Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

M4 vs Cayman (GT)S

M4
22
35%
Cayman (GT)S
30
48%
Na mij de zondvloed, doe maar een rubberboot
11
17%
 
Totaal aantal stemmen: 63

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Jussi » 24 feb 2014, 17:01

Robin schreef:Jussi , duidelijk.

Ik zie een 1M of 'n Rolex alleen niet in 't straatje S&P/AEX/NYSE etc.En dat moeten we ook niet willen.

Totaal verschillende zaken.

Hoe zie jij de huizenmarkt en goud dan?
Over de Nederlandse huizenmarkt kan ik me niet uitspreken want dat volg ik niet. Ik kan me wel over de Belgische huizenmarkt uitspreken: de huizenmarktzeepbel groeit hier gestaag door en gaat dat nog wel even blijven doen. De Belg heeft, tov andere Europeanen, een baksteen in de maag en wil dus altijd bouwen/kopen.

De immoprijzen zijn in mijn gemeente met 40% toegenomen op 8 jaar tijd. Volgens de wet van de continuous compounding betekent dat een rendement van 5% per jaar. Niet meer als goud en wat mij betreft een veel risicovollere belegging dan andere instrumenten. Toch uit een investeerders standpunt. Want als het gaat over je persoon om te huren versus kopen, kan je met een simpele Value At Risk berekenen wat de theoretische kans is dat je huis binnen dit en 20 jaar is gezakt in waarde.

Wat betreft goudprijzen: net zoals aandelen hebben derivaten van deze aard een cyclisch karakter. Maar in tegenstelling tot de eerste groep hebben ze een anti-cyclisch karakter. Dat betekent dat de verkoop van deze instrumenten de lucht in gaat wanneer de economie begint te sputteren. Dat gaat ook op voor zogenaamde 'safe havens' zoals de Zwitserse franc bijvoorbeeld.
De reden waarom de verkoop hiervan in de lucht gaat is omdat de aandelenmarkten sterker beginnen te fluctueren. De rationele belegger zal proberen deze verhoogde risico's te hedgen door meer goud aan zijn portefeuille toe te voegen. Door de verhoogde vraag zal ook de prijs stijgen en dus een hoger rendement bieden. Wanneer de aandelenmarkt terug gestabiliseerd is, zal de goudprijs langzaam terug dalen.

Een plaatje ter illustratie:
Afbeelding

Tussen 11/12/08 en 14/10/10 is het rendement met 47% gestegen. Duivels gebroed die kapitaalmarkten!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door RVV » 24 feb 2014, 17:08

Petrolhead Tom schreef:Rico het enige wat je doet is je eigen domheid etaleren. Leg je er bij neer dat je niet van alles verstand hebt. Ga anders investeren bij Holland Casino: alles op zwart! :lollerdelol:
Blabla beste meneer IWAB, welke domheid heb je het over? Die domheid dat een chimpansee betere beursresultaten behaalde dan een team van economen puur op basis van dom gokken? En dan roepen dat alleen mensen die verstand van hebben er iets over mogen zeggen? GTFO dankzij hun verstand is het hele financiële stelsel naar de kloten gebracht afgelopen 15 jaar (en nee ik doel niet op Jussi, want het gaat niet over hem).

Goed puntje bij paaltje.. Nu 40k is over 20 jaar 340k want dat was ook zo tussen 1990 en 2013?! Zit er een garantielabel bij? Nee? Dacht ik al. Auto's zijn nooit een belegging. horloges? Durf ik ook niet aannemelijk te maken. Maar submariners zijn dan wel weer vrij safe in vergelijk tot een 1M.

Jussi my alle respect ik geloof best dat je goed geïnformeerd en wetend waar je mee bezig bent geld kunt verdienen met beleggen. Punt is.. Doe je dat met je eigen geld of met andermans geld? Andermans geld werkt en praat namelijk wat makkelijker.

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Robin » 24 feb 2014, 17:23

Jussie van dat goud dat klopt. Ik zit er middenin, die handel:)
Wel is 't 't laatste half jaar aan 't kelderen gegaan, met nu weer 'n oplevinkje.

