Richardt. schreef:Het is in elk geval 1-0 voor Sainz voor nu.
Maar wat zit dat middenveld dicht bij elkaar zeg!
F1 2015
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: F1 2015
Idd, alle lovende woorden ten spijt, dit telt ook. Maar ik heb het idee dat het wel goedkomt met Verstappen.
- Eric-328
Mwah de marge is minimaal met een behoorlijk stuurffout van max in zijn snelle ronde
- Arthur
Tja, we mogen niet te negatief doen maar aan het eind vh seizoen weet niemand meer van die stuurfout. Je moet gewoon je teammaat voorblijven, ook in de quali. En als hij een stuurfout heeft gemaakt en Sainz niet, wat zegt dat over wie 
- Robin Hartog
Als ik zo de berichten lees over Max dan denk ik dat hij wel voor Sainz gaat eindigen aan het einde van het seizoen, maar ze zijn wel gewaagd aan elkaar. Wordt leuk om dit te volgen. 
- Luco
sainz rijdt ook al zon 100 jaar formulewagens 
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Mochten de livestreams het niet doen, dan kan je bij Sport1 ook gewoon de wedstrijd los aanschaffen voor 3.99.
- Eric-328
Met zwaar overstuur en vuile banden 1/10 sec van je teamgenoot die 30 ronden meer heeft gereden is ronduit knap. De ware kracht van max zit hem in de race zelf. Sainz is een goede rijder maar Max is van een andere orde. Vanavond maar wat vroeger naar bed, morgen vroeg uit de veren...
Laatst gewijzigd door Eric-328 op 14 mar 2015, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
voor nu idd goed bezig, benieuwd naar de race, ik schat hem zo de 6 of 7 of 8ste plaats als ie geen pech krijgt oid.
- Luco
Giedo van der Garde komt zondag niet in actie tijdens de Grand Prix van Australië. De Nederlandse coureur heeft vandaag via Facebook laten weten uit respect voor de sport afstand te doen van zijn stoeltje bij Sauber voor de openingsrace van het seizoen in de Formule 1. Van der Garde en Sauber troffen in plaats daarvan een schikking.
© getty.
,,Uit respect voor de belangen van de autosport en de Formule 1 in het bijzonder, heb ik besloten om mijn recht om te racen in de Grand Prix van Melbourne op te geven'', aldus Van der Garde. ,,Dat is een moeilijke beslissing voor me geweest, maar ik respecteer de belangen van de autosportfederatie FIA, de renstal Sauber en zijn coureurs Felipe Nasr en Marcus Ericsson.''
Recht op een stoeltje
De 29-jarige coureur en Sauber hadden een conflict over de positie van de Nederlander bij de renstal. De coureur zei contractueel recht op te hebben op één van de twee stoeltjes als wedstrijdrijder voor dit seizoen. Daarin kreeg hij tot tweemaal toe gelijk van de rechters in Australië, nadat een Zwitsers tribunaal eerder ook al in zijn voordeel had gesproken. Sauber was van mening dat het Van der Garde tot niets verplicht is.
De rechtbank in Melbourne oordeelde vrijdag bij een derde zitting dat Van der Garde en Sauber eerst onderling tot een oplossing voor het geschil moesten komen. Mochten de partijen er niet uitkomen, dan zou het Supreme Court zaterdagochtend 10.00 uur (Australische tijd) opnieuw een uitspraak doen. Zover kwam het niet, omdat Van der Garde en Sauber een schikking troffen.
© getty.
Precieze inhoud onbekend
De precieze inhoud van die schikking is niet bekendgemaakt. Volgens Van der Garde is dat nog onderwerp van gesprek. ,,Mijn management zal begin volgende week met Sauber verder praten om gezamenlijk een acceptabele oplossing te vinden voor de huidige situatie'', schreef Van der Garde.
,,Ik ben er zeker van dat er een oplossing komt. Als het zover is, dan laat ik dat weten.'' Van der Garde sluit niet uit dat hij in de toekomst wel het stoeltje gaat opeisen waar hij ook volgens de rechters recht op heeft. De tweede race van dit seizoen is over twee weken in Maleisië.
- Eric-328
Verstappen als enige in de top 10 op medium banden...kan leuk worden...
- JP
Klote Renault motor........ 
- Macboy
Bij UPC moet je Sport1 pakket nemen voor €15,95 per maand. Totaal €180 per jaar. Niet schokkend maar je betaalt dan eigenlijk voor Live voetbal kanalen waar ik niks mee heb. Daar pas ik voor.
