F32 435iA M-Sport High Executive
- Riceaux
Re: F32 435iA M-Sport High Executive
Blijft een prachtige wagen Joop! 

- JP
Vies of schoon, hij blijft mooi 

-
OnlineMartijn_bmw
Heel erg mooie auto!
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Prachtige foto's en goed verhaal Joop! Ook leuk om je bevindingen te lezen, nu ik zelf ook een 4 serie heb (440i GC zoals je weet).
Als ik naar mezelf kijk: sinds ik een M-Performance sperdiff heb laten monteren rij ik juist altijd in Sport+. Dan laat de auto een aardige sliphoek toe en dat blijft vermakelijk, al moet je er met koud en/of nat weer wel een beetje om denken. Hij breekt ook wel eens uit op momenten dat ik het niet verwacht. Prima op te vangen maar soms ietwat onverwacht.
Redelijk tailhappy als het iets gladder is buiten zeg maar, heel leuk. Dat diff heeft de auto echt een extra dimensie gegeven. Echt een aanrader.
Vanwege Sport+ rij ik dus ook met de 'zware' stuurbekrachtigingstand. Het klopt dat de gasrespons dan wel heel direct is (waardoor het driften ook wat moeilijker te doseren is soms, hij is wel erg agressief). Maar goed, dat went ook. Vind hierdoor de gasrespons in Comfort nu vaak juist iets te loom.
M-Performance uitlaatsysteem is ook iets waar ik ook nog over twijfel. Denk dat deze er nog wel eens onder komt maar belangrijk voor mij is dan wel dat het in comfort nog wel enigszins normaal is. Zou er dan op neerkomen dat ik binnen de bebouwde kom vooral in comfort zou gaan rijden, daarbuiten in Sport+. Daar zijn de extra decibellen dan wat minder aso zeg maar...
En verder natuurlijk met je eens dat het een geweldige Gran Tourer is... lange afstanden snel afleggen maar ook heerlijk sportief vegen: het gaat allemaal super met deze auto.
Enjoy!
Als ik naar mezelf kijk: sinds ik een M-Performance sperdiff heb laten monteren rij ik juist altijd in Sport+. Dan laat de auto een aardige sliphoek toe en dat blijft vermakelijk, al moet je er met koud en/of nat weer wel een beetje om denken. Hij breekt ook wel eens uit op momenten dat ik het niet verwacht. Prima op te vangen maar soms ietwat onverwacht.

Vanwege Sport+ rij ik dus ook met de 'zware' stuurbekrachtigingstand. Het klopt dat de gasrespons dan wel heel direct is (waardoor het driften ook wat moeilijker te doseren is soms, hij is wel erg agressief). Maar goed, dat went ook. Vind hierdoor de gasrespons in Comfort nu vaak juist iets te loom.