Ik neig toch beetje meer naar Rico's visie.

http://www.npo.nl/ez/31-01-2014/VARA_101342119" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben niet zo VARA minded, maar de eerste minuten spreken al boekdelen:)

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Jussi » 24 feb 2014, 17:24

RVV schreef:
Petrolhead Tom schreef:Rico het enige wat je doet is je eigen domheid etaleren. Leg je er bij neer dat je niet van alles verstand hebt. Ga anders investeren bij Holland Casino: alles op zwart! :lollerdelol:
Blabla beste meneer IWAB, welke domheid heb je het over? Die domheid dat een chimpansee betere beursresultaten behaalde dan een team van economen puur op basis van dom gokken? En dan roepen dat alleen mensen die verstand van hebben er iets over mogen zeggen? GTFO dankzij hun verstand is het hele financiële stelsel naar de kloten gebracht afgelopen 15 jaar (en nee ik doel niet op Jussi, want het gaat niet over hem).

Goed puntje bij paaltje.. Nu 40k is over 20 jaar 340k want dat was ook zo tussen 1990 en 2013?! Zit er een garantielabel bij? Nee? Dacht ik al. Auto's zijn nooit een belegging. horloges? Durf ik ook niet aannemelijk te maken. Maar submariners zijn dan wel weer vrij safe in vergelijk tot een 1M.

Jussi my alle respect ik geloof best dat je goed geïnformeerd en wetend waar je mee bezig bent geld kunt verdienen met beleggen. Punt is.. Doe je dat met je eigen geld of met andermans geld? Andermans geld werkt en praat namelijk wat makkelijker.
Kijk Rico, het is erg simpel en ik heb het je al gezegd. Risico staat in functie van het rendement. De hogere vergoeding is dus voor het hogere genomen risico. Het is dan key om zoveel mogelijk rendement voor 1 eenheid risico te nemen (maximale Sharpe ratio). Als je praat over 1M's of Rolexen, dan zie ik absoluut geen maximale Sharpe ratio. De vergoeding voor het risico is allesbehalve optimaal. Door gebruik te maken van je een gewogen portefeuille zorg je voor een maximale vergoeding van het risico dat je loopt. Een rationelere keuze dan dat bestaat er dus niet in mijn ogen.

Als je dat allemaal wat te zwaar is, zijn er ook steeds fondsen die vormen van kapitaalgarantie en kapitaalbescherming bieden. Zoals ik al zei, hangt het rendement af van jouw risicopreferentie. Zij doen dus hetzelfde als ik met die gewogen portefeuille, alleen romen zijn hun eigen agency fees en verzekering van het kapitaal daar van af. Hou je misschien maar 6% over terwijl je investering beschermd is. Je hebt dus nog een rendementsurplus van 1% tov je Rolex (cfr. vorige post) en er zit een garantielabel bij. Toen ik het laatst heb gecheckt, kreeg je dat nog niet bij de aankoop van een nieuw klokje.

En zoals al eerder gezegd: als ik moet opboksen tegen azijnpissers omdat enkele klootzakken de boel hebben doen crashen door frauduleuze CDO's op de markt te gooien, dan houdt het snel genoeg op. Dan kan je verzuurd uit je raam blijven kijken, hoe andere jongens met de centen gaan lopen.

En ik speel alleen met mijn eigen centen. Ik geef hier gratis cursus waar je ook wat knaken kan aan verdienen als je je oogkleppen wil afdoen.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Jussi » 24 feb 2014, 17:34

Robin schreef:Jussie van dat goud dat klopt. Ik zit er middenin, die handel:)
Wel is 't 't laatste half jaar aan 't kelderen gegaan, met nu weer 'n oplevinkje.

Ik neig toch beetje meer naar Rico's visie.

http://www.npo.nl/ez/31-01-2014/VARA_101342119" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben niet zo VARA minded, maar de eerste minuten spreken al boekdelen:)
Dat economen niet in de toekomst kunnen kijken? Heb ik dat ergens tegengesproken? Wat die reportage betreft is alles tussen 2min en 2min08 verteld. Wat dat betreft wordt dit heel goed uitgelegd wanneer je macro- en/of internationale economie hebt gestudeerd.

