Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke dan?
- Arthur
- Berichten: 43162
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Een goede 5k BPM (niet opgezocht maar op een nette manier invoeren) en dan nog 100,- keuren, 40,- kentekenplaten. Heen en weer rijden, brandstof en/of ambulance/oprijauto, paar honder euro? Al met al een 6k bij de prijs op.
Duitsers geven niet veel korting. Denk dat je die auto tussen de 36,5 en 37k ongeveer meekrijgt. Ik gok op 37k. Om en nabij de 43k denk ik ook.
Duitsers geven niet veel korting. Denk dat je die auto tussen de 36,5 en 37k ongeveer meekrijgt. Ik gok op 37k. Om en nabij de 43k denk ik ook.
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Duitsers geven niet veel korting? Duitsland is een kortingparadijs tot ruim 30% op nieuw aan het eind van de lifecycle. Dus Jahreswagen zit echt ook nog onderhandelingsruimte op!
- Arthur
- Berichten: 43162
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Jouw meenemen dus
Algehele ervaring is meestal van niet. Maar wie weet is het wel anders.
De betreffende 125d had een nieuwprijs, daar, van 57k. Minus 30% is 40k. Ze vragen nu al minder, 37,8k. Ben benieuwd wat de onderhandelingsruimte dan is?

De betreffende 125d had een nieuwprijs, daar, van 57k. Minus 30% is 40k. Ze vragen nu al minder, 37,8k. Ben benieuwd wat de onderhandelingsruimte dan is?
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Macboy schreef:Vind het altijd zo apart dat er ook op DF mensen zijn die niet 60.000km kunnen volhouden in een leuke kleine en sportieve auto. Een Polo met 60.000km vond ik meer dan prima.
.
Ik rijd pak en beet 5km per dag met mijn Polo... 5.. Ik vergeet geen 0 ofzo.
Maar het rijdt echt waardeloos.
Om te beginnen heb ik nog nooit. Maar dan ook nooit een auto gehad waar ik met mijn respectabele 1.85m zo slecht in kan zitten. Als ik een normale zitpositie aan wil nemen komen mijn knieën tegen het stuur. En tegen het middenconsole. Ga ik wat verder van het stuur zitten zodat mijn knieën vrij zijn komen mijn handen tegen mijn benen bij het scherp insturen in een bocht. Overpakken is dus een verplichting daar waar doordraaien niet lukt. Stoel lager zetten lukt niet.. Stuur hoger ook niet.
De vering voor is veel te soft icm het zwaar(der)e dieselblokje. Mijn bumper heeft dan ook een gezonde afgebrokkelde voorlip doordat elke keer als ik een drempel neem de neus de grond raakt.
Hij is rumoerig en maakt veel bijgeluid.
Ik vind het helemaal niks.
Het is dat ik hem onder de bedrijfsreclamestickers heb zitten en dat wisselen daarom wat lastiger gaat. Anders was ie al weg geweest. En dan rij ik er dus maar 5km per dag in.
Hij rijdt.. En hij start elke dag. Maar verder is het een verschrikkelijke auto.
Als ik 60dkm per jaar moest maken.. Dan nog liever in een nieuwe Up! ( want die rijdt gewoon beter / comfortabeler ) dan in dit monster.
Het is dan ook een zaligheid (met hoofdletters) wanneer ik in de 530d stap..
En een dergelijke auto zou dan veruit mijn voorkeur hebben wanneer ik dagelijks uren op de (snel)weg door zou brengen..
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6747
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Dan moet hij wel heel slecht zijn. Ik rij minimaal 180 (snelweg) kilometers per dag. Ik heb voor de LPG inbouw van mijn Volvo S80 een Up leenauto gehad maar dat was echt geen pretje. Ik ben 1.90 en niet heel licht. De ruimte was prima maar dat was het dan ook. Een leuke stadsauto, maar ik vond het helemaal niets voor woon - werk. Stuurt prima, maar je moet niet harder willen dan 80.dvh schreef:[ Dan nog liever in een nieuwe Up! ( want die rijdt gewoon beter / comfortabeler ) dan in dit monster.
- Arthur
- Berichten: 43162
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Totaal mee oneens! Ik ben ook 1.91m en ook niet heel licht. M'n vrouw heeft een Mii en dat rijdt, meer dan, prima. Het is een Sport Dynamic met hoogte verstelling van de stoel. Heb er ook grotere afstanden mee gereden en het zit eigenlijk zelfs beter dan m'n BoxsterS.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Als je de Up al geen pretje vindt... Begin dan niet aan een polo
- JP
- Berichten: 34371
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
+1, en ik ben ook niet de kleinst/smalste, maar heb totaal geen probleem met de Polo (6C, laatste model).Arthur schreef:Totaal mee oneens! Ik ben ook 1.91m en ook niet heel licht. (...)
Heb ook nog een pornoramadak, dus zou de hoofdruimte helemaal krap moeten zijn.
Zit een lager onderstel onder icm sport select. Dus op knopdruk tenenknarsend stug.
De voorbumper is een dikkere R-line, maar die raakt nergens stoeprandjes of drempels. Iets waar de Up!/Mii/Citigo bekend om staan, dat die rubberen onderlip alles raakt.
Stoel zit alleen (bekend probleem) speling op. Moet nog gemaakt worden, dan kan die verkocht worden......

