Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Macboy

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Macboy » 04 jan 2016, 23:47

@Sperdy thanks voor je review :thumbup:

Heb je fotos gemaakt ? Wil hem graag zien in het rood ! Of een link van de dealer ?
Sperdy schreef:Vreemd vond ik dat in de supersport+ stand, de PDK toch - in mijn beleving - toch snel opschakelt naar een te hoge versnelling. Maar dat kan te maken hebben dat het turbo motor is, die eerder opschakelt vanwege koppel/turbo. De oude atmo had zijn maximale koppel/vermogen bovenin, dat heeft deze turbo niet. Maar een beetje vreemd vond ik het toch wel, want als ik vol op het gas ging, schakelt de pdk in sport+ toch weer terug.
Dit verhaal snap ik alleen even niks van. Leg nog even uit wat je precies bedoelt. Lijkt of je bedoelde te vroeg opschakelen maar dan bedoel je juist te laat ? Dan lijk je te zeggen dat ie wel zijn koppel gebruikt of juist weer niet ?

Sperdy

Bericht door Sperdy » 05 jan 2016, 10:50

Hoi Ilja,

De pdk (hoe kan ik het uitleggen..:
In mijn vorige Porsche schakelde de pdk (in stand sport + automatisch) nooit op naar de volgende versnelling, tenzij je red-line aantikte. Anders gezegd, ik kon - als ik dat wilde - 100 km/h in 2 rijden met pakweg 7000 rpm zonder dat de pdk opschakelde. Dat gaat zo niet in de 911 991.2: als ik dan 100 in 2 rijdt met 7000 rpm, schakelt de pdk automatisch op naar de volgende versnelling(en) zodat het toerental terugzakt. Dat heeft volgens mij alles te maken met de turbo. Maar vreemd genoeg, als ik dan op het 'sportknopje' druk (voor 20 sec. maximale power), gaan de toeren wel weer omhoog.

Eigenlijk denk ik dat je juist(!) deze turbo 911 met handbak moet hebben, en niet met pdk. Want ik dat geval doet dat euvel zich niet voor, omdat je dan zelf bepaalt in welk verzet je rijdt. Het is is toch geen toerenjager meer en er is zo veel koppel, dan kun je prima met een handbak uit de voeten denk ik dan. Als de handbak verzetten maar niet te lang zijn, dat vind ik niet fijn.

Dus, wat zou mijn keuze zijn:
- s versie
- rood (als ik het durf ...)
- handbak
- sport chrono pakket
- sport bucket seats
- pasm sports suspension (altijd 20 mm verlaagd)
- rear-axle stearing (< briljant!)
- sportpoef
- GT-stuur
- 20-inch RS Spyder wheels
- sport design spiegels
- cruise control
- park assist (voor + achter)
- alcantara interieur
- instrument dials white

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 jan 2016, 16:46

Sperdy schreef:Gereden: Porsche 911 2S type 991.2

- Stoel
Vreselijk! Ik kon geen goed zitpositie vinden. Ik had een stoel met 400 elektrische instelmogelijkheden. Heb echt aan alles gedraaid, maar wat ik ook deed de stoel gaf geen steun onder in mijn rug. Van de proeftit gisterenmiddag heb ik vandaag ook nog steeds (lage) rugpijn! Ook was er geen goede zijdelingse steun te vinden, ongeacht de instelling. Daarnaast was de zitpositie ook veel te hoog (tov. het stuur). Ik heb alle standen met de verkoper doorgenomen, beter werd het niet. Kortom, waardeloos. Onvergelijkbaar met de geweldige racekuipen in mijn toenmalige Spyder. Wat een zaligheid waren die stoelen! Enfin, race-kuipen zijn ook te bestellen in deze 911, dus daarmee is dit probleem opgelost.

Ik kan bevestigen dat de stoelen beneden peil zijn voor de (prijs)klasse auto waarover je spreekt!

Ik had in de GTS de sportstoel +, ergonomisch onder de maat, te kort zitvlak, onvoldoende zijdelingse steun. Blijkbaar is zelfs de veel duurdere 18-voudig elektrisch instelbare stoel geen haar beter (voor de GTS toch een meerprijs van €3.500,--)

De enige stoel die ik bij Porsche (althans bij 1e indruk) redelijk vond is de 918 kuip stoel, maar daar betaal je dan ook nog eens de hoofdprijs voor.

Het is krankjorem dat een merk als Porsche dat zich laat voorstaan als `s werelds beste (sport)auto bouwer niet een fatsoenlijke stoel op basis c.q. instap niveau kan /wil leveren.