M-Performance uitlaatsysteem is ook iets waar ik ook nog over twijfel. Denk dat deze er nog wel eens onder komt maar belangrijk voor mij is dan wel dat het in comfort nog wel enigszins normaal is. Zou er dan op neerkomen dat ik binnen de bebouwde kom vooral in comfort zou gaan rijden, daarbuiten in Sport+. Daar zijn de extra decibellen dan wat minder aso zeg maar...
En verder natuurlijk met je eens dat het een geweldige Gran Tourer is... lange afstanden snel afleggen maar ook heerlijk sportief vegen: het gaat allemaal super met deze auto.
Enjoy!
- dvh
Erg fraai !
- Knot
Prachtige foto's zeg!
- Joop
Zo'n sperdifferentieel lijkt mij op zich ook nog wel wat Wouter. Is volgens mij ook een sperdiff van Drexler die M Performance sperdiff. Om ingrijpen van het DTC/DSC te voorkomen bij het open diff, heb ik eigenlijk altijd het systeem al half uit staan (DTC uit) en met name als het droog is helemaal. Je merkt dan soms wel dat hij wat moeite heeft om het vermogen/koppel mooi op de weg te krijgen, dat zal met een sperdiff wel beter gaan, met name in de korte bochten. Korte haarspeldbochten is wel iets waar de 4er wel wat moeite mee heeft als je er vlot door heen wilt. Al moet ik zeggen dat bijv. een M4 in MDM-modus ook keihard ingrijpt bij haarspeldbocht uit, ondanks het sperdiff.
Is alleen nog wel een aardige investering. Aanschaf en 2uurtjes werk en dan zie ik nog flinke prijsverschillen tussen bijv. Ekris' webshop en een willekeurige Duitse dealer waar al bijna 4-500eu prijsverschil in enkel de aanschaf zit. Maar goed, 2,5k is wel een bedrag wat dicht in de buurt komt denk ik.
Is alleen nog wel een aardige investering. Aanschaf en 2uurtjes werk en dan zie ik nog flinke prijsverschillen tussen bijv. Ekris' webshop en een willekeurige Duitse dealer waar al bijna 4-500eu prijsverschil in enkel de aanschaf zit. Maar goed, 2,5k is wel een bedrag wat dicht in de buurt komt denk ik.
- Jan-Willem
Is het geen optie om je huidige diff om te laten bouwen?
Dan kan je wel paar dagen niet rijden.
Zelfs bij mijn e36 323ti was een sperdiff een wereld van verschil, geen hyperactief asc+t lampje meer.
een bak meer grip in de regen en vooral in korte bochten en op rotondes
Zelfs bij mijn e36 323ti was een sperdiff een wereld van verschil, geen hyperactief asc+t lampje meer.
een bak meer grip in de regen en vooral in korte bochten en op rotondes
-
Ze zijn bij mij zo’n 2,5 uur bezig geweest. Was zo’n €2700,- kwijt geloof ik, bij De Beier in Heerenveen.
Je woont wat ver weg maar je zou eens in de mijne moeten rijden voor het verschil. Zoals gezegd hierboven, het driften is leuk maar ook veel meer grip en tractie bochten uit. Echt top.
Je woont wat ver weg maar je zou eens in de mijne moeten rijden voor het verschil. Zoals gezegd hierboven, het driften is leuk maar ook veel meer grip en tractie bochten uit. Echt top.

- ADV
Mooie pics Joop! Dikke bak blijft het! Mooie vind ik wel van de x35 modellen dat het best ingetogen lijkt ofzo. Stond net ook weer een 4GC, moet je 2 x kijken om te zien dat er toch een best dik torretje in ligt 

-
Onlinematthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
M Performance diff kost in Duitsland bij Leebmann een kleine €2500, ex montage natuurlijk.
Montage zal indd een kleine 2 uurtjes zijn als je de juiste monteur hebt.
Montage zal indd een kleine 2 uurtjes zijn als je de juiste monteur hebt.
- Macboy
Joop wat een heerlijke update met paar geweldige foto’s ! Heerlijk om die auto zo vies te zien en wat een feest zal het zijn om hem daarna te mogen wassen.
Wat betreft de comfort stand geheel met je eens. Vond dit zelf ook altijd de beste stand, ongeacht of ik nu wilde knallen of rustig wilde toeren. Het is jammer dat het stuur bij sport wel zwaarder en beter aanvoelt maar dit niet los van elkaar kan worden ingesteld. Wat bij een Renault Clio wel gewoon kan. Maar goed.
Verder ben jij wel een echte rijder Joop. Ook het opzoeken van de grenzen en eroverheen doe jij regelmatig. Wat dat betreft denk ik dat WJ gelijk heeft dat een sper een geweldige investering voor jou zou zijn. Je bent er absoluut het type rijder voor !
Klopt het trouwens dat het ene plaatje zo hoog bij de Moessel is ? Op de plek waar de DF toertocht door Peter was georganiseerd en waar de tweede tussenstop was ? Zo ja kan je me die coördinaten eens sturen?
Vanuit deze hoek vind ik de lijnen van de auto echt waanzinnig mooi
IMG_8362
Wat betreft de comfort stand geheel met je eens. Vond dit zelf ook altijd de beste stand, ongeacht of ik nu wilde knallen of rustig wilde toeren. Het is jammer dat het stuur bij sport wel zwaarder en beter aanvoelt maar dit niet los van elkaar kan worden ingesteld. Wat bij een Renault Clio wel gewoon kan. Maar goed.
Verder ben jij wel een echte rijder Joop. Ook het opzoeken van de grenzen en eroverheen doe jij regelmatig. Wat dat betreft denk ik dat WJ gelijk heeft dat een sper een geweldige investering voor jou zou zijn. Je bent er absoluut het type rijder voor !
Klopt het trouwens dat het ene plaatje zo hoog bij de Moessel is ? Op de plek waar de DF toertocht door Peter was georganiseerd en waar de tweede tussenstop was ? Zo ja kan je me die coördinaten eens sturen?
Vanuit deze hoek vind ik de lijnen van de auto echt waanzinnig mooi

