E46 325Ci 2002
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: E46 325Ci 2002
Die CDV was toch vooral voor de Amerikaane markt waar ze niet kunnen handshiften?
Ik vond het vooral lastig als je eens "vlot" weg wilde rijden, dan bleef de koppeling hangen/slippen omdat ie niet snel genoeg opkwam. Vanaf de 3e versnelling merk je er eigenlijk niets van volgens mij.
Ik vond het vooral lastig als je eens "vlot" weg wilde rijden, dan bleef de koppeling hangen/slippen omdat ie niet snel genoeg opkwam. Vanaf de 3e versnelling merk je er eigenlijk niets van volgens mij.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E46 325Ci 2002
I drive a car with CDV staat niet goed op je CV 

- Martijn_bmw
- Berichten: 28601
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E46 325Ci 2002
Klopt het is ter bescherming van de aandrijflijn tegen clutch dumpen en te lomp schakelen
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 21:04
Re: E46 325Ci 2002
Hoe schakelt de auto nu daadwerkelijk? Bevalt het?
Wil bij mij ook alles lekker fris maken aangezien ik wat speling heb. Lijkt mij wel leuk om ook zo E60 stang uit te proberen.
Wil bij mij ook alles lekker fris maken aangezien ik wat speling heb. Lijkt mij wel leuk om ook zo E60 stang uit te proberen.
- Knot
- Berichten: 40225
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E46 325Ci 2002
Ik had de CDV er nog een tijd in zitten, ook de hydraulische handrem en de OMP 5puck sinterkoppeling. Auto heeft wat trappen op de koppeling gehad hoor mid corner en nooit wat van gemerkt... ook niet toen die eruit was overigensMartijn_bmw schreef:Klopt het is ter bescherming van de aandrijflijn tegen clutch dumpen en te lomp schakelen

- Martijn_bmw
- Berichten: 28601
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E46 325Ci 2002
haha tja ik heb altijd begrepen dat dat de theorie er achter was 

-
OnlineRJK
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E46 325Ci 2002
Bevalt zeker, lekker korte schakelwegen maar niet tè.KevinK schreef:Hoe schakelt de auto nu daadwerkelijk? Bevalt het?
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 21:04
Re: E46 325Ci 2002
Klinkt goed. Dit zit dan tussen origineel en een z3 stang in kwa schakelen. Ga van de week maar eens prijzen bekijken
-
OnlineRJK
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E46 325Ci 2002
25117546373 korte schakelhefboom : 49,18
25117571899 beveiliging (clip) : 1,32
25111220600 lager : 8,00
Alles ex. btw. En bestel dat rubberen busje dan ook ff mee (waar ik messing van heb gemaakt.
25117571899 beveiliging (clip) : 1,32
25111220600 lager : 8,00
Alles ex. btw. En bestel dat rubberen busje dan ook ff mee (waar ik messing van heb gemaakt.
-
OnlineRJK
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E46 325Ci 2002
Van de week nog even deze plaatsen, zit beetje speling op. De andere kogels/bussen zijn nog prima.

De auto heeft ook weer een verse APK (tot 16-03-2018).
De auto heeft ook weer een verse APK (tot 16-03-2018).
-
OnlineRJK
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E46 325Ci 2002
Vanavond eens wat bagger van de vorige eigenaar uit de E46 gehaald.
AE0B0836-A058-49C5-AF16-7DCB93F302ED_zpsa1v19g7z by Reinier Kleis, on Flickr
Knot ik weet hoeveel je van dit soort aftermarket spul houd, ik zal het voor je bewaren voor als je straks weer een E46 hebt gekocht!

Knot ik weet hoeveel je van dit soort aftermarket spul houd, ik zal het voor je bewaren voor als je straks weer een E46 hebt gekocht!

Laatst gewijzigd door RJK op 04 jul 2017, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- bartb
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Locatie: Friesland
Re: E46 325Ci 2002
Dat kun je wel bagger noemen ja....
- Martijn_bmw
- Berichten: 28601
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E46 325Ci 2002

