Volgende AV test 130i vs S3 vs R32
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Mooi betoog Robin ! Voel dat precies zo.
Rico's opmerking mbt beter dan M zou best wel eens de reden kunnen zijn, hoe spijtig ook. Toch denk ik niet dat BMW veel 'ziet' in de 1 serie: bij de diverse BMW dealers in NL waar ik ben geweest zijn te totaal niet geinteresseerd in de 1 serie (die vinden ze vaak te min), en da's best jammer...
Rico's opmerking mbt beter dan M zou best wel eens de reden kunnen zijn, hoe spijtig ook. Toch denk ik niet dat BMW veel 'ziet' in de 1 serie: bij de diverse BMW dealers in NL waar ik ben geweest zijn te totaal niet geinteresseerd in de 1 serie (die vinden ze vaak te min), en da's best jammer...
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Nog een andere reden kan zijn is dat BMW gewoon de optie voor een M op een 1 serie/2 serie coupe open wil houden.
Las laatst een interview in een blad waar een BMW hot shot zei dat een "average" BMW rijder helemaal geen sper wil (was op reactie van de 335i coupe), en de die hards, die moesten maar gewoon een M kopen.
Tussen de regels door zou je kunnen concluderen dat BMW in iedere klasse een M met sper wil/kan/gaat aanbieden. En dat klopt tot nu toe ook want van alle auto's, behalve de X'en zijn M uitvoeringen. Alleen nog niet van de 1 serie.
Las laatst een interview in een blad waar een BMW hot shot zei dat een "average" BMW rijder helemaal geen sper wil (was op reactie van de 335i coupe), en de die hards, die moesten maar gewoon een M kopen.
Tussen de regels door zou je kunnen concluderen dat BMW in iedere klasse een M met sper wil/kan/gaat aanbieden. En dat klopt tot nu toe ook want van alle auto's, behalve de X'en zijn M uitvoeringen. Alleen nog niet van de 1 serie.
- Gijzer
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
- Locatie: Elke bocht is een uitdaging.
- Bert ///M3
- Berichten: 9408
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
3 deurs M van de 1 serie is wel wat. Ik vind de 5 deurs een lelijk ding maar gek genoeg kan ik de 3 deurs wel waarderen. 2 serie coupe met de E46 M3 motor zou natuurlijk ook leuk wezen 

Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 20 jan 2007, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Berichten: 27048
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Das helemaal goed natuurlijk, zoals de plaatjes die Andre al eens gepost heeft. Super ding natuurlijkBert ///M3 schreef:3 deurs M van de 1 serie is wel wat. Ik vind de 5 deus een lelijk ding maar gek genoeg kan ik de 3 deurs wel waarderen. 2 serie coupe met de E46 M3 motor zou natuurlijk ook leuk wezen


Gaat nog wel 2 jaar duren, als ie al komt, das dan weer minder...............
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Ik snap ook niet dat er niet zo'n "tuningkit" door BMW NL geleverd kan worden. Voor de Mini heb je toch ook van die zooi (JCW etc)
Maar dat een 130i mét af-fabriek sper klanten wegsnoept bij potentiële kopers voor een E9xM3 of Z4M Coupe vind ik ronduit lachwekkend.
Ze zullen er zijn, maar die mensen vormen misschien 5% van alle potentiele kopers van die "grotere" M's.
Precies zo bij de Cayman: als ik een 911 kan betalen zal het me werkelijk een biet interesseren dat bijvoorbeeld een Cayman een ietsie-pietsie betere handling heeft (de mensen die dat extra beetje eruit kunnen halen zijn ook op een paar handen te tellen)
Noem me een poetser, maar het is wel de realiteit.
Maar waarom die rommel er niet gewoon af-fabriek is snap ik dus ook niet. Zeker omdat vroeger een sper zelfs als optie bij een M-Pakket te bestellen was (op de E30 bijv)
Maar dat een 130i mét af-fabriek sper klanten wegsnoept bij potentiële kopers voor een E9xM3 of Z4M Coupe vind ik ronduit lachwekkend.
Ze zullen er zijn, maar die mensen vormen misschien 5% van alle potentiele kopers van die "grotere" M's.
Precies zo bij de Cayman: als ik een 911 kan betalen zal het me werkelijk een biet interesseren dat bijvoorbeeld een Cayman een ietsie-pietsie betere handling heeft (de mensen die dat extra beetje eruit kunnen halen zijn ook op een paar handen te tellen)
Noem me een poetser, maar het is wel de realiteit.

