ik rijd niet veel, maar ik kan bv net zoveel plezier halen uit een redelijk sportief oud gebakje van zeg 3k
dan met 1 van zeg 50k
maar als ik wel zeg die 50k (of meer) op de bank had staan, dan kocht ik wel een duurdere sportieve auto, zou wel altijd zorgen dat je een kleine buffer overhebt voor eventuele onvoorziene kosten.
Verder zou ik ook niet zomaar lenen voor een auto, heb in het verleden wel eens tijdelijk ff wat extra geleend
via men vader

in die tijd dat ik vaak wisselde van auto.
Dan zag ik bv een heel scherp geprijsde leuke auto, bv 1 van 5k terwijl normaal in die staat 7k werd gevraagd
maar ik mijn auto niet kon inruilen.
Zelf had ik bv dan nog 3k reserve staan, dus vroeg dan tijdelijk 2k van men pa die het dan meteen terug kreeg,
zodra mijn oude auto was verkocht, dat ging in die tijd via de telegraaf binnen 1 week of 1 maand over het algemeen, uitzondering iets langer, maar over het algemeen gingen de auto's snel van de hand.
Zodra ik de oude auto dan had verkocht, betaalde ik meteen die bv 2k terug incl bv wat rente

maar zeker een fles Port, hij kreeg dan altijd wat extra's
Zo kon ik mooi overhouden aan mijn auto's en opbouwen naar? in elk geval de hobby bekostigen, men Pa zag ook wel dat ik het goed deed met aanschaf en na een poosje verkoop en overhield, dus dat systeem (ff tijdelijk wat van men pa, meer ff voorschieten was het) in need,
werkte perfect, had en heb een hekel aan lenen en zag ook goed wat voor problemen dat kon geven.
Men pa deed bv ook in verzekeringen, waren dan bv ook wel eens klanten bij die aardig wat leenden voor een
auto maar niet all risk verzekerden, men Pa waarschuwde ze dan altijd om het toch te doen ivm bv totall los en dan nog de lening voor die auto jaren moeten betalen en of werk verlies enz.
En zoiets gebeurde dan ook wel eens, al denken velen, ach dat gebeurt mij niet.
Dus lenen voor een auto? not for me, dan pas ik me wel weer aan met wat je nog hebt in geval van 'nood'
dus bv goedkope leuk karretje en voor de rest je auto's goed verzekeren to be sure, bij wat oudere auto's dan met taxatie rapport, helemaal als je soms ziet wat ze als dagwaarde nemen voor best aparte auto's, maakt hun namelijk niets uit apart of niet, gaat vaak via anwb koerslijst oid.