BMW F30 335i
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: BMW F30 335i
Was een leenauto en tijdens het rijden dus maar uit gezet. Mocht ik er nog eens in rijden zal ik het eens goed uitzoeken.
-
Bij de 218 die ik mee had vond ik het ook hinderlijk. Maar daar is het licht verwerkt in de sierlijst. Bij die van Martijn (en de mijne) komt dat licht vanachter de sierlijst vandaan en valt het amper op.
-
OnlineMartijn_bmw
Ah dat zal het verschil zijn! inderdaad het licht valt net als de waterval verlichting vanaf het plafond alleen naar beneden vanonder de sierstrip. dus de strip zelf is niet verlicht.
- Arthur
- Auto: Nr.51
En daarbij is Allen geen 1,90m 

-
OnlineMartijn_bmw
-
Hebben we al genoeg 335i's voor een 335i-meet? 

-
OnlineMartijn_bmw
Het worden er al aardig wat he 

- Macboy
Geluid via de speakers al uitgezet ?
Heb je al tunneltjes geprobeerd ?
Heb je al tunneltjes geprobeerd ?
-
OnlineMartijn_bmw
heeft deze ook geluid via de speakers dan?
Heb wel de klep in de uitlaat open laten zetten zodat er gewoon uitlaatgas altijd uit beide pijpen komt en het iets zwaarder klinkt.
En idd tunneltjes zijn heerlijk
of met ramen open in een smal straatje dat je alles hoort weerklinken tussen de huizen.
Heb wel de klep in de uitlaat open laten zetten zodat er gewoon uitlaatgas altijd uit beide pijpen komt en het iets zwaarder klinkt.
En idd tunneltjes zijn heerlijk

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik had 'n '12 F30 335i en bij mijn weten kwam daar nog geen 'motorgeluid' door de speakers(?)
-
OnlineMartijn_bmw
ik heb inderdaad ook niet het idee dat er motorgeluid uit de speakers komt.
- Joop
De F3x x35i heeft geen Active Sound Generator...
...de M135i/M140i/M235i/M240i en de M modellen van de 2, 3 en 4 wel.
Bovendien hoef je geen tunneltjes op te zoeken met de F3x x35i, want zoveel geluid produceert deze niet met de standaard uitlaat. M Performance uitlaat voor deze auto is wel behoorlijk luid.
...de M135i/M140i/M235i/M240i en de M modellen van de 2, 3 en 4 wel.
Bovendien hoef je geen tunneltjes op te zoeken met de F3x x35i, want zoveel geluid produceert deze niet met de standaard uitlaat. M Performance uitlaat voor deze auto is wel behoorlijk luid.
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Zover ik kan herinneren is in de f3x 2014 modellen ASD gekomen. Eveneens de nieuwere i drive. Ik meen NBT genaamd.
- Joop
Weet je het zeker? Als dat zo is, dan zou ik het ook moeten hebben, maar dan stoort het mij in ieder geval niet. Persoonlijk klinkt het allemaal nog wel wat lafjes... Wat geluid aan gaat mis ik mijn E92 330i wel.
EDIT: toch even in de onderdelencatalogus gekeken... Is inderdaad aanwezig. Dezelfde ASD unit wordt voor de F3x x28i/x35i en F8x M3/M4 gebruikt.
EDIT: toch even in de onderdelencatalogus gekeken... Is inderdaad aanwezig. Dezelfde ASD unit wordt voor de F3x x28i/x35i en F8x M3/M4 gebruikt.

-
OnlineMartijn_bmw
Ik vind hem wel lekker klinken hoor, zeker in sport modus het zou wel iets harder mogen maar toch nu ook al een lekkere sound
- Tristan
Mijn F30 328i (2014) had ook ASD. De 330e weer niet.
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Als het goed is kun je de ASD coderen om bijvoorbeeld geluid van andere modellen na te bootsen.
- Tim N
Zou ook te gek zijn als je met wasmachinegeluiden uit de speakers bij de verkeerslichten wegtrekt toch

- Macboy
Martijn ik heb die chip nog om hem uit te zetten. Gaan we wel proberen zodra ik de Mini heb goed ?
-
OnlineMartijn_bmw
Is goed! Ben benieuwd of het er wel of niet op zit!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Heb je je auto nog dan, Martijn?
-
OnlineMartijn_bmw