Maar waarom die rommel er niet gewoon af-fabriek is snap ik dus ook niet. Zeker omdat vroeger een sper zelfs als optie bij een M-Pakket te bestellen was (op de E30 bijv)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Bert ///M3
- Berichten: 9408
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Kans dat dat wel kan hoor. Net zoals voor de E30/E36/E46 zal je voor de E90 ook wel een catalogus met BMW Motorsportonderdelen hebben, daar zullen ook wel sperren in staan, welke je bij de dealer bestellen kan. Kwestie van mailen naar: raceparts@bmw-motorsport.com als dat adres nog up to date is.Martijn schreef:Ik snap ook niet dat er niet zo'n "tuningkit" door BMW NL geleverd kan worden. Voor de Mini heb je toch ook van die zooi (JCW etc)
Maar dat een 130i mét af-fabriek sper klanten wegsnoept bij potentiële kopers voor een E9xM3 of Z4M Coupe vind ik ronduit lachwekkend.
Ze zullen er zijn, maar die mensen vormen misschien 5% van alle potentiele kopers van die "grotere" M's.
Precies zo bij de Cayman: als ik een 911 kan betalen zal het me werkelijk een biet interesseren dat bijvoorbeeld een Cayman een ietsie-pietsie betere handling heeft (de mensen die dat extra beetje eruit kunnen halen zijn ook op een paar handen te tellen)
Noem me een poetser, maar het is wel de realiteit.![]()
Maar waarom die rommel er niet gewoon af-fabriek is snap ik dus ook niet. Zeker omdat vroeger een sper zelfs als optie bij een M-Pakket te bestellen was (op de E30 bijv)
-
- Berichten: 54892
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Porsche is bang dat de Cayman MET sperdiff nog beter handlet(..) dan de 997.Martijn schreef:Ik snap ook niet dat er niet zo'n "tuningkit" door BMW NL geleverd kan worden. Voor de Mini heb je toch ook van die zooi (JCW etc)
Maar dat een 130i mét af-fabriek sper klanten wegsnoept bij potentiële kopers voor een E9xM3 of Z4M Coupe vind ik ronduit lachwekkend.
Ze zullen er zijn, maar die mensen vormen misschien 5% van alle potentiele kopers van die "grotere" M's.
Precies zo bij de Cayman: als ik een 911 kan betalen zal het me werkelijk een biet interesseren dat bijvoorbeeld een Cayman een ietsie-pietsie betere handling heeft (de mensen die dat extra beetje eruit kunnen halen zijn ook op een paar handen te tellen)
Noem me een poetser, maar het is wel de realiteit.![]()
Maar waarom die rommel er niet gewoon af-fabriek is snap ik dus ook niet. Zeker omdat vroeger een sper zelfs als optie bij een M-Pakket te bestellen was (op de E30 bijv)
Kijk naar Ferrari: De F430 is de agielste van de set en de goedkoopste. F599 is wel stukkie sneller in rechte lijn.
Dus ik snap 't probleem niet.
Had ik M3 geld kocht ik 'n M3. Had ik 997 geld kocht ik de 997. Niet de Cayman(nooit btw) Had ik F599 geld haald ik misschien wel de F599, maar de F430 is prima dank u.

-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Om nog even terug te konen op de Autovisie test.
Er staat ook te lezen dat de R32 niet als HOTHATCH in de markt is gezet (zoals de GTI wel is) maar als snelle en comfortabele "reis"auto.
Een terechte winnaar met een schitterende kleur overigens. Het lijkt weer te mogen, van die rare kleuren. Kijk eens naar de Focus ST, Porsche GT modellen. LEUK!!
Het viel me wel tegen dat ze niet positiever waren over de 130i. Het lijkt wel dat die auto staat of valt met de keuze van welke type sportonderstel (wat ik begrijp zijn er dus 3 mogelijkheden met het onderstel?) en met welke band.