Wat ik wel wil zeggen is dat vooruitzichten niet zo interessant zijn maar de rapportering van behaalde resultaten veel meer. Want elke keer die blondine op het nieuws zegt dat de NL'ers opnieuw hun centjes zijn aan het uitgeven zijn, krijg jij ook zin om jouw centjes uit te geven.

m3e30_chris
Berichten: 237
Lid geworden op: 24 apr 2006, 00:04

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door m3e30_chris » 24 feb 2014, 17:49

Wat een geneuzel over rendementen ... :)

Terug naar het M4 vs Cayman (en inruil van de 1M) verhaal.
Het gewicht en vermogen van de M4 zou de overtreffende trap van
een 'stock' 1M moeten worden ... en m.i. wordt dit ook zo. Mss dat de
Andre's van deze wereld de kortere wielbasis van de 1M prefereren vanwege het
uitdagende karakter ... (de uitdaging bij het rijden) voor de gemiddelde
"coureur" (sorry Romo ;)) lijkt mij de M4 gewoon top.
De combi van power en ongetwijfeld prima wegligging van de M4 inschattend en je bent bijzonder tevreden over de 1M, dan begrijp ik echt niet waarom je een Cayman zou kiezen.
(even de looks niet meegeteld)
My 2 cents ...

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Hielke » 24 feb 2014, 18:23

Jussi, ik lees je uiteenzettingen graag, maar........

Afbeelding

...dit mag toch echt wel een bubble genoemd worden.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door dvh » 24 feb 2014, 18:29

Heerlijk topic. Interessant ook. Alleen splits hem ff af. Dan hebben we 2 leuke topics.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Jussi » 24 feb 2014, 18:35

Hielke schreef:Jussi, ik lees je uiteenzettingen graag, maar........

Afbeelding

...dit mag toch echt wel een bubble genoemd worden.
Mis ik iets?

Als we Rico zijn voorspellingen van economische ondergang mogen geloven, zal goud op een all time hoogte blijven staan. :)

Deze grafiek geeft perfect weer wat ik in mijn vorige reply bedoelde.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Petrolhead Tom » 24 feb 2014, 18:44

Ik pretendeer nergens dat ik de waarheid in pacht heb met betrekking tot beleggen Rico. Dus ga ik ook niet lekker opportunistisch trollen door te roepen dat het hele financiële systeem corrupt is en dat garanties niet bestaan. Zoals Jussi net uitlegt bestaan die garanties wel alleen niet voor 40% maar wel bij 6% maar gooi lekker je kluis vol met submariners. :thumbup:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door RVV » 24 feb 2014, 18:47

Jussi volgens mij voorspel ik niets. Ik waag me daar niet aan. En Tom goed bezig hoor :thumbup:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door dvh » 24 feb 2014, 18:52

Jussi. Erg interessant. Ik hou er wel van.
Er komt alleen zoveel informatie bij kijken. En wil je het goed doen zonder eerst 3x ( of meer ) de mist in te gaan moet je eigenlijk een coach hebben die je bijstaat in dit soort dingen.

Nu heb je al sites als Alex.nl die dit min of meer doen voor je. Maar toch.. Je moet gewoon een buddy hebben die je op gang kan helpen en dan kun je er serieus leuk geld mee verdienen.

Klant van me zit al 20 jaar thuis en doet ook in aandelen. Vage toelie allemaal maar ik vind het schitterend.

Maar Jussi, even wat concreter. Hoeveel euro's zijn er nodig voordat het verhaal een beetje interessant wordt. En waar koop/boek je je aandelen of werk je met een tussenpersoon?
Laatst gewijzigd door dvh op 24 feb 2014, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Petrolhead Tom » 24 feb 2014, 18:55

Beleggen voor dummy's is echt een heel leuk boek om te lezen David! Leuk om mee te beginnen. Vandaaruit verder bouwen. GOT heeft ook een heerlijk actief Bitcoin topic. Helemaal een fijn idee voor de geldbeluste gek. :D

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door dvh » 24 feb 2014, 18:58

Ja dat bitcoin ben ik me ook al in aan het verdiepen. Echter.. net ff iets te new age voor me. En gezien ik heel het bitcoin nog niet goed kan bevatten heb ik helemaal het idee dat ik achter de feiten aanloop.

Maar gewoon geld beleggen in goud, of in shell , of in rolex. Dat geeft wellicht ( op goud na ) niet de beste rendementen maar zijn redelijk safe.

Ergens kan ik Jussi z'n beredenering ook wel begrijpen. Als bedrijven als Shell op de fles gaan ben je inderdaad je centen kwijt. Maar dan zal er heel wat meer stront aan de hand zijn in de wereld waardoor die paar centen waarschijnlijk je laatste probleem zijn.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Jussi » 24 feb 2014, 19:10

RVV schreef:Jussi volgens mij voorspel ik niets. Ik waag me daar niet aan. En Tom goed bezig hoor :thumbup:
Er zal zoveel veranderen de komende 20. Jaar, revolutionaire veranderingen, economische systemen die 180 graden zullen draaien.. Balans in de wereldeconomie zal alle kanten opslaan ga zo maar door... En anders wat als alle experts die er voor gestudeerd hebben het allemaal zo goed weten/wisten..

