Sperdy schreef:Gereden: Porsche 911 2S type 991.2
- Stoel
Vreselijk! Ik kon geen goed zitpositie vinden. Ik had een stoel met 400 elektrische instelmogelijkheden. Heb echt aan alles gedraaid, maar wat ik ook deed de stoel gaf geen steun onder in mijn rug. Van de proeftit gisterenmiddag heb ik vandaag ook nog steeds (lage) rugpijn! Ook was er geen goede zijdelingse steun te vinden, ongeacht de instelling. Daarnaast was de zitpositie ook veel te hoog (tov. het stuur). Ik heb alle standen met de verkoper doorgenomen, beter werd het niet. Kortom, waardeloos. Onvergelijkbaar met de geweldige racekuipen in mijn toenmalige Spyder. Wat een zaligheid waren die stoelen! Enfin, race-kuipen zijn ook te bestellen in deze 911, dus daarmee is dit probleem opgelost.
Ik kan bevestigen dat de stoelen beneden peil zijn voor de (prijs)klasse auto waarover je spreekt!
Ik had in de GTS de sportstoel +, ergonomisch onder de maat, te kort zitvlak, onvoldoende zijdelingse steun. Blijkbaar is zelfs de veel duurdere 18-voudig elektrisch instelbare stoel geen haar beter (voor de GTS toch een meerprijs van €3.500,--)
De enige stoel die ik bij Porsche (althans bij 1e indruk) redelijk vond is de 918 kuip stoel, maar daar betaal je dan ook nog eens de hoofdprijs voor.
Het is krankjorem dat een merk als Porsche dat zich laat voorstaan als `s werelds beste (sport)auto bouwer niet een fatsoenlijke stoel op basis c.q. instap niveau kan /wil leveren.
Deze lijn kan je ook doortrekken v.w.b het te dunne stuur, stuurkarakteristiek, de hendels voor knipperlicht en ruitenwisser die IMHO een VW niveau (met respect) hebben en ook zo voelen, niet goed genoeg ergonomisch gepositioneerd zijn. Dat zijn harde feiten, waarvan ik vind dat ze benoemd moeten worden.
Hoe ik dat weet, nou een weekje met een 116d sturen en je weet echt wel weer hoe het moet, hoe jet kan.