- Tristan
-
OnlineMartijn_bmw
Ik heb de auto nu bijna een maand in bezit en ben zo'n 2600km verder dus tijd voor een reviewtje.
Hij bevalt echt super goed! Wat een heerlijke auto, mijn duurste maar ook fijnste auto ooit. Je merkt dat de F30 weer een tandje meer op comfort gericht is t.o.v. de E90 serie die duidelijk harder gedempt is, het is mij om het even wat fijner is als daily allround auto. Verder vind ik hem nogsteeds heerlijk precies sturen ook al hoor je soms wat negatieve verhalen over de stuurbekrachtiging, ik merk persoonlijk geen verschil tussen de E90 en de F30 qua sturen maar nou ben ik ook geen coureur. Ik vind een BMW altijd nog zoveel lekkerder sturen dan welke andere middenklasse auto ook, dat valt me altijd weer op na een rondje rijden in een ander merk.
De motor is hier op het forum natuurlijk al alom geprezen en ik kan ook niks anders zeggen dan wat een beer van een blok! 400nm wat al vrij komt rond de 1500tpm en dan gewoon in 1 streep doortrekken tot 7000tpm echt heel erg gaaf! met een klank van donkere brom bij lage toeren tot lekkere huil in de hoge toeren
Verder vind ik hem ook opvallend zuining, als je een plezier rondje doet is het 1 op 8 maar gewoon woon-werk verkeer staat er regelmatig ruim 1 op 13 op de BC waardoor ik op een tank ergens rond de 1 op 11 á 12 uitkom. (BC is trouwens ook bijna gelijk aan zelf uitrekenen na het tanken)
Verder is het mijn eerste auto met automaat, ik was altijd negatief tegenover automaten en heb er diverse auto's in het verleden om laten staan maar deze 8 traps automaat icm flippers aan het stuur kan mij toch zeker bekoren! lekker woon - werk kilometers in D ze werk laten doen, file is een verademing en als je even lekker voor gaat zitten de bak in manueel en zelf de momenten kiezen. Klein beetje beleving van het zelf koppelen en tussengas geven met terug schakelen etc mis je wel maar daar staat ook een hoop comfort tegenover. Kortom dit is mijn eerste auto met automaat maar hoeft zeker niet de laatste te zijn. 1 nadeeltje van de bak vind ik het vrij snel terug schakelen in D op de snelweg, elke automaat doet dat maar naar mijn idee zo nutteloos zeker als je zoveel Koppel hebt zou hij op de snelweg alleen terug moeten schakelen als je volgas geeft naar mijn idee. Maarja... het schakelen gaat gelukkig wel zo soepel dat je er verder geen last van hebt het voelt alleen nutteloos.
Qua optie's ook weer wat leuke dingen er bij t.o.v. wat ik gewend was in mijn vorige auto's. Vooral het professional systeem is toch wel erg gaaf zo met het grote scherm, splitscreen optie en het extra schermpje tussen de tellers in. Ook het comfort access bevalt erg goed, sleutel in je broekzak en die hoef je dus nooit meer te gebruiken. instappen, starten en weer op slot doen alles werkt met aanraken als je de sleutel maar bij je hebt.
kortom elke dag met een smile in de auto
en nog een plaatje bij het praatje:

Hij bevalt echt super goed! Wat een heerlijke auto, mijn duurste maar ook fijnste auto ooit. Je merkt dat de F30 weer een tandje meer op comfort gericht is t.o.v. de E90 serie die duidelijk harder gedempt is, het is mij om het even wat fijner is als daily allround auto. Verder vind ik hem nogsteeds heerlijk precies sturen ook al hoor je soms wat negatieve verhalen over de stuurbekrachtiging, ik merk persoonlijk geen verschil tussen de E90 en de F30 qua sturen maar nou ben ik ook geen coureur. Ik vind een BMW altijd nog zoveel lekkerder sturen dan welke andere middenklasse auto ook, dat valt me altijd weer op na een rondje rijden in een ander merk.
De motor is hier op het forum natuurlijk al alom geprezen en ik kan ook niks anders zeggen dan wat een beer van een blok! 400nm wat al vrij komt rond de 1500tpm en dan gewoon in 1 streep doortrekken tot 7000tpm echt heel erg gaaf! met een klank van donkere brom bij lage toeren tot lekkere huil in de hoge toeren

Verder is het mijn eerste auto met automaat, ik was altijd negatief tegenover automaten en heb er diverse auto's in het verleden om laten staan maar deze 8 traps automaat icm flippers aan het stuur kan mij toch zeker bekoren! lekker woon - werk kilometers in D ze werk laten doen, file is een verademing en als je even lekker voor gaat zitten de bak in manueel en zelf de momenten kiezen. Klein beetje beleving van het zelf koppelen en tussengas geven met terug schakelen etc mis je wel maar daar staat ook een hoop comfort tegenover. Kortom dit is mijn eerste auto met automaat maar hoeft zeker niet de laatste te zijn. 1 nadeeltje van de bak vind ik het vrij snel terug schakelen in D op de snelweg, elke automaat doet dat maar naar mijn idee zo nutteloos zeker als je zoveel Koppel hebt zou hij op de snelweg alleen terug moeten schakelen als je volgas geeft naar mijn idee. Maarja... het schakelen gaat gelukkig wel zo soepel dat je er verder geen last van hebt het voelt alleen nutteloos.
Qua optie's ook weer wat leuke dingen er bij t.o.v. wat ik gewend was in mijn vorige auto's. Vooral het professional systeem is toch wel erg gaaf zo met het grote scherm, splitscreen optie en het extra schermpje tussen de tellers in. Ook het comfort access bevalt erg goed, sleutel in je broekzak en die hoef je dus nooit meer te gebruiken. instappen, starten en weer op slot doen alles werkt met aanraken als je de sleutel maar bij je hebt.
kortom elke dag met een smile in de auto

en nog een plaatje bij het praatje:
- Robin Hartog
Leuk verhaal Martijn, klinkt als een top auto!