopers dan naast je staan. Helaas geeft die van mij niet om auto's, maar als ze dan een keer meegaat dan word je echt anders behandeld....is mijn ervaring.
Heb het even voor je aangepast. Ga nooit met MdV auto's kiezen. Zelfs niet als die voor haar bedoelt is. Audi is de enige waarbij de verkoper me actief de zaak uitwerkte met z'n grote bek. :blackeye: :tooth:

Macboy

Bericht door Macboy » 01 jun 2017, 17:47

Riceaux schreef: 31 mei 2017, 09:54 Die BMW op plek 1 kan je op een BMW-fappers-forum niet serieus nemen natuurlijk. Daarom gaat ie voor de hoogst genoteerde auto die geen BMW is.
Als je uit dit rijtje niet voor de BMW gaat dan neem je dus genoegen met second place. Zo simpel is dat gewoon. Die M140i had ie nooit in de poll moeten opnemen (zoals ik hem al adviseerde). Dan was de poll veel leuker geweest. Nu is er geen goede tweede want je weet niet of de stemmers ook voor de Focus zouden zijn gegaan.

Misschien toch maar de poll resetten ? Wat mij betreft prima !

Joy

Bericht door Joy » 01 jun 2017, 18:06

Maar is een 135i/140i een echte hothatch als het onderstel eigenlijk te slap is en een sper ontbreekt? Zo kun je iedere auto aftermarket gaan upgraden tot gewenst niveau.

sitechris

Bericht door sitechris » 01 jun 2017, 19:59

Macboy schreef: 01 jun 2017, 17:47
Riceaux schreef: 31 mei 2017, 09:54 Die BMW op plek 1 kan je op een BMW-fappers-forum niet serieus nemen natuurlijk. Daarom gaat ie voor de hoogst genoteerde auto die geen BMW is.
Als je uit dit rijtje niet voor de BMW gaat dan neem je dus genoegen met second place. Zo simpel is dat gewoon. Die M140i had ie nooit in de poll moeten opnemen (zoals ik hem al adviseerde). Dan was de poll veel leuker geweest. Nu is er geen goede tweede want je weet niet of de stemmers ook voor de Focus zouden zijn gegaan.

Misschien toch maar de poll resetten ? Wat mij betreft prima !
Haha, ik ben het niet met je eens. Het is mijn lijstje namelijk. En ik overweeg alle auto;s op de lijst.

Op de vraag of ik er al uit ben? Nee, zeker niet. Ik ga binnenkort ook nog ff met vakantie. Goed om dan even na te denken. En wil een paar auto's nog rijden (Focus RS, nieuwe Golf R, BMW M135/140i).

Mbt de nieuwe Megane RS. Die komt pas halverwege 2018 op de markt. Dat duurt me te lang.
O @Macboy, feel free om een leuke FWD hothatch poll te starten ;)

Fedmas
Auto: A3 45 TFSIe

Bericht door Fedmas » 01 jun 2017, 22:44

Ik zou in ieder geval de opties goed willen kunnen overwegen / vergelijken. Ofwel, proefrijden. Megane RS lijkt me een auto die in jouw straatje past. Opel wat minder. VAG heb je nu aantal keer gehad, dus wellicht leuk wat anders te nemen. Focus RS / Megane RS / M140i zou mijn shortlist zijn. Proefrijden, vergelijken en de balans opmaken. Geniet van je luxeprobleem :). De voorpret is misschien nog wel het leukste.

sitechris

Bericht door sitechris » 02 jun 2017, 16:55

Idd, dat is zeker leuk. Ben vandaag bij Hans Severs even geweest om eens een offerte op te stellen voor M140i. De aanschafprijs is gruwelijk stevig, maar de importeur geeft wel (veel) extra korting op deze auto. Dus wie weet dat er nog eea mogelijk is. Medio volgende week krijg ik de offerte binnen. Het gaat tenslotte om het bij te betalen bedrag. Is die te hoog, dan kan ik alsnog (in geval van M140i) voor een gebruikte kiezen.

Voor de Seat Leon Cupra, Golf R/GTI ga ik binnenkort ook offerte opstellen. Wordt vervolgd dus.

Oh, van de config word ik overigens best blij. Persoonlijk vind ik wit met zwarte velgen erg strak!
http://mybmw.nl/m5t3p6k9
Laatst gewijzigd door sitechris op 02 jun 2017, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 jun 2017, 17:03

Ben nooit fan geweest van zwarte velgen.

sitechris

Bericht door sitechris » 02 jun 2017, 17:05

Ik vind ze zelf erg gaaf, maar het is wel een beetje 2009 (i admit). In geval van de M140i vind ik de standaardvelgen overigens ronduit ugly. Dat maakt het voor mij wel makkelijker.

Afbeelding

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 jun 2017, 17:09

Nee, de styling-719M, die is erg. Dan liever bovenstaand. Dat zou ook mijn keuze zijn, maar dan weer geen witte auto eromheen :-)

Marsnel
Auto: Civic B18c | E91 335D

Bericht door Marsnel » 02 jun 2017, 20:18

De m140i is ongetwijfeld een erg goede auto, met een ultieme motor-aandrijving combi. Maar zou persoonlijk vanwege z´n uiterlijk voor een ander modelletje binnen het BMW gamma gaan (bumper-pakket vind ik niet mooi, vooral de achterbumper is mislukt). Ze hebben zoveel moois.. koop bijvoorbeeld dan een F30 335i met m-pakket (occasion), durf je tenminste ook achterom te kijken als je hem hebt geparkeerd.

Afbeelding

Afbeelding

sitechris

Bericht door sitechris » 02 jun 2017, 21:03

Grappig, gisteren reed ik langs Ford Utrecht en glipte toch nog ff naar binnen om afspraak dan maar zelf te maken. Helaas was de verkoper er niet, maar de boodschap om mij vandaag even terug te bellen was naar hem gestuurd.

Niet geheel tot mijn verbazing, ik heb vandaag geen mail/telefoontje gehad. Ford Utrecht, you are out of this competition. Ik weet ook niet of ik nog een andere Ford dealer ga proberen, daarvoor is de ergernis in het 'merk' Ford nu wat te groot. Kom je aan voor een auto die net zoveel waard is als 4 Fiesta's. Mss probeer ik er eentje in de regio Venlo (nieuwe woonomgeving vanaf oktober), maar heeft niet de hoogste prioriteit.

Luco

Bericht door Luco » 02 jun 2017, 21:17

Ik zou toch zijn "baas" even een mailtje sturen.

Joy

Bericht door Joy » 02 jun 2017, 21:39

Of de importeur berichten wat er mis gaat. Wellicht maken ze het dan goed met iets leuks.

Plaats reactie