- Arthur
- Berichten: 43162
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Ik had net over de Up/Mii. Polo weet ik niet.
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Stuggere en lagere Eibach veren (-30mm) heeft dat bij mij helemaal opgelost bij de up!.JP schreef:De voorbumper is een dikkere R-line, maar die raakt nergens stoeprandjes of drempels. Iets waar de Up!/Mii/Citigo bekend om staan, dat die rubberen onderlip alles raakt.Arthur schreef:Totaal mee oneens! Ik ben ook 1.91m en ook niet heel licht. (...)
- sitechris
- Berichten: 4895
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Vandaag een heel mooi aanbod gekregen van de VW dealer voor een Golf GTD met handbak. Met zelfs wat extra ruimte in budget om nog wat opties te plussen. Dus nu Executive Plus ipv Executive, Park Assist (voor de GF), verwarmbare voorruit en Dynamisch Chassis aangevinkt. Ik had al opties als panoramadak, xenon plus, dynaudio, alarm, sound&sportpack (inc 18 inch wielen) etc etc geplust, dus de auto is lekker vol uitgerust. Ik heb toch wel weer een erg goed gevoel bij de Golf. Vind het (in de juiste kleur met de juiste velgen) echt een hele mooie auto. En - als JD fanboy - spreekt het tuningspotentieel me aan. Zonder moeite plus je het vermogen naar 225/230 pk. Plus dat de Golf een geweldige allrounder is. Een hele degelijke en fijne reisauto.
De andere kandidaat is de BMW 120d. Die vind ik minder mooi, is minder praktisch en een tandje duurder. Maar die auto zal ongetwijfeld fijner rijden. Hoeveel fijner is de vraag. En natuurlijk wat het financiele plaatje gaat worden. Dat weet ik vrijdag. @Macboy is there to assist me
Dan de afvallers:
De Audi A3 is afgevallen. Toegevoegde waarde tov de Golf vind ik te klein. Ik vind de Golf GTD ook mooier. De TT laat ik ook afvallen. Een prachtige auto, maar technisch identiek aan de Golf, A3 etc. Dan liever een meer praktische auto. De Seat Leon gaat het ook niet worden, die auto heb ik al twee keer gereden. Tijd voor iets nieuws. Ook ga ik niet importeren. Ik ben blij met de biedingen en korting die ik gekregen. Overigens loont het om te shoppen. Scheelt bij 2 VW dealers zo maar 5k.
De andere kandidaat is de BMW 120d. Die vind ik minder mooi, is minder praktisch en een tandje duurder. Maar die auto zal ongetwijfeld fijner rijden. Hoeveel fijner is de vraag. En natuurlijk wat het financiele plaatje gaat worden. Dat weet ik vrijdag. @Macboy is there to assist me

Dan de afvallers:
De Audi A3 is afgevallen. Toegevoegde waarde tov de Golf vind ik te klein. Ik vind de Golf GTD ook mooier. De TT laat ik ook afvallen. Een prachtige auto, maar technisch identiek aan de Golf, A3 etc. Dan liever een meer praktische auto. De Seat Leon gaat het ook niet worden, die auto heb ik al twee keer gereden. Tijd voor iets nieuws. Ook ga ik niet importeren. Ik ben blij met de biedingen en korting die ik gekregen. Overigens loont het om te shoppen. Scheelt bij 2 VW dealers zo maar 5k.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Is dat er zo 1 met van die foeilelijke led's onder de koplampen?
Verder wel een mooi voertuig.
Verder wel een mooi voertuig.

