Mazda MX-5 Niseko

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
TNThomas

Re: Mazda MX-5 Niseko

Bericht door TNThomas » 05 sep 2015, 12:51

Het is weer tijd voor een kleine update over mijn MX-5. Inmiddels bijna 4.000km ermee gereden en ik blijf maar blijer met de auto worden. Klinkt misschien vreemd, maar naarmate ik de auto beter leer kennen kan ik hem steeds meer waarderen.

Heel Zuid-Limburg ken ik inmiddels en ik rij nu ook regelmatig over leuke wegen in Duitsland en België. Mijn zomervakantie is een stuk leuker geworden door de aanschaf van de auto! Het is dan ook balen dat ik minder in de auto kan rijden nu mijn studie weer begonnen is...

Verder heb ik niks meer aan de auto gedaan.

TNThomas

Bericht door TNThomas » 30 dec 2015, 15:57

Inmiddels heb ik ongeveer 5.500km met de auto gereden en de laatste weken ook wat problemen gehad... Ik had een lek, zogenaamd "cowl leak", waardoor er water naar binnen druppelde. Dit heb ik meteen bij de Mazda dealer laten maken.

Daarna ging de CD-wisselaar stuk. Deze herkende geen CD's meer en de CD die erin zat kwam er niet meer uit. De Mazda dealer kon er niks aan doen zeiden ze, dus ben ik vandaag een nieuwe gaan kopen bij Van Deijne. Dat probleem is dus ook opgelost.

Buiten deze probleempjes bevalt de MX-5 nog altijd bijzonder goed! :df:

TNThomas

Bericht door TNThomas » 10 apr 2016, 00:31

Eerste update van 2016. Begin dit jaar was iemand tegen de MX-5 opgereden, maar gelukkig waren het een paar kleine krasjes. Degene die er tegenop is gereden had jammer genoeg geen briefje achter gelaten, de krasjes zijn inmiddels gemaakt.

Paar weken geleden wat corrosie aan de aluminium achterklep "gevonden". Dat ga ik binnenkort repareren. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, welke primer is hier geschikt voor?

Vorige week bij de dealer de grote beurt laten doen. Verder probleemloos doorgekomen. Nu weer genieten van het mooie weer. In de winter heb ik amper gereden, dus nu weer open kunnen rijden is echt heerlijk! :D

Plaats reactie