Een terechte winnaar met een schitterende kleur overigens. Het lijkt weer te mogen, van die rare kleuren. Kijk eens naar de Focus ST, Porsche GT modellen. LEUK!!
Het viel me wel tegen dat ze niet positiever waren over de 130i. Het lijkt wel dat die auto staat of valt met de keuze van welke type sportonderstel (wat ik begrijp zijn er dus 3 mogelijkheden met het onderstel?) en met welke band.
- Niels
- Berichten: 22495
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Niels
- Berichten: 22495
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Erik2
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:20
- Locatie: Breda
- Francisco
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
- Locatie: Spijkenisse
tsja de 1 serie is een teken van pure armoede in auto land.
Kijk er zijn lui die bij het uitbreken van een auto meteen halleluja schreeuwen. Ze klimmen dan op een berg en schreeuwen heel hard: RWD ROELZ!
En je kunt het ze niet helemaal kwalijk nemen natuurlijk. Want het tovert wel altijd een dikke smile op het gezicht van de auto liefhebber als je even lekker een driftje hier en daar kunt ontlokken.
Maar nu is in het land der blinden de 1-oog koning. Als je nu voor minder dan bergen goud, 4 stoelen, wat bagage en die halleluja ervaring wilt krijgen kun je nog maar bij bijna 1 merk terecht. BMW's 265pk 1 serie.
En nog voordat de 130i uitkwam bestromden de gelovigen de heilige internet bergen. Met een 120d in hun hand bezwoer men de menigte. Dit is het non-plus ultra der autodom. He is the messiah! Terstond werd all het andere in auto land gepolariseerd tot meuk.
Jammer alleen dat bij nader inzien de 120d gewoon een aardige hatchback bleek te zijn die zo af en toe wat rwd halleluja toeliet. Voor de rest was er aardig wat op aan te merken. Achterin was voor liliputters bedoeld, een clio slikt net zo veel bagage en het interiuer was maar so so voor de toch erg premium euro's die ervoor betaald werden.
En dan uiteeindelijk de 130i zelf. Bijna alle beloften werden waargemaakt. Op 1 wereldschokkend feit na. Het ding presteerde het nergens om die voor meuk uitgemaakte minkunkels in simpele circuit tests te declaseren. Hele epistels werden gewijd aan de validiteid van deze tests. Er werden hoge priesters in hallelija bijgehaald om deze tests te ontkrachten. Immers geschreven door minkunkels.
Maar nadat het stof is gaan liggen weten we wel beter.
De 1 serie is geen briljante auto, maar wel een verdomt leuke.
Kijk er zijn lui die bij het uitbreken van een auto meteen halleluja schreeuwen. Ze klimmen dan op een berg en schreeuwen heel hard: RWD ROELZ!
En je kunt het ze niet helemaal kwalijk nemen natuurlijk. Want het tovert wel altijd een dikke smile op het gezicht van de auto liefhebber als je even lekker een driftje hier en daar kunt ontlokken.
Maar nu is in het land der blinden de 1-oog koning. Als je nu voor minder dan bergen goud, 4 stoelen, wat bagage en die halleluja ervaring wilt krijgen kun je nog maar bij bijna 1 merk terecht. BMW's 265pk 1 serie.
En nog voordat de 130i uitkwam bestromden de gelovigen de heilige internet bergen. Met een 120d in hun hand bezwoer men de menigte. Dit is het non-plus ultra der autodom. He is the messiah! Terstond werd all het andere in auto land gepolariseerd tot meuk.
Jammer alleen dat bij nader inzien de 120d gewoon een aardige hatchback bleek te zijn die zo af en toe wat rwd halleluja toeliet. Voor de rest was er aardig wat op aan te merken. Achterin was voor liliputters bedoeld, een clio slikt net zo veel bagage en het interiuer was maar so so voor de toch erg premium euro's die ervoor betaald werden.
En dan uiteeindelijk de 130i zelf. Bijna alle beloften werden waargemaakt. Op 1 wereldschokkend feit na. Het ding presteerde het nergens om die voor meuk uitgemaakte minkunkels in simpele circuit tests te declaseren. Hele epistels werden gewijd aan de validiteid van deze tests. Er werden hoge priesters in hallelija bijgehaald om deze tests te ontkrachten. Immers geschreven door minkunkels.
Maar nadat het stof is gaan liggen weten we wel beter.
De 1 serie is geen briljante auto, maar wel een verdomt leuke.
- Niels
- Berichten: 22495
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Niels
- Berichten: 22495
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Het blijft een leuke discussie. Nu ligt ook Autoweek 5 in de schappen met de volgende auto's, Mazda 3 MPS, Audi S3, Volkswagen Golf R32, BMW 130i en de Opel Astra OPC. Wie zou hier nu de winnaar zijn?
Bij Autovisie weten we vrij aardig wat hun criteria is om een auto als winnaar uit te roepen. Hoe zit het bij Autoweek? Kijken die naar "driving fun" of prijs/prestatie verhouding of uiteindelijk gewoon naar, wie is de snelste in de meeste gevallen?
Bij Autovisie weten we vrij aardig wat hun criteria is om een auto als winnaar uit te roepen. Hoe zit het bij Autoweek? Kijken die naar "driving fun" of prijs/prestatie verhouding of uiteindelijk gewoon naar, wie is de snelste in de meeste gevallen?
- Tristan
- Berichten: 13423
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Heb gister het artikel in AV gelezen. Had de uitslag ook niet anders verwacht. Voordeel van de S3 is dat het een relatief licht blok vooronder heeft, terwijl die dikke 6-cilinders duidelijk meer onderstuurd waren. Maar geloof best dan de 130i de meeste speelse is van de 3. Maar qua looks is de S3 het gaafst, alleen zou ik 'm in het zilver nemen. Maar wat een geld die S3. 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, MarcF, Mark 320iS, SlowCo en 7 gasten