Macboys opvolger draadje
- Joy
Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?
Ik zou ook een gebruikte auto ernaast zetten. En dan geen Up! maar iets wat een stuk ruimer is. En om het zakelijk te houden neem je een auto die 15 jaar of ouder is en betaal je peanuts aan bijtelling.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
- E36-italia
- Auto: Laro Discovery TD5
Hier zit er nog zo eentje...allen schreef:Gaat hij net als Arthur 12,6 kilometer per jaar rijden in zo'n racewagen. Schiet niet op.

ik heb in de afgelopen 4 jaar denk ik 1,5km met mijn bmw gereden.. mijn volvo is toch sneller en comfortabeler

- E36-italia
- Auto: Laro Discovery TD5
Als je dan toch voor youngtimers gaat kijken.. waarom dan geen volvo 850 T5-R / V70 T5 (of R)?Joy schreef:Ik zou ook een gebruikte auto ernaast zetten. En dan geen Up! maar iets wat een stuk ruimer is. En om het zakelijk te houden neem je een auto die 15 jaar of ouder is en betaal je peanuts aan bijtelling.
heb je 2 snelle autos!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Nou, dat klopt ook niet. Ik rijd nl zomaar een 500m meer hoor 

- dvh
Ik zou het toch eerder zoals Tom doen. Die koopt een wagen die hij echt mooi vind. Rijdt er gewoon in en geniet ervan. Kost wat. Maar dan heb je ook wat.
Bij lease (ect) heb je niks. Ja schuld en verplichtingen. En geen bezit.
Ergens snap ik Macboy wel.. Lijkt mij óók leuk. Alleen... Zou ik het persoonlijk liever doen zoals Tom 't doet. Dan maar een wat ouder modelletje. Nog steeds supermooi/gaaf/enzo. Zeker als je nog nooit een Porsche gehad hebt. Top toch? En dat is allemaal nog wel te behappen. Lijkt me. Zeker als je leest wat er elke maand aan lease opgehoest moet worden.
Bij lease (ect) heb je niks. Ja schuld en verplichtingen. En geen bezit.
Ergens snap ik Macboy wel.. Lijkt mij óók leuk. Alleen... Zou ik het persoonlijk liever doen zoals Tom 't doet. Dan maar een wat ouder modelletje. Nog steeds supermooi/gaaf/enzo. Zeker als je nog nooit een Porsche gehad hebt. Top toch? En dat is allemaal nog wel te behappen. Lijkt me. Zeker als je leest wat er elke maand aan lease opgehoest moet worden.
- Arthur
Dan moet ie eerst weer 2 jaar een Polo leasen
Geld sparen 

-
Arthur schreef:Nou, dat klopt ook niet. Ik rijd nl zomaar een 500m meer hoor
En dat komt zeker omdat het een schrikkeljaar is