Nu weer mooi oem dashboard ?
- Knot
- Berichten: 40225
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E46 325Ci 2002
Doe je er een BMW CDspeler (professional) in of meteen een Dynavin oid?
-
OnlineRJK
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E46 325Ci 2002
Dynavin wel naar gekeken maar dan moet je ook CC-paneel naar beneden verplaatsen, moet dan weer een andere houder voor komen enzo. Laat maar (geld stop ik dan liever in een H&R cup kit ofzo). BMW CD speler lijkt mij wel wat (even mp in de gaten houden voor een goedkope) maar voorlopig prop ik de radio/cassette er gewoon weer even in. CD-wisselaar doet het tenminste nu ook weer gewoon.
-
OnlineRJK
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E46 325Ci 2002
Remblokjes voor waren al even aan vervanging toe, maar ik hou nogal van knutselen dus gewoon blokjes wisselen is dan te makkelijk. Nu had ik al even een set adapters liggen om Porsche 996 klauwen op een e46 te zetten, maar aanschaffen van de rest van de onderdelen was er nog niet van gekomen. Nu wel.
Begonnen met de klauwen op m'n freesbankje te mikken. Er moet een stukje van de pasvlakken af om de klauwen met E46 M3 schijven te laten werken. Je kunt ook CSL schijven gebruiken dan is frezen niet nodig. Maar die setup past niet in originele BMW 17" velgen en die wilde ik graag behouden. Let op opspanning met Duratec V6 pistonpennen (precies de juiste diameter, haha)
3554F720-8FAA-4EB5-894F-D09C70C8BCB4_zps0vxmpvbn by Reinier Kleis, on Flickr
Beide gefreesd.
DA4B9789-7F89-43F6-A33C-2F2F15B465F7_zpsdcwrprol by Reinier Kleis, on Flickr
M3 schijven zijn wel wat dikker dan de originele 325i schijfjes.
3B9A1AB5-B638-4904-9BF0-A40CB6072954_zps0nknndaf by Reinier Kleis, on Flickr
Toch ook maar beetje verf en een plakkertje ertegenaan.
88B7AC12-B06C-41A7-AE7C-7410A71EADE6_zpsgxqqlevc by Reinier Kleis, on Flickr
Gebruik van spacers is nodig om de spaken van de velg vrij te laten lopen van de remklauwen dus een setje besteld, 15mm voor, 20 mm achter.
Erg vervelend als de spacers verdraaien tijdens monteren van de velgen (of dat de spacers dan op de grond vallen) dus die ook nog maar even iets aangepast.
65B38633-ED60-4F0D-BC6C-A17040427F7C_zpsa7fqh4ys by Reinier Kleis, on Flickr
Met een paar lange(re) verzonken M8 boutjes zit de spacer + remschijf nu op de naaf vast (normaal alleen de schijf) dus die verdraaien niet meer.
CE591E93-2DAA-434F-83BB-E7BDA2E12C12_zpsnnmuxyzj by Reinier Kleis, on Flickr
Loopt mooi vrij zo.
197139C7-779E-400C-B9AE-6F2B5ADA2A08_zps0p45i3hv by Reinier Kleis, on Flickr
Achter 20 mm spacers, die op zelfde manier vast gezet. Moest de verzinking wel flink diep maken zodat ik dezelfde lengte boutjes kon gebruiken.
82BBE436-A0AE-42EB-A76D-7058627CC202_zpstnfyxikz by Reinier Kleis, on Flickr
Staat er wel weer oke bij zo denk ik.
F92FC481-B9D3-4F31-BDCB-4001135F93A3_zpsincr1yey by Reinier Kleis, on Flickr
DC08622D-51FB-436D-8F27-09BD12F3F0CF_zpsfyoo8un2 by Reinier Kleis, on Flickr
Resultaat. Meer onafgeveerd gewicht en waarschijnlijk weinig aan remkracht gewonnen
maar wel lekker aan het knutselen geweest.

Begonnen met de klauwen op m'n freesbankje te mikken. Er moet een stukje van de pasvlakken af om de klauwen met E46 M3 schijven te laten werken. Je kunt ook CSL schijven gebruiken dan is frezen niet nodig. Maar die setup past niet in originele BMW 17" velgen en die wilde ik graag behouden. Let op opspanning met Duratec V6 pistonpennen (precies de juiste diameter, haha)

Beide gefreesd.

M3 schijven zijn wel wat dikker dan de originele 325i schijfjes.

Toch ook maar beetje verf en een plakkertje ertegenaan.

Gebruik van spacers is nodig om de spaken van de velg vrij te laten lopen van de remklauwen dus een setje besteld, 15mm voor, 20 mm achter.
Erg vervelend als de spacers verdraaien tijdens monteren van de velgen (of dat de spacers dan op de grond vallen) dus die ook nog maar even iets aangepast.

Met een paar lange(re) verzonken M8 boutjes zit de spacer + remschijf nu op de naaf vast (normaal alleen de schijf) dus die verdraaien niet meer.

Loopt mooi vrij zo.

Achter 20 mm spacers, die op zelfde manier vast gezet. Moest de verzinking wel flink diep maken zodat ik dezelfde lengte boutjes kon gebruiken.

Staat er wel weer oke bij zo denk ik.


Resultaat. Meer onafgeveerd gewicht en waarschijnlijk weinig aan remkracht gewonnen

Laatst gewijzigd door RJK op 04 jul 2017, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- e30touring1990
- Berichten: 2875
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: E46 325Ci 2002
lekker bezig geweest! altijd fijn al dat gereedschap tot je beschikking. welke schijven heb je precies gebruikt want normaal zijn die e46 m3 schijven geperforeerd? spacers doen 'em trouwens ook goed 

-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
- Martijn_bmw
- Berichten: 28601
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E46 325Ci 2002
Staat mooi! En zal toch wel beter remmen? Ik heb nu op de 335i ook van die grote 4 pots klauwen en moet zeggen dat zijn toch wel flinke ankers die uit gaan tov de vorige 318d remmen.
Wat is nu je plan met deze auto? Hij was uit de verkoop zag ik?
Wat is nu je plan met deze auto? Hij was uit de verkoop zag ik?
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: E46 325Ci 2002
Lekker bezig! Voor de looks doet et iig wel goeds, dus die winst pak je ook nog. 

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: E46 325Ci 2002
Fraai stukje huisvlijt!
-
OnlineRJK
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E46 325Ci 2002
Schijven zijn de USA variant van de E46 M3. 325x28 mm dus, zelfde maat als EU versie. Maar niet zwevend. Kosten nog niet de helft.
Auto inderdaad uit de verkoop gehaald. Ding bevalt eigenlijk heel goed en geen idee wat ik voor een soortgelijk bedrag zou moeten terugkopen. Misschien een IS200 met sper?
Auto inderdaad uit de verkoop gehaald. Ding bevalt eigenlijk heel goed en geen idee wat ik voor een soortgelijk bedrag zou moeten terugkopen. Misschien een IS200 met sper?

- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E46 325Ci 2002
Gave mod! Remt vast wel een stuk beter, zo briljant is het originele spul niet.
- Knot
- Berichten: 40225
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E46 325Ci 2002
Remmen dik in orde zo te zien!
-
OnlineRJK
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E46 325Ci 2002
We zullen zien. Zitten er nou serieus 32mm dikke schijven voorop zo'n IS200?