Arnoud schreef:Niet normaal hoe hard dat ding ging . Volgens mij is het geen 325, maar een M3.
M3 is 200pk en 240nm @1165 kilo
Ik denk een compleet ander blok, en misschien nog wel drukvulling.
edit: staat inderdaad E30 M3 in de startpost.
Re: [01-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie
Geplaatst: 02 apr 2013, 23:27
door jos_br
smiley schreef:
Arnoud schreef:Niet normaal hoe hard dat ding ging . Volgens mij is het geen 325, maar een M3.
M3 is 200pk en 240nm @1165 kilo
Ik denk een compleet ander blok, en misschien nog wel drukvulling.
edit: staat inderdaad E30 M3 in de startpost.
Niet verder vertellen..........ligt een 3,2ltr motor in.......
Jos.
Re: [01-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie
Geplaatst: 03 apr 2013, 00:39
door GTRene
leuke video Arnoud
zag mezelf ook nog vanaf 5.10 tot 6.35 , leuk
en ja die M3 is vrij rap, ik reed er op een gegeven moment een stukje achter aan, dat ging nog wel, tot de bochten kwamen waar hij laat kon remmen en veel grip in de bochten heeft
mijn remmen begonnen elke keer gewoon tot ongeveer 6x remmen (ben je al snel) en daarna weer drama schudden gedoe...dus zeker 200meter voor de bocht al remmen
remschijven zijn half op en blokjes ook, maar dus nog meer dan genoeg vlees...doch met redelijke banden e.d. waarschijnlijk toch te veel wrijving/hitte voor dit soort dagen, op straat en tot zeg 5x sterk afremmen geen schudden.
dus eigenlijk moet ik ooit eens minimaal 360 schijven en vaste klauwen zal ook beter zijn denk
achja ooit eens.
en owja, nog een vraagje voor de onderstel piloten...
ik kon niet over die lage curbs bij die S voor het rechte stuk tribune en andere nam ik daardoor ook maar niet, in elk geval die ribbel curbs wat normaal geen probleem is op Assen, daar dribbelt men auto op weg
men KW coilovers zijn dan wel 12 jaar oud, doch niet lek ofzo...nu kan je ze wel instellen bv hard en zacht, rechtsom draai je hem dicht en linksom open wat voor een soft ride zal zijn...
nu denk ik dat ze niet snel genoeg dempen? moet ik dan voor zoiets de verstelling in draaien? dus + hij staat nu ergens midden in dacht ik...
of moet ik echt nwe coilovers halen als ik optimaal gebruik wil maken van zo'n situatie...
las wel op de KW site dat als je hem helemaal naar - draait, dus open dan wordt het soft? voor bv dagelijks verkeer...
maar wil je hard over een track ofzo dan moet je hem dicht of bijna dicht draaien? is dan ook mijn dribbel probleem minder? hij dribbelt nu weg als ik iets erover ga, das niet bevorderlijk voor een ik ga straks ff sneller gevoel
en laat dan dus die paar curbs liggen, niet dat ik een curb rijder ben doch sommige moet je eigenlijk wat nemen om er mooi vloeiend door te gaan.
anders draai ik ze voor helemaal naar rechts + dus dicht en dan een halve slag terug...
anders weet ik het ook niet.
Re: [01-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie
Geplaatst: 03 apr 2013, 08:04
door jos_br
GTRene schreef:leuke video Arnoud
zag mezelf ook nog vanaf 5.10 tot 6.35 , leuk
en ja die M3 is vrij rap, ik reed er op een gegeven moment een stukje achter aan, dat ging nog wel, tot de bochten kwamen waar hij laat kon remmen en veel grip in de bochten heeft
mijn remmen begonnen elke keer gewoon tot ongeveer 6x remmen (ben je al snel) en daarna weer drama schudden gedoe...dus zeker 200meter voor de bocht al remmen
remschijven zijn half op en blokjes ook, maar dus nog meer dan genoeg vlees...doch met redelijke banden e.d. waarschijnlijk toch te veel wrijving/hitte voor dit soort dagen, op straat en tot zeg 5x sterk afremmen geen schudden.