- Arthur
- Joy
- Macboy
Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 201
Tom heeft een super goed verhaal. Vergeet alleen dat ik door 24 maanden de 120d te leasen dus augustus 2017 een nieuwe auto moet hebben. Aangezien de levertijden van de 718 rond de 8 maanden zullen zijn en ophalen in Zuffenhausen nog 2 maanden langer, moet ik er ongeveer een jaar eerder dus al uit zijn.
Daarbij is het nu inderdaad de bedoeling om voor 36 maanden te gaan. Juist omdat ik maar 25.000km erin zal gaan rijden is mijn idee. Dus ik ben al wel goed bezig vond ik zelf !
Een tweedehandse auto is wel leuk, maar wordt mij de pis dus niet echt lauw van. Wil gewoon van te voren weten waar ik aan toe ben. En liefst gewoon nieuw rijden. Voor de prijs van de Audi A4 kan ik de Up! ruim 2 jaar rijden inclusief belasting, verzekering, rente, onderhoud en banden. Waarom dan risico lopen met een oudere auto waar van alles mee aan de hand kan zijn en die ik weer ooit moet gaan verkopen ? Allemaal gedoe in mijn ogen en brengt mij ook geen rust. Dan dus liever een nieuwe Up! dan een oude A4.
Daarbij is het voor mij grote voordeel van lease dat je dus wat minder voorzichtig bent. Je kunt dan gewoon heel zorgeloos rijden. Alles is geregeld. Dat geeft me dus wel die rust.
Wat bezit van een auto voor dvh betekent kan ik niet echt plaatsen. Zal mij aan mijn kont roesten of een auto van mij is, van de lease of van de bank, als ik er maar dagelijks in kan rijden. Privé bezit van een auto hecht ik in elk geval geen enkele waarde aan. En prive rijden is ook afschrijven dus alleen interessant als je een auto langere tijd bezit. En dat zal bij mij toch niet gaan gebeuren.
De wereld gaat helaas een bepaalde kant op die me niet in alle opzichten bevalt. Ook qua overheid en milieu. En daarnaast weet ik niet hoe mijn praktijk zich - mede daardoor - zal gaan ontwikkelen. Aangezien het nu kan, moet ik het misschien dan ook maar gewoon nu doen. Wie weet kan het later niet meer.
Daarbij hou ik ook gewoon rekening met de optie om bijvoorbeeld een Mazda MX-5 te nemen en daarnaast een dikkere Skoda Fabia Combi met veel opties. Om maar iets te roepen.
Rust in mijn kop op autogebied dus...
Daarbij is het nu inderdaad de bedoeling om voor 36 maanden te gaan. Juist omdat ik maar 25.000km erin zal gaan rijden is mijn idee. Dus ik ben al wel goed bezig vond ik zelf !
Een tweedehandse auto is wel leuk, maar wordt mij de pis dus niet echt lauw van. Wil gewoon van te voren weten waar ik aan toe ben. En liefst gewoon nieuw rijden. Voor de prijs van de Audi A4 kan ik de Up! ruim 2 jaar rijden inclusief belasting, verzekering, rente, onderhoud en banden. Waarom dan risico lopen met een oudere auto waar van alles mee aan de hand kan zijn en die ik weer ooit moet gaan verkopen ? Allemaal gedoe in mijn ogen en brengt mij ook geen rust. Dan dus liever een nieuwe Up! dan een oude A4.
Daarbij is het voor mij grote voordeel van lease dat je dus wat minder voorzichtig bent. Je kunt dan gewoon heel zorgeloos rijden. Alles is geregeld. Dat geeft me dus wel die rust.
Wat bezit van een auto voor dvh betekent kan ik niet echt plaatsen. Zal mij aan mijn kont roesten of een auto van mij is, van de lease of van de bank, als ik er maar dagelijks in kan rijden. Privé bezit van een auto hecht ik in elk geval geen enkele waarde aan. En prive rijden is ook afschrijven dus alleen interessant als je een auto langere tijd bezit. En dat zal bij mij toch niet gaan gebeuren.
De wereld gaat helaas een bepaalde kant op die me niet in alle opzichten bevalt. Ook qua overheid en milieu. En daarnaast weet ik niet hoe mijn praktijk zich - mede daardoor - zal gaan ontwikkelen. Aangezien het nu kan, moet ik het misschien dan ook maar gewoon nu doen. Wie weet kan het later niet meer.
Daarbij hou ik ook gewoon rekening met de optie om bijvoorbeeld een Mazda MX-5 te nemen en daarnaast een dikkere Skoda Fabia Combi met veel opties. Om maar iets te roepen.
Rust in mijn kop op autogebied dus...
- Petrolhead Tom
Waarom niet de up! prive kopen en inzetten tegen 19 cent per kilometer. Maak je praktisch winst.
- Joy
Het nadeel daarvan is dat je alle zakelijke kilometers precies moet bijhouden in een logboek.
- Joy
De S60 Polestar kost minimaal 72.995 euro.
Voor dat geld krijg je een in een zeer beperkte oplage geproduceerde Zweed met een 367 pk en 470 Nm sterke 2.0-liter viercilinder onder de kap. Daarmee staat een snelheid van 100 km/h al in 4,7 seconden op de teller. De topsnelheid van zowel de S60 als de V60 is begrensd op 250 km/h.
Beide modellen zitten behoorlijk in hun spullen. Op de optielijst staat alleen nog een elektrisch bedienbaar schuif-/kanteldak, digitale TV en - voor de V60 - extra getint glas voor de laadruimte en achterportieren.
-
Voor een paar honderd euro is dat opgelost door een tracker incl registratie...... Hoeft niet moeilijk te zijn, maar ik wil dan weer niet gevolgd kunnen worden......Joy schreef:Het nadeel daarvan is dat je alle zakelijke kilometers precies moet bijhouden in een logboek.
- Macboy
Ze worden al afgeleverd 