Zag dat als oplossing bestaat dat je bij UPC een F1 wedstrijd kan huren een uur voor de wedstrijd voor €7,95. Weet alleen niet of dat HD is ? Dat lijkt best duur maar aan de andere kant hopelijk HD en bovendien kijk ik niet alle wedstrijden ivm vakanties en andere verplichtingen. Als je nu bijvoorbeed 12 wedstrijden van de 19 kijkt dan betaal je dus maar €96. En betaal je voor wat je kijkt. Principieel correcter maar als nadeel dat je volgens mij niet halverwege kan inschakelen en je mist natuurlijk dan wel de kwalificaties en trainingen. Gaat alleen om de wedstrijd volgens mij. Iemand ervaringen mee ?
Heb wel zojuist het Royaal pakket genomen dus misschien zit daar een buitenlands kanaal bij dat het uitzendt ?
Zag dat als oplossing bestaat dat je bij UPC een F1 wedstrijd kan huren een uur voor de wedstrijd voor €7,95. Weet alleen niet of dat HD is ? Dat lijkt best duur maar aan de andere kant hopelijk HD en bovendien kijk ik niet alle wedstrijden ivm vakanties en andere verplichtingen. Als je nu bijvoorbeed 12 wedstrijden van de 19 kijkt dan betaal je dus maar €96. En betaal je voor wat je kijkt. Principieel correcter maar als nadeel dat je volgens mij niet halverwege kan inschakelen en je mist natuurlijk dan wel de kwalificaties en trainingen. Gaat alleen om de wedstrijd volgens mij. Iemand ervaringen mee ?
Heb wel zojuist het Royaal pakket genomen dus misschien zit daar een buitenlands kanaal bij dat het uitzendt ?
- EmielS60
Rtl toch? De Duitse versie. 
- Hielke
Heb het voetbalkanaal ingeruild voor Sport1. Kom er nu achter dat Olav Mol nog leeft en z'n kunstje bij Sport1 doet. Wat een verschrikkelijk geleuter van die vent. Vanwege zijn commentaar keek ik vroeger al F1 op de andere zenders.
Gelukkig blijft de BBC gewoon meedoen. Dan maar voor de helft van de wedstrijden proberen je voor de uitslag tijdelijk af te sluiten.
Gelukkig blijft de BBC gewoon meedoen. Dan maar voor de helft van de wedstrijden proberen je voor de uitslag tijdelijk af te sluiten.
- Luco
Ondanks dat Verstappen mee deed vond ik het een saaie race, gelukkig is het commentaar op sky f1 top.
Ik hoop dat vdg zijn claim niet opgeeft, die sauber is dit jaar een top 10 auto.
Ik hoop dat vdg zijn claim niet opgeeft, die sauber is dit jaar een top 10 auto.
- Sperdy
Coole gast die Max Verstappen. En ook een kanjer. Leuk om te zien hoe apetrots Jos is. Mooi hoor.
Op Sport1 staat een leuke documentaire van Max, over het behalen van zijn superlicentie, zijn formule 3 overwinningen. Het is wél een echte baas, die Max!
Op Sport1 staat een leuke documentaire van Max, over het behalen van zijn superlicentie, zijn formule 3 overwinningen. Het is wél een echte baas, die Max!
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik vond de eerste race niet bijster geweldig.
De Mercedessen verdwijnen fluitend aan de horizon, de Ferrari's vechten wat met de Williamsen en worden soms wat opgehouden door de Red Bulls. De rest zit redelijk dicht bij elkaar (Red Bull, Toro Rosso, Sauber(!)), Mclaren rijdt mee als veldvulling en dat is het.
Het lijkt er een beetje op dat als er wat auto's uitvallen of als coureurs niet starten dat uitrijden al voldoende is voor punten.
Puike prestatie van Nasr trouwens. De Toro Rosso's deden het best aardig maar het is na vandaag wel 2-0 voor Sainz (kwali was 1-0). Dat komt niet zozeer door het uitvallen van Max, maar de Sainz was ook gewoon vlotter dan Max tot aan de eerste pitstop.
Sainz reed goed mee met Ricciardo, Raikkonen en Nasr. De achterstand van Max werd telkens een beetje groter.
Op naar Maleisië waarbij hopelijk iedereeen weer van de partij is.