- Joop
Die foto die jij denk ik bedoeld is bij Piesport op de L50 gemaakt en daar kijk je uit over de Moezel en Piesport:
L50, 54498 Piesport, Duitsland
https://goo.gl/maps/CfDR4FMtL4K2
Daar zijn we niet langs gekomen, wel vergelijkbaar uitzicht. Iets verderop bij Burgruine Landshut (bij Bernkastel-Kues) heb je ook nog zo’n punt en kun je ook gelijk een hapje eten in het restaurant in de ruine en de toren in.
L50, 54498 Piesport, Duitsland
https://goo.gl/maps/CfDR4FMtL4K2
Daar zijn we niet langs gekomen, wel vergelijkbaar uitzicht. Iets verderop bij Burgruine Landshut (bij Bernkastel-Kues) heb je ook nog zo’n punt en kun je ook gelijk een hapje eten in het restaurant in de ruine en de toren in.
- Joop
Weet niet of dat financieel veel scheelt. De OEM optie is zo te zien redelijk plug en play (voor iemand die weet hoe het werkt) en past ook onder de 440i, dus dan zou die eventueel ook nog over te zetten zijn.Jan-Willem schreef: 06 apr 2018, 07:36 Is het geen optie om je huidige diff om te laten bouwen?
...
- Peric
Heb je er nooit over gedacht om de velgen in een andere kleur te laten spuiten Joop? Dat saaie grijs..
Met een witte auto kun je veel kanten op wat betreft de kleur van je velgen.
Met een witte auto kun je veel kanten op wat betreft de kleur van je velgen.
-
Zou het lekker zo laten, vind ik juist mooi/chique icm sportieve looks rest van de kar. Donkere velgen oogt al snel getuned-achtig.
- Jan-Willem
Dat is wel een voordeel inderdaad!Joop schreef: 13 apr 2018, 19:08Weet niet of dat financieel veel scheelt. De OEM optie is zo te zien redelijk plug en play (voor iemand die weet hoe het werkt) en past ook onder de 440i, dus dan zou die eventueel ook nog over te zetten zijn.Jan-Willem schreef: 06 apr 2018, 07:36 Is het geen optie om je huidige diff om te laten bouwen?
...
Maar snel bestellen dan

+1Tom schreef: 14 apr 2018, 10:24 Zou het lekker zo laten, vind ik juist mooi/chique icm sportieve looks rest van de kar. Donkere velgen oogt al snel getuned-achtig.
velgen staan erg netjes

- Peric
Wat is er mis met 'getuned-achtig'? En er is meer dan donker. Ik kleur m'n velgen al jaren, vind het grijs zo saai.
Dit staat toch gewoon leuk?
Dit staat toch gewoon leuk?
- Bijlagen
-
- IMG_2334-25.jpg (678.02 KiB) 1456 keer bekeken
-
Smaken verschillen Peric 
Ligt ook aan de auto zelf natuurlijk.
Vind Joop's 435i ingetogen sportief, statement qua mooie coupelijn maar niet in-your-face. Vind ik heel goed bij 'm passen (werkzaam in architectuur etc.).

Ligt ook aan de auto zelf natuurlijk.
Vind Joop's 435i ingetogen sportief, statement qua mooie coupelijn maar niet in-your-face. Vind ik heel goed bij 'm passen (werkzaam in architectuur etc.).
- Peric
Dat is ook weer zo ja. 

- bartb
Joop kennende blijft het lekker oem:)
-
Ik heb het originele diff van mijn 440i nog in de garage liggen. Laat je die ombouwen Joop en die daarna onder jouw auto. 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
De Beatles zongen al het lied: Lucy in the Sky with Diamonds.
Doen Joop:)
Doen Joop:)
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
^Bedoel je dat Joop aan de pillen moet ?
Think different
of
Think Differentieel

Think different
of
Think Differentieel

-
- Auto: Fun Damn Mentally
LOL Joop aan de meth injection:)))))