- Bijlagen
-
- image.jpeg (97.33 KiB) 2285 keer bekeken
- Hitz
- Auto: KIA
Ik vind het heel fraai zo'n Talisman in Initiale Paris uitvoering!
-
Heb de wagen zelf al gezien. Erg mooi, maar persoonlijk zou het alleen m'n keuze zijn als er nog een speelwagen naast staat. Dat is ook de enige reden waarom ik nu vrede kan hebben met een normale gezinswagen.
Dacht ergens gelezen te hebben dat er extra Focus RS'en komen naar Nederland.
Dacht ergens gelezen te hebben dat er extra Focus RS'en komen naar Nederland.

- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Geen idee of hij al genoemd is, maar Alfa Romeo Giulia?

- Tim N
Mits zelfde prijsklasse en voorwaarden, duidelijk veel pluspunten voor de fraaie italiaan. 

- Macboy
Absoluut mooie auto ! Maar in die klasse liever een 3 touring.
- Downforce Hans
Liever een Touring dan die Alfa.......... Touring mag niet in de schaduw staan van de italiaan.
Maargoed, wees maar braaf en degelijk en neem die beemer maar.........

Maargoed, wees maar braaf en degelijk en neem die beemer maar.........

- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Macboy schreef:Absoluut mooie auto ! Maar in die klasse liever een 3 touring.

- tomgtr
Als je de kilometers maakt die Ilja maakt ben je echt van de zelfpiiniging als je voorr die Italiaan gaat. Prachtige auto maar het is gewoonweg nog steeds te vaak maandagmorgen in Italie.
Die Renault doe me niks. Maar niks in het standaard lease C segment doet me echt veel moet ik zeggen.
Die Renault doe me niks. Maar niks in het standaard lease C segment doet me echt veel moet ik zeggen.
Laatst gewijzigd door tomgtr op 14 jun 2016, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineMartijn_bmw
die Renault is van buiten mooi maar hoe hebben ze ooit dit dash kunnen verzinnen?

tesla na-aperij maar dan met een rand er omheen alsof ze oudewets beeldbuis scherm als ipad hebben willen inbouwen
daarnaast is het in Frankrijk net zo vaak maandagochtend als in Italie... ben het eens met Tom, bij zon afhankelijkheid van je auto zou ik altijd voor een degelijke duitser/zweed gaan maar als dat toch niet telt voor macboy dan 100x liever de alfa dan de Renault, zoveel mooier en qua kwaliteit doen ze niet onder voor elkaar.

tesla na-aperij maar dan met een rand er omheen alsof ze oudewets beeldbuis scherm als ipad hebben willen inbouwen

daarnaast is het in Frankrijk net zo vaak maandagochtend als in Italie... ben het eens met Tom, bij zon afhankelijkheid van je auto zou ik altijd voor een degelijke duitser/zweed gaan maar als dat toch niet telt voor macboy dan 100x liever de alfa dan de Renault, zoveel mooier en qua kwaliteit doen ze niet onder voor elkaar.
- tomgtr
Martijn_bmw schreef:die Renault is van buiten mooi maar hoe hebben ze ooit dit dash kunnen verzinnen?![]()
![]()
tesla na-aperij maar dan met een rand er omheen alsof ze oudewets beeldbuis scherm als ipad hebben willen inbouwen![]()
Dat ben ik helemaal met je eens Martijn, 1000 x liever de Italiaan dan de Franse auto.