Een tijdje geleden heb ik nieuwe veren besteld in Engeland, zogenaamde 'Ahmed Bayjoo' veren. (Ahmed Bayjoo heeft ooit voor het Ford Motorsport rally team gewerkt in de tijd dat Ford met de Sierra reed en hij heeft voor de tuningswereld nog de nodige dingen geleverd voor de Sierra en Escort Cosworth,, waaronder dus veren, 6 graden achteras en ook tuned hij Cosworth motoren) Ik vond de Apex veren eigenlijk iets te laag voor het praktische, en ik was benieuwd of de wegligging nog wat beter zou zijn met andere veren.
Toen ik ze eronder heb gezet had ik nogal haast en heb ik geen foto's gemaakt. Heb nog wel even gemeten dat de originele voorveren 41 cm lang waren en de Apex voorveren 31 cm. De veren die er nu onder zitten ben ik vergeten te meten, maar ik had niet eens een veerspanner nodig om ze op de veerpoten te monteren, alleen het laatste eindje worden ze samengedrukt door de moer op het uiteinde van de schokdemper. Nou zijn de nieuwe veren gewoon lineair ipv progressief zoals de Apex veren.
Ik denk dat de auto nu ietje hoger staat, maar het zal niet veel schelen. Qua wegligging weet ik het ook nog niet precies, want heb alleen nog maar met de winterbanden gereden en dat is ook niet echt optimaal...
Vandaag ook eindelijk de camber platen gemonteerd. Eerst de klauwen, schijven en naven eraf.
Camber plaatje op zn plaats gehangen.
En de naaf weer gemonteerd.
Camber plaat van de zijkant gezien...
En de stand van de wielen na het monteren van de camber platen.