- Arthur
- Berichten: 43162
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Je bedoelt die hoefijzers? Dat is de GTe.
- WJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Jah, die hebben ze op de Passat gte ook gepropt. Vreselijk.
Maar ik vind de Golf 7 echt schitterend! Goede keus.

Wel met 19" Santiago wieltjes hoor, niet bovenstaande 5spaak.

Maar ik vind de Golf 7 echt schitterend! Goede keus.
Wel met 19" Santiago wieltjes hoor, niet bovenstaande 5spaak.

- sitechris
- Berichten: 4895
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Ik heb nog niet gekozen. Ik rijd morgen nogt even in de 120d.
Mbt de velgen: deze 18 inches vind ik juist mooi
Mbt de velgen: deze 18 inches vind ik juist mooi

- Arthur
- Berichten: 43162
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Ik vind de Golf7 ook mooi maar als ik nieuw ging kiezen werd het niet zilvergrijs 

-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Golf 7 is inderdaad een fraaie auto om te zien, mits uitgevoerd met een setje knappe wielen en LED verlichting.
Hier in het dorp rijdt een vrouw een bruine Golf R met antraciet 5x2 spaaks velgen. Erg chique.
Hier in het dorp rijdt een vrouw een bruine Golf R met antraciet 5x2 spaaks velgen. Erg chique.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Dat zilvergrijs staat supergaaf 
Heb ook enorm getwijfeld tussen de GTD en de 120d. Uiteindelijk de BMW gekozen omdat VW veel te weinig wilde betalen voor de M135i. Heb verder absoluut een zwak voor de Golf.

Heb ook enorm getwijfeld tussen de GTD en de 120d. Uiteindelijk de BMW gekozen omdat VW veel te weinig wilde betalen voor de M135i. Heb verder absoluut een zwak voor de Golf.
- JP
- Berichten: 34371
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Bij Verstappen in Venlo staat er eentje van een jaar oud in Carbon Grey.....

http://www.verstappenautos.nl/mobiel.as ... =14&foto=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.verstappenautos.nl/mobiel.as ... =14&foto=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 18930
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
De golf bevalt me perfect, dus dat begrijp ik wel.
Als ijk echter de ruimte niet nodig had reed ik nu 'n einser.
Absoluut de lelijkere auto, maar nog net even wat meer gevoel.
De Golf is echter een auto waarin je prima kan sturen, maar voor mij meer 'n fijne reiswagen.
Ik heb 'm overigens alweer een jaar. gaat hard!
Als ijk echter de ruimte niet nodig had reed ik nu 'n einser.
Absoluut de lelijkere auto, maar nog net even wat meer gevoel.
De Golf is echter een auto waarin je prima kan sturen, maar voor mij meer 'n fijne reiswagen.
Ik heb 'm overigens alweer een jaar. gaat hard!

