Marc zijn RS4 heeft een nieuwe eigenaar....WJN!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
- Fasteddie
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44
Zeg Mark, jij als RS4 liefhebber weet misschien wel het volgende:
- hoe zit het met de betrouwbaarheid van de RS4 motoren? Om welke "zwakheden" staan ze bekend (olieverbruik?)
- op welke punten moet je speciaal (bij hogere kilometerstanden) letten bij deze auto's ?
- welke grotere (KKK-)turbos passen er verder nog op ?
- zit er in Nederland een specialist voor RS4's ?
thx !
- hoe zit het met de betrouwbaarheid van de RS4 motoren? Om welke "zwakheden" staan ze bekend (olieverbruik?)
- op welke punten moet je speciaal (bij hogere kilometerstanden) letten bij deze auto's ?
- welke grotere (KKK-)turbos passen er verder nog op ?
- zit er in Nederland een specialist voor RS4's ?
thx !
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Eddie,
Betrouwbaarheid zit het wel goed mee,alleen de turbo's zijn wel een aandachtspunt,moet je gewoon mee om kunnen gaan.
De mijne bijvoorbeeld heeft helemaal geen olieverbruik....
Hoge kilometerstanden is net als alle andere auto's van dit kaliber,turbo's,remmen en compressietest uit laten voeren.
Grotere turbo's zijn er genoeg die erop passen,in duitsland rijden er
verschillende die meer dan 600pk hebben en dat blijft gewoon heel ook.
Specialist in nederland voor een RS4 zou ik zo niet weten,ik denk dat je net een goeie monteur moet hebben of een goeie tuner.
succes!
Betrouwbaarheid zit het wel goed mee,alleen de turbo's zijn wel een aandachtspunt,moet je gewoon mee om kunnen gaan.
De mijne bijvoorbeeld heeft helemaal geen olieverbruik....
Hoge kilometerstanden is net als alle andere auto's van dit kaliber,turbo's,remmen en compressietest uit laten voeren.
Grotere turbo's zijn er genoeg die erop passen,in duitsland rijden er
verschillende die meer dan 600pk hebben en dat blijft gewoon heel ook.
Specialist in nederland voor een RS4 zou ik zo niet weten,ik denk dat je net een goeie monteur moet hebben of een goeie tuner.
succes!
- Fasteddie
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44
Marc,
heb even een ander topic gestart, zodat jouw RS4 topic niet te veel afdwaald...
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=3132
heb even een ander topic gestart, zodat jouw RS4 topic niet te veel afdwaald...
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=3132
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Gister mijn auto op de rollenbank van Jeroen Dik gehad.
[img:320:240]http://img476.imageshack.us/img476/2558 ... jdk2gt.jpg[/img]
Uitslag is zoals jullie kunnen zien qua cijfers wel iets tegengevallen,moet er wel bijzeggen dat na de laatste modificatie de chip nog niet aangepast is.
Dus er zal nog wel een beetje meer vermogen uit te halen zijn.
Snap ik ook meteen waarom ik met 449pk Rico zo langzaam losreed
dat scheelt dan weer wel he.
Maar goed het geeft wel aan hoe verschillend metingen kunnen zijn,die uitdraai die k heb van de VAG-COM geeft netjes 449pk en 510Nm aan en deze 487NM en 408Pk.
De auto rijdt bijzonder lekker en daar ben k nog steeds erg blij mee,volgende week wordt de software aangepast en dan zullen we binnenkort weer es rollen op dezelfde bank.
Denk dat dat wel een beter beeld zal geven.
Let eens op het enorme aandrijvingsverlies!!
Daar schrok toch wel een beetje van hoor..
[img:320:240]http://img476.imageshack.us/img476/2558 ... jdk2gt.jpg[/img]
Uitslag is zoals jullie kunnen zien qua cijfers wel iets tegengevallen,moet er wel bijzeggen dat na de laatste modificatie de chip nog niet aangepast is.
Dus er zal nog wel een beetje meer vermogen uit te halen zijn.
Snap ik ook meteen waarom ik met 449pk Rico zo langzaam losreed

dat scheelt dan weer wel he.
Maar goed het geeft wel aan hoe verschillend metingen kunnen zijn,die uitdraai die k heb van de VAG-COM geeft netjes 449pk en 510Nm aan en deze 487NM en 408Pk.
De auto rijdt bijzonder lekker en daar ben k nog steeds erg blij mee,volgende week wordt de software aangepast en dan zullen we binnenkort weer es rollen op dezelfde bank.
Denk dat dat wel een beter beeld zal geven.
Let eens op het enorme aandrijvingsverlies!!