Deze lijn kan je ook doortrekken v.w.b het te dunne stuur, stuurkarakteristiek, de hendels voor knipperlicht en ruitenwisser die IMHO een VW niveau (met respect) hebben en ook zo voelen, niet goed genoeg ergonomisch gepositioneerd zijn. Dat zijn harde feiten, waarvan ik vind dat ze benoemd moeten worden.

Hoe ik dat weet, nou een weekje met een 116d sturen en je weet echt wel weer hoe het moet, hoe jet kan.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jan 2016, 16:52

Afbeelding

je koopt een 116d :mrgreen:

flieger

Bericht door flieger » 05 jan 2016, 21:27

Leuk en duidelijk verslag om te lezen Sperdy! Dank!

Was het Indischrot of Karminrot?

Karminrot is zo mooi:

Afbeelding

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 05 jan 2016, 23:36

Ik zit uitstekend in de adaptieve sportstoelen (18-voudig verstelbaar). Terwijl ik echt gevoelig ben voor een slechte stoel. Je kan op deze stoel (en op de comfort stoel 14-voudig verstelbaar) onder andere het zitvlak verlengen. Dit vind ik een nadeel van de sportkuipjes; daar vind ik de zitting juist te kort van.

Ik denk dat de (verhoudingen van de) handbak erg geschikt is voor de nieuwe motor. Als je bang bent voor restwaarde, auto verkopen bij Die Nachbarn (met BPM teruggave) die weten een handbak nog wel op waarde te schatten.

Als het budget het toelaat zou ik ook de PDCC (actieve dempers) i.c.m. 20 mm verlaagd sportonderstel overwegen. Karminrot is inderdaad een geweldige kleur voor een 911 maar je moet wel durven... Als je die kleur kiest zou ik wel voor rode tellers (of andere details in het interieur zoals de gordels en sticksels) gaan.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jan 2016, 00:21

moet die nachbarn de auto wel op kenteken zetten...anders krijg je geen bpm retour...

mijn ex kar ging naar belgie, maar komt in verzameling oid en dus voorlopig niet op kenteken en dus krijg ik

geen rest bpm terug :'( terwijl platen e.d. allemaal zijn ingeleverd en voor export opgegeven e.d.

belasting zegt gewoon, alleen als die in een eu land anders dan NL verkocht wordt en op kenteken staat in dat land met bewijs, krijg je de bpm terug, anders helaas pindakaas.

magoed, meer gangbare auto's zulle ze wel vrij vlot op kenteken zetten.

Macboy

Bericht door Macboy » 06 jan 2016, 01:14

Fantastisch die rode :love:

Waarom moet je maar durven Sjoerd ? Bedoel je qua verkoop ?

En leuk dat Sperdy eindelijk het licht heeft gezien en snapt dat in een sportwagen een handbak hoort ;)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 06 jan 2016, 11:49

Macboy schreef:Fantastisch die rode :love:

Waarom moet je maar durven Sjoerd ? Bedoel je qua verkoop ?

En leuk dat Sperdy eindelijk het licht heeft gezien en snapt dat in een sportwagen een handbak hoort ;)
Mij niet gezien Ilja in een nieuwe Cayman/boxster met handbak, veel te lange verzetten. Haalt veel van de sportieve beleving weg. Die pdk is juist geweldig in die sportwagens. Maar juist deze turbo in de nieuwe 911 kan m.i. prima met handbak, simpelweg vanwege het hogere koppel onderin. Keerzijde is dat de handbak dik duurder is :(

Ha Flieger, ik heb inderdaad in deze auto (HP-276-N) gereden!: http://youtu.be/qh9OrkEIn-0. Geweldige dieprode kleur.

Ha Robert, jij hebt dus eenzelfde ervaring met de stoelen. Er staat bij PCR ook nog een Boxster Spyder (vorige versie) tweedehands met 17k op de teller. Ik ging weer even zitten voor het vergelijk, en oooh, geweldig! Ze vragen 80k voor dat ding. Veel te veel natuurlijk, maar het is eerlijk gezegd best een optie om over dat ding te gaan onderhandelen. De nieuwe Spyder doet me helemaal niets.

Die stoel Sjoerd, mijn voornaamste kritiek is eindelijk dat ik te hoog zat. De stoel was mogelijk wat beter bevallen als ik zeker 5cm lager kon zitten. Daarnaast is een stoel ook persoonlijk, dat realiseer ik mij ook. Maar daar staat tegenover dat ik altijd perfect zat in de 135i en nu ook in een Seat Leon! Die Porsie stoelen zijn natuurlijk vooral gemaakt voor 50+-ers en hun dikke r**t.. :tooth:

Macboy

Bericht door Macboy » 07 jan 2016, 11:05

Zou leuk zijn als je niet alleen je eigen draadjes leest Sperdy maar ook van anderen. Maakt het discussieren op dit forum ook wat leuker. Zoveel draadjes over Porsche of de Cayman zijn er niet namelijk.