- sitechris
- Berichten: 4895
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Dat is exact de kleur en velgencombo die ik ook ga nemen (als ik voor de Golf kies). Ik ga vanmiddag in de Einser rijden en ga horen wat ze met de inruil doen. Ben benieuwd.JP schreef:Bij Verstappen in Venlo staat er eentje van een jaar oud in Carbon Grey.....
http://www.verstappenautos.nl/mobiel.as ... =14&foto=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
De eimser LCI vind ik overigens niet meer lelijk !
@dvh: logisch als het kut zit natuurlijk. Daar ging de discussie niet om. Maar gewoon dat je ook prima in een kleine auto kunt vertoeven. Kennelijk zit jij wel goed in een Up, das dan toch ook prima ?
@dvh: logisch als het kut zit natuurlijk. Daar ging de discussie niet om. Maar gewoon dat je ook prima in een kleine auto kunt vertoeven. Kennelijk zit jij wel goed in een Up, das dan toch ook prima ?
- sitechris
- Berichten: 4895
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Ik had vandaag een proefrit in de BMW 120D staan, maar die ging helaas niet door. Ik heb wel even met een BMW 116D met M-sportonderstel, sportstoelen en handbak gereden. Motorisch ruk, maar verder wel een aardige indicatie hoe onderstel zich gedraagt. Besturing en chassis van de BMW Einser vind ik net wat fijner dan die van de GTD, maar de Golf GTD vind ik een fijnere reisauto en niet onbelangrijk - ik vind de Golf mooier.
Bij het configureren van de BMW liep ik wel tegen een paar praktische problemen aan. Bijvoorbeeld dat je bij een BMW 120D een CO2 boete van 1200 euro moet aftikken als je 17/18 inch velgen wint. Met de gewenste opties (M-pakket met 17 inch velgen, High Executive, schuifdak en wat klein grut) kwam ik uit op 50k. Uiteindelijk heb ik wat geschoven met de opties en kwam ik uit op 48k. Dan heb ik bv wel M-sportonderstel, zwarte dakhemel, sportstoelen maar niet de M-pakket looks.
Bij de GTD heb ik meer opties aan boord en bedraagt de rekening op het einde uiteindelijk 5k minder. Dat vind ik groot genoeg om voor de GTD te kiezen.
Nu alleen nog de vraag waar......ik heb bij 2 dealers offerte laten aanvragen en in eerste instantie was er een gat van 5/6k in het nadeel van mijn huidige dealer. Nadat ik aangaf wat het verschil was heeft hij opnieuw een aanbod gedaan en kom ik uiteindelijk nagenoeggelijk uit. Ik moet dan wel mijn Cupra direct inleveren, maar dat vind ik op zich geen ramp. In de winter rijd ik er toch weinig mee en dan hoef ik ook niet mijn zwaar cuppende voorbanden te vervangen. Die kunnen echt niet meer. Scheelt me toch weer 500 euro.
Ik twijfel alleen of ik ze nog de opdracht moet gunnen nadat ze me eerst een genant voorstel doen. De andere dealer schoot wel meteen met scherp. Aan de andere kant, met mijn huidige dealer heb ik wel een goede relatie en hij heeft zijn fout wel erkend en goedgemaakt. Daar ga ik nog even over nadenken. Nieuwe relatie vs bestaande relatie zeg maar.
Bij het configureren van de BMW liep ik wel tegen een paar praktische problemen aan. Bijvoorbeeld dat je bij een BMW 120D een CO2 boete van 1200 euro moet aftikken als je 17/18 inch velgen wint. Met de gewenste opties (M-pakket met 17 inch velgen, High Executive, schuifdak en wat klein grut) kwam ik uit op 50k. Uiteindelijk heb ik wat geschoven met de opties en kwam ik uit op 48k. Dan heb ik bv wel M-sportonderstel, zwarte dakhemel, sportstoelen maar niet de M-pakket looks.
Bij de GTD heb ik meer opties aan boord en bedraagt de rekening op het einde uiteindelijk 5k minder. Dat vind ik groot genoeg om voor de GTD te kiezen.
Nu alleen nog de vraag waar......ik heb bij 2 dealers offerte laten aanvragen en in eerste instantie was er een gat van 5/6k in het nadeel van mijn huidige dealer. Nadat ik aangaf wat het verschil was heeft hij opnieuw een aanbod gedaan en kom ik uiteindelijk nagenoeggelijk uit. Ik moet dan wel mijn Cupra direct inleveren, maar dat vind ik op zich geen ramp. In de winter rijd ik er toch weinig mee en dan hoef ik ook niet mijn zwaar cuppende voorbanden te vervangen. Die kunnen echt niet meer. Scheelt me toch weer 500 euro.
Ik twijfel alleen of ik ze nog de opdracht moet gunnen nadat ze me eerst een genant voorstel doen. De andere dealer schoot wel meteen met scherp. Aan de andere kant, met mijn huidige dealer heb ik wel een goede relatie en hij heeft zijn fout wel erkend en goedgemaakt. Daar ga ik nog even over nadenken. Nieuwe relatie vs bestaande relatie zeg maar.
-
- Berichten: 18930
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Ik vind 5/6K een behoorlijk verschil.
Ik zou de andere dealer bellen en daar 'n bod doen.
Aan de andere kant; Ik weet niet waar jij je testwagens altijd vandaan haalt, maar als ze je relatief vaak een auto meegeven, dan maken ze op jaarbasis ook wel wat 'kosten' aan je.
Maar dat is lastig, want in hoeverre is het reclame voor ze.
Ik zou de andere dealer bellen en daar 'n bod doen.
Aan de andere kant; Ik weet niet waar jij je testwagens altijd vandaan haalt, maar als ze je relatief vaak een auto meegeven, dan maken ze op jaarbasis ook wel wat 'kosten' aan je.
Maar dat is lastig, want in hoeverre is het reclame voor ze.

- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Ik zou de dichtstbijzijnde kiezen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Eric Z, Google [Bot], Mark 320iS en 7 gasten