met 46.000km kunnen sommige al best wat vermoeid zijn, zijn er niet meer notities over op het web van mensen die dat gevoel ook hebben?
stel dat jij alleen veren doet en niet de dempers kan je straks met stuggere veren nog precies hetzelfde hebben omdat je demping niet mooi afwerkt...
de veer veert, stug of slap en de demper dempt, als die niet goed genoeg dempt krijg je een naslag door de veer.
magoed, dan heb je hem wel iets lager en stugger
zo'n Bilstein setje met veren kost toch ook iets van 6 a 700? oke met laten doen qua monteren 200/300 meer.
wie weet leuke afspraak bij DF Kees of iemand anders om een leuke combi af te spreken, de set en montage, ben je misschien met 850,-eu klaar? gokje
Mijn E36 328i sedan had M sport (704) dempers die heb ik bij 240.000km gewisseld en deden het nog best aardig, dus bij 46k mogen ze echt nog niet op zijn hoor
Maargoed 1000 euro voor een Bilstein setje... of 1500 om het origineel BMW te houden... tsja.... Misschien begin 2016 maar naar een F20 m135i da's een beter plan.
Zit nog ff te kijken naar onderstel, alleen eibach pro-kit veren voor 215 euro + paar uur arbeid is stukken beter maar demping blijft net wat ondermaats.
Een Pro Street S set had ik op de E36, geruild met Reind voor mijn AST set. Was er eigenlijk altijd top over te spreken. Op de minimale verlaging gezet, en kon er prima mee uit de voeten, stug maar soft genoeg voor op straat en tijdens driften en trackdays gewoon gevoel in de auto ipv kneiterhard.
Er staan er 2 beiden voor 985, maar verschil in aslast voorkant, wat is dat precies weet iemand dat?
Laatst gewijzigd door Knot op 06 dec 2015, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Tab technisch en dan assen. Zit verschil tussen, waarschijnlijk heb je dus uitvoeringen die nog hogere belasting mogen hebben waarvoor je dan de andere set nodig hebt.
Daar had ik dan weer niet op gelet, heb zomaar een f30 van marktplaats gepakt en vergeleken. Maar het lijkt mij dat het daar mee te maken heeft. Maar kan je ze niet gewoon bellen, of anders biesheuvel want die zijn importeur toch?
Het waren 5000 mooie kilometers, dinsdag gaat hij naar Marc Huisman in Alphen a/d Rijn en komt hij daar voor 28.950 te staan. Denk dat hij hem als bedrijf snel verkoopt. Ik heb iig een bod gekregen wat in lijn loopt met particuliere verkoop en was het hele marktplaats gebeuren spuugzat.
Een complete F30 is het, 4 cilinder moet je aan wennen, koffieprut als je m start maar wel mooi wel als je volgas door de versnellingen heen gaat. Combinatie vond ik top, sportline, zwart leder, schuifdak, stoelverwarming, xenon, navigatie pro etc. Miste alleen echt wel HiFi of Harman Kardon en een M sportonderstel. Nog even getwijfeld om alleen veren te doen maar dan blijf je stuiteren omdat de dempers het niet bijhouden. Wilde het origineel houden dus een BMW Performance onderstel zou de keuze zijn, ook de antirollbars moeten dan vervangen en met montage en uitlijnen etc loopt het dan tegen de 3k aan. Vervolgens ook nog de audio, een Gladen speakerset met Mosconi versteker, top geluid maar toch kabels door de auto heen en alle panelen etc die weer een keer losgeklikt zijn met kans op afgebroken pinnetjes/palletjes en kans op trillingen etc.
Was wel even een 4000 euro verlies als je de tuning meerekent maar weer een ervaring rijker, en je weet dat je duur betaalt als je m bij BMW haalt in de Premium selectie... slechts 6 van de 24 maanden benut helaas.
De remap bij BR heeft m wel echt goed gedaan, dan komt dit 4 cilinder blokje echt tot leven. Wilde er verder niet veel over kwijt ivm garantie maar Huisman boeide het niet zo, hij heeft veel snel spul staan, o.a. ook een Audi A5 met JD tuning waar hij ook mee adverteert. Deze kan hij dus ook mooi als 320i met 260pk/420nm adverteren voor een stuk minder geld wat men voor eenzelfde complete 328i vraagt.
Wat ik eigenlijk nog had willen doen is even een run vanaf 100-200 tegen een standaard 328i automaat, sport+ en M4 starten en kijken of hij het echt wint of dat het toch meer op papier is het vermogen.
Nog wel 2 filmpjes gemaakt vandaag, was koud en niet veel grip dus vanaf 0 kan het nog sneller maar hij doet de sprints vlotter dan origineel dat zeker.
Indien Tristan of Veejay nog kans zien, dan moet dat morgen overdag even in de lunchpauze
Hij is best rap inderdaad, maar zonder de chiptuning is het niet heel veel soeps hoor dan echt een gezins/boodschappenautotje. Daarom valt het standaard F30 onderstel nu nog meer door de mand. Dat hebben ze in mijn ogen echt TE soft gemaakt, maargoed, dan moet je M sport of adaptief aanvinken zegt men dan, voor ieder wat wils.
Normaal op 95, nu een keer BP 98 erin maar daar moet hij ook nog aan wennen dus kan volgens mij nog rapper. Ook bij warmer weer kan je vanaf stilstaand met de rem erop vertrekken met 2000 toeren dat scheelt je nog bijna een volle seconde.
Maar ik vind m op gevoel ook rapper dan de standard 328i die ik gereden heb. Zit mooi veel marge in van 184 naar 260pk bij 420nm..