Daar schrok toch wel een beetje van hoor..
Laatst gewijzigd door Marc R op 22 jan 2007, 21:46, 2 keer totaal gewijzigd.
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Mooi verloop hoor Marc.
Ik meen dat 15 tot 20% verlies vrij normaal is voor FWD. Dus dit doet je auto nog heel netjes.
De ene rollenbank is de andere ook niet, sommige zijn niet goed gekalibreed, wat wel zou moeten natuurlijk.
Steeds rollen op deze bank is de beste manier om in ieder geval de verschillen te meten, liefst ook dezelfde weersomstandigheden maar dat heb je niet in de hand.
Ik meen dat 15 tot 20% verlies vrij normaal is voor FWD. Dus dit doet je auto nog heel netjes.
De ene rollenbank is de andere ook niet, sommige zijn niet goed gekalibreed, wat wel zou moeten natuurlijk.
Steeds rollen op deze bank is de beste manier om in ieder geval de verschillen te meten, liefst ook dezelfde weersomstandigheden maar dat heb je niet in de hand.
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 20 nov 2006, 00:35
- Locatie: Den Haag
Daar stond ik,eerlijk gezegd,ook nogal van te kijken toen ik dat las want ik had met mijn RS4 geen enkele moeite om een M3 E46 los te rijden maar nu blijkt wel waar dat in zit.Snap ik ook meteen waarom ik met 449pk Rico zo langzaam losreed
dat scheelt dan weer wel he.
Ook liep die van mij redelijk makkelijk over de 300 km/h op de teller(max.305 km/h mee gereden 8) ) waar die van jou,in dat verslagje,max. 290 km/h haalde.
Maar goed,na de remap zullen de extra paardjes er wel bij zijn getoverd.

Succes :!:
Gr.Ruud.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Heh software is dus aangepast nu..........en wat scheelt dat
Waar ik voor de aanpassing 1.0 bar piekdruk haalde KNALT ie echt naar de 1.5bar om af te vlakken bij 6000rpm op 1.3bar, wat resulteert in een monsterachtige accelleratie(in vergelijking voor met voor de aanpassing).
deze software is zeker wel aggressiever afgesteld maar Rolf van GForce heeft me verzekerd dat deze waardes het mits goed warmgereden voor de turbo's geen probleem is.
zoals eerder gezegd had ik echt niet verwacht dat dit zo'n groot verschil kon maken.
En ik vond al dat ie best hard ging....maar k ben dr wel achter dat dit is zoals ie zijn moet...eindelijk.
PS Ruud,
die 290 was de topsnelheid op dat moment met 35 graden buiten na al zeker 3 a 4 runs op de cannonbalrun,dus toen was ie al vrij warm.....




Waar ik voor de aanpassing 1.0 bar piekdruk haalde KNALT ie echt naar de 1.5bar om af te vlakken bij 6000rpm op 1.3bar, wat resulteert in een monsterachtige accelleratie(in vergelijking voor met voor de aanpassing).
deze software is zeker wel aggressiever afgesteld maar Rolf van GForce heeft me verzekerd dat deze waardes het mits goed warmgereden voor de turbo's geen probleem is.
zoals eerder gezegd had ik echt niet verwacht dat dit zo'n groot verschil kon maken.
En ik vond al dat ie best hard ging....maar k ben dr wel achter dat dit is zoals ie zijn moet...eindelijk.

PS Ruud,
die 290 was de topsnelheid op dat moment met 35 graden buiten na al zeker 3 a 4 runs op de cannonbalrun,dus toen was ie al vrij warm.....
- Alexanderr
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 13:28
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bartb, Berry1000RR, Bing [Bot], Bokkepoot, e30touring1990, Mark 320iS, Mil0, nielsdf, Wimo en 12 gasten