Het waren 5000 mooie kilometers, dinsdag gaat hij naar Marc Huisman in Alphen a/d Rijn en komt hij daar voor 28.950 te staan. Denk dat hij hem als bedrijf snel verkoopt. Ik heb iig een bod gekregen wat in lijn loopt met particuliere verkoop en was het hele marktplaats gebeuren spuugzat.
Een complete F30 is het, 4 cilinder moet je aan wennen, koffieprut als je m start maar wel mooi wel als je volgas door de versnellingen heen gaat. Combinatie vond ik top, sportline, zwart leder, schuifdak, stoelverwarming, xenon, navigatie pro etc. Miste alleen echt wel HiFi of Harman Kardon en een M sportonderstel. Nog even getwijfeld om alleen veren te doen maar dan blijf je stuiteren omdat de dempers het niet bijhouden. Wilde het origineel houden dus een BMW Performance onderstel zou de keuze zijn, ook de antirollbars moeten dan vervangen en met montage en uitlijnen etc loopt het dan tegen de 3k aan. Vervolgens ook nog de audio, een Gladen speakerset met Mosconi versteker, top geluid maar toch kabels door de auto heen en alle panelen etc die weer een keer losgeklikt zijn met kans op afgebroken pinnetjes/palletjes en kans op trillingen etc.
Was wel even een 4000 euro verlies als je de tuning meerekent maar weer een ervaring rijker, en je weet dat je duur betaalt als je m bij BMW haalt in de Premium selectie... slechts 6 van de 24 maanden benut helaas.
De remap bij BR heeft m wel echt goed gedaan, dan komt dit 4 cilinder blokje echt tot leven. Wilde er verder niet veel over kwijt ivm garantie maar Huisman boeide het niet zo, hij heeft veel snel spul staan, o.a. ook een Audi A5 met JD tuning waar hij ook mee adverteert. Deze kan hij dus ook mooi als 320i met 260pk/420nm adverteren voor een stuk minder geld wat men voor eenzelfde complete 328i vraagt.
Wat ik eigenlijk nog had willen doen is even een run vanaf 100-200 tegen een standaard 328i automaat, sport+ en M4 starten en kijken of hij het echt wint of dat het toch meer op papier is het vermogen.
Nog wel 2 filmpjes gemaakt vandaag, was koud en niet veel grip dus vanaf 0 kan het nog sneller maar hij doet de sprints vlotter dan origineel dat zeker.
Indien Tristan of Veejay nog kans zien, dan moet dat morgen overdag even in de lunchpauze