@Dvh: ik denk dat het best is om je eerst wat bij te scholen op de klassieke manier. Dit boek gaat je enorm veel inzicht en kennis geven over kapitaalmarkten. Ik heb er erg hard van genoten tijdens mijn opleiding:

http://www.amazon.com/Investments-8th-E ... 0077261453

Pas nadien of tenminste tijdens het lezen ervan, zou ik mijn eerste stappen nemen in het beleggen.

Om ermee te beginnen:

- je opent een effectenrekening bij je bank. Deze heren kunnen je wat begeleiden om je eerste stappen te zetten. Echter zijn er hoge transactiekosten aan verbonden.
- je gaat via een online broker. Hier zijn de transactiekosten lager maar je moet de algemene voorwaarden goed lezen. Ik heb gelezen dat ze in sommige gevallen van insolventie jouw aandelen niet terug krijgt e.d.
Laatst gewijzigd door Jussi op 24 feb 2014, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Hielke » 24 feb 2014, 19:15

DeGiro, is dat een online broker?

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Jussi » 24 feb 2014, 19:17

Hielke schreef:DeGiro, is dat een online broker?
Inderdaad. Ik weet nu wel uit eigen ervaring waarom hun transactiekosten zo laag zijn. :)

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29343
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Luco » 24 feb 2014, 19:21

6% is natuurlijk ook niet bijster veel, dat gaat pas doortikken bij grote bedragen, er zijn wel meer manieren om 6% rendement te halen di nog minder inspanning vergen.

Verder is het natuurlijk ook vaak zo, waar mensen winnen zijn er ook verliezers, en meestal is die groep groter, en de echte inside info krijgen wij nooit te horen.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door PD power » 24 feb 2014, 19:29

Luco schreef:6% is natuurlijk ook niet bijster veel, dat gaat pas doortikken bij grote bedragen, er zijn wel meer manieren om 6% rendement te halen di nog minder inspanning vergen.

Verder is het natuurlijk ook vaak zo, waar mensen winnen zijn er ook verliezers, en meestal is die groep groter, en de echte inside info krijgen wij nooit te horen.

Soort Bitcoin Piramide spel :tooth:

Zie hier zowel van Luco als van Hielke zinvolle postingen, ohja gewoon voor die Cayman gaan :beer:

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2347
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Will F. » 24 feb 2014, 19:40

Jussi schreef:
Hielke schreef:DeGiro, is dat een online broker?
Inderdaad. Ik weet nu wel uit eigen ervaring waarom hun transactiekosten zo laag zijn. :)
Vertel eens hoe kan dat zo voordelig daar? Ik heb er toevallig vorige week ook maar eens een rekening geopend.. Nog niets gedaan maar zit ik daar wel goed in geval van insolventie bijv.? Ik ben voor opsplitsing van dit draadje en vind Jussi's bijdrage interessant leesvoer.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door RVV » 24 feb 2014, 19:59

Jussi dat zijn geen voorspellingen maar veronderstellingen. Ik geef ook geen concrete voorbeelden omdat ik en niemand anders die ook weet. Maar dat er nog heel gaat veranderen is aannemelijk. Juist daarom kun je mijn inziens niets beweren over wat vermogen in welke vorm dan ook over 20 jaar doet. Historische rendementen hebben een waarde voor de mensen die hun financieel product willen verkopen. Dat doen ze ook ook door hun cijfers kracht bij te zetten met de historisch rendementen. Verder hoef ik geen gelijk te behalen. Om de simpele reden dat er geen gelijk is over wat er gaat gebeuren. Als je als belegger bezig ben met je eigen geld en je probeert met je kennis en inzicht kapitaal te vergaren dan heb ik daar respect voor. Alle beleggers die met andermans geld en vermogen in de weer zijn, daar heb ik weinig vertrouwen in laat staan dat ik die mensen respecteer.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27060
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door romo » 24 feb 2014, 20:26

Snipe schreef:Nou, Romo, je ziet het. Snel de 1 M verkopen, de helft van de poen in aandelen en de andere helft in Rolexen. En vervolgens laat je even van de wereldeconomie afhangen of je een nieuwe Cayman of toch een mooie Geely of Tata bestelt.