MarkS

Bericht door MarkS » 08 jan 2016, 19:51

Chris Harris over de nieuwe 911 ...

http://rennlist.com/articles/heres-what ... che-991-2/

Een van de quotes:

chris harris
chris harris – ‏@harrismonkey

But of the big-3 that went n/a to whoosh (488/M3/911) this for me is the least successful. I really miss the zing of that old engine.

Rnd

Bericht door Rnd » 08 jan 2016, 20:53

Ik heb even gemist dat je (Sperdy) de Spyder weg hebt gedaan. Daar begrijp ik helemaal niks van (tenzij die gestolen is oid, dan heb ik niks gezegd). Mijn broer heeft er ook eentje en ik vind het een briljante auto. Ook de eerste Porsche waarvan de stoelen goed zitten bij mij. Heerlijke kuipstoelen. Rijden in die auto is waanzinnig. Je zal er je redenen voor hebben, maar echt zonde dat je die weg hebt gedaan. Bij mijn broer staat ie maar in de garage....ook zonde, maar ja "collectors-item". Rijden moeten die dingen. :df:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 09 jan 2016, 12:13

Macboy schreef:Zou leuk zijn als je niet alleen je eigen draadjes leest Sperdy maar ook van anderen. Maakt het discussieren op dit forum ook wat leuker. Zoveel draadjes over Porsche of de Cayman zijn er niet namelijk.
Ik weet van auto's waar ik niet in gereden heb in ieder geval helemaal niets. Van auto's die die ik wel ken kan ik nog iets (briljants uiteraard) zeggen :)

rnd, ik heb mijn Spyder weggedaan omdat er 85k kilometers op stond. Als ik er nog een jaar mee zou rijden ging ik wel door de 100k aan kilometers. Kreeg er een ontzettend goede prijs voor. Ik heb er dus wel heel veel in gereden! Het is inderdaad een briljante auto. Mijn allerbeste tot nu toe qua DF, op afstand ook eigenlijk.

Ben dus aan het kijken voor een nieuwe 911, ben er nog niet uit. Qua beleving is het een hele stap terug tov. de Spyder. Groot verschil is het ook een sportauto van pakweg 1300kg (Spyder) of 1500kg (911), in het nadeel dus van de 911. Ik vind de 911 ook gewoon zwaar aanvoelen. Electronisch stuurbekrachtiging is ook gewoon niet je dat, helaas. Ookal geeft de 991.2 zeker meer feedback.

jacobt

Bericht door jacobt » 09 jan 2016, 12:34

Voor 100k heb je ook een gt3 met 1300kg met cicra 40.000km.
Schrijft niet af en net zoveel beleving als je vorige spyder.

Ik vermoed dat je niet in een gedateerd design wil rijden, met een saai dashbord. Amders zou dat toch een optie zijn?

Sperdy

Bericht door Sperdy » 09 jan 2016, 12:59

jacobt schreef:Voor 100k heb je ook een gt3 met 1300kg met cicra 40.000km.
Schrijft niet af en net zoveel beleving als je vorige spyder.

Ik vermoed dat je niet in een gedateerd design wil rijden, met een saai dashbord. Amders zou dat toch een optie zijn?
Je bedoelt: ik wil niet met een hip onoverzichtelijk - te veel knoppen - modern interieur rijden? Dat klopt inderdaad :coffee:

GT3 is qua beleving geweldig! Maar is qua uiterlijk - door die spoiler - niet mijn auto.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jan 2016, 14:06

daarom de 911 R die dit jaar of volgend jaar komt, mooi compremie, low profile GT3 met NA 3.8

MarkS

Bericht door MarkS » 09 jan 2016, 14:30

Ach, de "gewone" nieuwe 911 is in zoverre wel bijzonder dat het in ieder geval een van de Porsche's is waar je zeker weet dat als je die nu nieuw koopt je er een enorme bak geld op gaat afschrijven. :wink:
Laatst gewijzigd door MarkS op 09 jan 2016, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jan 2016, 14:45

gewoon netjes dik zo'n 911R wellicht begin 2017

Afbeelding

Afbeelding
The 911 R is expected to be motivated by the GT3’s 3.8-liter naturally-aspirated flat-six, which should bring us a 475 hp output. And while the cameras don’t take us inside the car, expect a manual to populate the center console.

