Dat is wel heel donker dan. Maar ja het moet het wel zijn.Arthur schreef:Schaduw.
Het grote Duitse Youngtimer draadje
- MParallel
- Auto: BMW
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
-
Weer een mooie 735i uit 2001 met 23.000km, vraagprijs 18.900
Japanse import?
Japanse import?
- Bijlagen
-
- BMW 735i.jpg (68.77 KiB) 3414 keer bekeken
-
- 735i-2.jpg (58.22 KiB) 3414 keer bekeken
-
- bmw 735i-3.jpg (57.28 KiB) 3414 keer bekeken
-
- bmw 735i-4.jpg (50.95 KiB) 3414 keer bekeken
- Joy
Dan denk ik dat ik voor 4 mille minder deze zou pakken:
http://www.kooijman4automotive.nl/carel ... mw-735i-m/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.kooijman4automotive.nl/carel ... mw-735i-m/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
@joy: die is ook interessant. Ik kende dat bedrijf niet, maar heeft ook zeer mooie youngtimers staan.
-
Allebei Japanse import. Kun je heel goedkoop inkopen en dan denken de jackpot te vragen, dat werkt helaas niet. Zelfde als BMWTouringkopen.nl - haalt een BMW L7 uit Japan en denkt dat ie een parel in handen heeft. Dingen zijn onverkoopbaar maar die handelaren staren zich stuk op de enorme marges die ze DENKEN te kunnen behalen. Ook verzamelaars laten Japanse exemplaren staan.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Waarom ook alweer?
-
Die laatste had ik ook gevonden. Ik wacht alleen nog even op de lijst die me doorgestuurd word waarin de opties staan..
Waarom trouwens geen Japanse import? Lijkt me bter als Italiaanse wagens. Ik ben even benieuwd naar de redden.
Waarom trouwens geen Japanse import? Lijkt me bter als Italiaanse wagens. Ik ben even benieuwd naar de redden.
- Joy
Dit is wat Aaben erover te zeggen heeft:
http://www.aaben.nl/?Page=103" onclick="window.open(this.href);return false;
En waarschijnlijk veel draaiuren in stadsverkeer die niet terug te zien zijn in kilometers. Maar goed, niet alle auto's verblijven hun hele leven in Tokio-stad.
http://www.aaben.nl/?Page=103" onclick="window.open(this.href);return false;
En waarschijnlijk veel draaiuren in stadsverkeer die niet terug te zien zijn in kilometers. Maar goed, niet alle auto's verblijven hun hele leven in Tokio-stad.
-
Wat denk jij dan dat z'n marge is ??535d schreef:Allebei Japanse import. Kun je heel goedkoop inkopen en dan denken de jackpot te vragen, dat werkt helaas niet. Zelfde als BMWTouringkopen.nl - haalt een BMW L7 uit Japan en denkt dat ie een parel in handen heeft. Dingen zijn onverkoopbaar maar die handelaren staren zich stuk op de enorme marges die ze DENKEN te kunnen behalen. Ook verzamelaars laten Japanse exemplaren staan.
-
Wat is er tegen Japanse import? Ik snap dat de bijbehorende documenten wat lastig te lezen zijn. Echter als de technische staat goed is dan zie ik het bezwaar niet. Natuurlijk zit er een marge op, er mag natuurlijk ook aan verdiend worden. En als de vraag laag is dan gaat de prijs vanzelf naar beneden. Het lijken mij twee schitterende 7 series.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Kunnen uiteraard prachtige auto's zijn maar in het hier eerder geposte linkje staan toch wel wat punten wat ik niet wist en waaruit blijkt dat het daar toch heel anders werkt dan hier.
In hoeverre kan je de technische staat bekijken, de draaiuren bijvoorbeeld kan je niet tevoorschijn toveren.
In hoeverre kan je de technische staat bekijken, de draaiuren bijvoorbeeld kan je niet tevoorschijn toveren.
-
Dan tel je bij de tellerstand 50000 km op. 
Verder appeltje-eitje, foto van het chassisnummer opvragen en met behulp van de handige vin-decoder weet je de opties, de bestemming van de auto etc.
Aankoopkeuring via SPBA en klaar.
Houd wel rekening met een reserve van een kleine 2k voor draagarmen, stangetjes, rubbers etc.
Het is nog steeds 1700 kg+ en dan maakt een lage klometerstand niet uit voor de slijtage van die delen, rubbers etc zijn toch minimaal 15 jaar oud mits niet vervangen in de loop der tijd.