Maar een M4 wordt het dus zeker níet ;-)


:D :D :D , man wat een ruis op de lijn hierzo............even een dag werken en dan thuiskomen en een geëxplodeerd draadje :lol:

Goed even verder bijlezen............. :tooth:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Petrolhead Tom » 24 feb 2014, 20:38

Jussi schreef:
RVV schreef:Jussi volgens mij voorspel ik niets. Ik waag me daar niet aan. En Tom goed bezig hoor :thumbup:
Er zal zoveel veranderen de komende 20. Jaar, revolutionaire veranderingen, economische systemen die 180 graden zullen draaien.. Balans in de wereldeconomie zal alle kanten opslaan ga zo maar door... En anders wat als alle experts die er voor gestudeerd hebben het allemaal zo goed weten/wisten..

@Dvh: ik denk dat het best is om je eerst wat bij te scholen op de klassieke manier. Dit boek gaat je enorm veel inzicht en kennis geven over kapitaalmarkten. Ik heb er erg hard van genoten tijdens mijn opleiding:

http://www.amazon.com/Investments-8th-E ... 0077261453

Pas nadien of tenminste tijdens het lezen ervan, zou ik mijn eerste stappen nemen in het beleggen.

Om ermee te beginnen:

- je opent een effectenrekening bij je bank. Deze heren kunnen je wat begeleiden om je eerste stappen te zetten. Echter zijn er hoge transactiekosten aan verbonden.
- je gaat via een online broker. Hier zijn de transactiekosten lager maar je moet de algemene voorwaarden goed lezen. Ik heb gelezen dat ze in sommige gevallen van insolventie jouw aandelen niet terug krijgt e.d.
Straks eens even beginnen in het Ebook. :D Thanks for sharing! :D

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door Sperdy » 24 feb 2014, 20:40

In het verleden behaalde resultaten zijn een garantie voor de toekomst, dat kan alleen hier op DF* met de vervuilde draadjes. By the way, wat een platitudes over aandelen en financiële markten.
*www.Dollar-Fun.com
:blabla:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27060
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Aanschaf F82 M4 vs 981 Cayman (GT)S

Bericht door romo » 24 feb 2014, 20:45

m3e30_chris schreef:Wat een geneuzel over rendementen ... :)

Terug naar het M4 vs Cayman (en inruil van de 1M) verhaal.
Het gewicht en vermogen van de M4 zou de overtreffende trap van
een 'stock' 1M moeten worden ... en m.i. wordt dit ook zo. Mss dat de
Andre's van deze wereld de kortere wielbasis van de 1M prefereren vanwege het
uitdagende karakter ... (de uitdaging bij het rijden) voor de gemiddelde
"coureur" (sorry Romo ;)) lijkt mij de M4 gewoon top.
De combi van power en ongetwijfeld prima wegligging van de M4 inschattend en je bent bijzonder tevreden over de 1M, dan begrijp ik echt niet waarom je een Cayman zou kiezen.
(even de looks niet meegeteld)
My 2 cents ...

De wielbasis van de 1M geeft Andre het uitdagende (drift) karakter, mij geeft het agiliteit. Ik drift niet, maar ik weet de meerwaarde van de 1M bewegelijkheid tov een E92 M3 naar waarde te schatten.
Wielbasis E92 M3; 2.76 m, 1M; 2.66m, Cayman (GT)S; 2.47,5m.............F82 M4; 2.81m

Tot zover agiliteit ( ka(r)tachtige respons)......dat een M4 stabiel is geloof ik graag, maar groot is ie ook, het oogt log, dat is iets wat ik niet perse meer ambieer, een M4 doet nog weer een schep boven op de voorganger, ja het gewicht is lager, ja er zijn meer paarden en Nm, maar das niet het meest belangrijk IMHO.

Kan zijn dat als ik er mee heb gereden dat ik er op terug kom, mocht ik er geheel naast zitten kom ik er graag op terug met een nederig Mea Culpa, Maxima Culpa.

Idem geldt dit voor een 2e rit met een Cayman.

Jaquar F mooi ding, maar het doet me als merk niks.

Het kompas neigt naar lichter en kleiner..............

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMWDennis, SlowCo en 16 gasten