Marc zijn RS4 heeft een nieuwe eigenaar....WJN!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 27 dec 2006, 12:07

Ziet er idd heel mooi uit....wel een beetje gecleaned zie ik.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 29 dec 2006, 16:09

Heb je wat meer pics? Voll beeld?

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 29 dec 2006, 17:41

Ja dat wel maar nog niet met de wielen erop...misschien als het mooi weer is dat ik ze 6 jan even monteer voor de rollenbank dag...

Dan schiet ik meteen effe een pic.

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 29 dec 2006, 17:44

prachtige wielen Marc. geeft dat meterje ook het vacuum aan zoals dat bij de meeste potmetertjes is??

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 29 dec 2006, 18:42

Yep.....dit is trouwens dat metertje van Andre...

Gebruikersavatar
Fasteddie
Berichten: 684
Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44

Bericht door Fasteddie » 31 dec 2006, 14:27

Zeg Mark, jij als RS4 liefhebber weet misschien wel het volgende:

- hoe zit het met de betrouwbaarheid van de RS4 motoren? Om welke "zwakheden" staan ze bekend (olieverbruik?)
- op welke punten moet je speciaal (bij hogere kilometerstanden) letten bij deze auto's ?
- welke grotere (KKK-)turbos passen er verder nog op ?
- zit er in Nederland een specialist voor RS4's ?

thx !

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 01 jan 2007, 13:21

Eddie,

Betrouwbaarheid zit het wel goed mee,alleen de turbo's zijn wel een aandachtspunt,moet je gewoon mee om kunnen gaan.
De mijne bijvoorbeeld heeft helemaal geen olieverbruik....

Hoge kilometerstanden is net als alle andere auto's van dit kaliber,turbo's,remmen en compressietest uit laten voeren.

Grotere turbo's zijn er genoeg die erop passen,in duitsland rijden er
verschillende die meer dan 600pk hebben en dat blijft gewoon heel ook.

Specialist in nederland voor een RS4 zou ik zo niet weten,ik denk dat je net een goeie monteur moet hebben of een goeie tuner.


succes!

Gebruikersavatar
Fasteddie
Berichten: 684
Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44

Bericht door Fasteddie » 02 jan 2007, 10:36

Marc,

heb even een ander topic gestart, zodat jouw RS4 topic niet te veel afdwaald...

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=3132

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 07 jan 2007, 09:05

Gister mijn auto op de rollenbank van Jeroen Dik gehad.

[img:320:240]http://img476.imageshack.us/img476/2558 ... jdk2gt.jpg[/img]

Uitslag is zoals jullie kunnen zien qua cijfers wel iets tegengevallen,moet er wel bijzeggen dat na de laatste modificatie de chip nog niet aangepast is.

Dus er zal nog wel een beetje meer vermogen uit te halen zijn.
Snap ik ook meteen waarom ik met 449pk Rico zo langzaam losreed :lol:
dat scheelt dan weer wel he.
Maar goed het geeft wel aan hoe verschillend metingen kunnen zijn,die uitdraai die k heb van de VAG-COM geeft netjes 449pk en 510Nm aan en deze 487NM en 408Pk.

De auto rijdt bijzonder lekker en daar ben k nog steeds erg blij mee,volgende week wordt de software aangepast en dan zullen we binnenkort weer es rollen op dezelfde bank.

Denk dat dat wel een beter beeld zal geven.

Let eens op het enorme aandrijvingsverlies!! :shock:
Daar schrok toch wel een beetje van hoor..
Laatst gewijzigd door Marc R op 22 jan 2007, 21:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 07 jan 2007, 09:48

Mooie grafiek Marc.
Maar je aandrijfverlies vind ik juist wat laag voor een 4WD?
Hier is het 14%, en dat is zo ongeveer wat voor een FWD wordt aangenomen (ik dacht iets van 12%?).
Wie weet hier meer over?

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 07 jan 2007, 14:37

Bij Subaru gaan ze van 26% uit :idea:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 07 jan 2007, 14:56

Mooi verloop hoor Marc.

Ik meen dat 15 tot 20% verlies vrij normaal is voor FWD. Dus dit doet je auto nog heel netjes.

De ene rollenbank is de andere ook niet, sommige zijn niet goed gekalibreed, wat wel zou moeten natuurlijk.
Steeds rollen op deze bank is de beste manier om in ieder geval de verschillen te meten, liefst ook dezelfde weersomstandigheden maar dat heb je niet in de hand.