Despite the prototype packing a front apron borrowed from the GT3, the massive wing at the back is gone. Certain rumors suggested Porsche would replace this with a ducktail, but that may not be the case.

Nevertheless, one big question that remains unanswered for the moment is whether the GT3’s rear-axle steering will migrate to the R. Given the fact that this feature can now be ordered on the Carrera S, we expect the answer to be positive.
http://www.autoevolution.com/news/2017- ... 01519.html#" onclick="window.open(this.href);return false;

Sperdy

Bericht door Sperdy » 09 jan 2016, 20:20

Ja, die 911R lijkt bij dé auto! Denk wel onbereikbaar, alles verkocht voordat die überhaupt in de winkel staat ...

Macboy

Bericht door Macboy » 10 jan 2016, 10:50

En hele andere prijsklasse. Hoewel je ooit ook voor Ferrari hebt gekeken toch ?

Mijn opmerking ging (oa) over de GTS van Romo. Ook een Boxster afgeleide. Daarin in paar paginas zeer uitgebreid verhaal over wegligging en zijn beleving. Daar kan jij prima wat aan toevoegen, maar dan moet je dat wel even lezen en zoveel is dat toch niet ?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 jan 2016, 13:13

Macboy schreef:En hele andere prijsklasse. Hoewel je ooit ook voor Ferrari hebt gekeken toch ?

Mijn opmerking ging (oa) over de GTS van Romo. Ook een Boxster afgeleide. Daarin in paar paginas zeer uitgebreid verhaal over wegligging en zijn beleving. Daar kan jij prima wat aan toevoegen, maar dan moet je dat wel even lezen en zoveel is dat toch niet ?

Mn stuurgedrag, wegligging is dikke prima, zeer "refined" zeer "compliant" zelfs met dikke 20" jetsers en een ultra dunne bandwang.

Het stuurkarakter, dat was voor mij een "let down"..........

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jan 2016, 15:36

Sperdy schreef:Ja, die 911R lijkt bij dé auto! Denk wel onbereikbaar, alles verkocht voordat die überhaupt in de winkel staat ...
over het algemeen wel, soms echter zie je ook 'showroom' modellen met wat test km die vaak al binnen korte tijd aangeboden worden, of na een jaar een paar die op de markt komen.
kan soms veel schelen, behalve natuurlijk als de zoek vraag heel groot blijft, dan blijft de prijs ook heel hoog.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 10 jan 2016, 21:51

Macboy schreef:En hele andere prijsklasse. Hoewel je ooit ook voor Ferrari hebt gekeken toch ?

O zo bedoel je. Jazeker, ik lees de ervaringen van Robert met zijn Cayman GTS. Maar ik ken de Cayman GTS niet, kan daar werkelijk niets over zeggen. Mijn 'oude' Spyder is op zo'n andere leest geschoeid dan de types 981. Ik vond mijn Spyder werkelijk briljant: sturen, zitten, blok, interieur, sound en looks. Ik heb (ruim een jaar geleden geloof ik) ooit een uurtje in een Cayman S gereden; die auto vond ik (te) clean, het electrische sturen een stap terug en in de handbak waren de versnellingen veel te lang. ik vond het een auto zonder 'soul'.
Daarna gereden in een 911 991.1 GTS 430pk PDK+ (sportonderstel etc), dat is tot nu toe mijn beste ervaring ooit in een Porsche!

tomgtr

Bericht door tomgtr » 10 jan 2016, 22:02

Die 911R, zo gaaf. Ben niet zo'n Porsche man, ben groot liefhebber van PDK / DCT of hoe je het ook wil noemen en een groot liefhebber van geblazen motoren. Niks voor mij dus. Maar dit is wel gaaf compleet plaatje, die retro gril, n/a motor en handbak. Absoluut dat dit een geweldige auto wordt en ook absoluut een geweldige investering. Zal ben ik bang wel een tonnetje of 2 gaan kosten maar eigenlijk, als geld een rol speelt is dit de Porsche die je moet hebben. Afschrijving zal minimaal zijn, en als je hem lang genoeg houdt wordt hoij meer waard. Geen rot vooruitzicht om erin te rijden en nauwelijks geld erop te verliezen of zelfs op te verdienen?

Sperdy

Bericht door Sperdy » 11 jan 2016, 00:09

+1 Tomgtr

Denk ook dat qua toekomstige restwaarde etc. de 911R handbak/atmo dé investerings Porsche is die je moet doen. Vraag die ik dan heb is, moet je die auto dus kopen, wegzetten en nooit in rijden zodat ie over 50 jaar nagelnieuw is en dik geld oplevert. Das toch ook jammer, want je wilt er in rijden...

Plaats reactie