Verder appeltje-eitje, foto van het chassisnummer opvragen en met behulp van de handige vin-decoder weet je de opties, de bestemming van de auto etc.
Aankoopkeuring via SPBA en klaar.
Houd wel rekening met een reserve van een kleine 2k voor draagarmen, stangetjes, rubbers etc.
Het is nog steeds 1700 kg+ en dan maakt een lage klometerstand niet uit voor de slijtage van die delen, rubbers etc zijn toch minimaal 15 jaar oud mits niet vervangen in de loop der tijd.
-
Zelf doen scheelt ruim € 26.000,-

-
Aangaande draaiuren en lage km-stand....
Als ik dat doortrek kun je in NL dus beter een auto kopen in het noorden dan in het westen
Immers daar staan ze meer in de file dan ze rijden.... Ik weet het klinkt even raar, maar files worden wel als negatief puntje gezien bij Japanse import.
Heb in middels al meer foto's van de 7 serie van Kooijman, maar wil toch wel graag ingevulde boekjes en het liefst nog rekeningen.
Als ik dat doortrek kun je in NL dus beter een auto kopen in het noorden dan in het westen

Heb in middels al meer foto's van de 7 serie van Kooijman, maar wil toch wel graag ingevulde boekjes en het liefst nog rekeningen.
-
Dat file verhaal is dus klinklare onzin,als zon wagen nou ALLEEN maar stationair zou draaien dan kon ik me er nog in vinden maar zelfs in Japan rijden ze ook door... dat land is niet klein ofzo.
Dan zouden alle duitse wagens afgeragd zijn,wat dus duidelijk niet het geval is.
Persoonlijk denk ik dat druppels, drempels , om de 20 meter afremmen zoals in nederlandse dorpen vaak het geval is veel slechter.
Dan zouden alle duitse wagens afgeragd zijn,wat dus duidelijk niet het geval is.
Persoonlijk denk ik dat druppels, drempels , om de 20 meter afremmen zoals in nederlandse dorpen vaak het geval is veel slechter.
-
Precies zo zie ik het dus ook Marc R, vandaar even de vergelijking tussen het westen en het noorden van het land

-
Dan moet je gewoon een Japanner kopen. Als je er dan weer vanaf wilt zul je zien hoe lastig het is.
Nog een nadeel: Kan ook geen normale NL kentekenplaat op die auto's.
Japanse import valt bij mij iig sowieso altijd af, net zoals die meuk uit het Midden-Oosten.

Nog een nadeel: Kan ook geen normale NL kentekenplaat op die auto's.
Japanse import valt bij mij iig sowieso altijd af, net zoals die meuk uit het Midden-Oosten.
-
Nah, gelukkig dat je dan al een karretje heb he...
- Niels
- Auto: Prius+
Je koopt er iig wel een kar aan in prachtige staat maar ik denk ook zeker dat je er met de aanschafprijs niet bent.....
- JP
Op andere fora zweren ze dat bij duitse auto's, de kilometerstand massaal teruggedraaid worden voor de verkoop.....Marc R schreef:(...)
(...)

-
Bij De Beier sinds vandaag ook een Japanse Alpina B10 althans, aan de boekjes te zien is ie Japans
http://www.debeier.nl/bmw/auto/BMW/5-se ... maat/11211" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.debeier.nl/bmw/auto/BMW/5-se ... maat/11211" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Waar is de achterbank?
In de afgelopen 2 jaar in ieder geval wel lekker mee gereden. http://germancarsforsaleblog.com/4wd-we ... -0-allrad/
In de afgelopen 2 jaar in ieder geval wel lekker mee gereden. http://germancarsforsaleblog.com/4wd-we ... -0-allrad/
- GTRene
all rad 3.0 zou er dan nog voldoende rijplezier zijn?Paul76 schreef:Bij De Beier sinds vandaag ook een Japanse Alpina B10 althans, aan de boekjes te zien is ie Japans![]()
andere interieur maar de voorstoelen nog wel erbij, de achterbank niet?
- jos_br
Dat hebben wij al in zeer grote getallen ondervonden........en heb nu wéér een mooi voorbeeld staan. Afgelezen tellerstand van een Transporter 162000km, in werkelijkheid 515000km gelopen! Staat domweg nog in de motor ecu en in 2008 (auto is van 2005) was er al meer dan 220000km mee gereden.JP schreef:Op andere fora zweren ze dat bij duitse auto's, de kilometerstand massaal teruggedraaid worden voor de verkoop.....Marc R schreef:(...)
(...)
Jos.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Dat is in Duitsland toch ook strafbaar geworden? Of gaat een export auto dan over zoveel schakels dat de dader niet te herleiden is?