zo, weer even druk geweest. De Alcon set stond hoog op mijn wishlist, maar ik kwam iemand tegen die in 2016 een nieuwe gtr gekocht heeft en die vanaf nieuw om heeft laten bouwen naar een p800, daarbij zijn de remmen dus ongebruikt gedemonteerd. Deze set is 390 ipv 380 (voor) en achter blijft het 380. Nu heb ik voor een scherp tarief rondom nieuwe schijven blokken, helemaal OEM en toch een upgrade!
De remmen zijn nog niet helemaal nodig, maar ik liep er tegenaan, ga ze er toch maar alvast opzetten, voordat ik weer een volgende eigenaar blij maak met een gratis nieuwe set, nu maak ik er lekker zelf gebruik van.
schijven
om de klauwen te laten passen., had ik een spacerkit nodig, ziehier 135 excl btw aan ijzer...GTR belasting?
Verder van de week bij TCC geweest om de differentielen te voorzien van verse vloeistof, evenals de bak. De bak hebben we tevens open gehaald, ECU eruit en alle restanten olie/vuiligheid eruit blazen. Toen hebben we wat clipjes vervangen die mogelijk bij een hoge kmstand voor problemen gaan zorgen, een zogenaamde stage 0 bakupgrade.
Ik vond dat laatste echt razend interessant! Die ECU met pots erop (die met oliedruk bepalen welke versnelling de vorken selecteren) is echt iets wat je niet vaak ziet. Het is best een geavanceerde bak, bijzonder om dan te zien hoe het precies werkt. Tevens zag ik dat het geen overbodige luxe is, er zat zeker een liter verstopt in de bak die er nog uit kwam. Het hele ding zit ook vol connectoren en draadjes, niet normaal hoeveel electronica daar in zit
"carterpan" eraf, maar verder niks gebeurd, de grote zwarte plaat is de besturing van de bak
de besturing gedemonteerd, je ziet de schakelvorken mooi zitten, die vallen in de pots op de besturing in de volgende foto
dit zit bovenop de zwarte plaat, het is de ECU met 4 pots die van links naar rechts bewegen, elke stand is een versnelling, de ene set doet reverse, 1-3 en de andere 2-4-6, je ziet dat de pot met reverse een sensor meer erop heeft. De schakelvorken vallen in de stalen vierkantjes in het midden van de pots. Dit verslijt schijnbaar op den duur en dan kunnen ze draaien in de schakelvork, waardoor de bak in storing schiet en niks meer doet, dat is naar, dus zetten ze clipjes op die vierkantjes die dat tegen gaan/ voorkomen.
Je ziet overigens heel mooi het vuil op 1 van de pots zitten, dat zou erop blijven zitten als je alleen olie wisselt.
hier zitten de clipjes erop
dit zit in de differentiëlen, niet in de bak, dat kwam uit een vat, dus heb ik niet gefotografeerd, maar was ook Motul., alles daar trouwens.