Ruud H.
Berichten: 162
Lid geworden op: 20 nov 2006, 00:35
Locatie: Den Haag

Bericht door Ruud H. » 07 jan 2007, 17:38

Snap ik ook meteen waarom ik met 449pk Rico zo langzaam losreed
dat scheelt dan weer wel he.
Daar stond ik,eerlijk gezegd,ook nogal van te kijken toen ik dat las want ik had met mijn RS4 geen enkele moeite om een M3 E46 los te rijden maar nu blijkt wel waar dat in zit.
Ook liep die van mij redelijk makkelijk over de 300 km/h op de teller(max.305 km/h mee gereden 8) ) waar die van jou,in dat verslagje,max. 290 km/h haalde.
Maar goed,na de remap zullen de extra paardjes er wel bij zijn getoverd. :mrgreen:

Succes :!:

Gr.Ruud.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 12 jan 2007, 18:05

Heh software is dus aangepast nu..........en wat scheelt dat :shock: :shock: :shock: :shock:

Waar ik voor de aanpassing 1.0 bar piekdruk haalde KNALT ie echt naar de 1.5bar om af te vlakken bij 6000rpm op 1.3bar, wat resulteert in een monsterachtige accelleratie(in vergelijking voor met voor de aanpassing).

deze software is zeker wel aggressiever afgesteld maar Rolf van GForce heeft me verzekerd dat deze waardes het mits goed warmgereden voor de turbo's geen probleem is.

zoals eerder gezegd had ik echt niet verwacht dat dit zo'n groot verschil kon maken.

En ik vond al dat ie best hard ging....maar k ben dr wel achter dat dit is zoals ie zijn moet...eindelijk. :wink:

PS Ruud,

die 290 was de topsnelheid op dat moment met 35 graden buiten na al zeker 3 a 4 runs op de cannonbalrun,dus toen was ie al vrij warm.....

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 12 jan 2007, 18:13

Stefan R schreef:Bij Subaru gaan ze van 26% uit :idea:
Jep, it sucks :?

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 12 jan 2007, 18:16

Ben aan de andere kant ook wel een blij,k weet wel dat er met mijn auto in verhouding altijd rustig mee gereden is.

Zijn druk haalde ie toch niet.......maar NU wel

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 12 jan 2007, 18:23

Druk halen met een aardig opgefokte auto blijft moeilijk, ik heb daar ook last van.

Vandaar dat er morgen een AVC-R in gaat 8)

Gebruikersavatar
Fasteddie
Berichten: 684
Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44

Bericht door Fasteddie » 12 jan 2007, 18:28

Mooi resultaat Marc !!!.... :mrgreen:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 12 jan 2007, 18:29

Tnx! T resultaat gaan we meten binnenkort.

Gebruikersavatar
Alexanderr
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 jan 2007, 13:28

Bericht door Alexanderr » 12 jan 2007, 18:31

prachtig, een icoon in de autogeschiedenis ... 't zijn prachtige wagens en zo heerlijk discreet !

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 12 jan 2007, 18:33

Mooie werk, Marc.

Heeft Rolf nog iets gezegd over de geschatte vermogen?

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 12 jan 2007, 18:35

Nee,maar de buttdyno zegt mij dat t iig meer dan 408pk/487Nm is....

Binnenkort weten we meer. :)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 12 jan 2007, 18:35

Marc RS4 schreef:Nee,maar de buttdyno zegt mij dat t iig meer dan 408pk/487Nm is....

Binnenkort weten we meer. :)
Ach, wat doet het er ook toe. Als hij maar goed rijdt en de investering waard is. :wink:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 12 jan 2007, 18:39

zoals eerder gezegd had ik echt niet verwacht dat dit zo'n groot verschil kon maken.
0.5bar meer dat merk je echt wel goed is bijna de helft meer, daar verbaas ik me dan niet over :)
Mooi hoor!

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 12 jan 2007, 18:41

Das enorm veel ja :shock:

Morgen komt er bij mij ook wat bij, waarschijnlijk een 0.2 bar 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bartb, Berry1000RR, Bing [Bot], Bokkepoot, e30touring1990, Mark 320iS, Mil0, nielsdf, Wimo en 12 gasten