De Mercedessen verdwijnen fluitend aan de horizon, de Ferrari's vechten wat met de Williamsen en worden soms wat opgehouden door de Red Bulls. De rest zit redelijk dicht bij elkaar (Red Bull, Toro Rosso, Sauber(!)), Mclaren rijdt mee als veldvulling en dat is het.
Het lijkt er een beetje op dat als er wat auto's uitvallen of als coureurs niet starten dat uitrijden al voldoende is voor punten.
Puike prestatie van Nasr trouwens. De Toro Rosso's deden het best aardig maar het is na vandaag wel 2-0 voor Sainz (kwali was 1-0). Dat komt niet zozeer door het uitvallen van Max, maar de Sainz was ook gewoon vlotter dan Max tot aan de eerste pitstop.
Sainz reed goed mee met Ricciardo, Raikkonen en Nasr. De achterstand van Max werd telkens een beetje groter.
- Eric-328
Wel een klein verschil dat Sainz op soft reed en Max op medium..Richardt. schreef:Ik vond de eerste race niet bijster geweldig.
- Hielke
Idd, de race was natuurlijk niks. Had niet verwacht dat Mercedes nog steeds zoveel sterker zou zijn.
Voor Verstappen is er niks veranderd. Hij moet dit jaar Sainz in de punten voorblijven. Aan de berichtgeving te horen was 'm dit al voor de eerste race gelukt
Voor Verstappen is er niks veranderd. Hij moet dit jaar Sainz in de punten voorblijven. Aan de berichtgeving te horen was 'm dit al voor de eerste race gelukt
- Sperdy
Max was de enige(!) op intermediates en het blok van Renault is gewoon (nog) niet goed. Prestatie van Max was dus indrukwekkend gegeven zijn materiaal en bandenkeuze.Richardt. schreef:... De Toro Rosso's deden het best aardig maar het is na vandaag wel 2-0 voor Sainz (kwali was 1-0). Dat komt niet zozeer door het uitvallen van Max, maar de Sainz was ook gewoon vlotter dan Max tot aan de eerste pitstop.
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Bandenkeuze was even langs mij heen gegaan, dat maakt een direct vergelijk met Sainz wat lastiger idd.
Ik denk wel dat we na dit weekend kunnen concluderen dat Sainz ook geen lulletje is en dat Max daar nog wel een stevige dobber aan gaat hebben.
En die Renault blokken zijn waardeloos idd.
Ricciardo heeft het eerste motorblok (van de vier of vijf?) van dit seizoen al verbruikt en de rook bij Verstappen belooft ook nog niet veel goeds. Afgezien nog van de performance die bij Ferrari en Mercedes veel beter is.
Ben wel benieuwd hoe goed het Honda blok dit seizoen nog gaat worden. Als die eenmaal redelijk werkt moet de McLaren toch ook prima mee kunnen komen in de subtop lijkt me.
Ik denk wel dat we na dit weekend kunnen concluderen dat Sainz ook geen lulletje is en dat Max daar nog wel een stevige dobber aan gaat hebben.
En die Renault blokken zijn waardeloos idd.
Ricciardo heeft het eerste motorblok (van de vier of vijf?) van dit seizoen al verbruikt en de rook bij Verstappen belooft ook nog niet veel goeds. Afgezien nog van de performance die bij Ferrari en Mercedes veel beter is.
Ben wel benieuwd hoe goed het Honda blok dit seizoen nog gaat worden. Als die eenmaal redelijk werkt moet de McLaren toch ook prima mee kunnen komen in de subtop lijkt me.
- Arthur
Volgens mij reed Verstappen op full wets hoor, Sperdy
Verder een saaie race die ik gelukkig opgenomen had en in een half uurtje uitgekeken heb. RTL Duitsland is prima voor mij. Ze hadden zelfs, speciaal voor de Hollanders, een kort interview na het uitvallen met Verstappen. Deed ie netjes in het Duits.
Maar goed, niks an dus en Verstappen heeft die Sainz niet zomaar in z'n broekzak
Volgende race weer opnemen...
Verder een saaie race die ik gelukkig opgenomen had en in een half uurtje uitgekeken heb. RTL Duitsland is prima voor mij. Ze hadden zelfs, speciaal voor de Hollanders, een kort interview na het uitvallen met Verstappen. Deed ie netjes in het Duits.
Maar goed, niks an dus en Verstappen heeft die Sainz niet zomaar in z'n broekzak
- Sperdy
Arthur schreef:Volgens mij reed Verstappen op full wets hoor, Sperdy![]()
...
Ook wel weer cool, hij als enige dacht daar dus anders over ...