dus eigenlijk moet ik ooit eens minimaal 360 schijven en vaste klauwen zal ook beter zijn denk
achja ooit eens.
en owja, nog een vraagje voor de onderstel piloten...
ik kon niet over die lage curbs bij die S voor het rechte stuk tribune en andere nam ik daardoor ook maar niet, in elk geval die ribbel curbs wat normaal geen probleem is op Assen, daar dribbelt men auto op weg
men KW coilovers zijn dan wel 12 jaar oud, doch niet lek ofzo...nu kan je ze wel instellen bv hard en zacht, rechtsom draai je hem dicht en linksom open wat voor een soft ride zal zijn...
nu denk ik dat ze niet snel genoeg dempen? moet ik dan voor zoiets de verstelling in draaien? dus + hij staat nu ergens midden in dacht ik...
of moet ik echt nwe coilovers halen als ik optimaal gebruik wil maken van zo'n situatie...
las wel op de KW site dat als je hem helemaal naar - draait, dus open dan wordt het soft? voor bv dagelijks verkeer...
maar wil je hard over een track ofzo dan moet je hem dicht of bijna dicht draaien? is dan ook mijn dribbel probleem minder? hij dribbelt nu weg als ik iets erover ga, das niet bevorderlijk voor een ik ga straks ff sneller gevoel
en laat dan dus die paar curbs liggen, niet dat ik een curb rijder ben doch sommige moet je eigenlijk wat nemen om er mooi vloeiend door te gaan.
anders draai ik ze voor helemaal naar rechts + dus dicht en dan een halve slag terug...
anders weet ik het ook niet.
Helaas Rene, "gewoon" een trackday auto aanschaffen........
Jos.
Re: [01-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie
Geplaatst: 03 apr 2013, 09:16
door PD power
Arnoud schreef:Hier nog een filmpje waarbij ik wel geknipt heb om vooral beelden van andere auto's te tonen. Ook mijn eerste rondjes staan er op en de lijnen zullen verre van ideaal zijn....
Gaaf filmpje Arnoud
Je had de smaak duidelijk beter te pakken dan in februari, die Subaru klinkt ook heerlijk.
Je hebt volgens mij ook redelijk wat rondjes gemaakt.
Die blauwe BMW zat idd een 3,2 E36 blok in, spuwde ook lekker wat vuur, dat icm weinig gewicht geweldig.
Re: [01-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie
Geplaatst: 03 apr 2013, 10:01
door daNpy
Ik ben er iets van 1,5uur geweest en ik heb Arnoud alleen maar rondes zien draaien
Re: [01-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie
Geplaatst: 03 apr 2013, 10:47
door Rnd
PD power schreef:
Gaaf filmpje Arnoud
Je had de smaak duidelijk beter te pakken dan in februari, die Subaru klinkt ook heerlijk.
Je hebt volgens mij ook redelijk wat rondjes gemaakt.
Die blauwe BMW zat idd een 3,2 E36 blok in, spuwde ook lekker wat vuur, dat icm weinig gewicht geweldig.
Thanks. Jij kwam ook aardig langsrijden. Ik blijf me verbazen over zo'n Seat diesel. Ja, ik heb eigenlijk alleen maar rondjes gereden. Laatste uren was de batterij van mijn camera helaas leeg. Ik keek even op mijn afschriften en heb 5 keer getankt.... Maar ja, dit zijn zeldzame dagen. Mooi weer, vrijwel leeg circuit en de mensen die er reden, reden zeer netjes. Helemaal top!!
Re: [01-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie
Geplaatst: 03 apr 2013, 11:02
door Richardt.
Wat een heerlijke dag was het. Zeker vergeleken met twee weken geleden (Time Attack) toen was het akelig koud, maar nu was het goed vertoeven in het zonnetje. Heerlijk!
Ik kon maar even aanwezig zijn. Maar toch heb ik mijn eerste rondjes Assen gemaakt aan boord van de Ibiza diesel van PD Power, Henno bedankt daar voor
De diesel brigade was goed vertegenwoordig overigens. Maar qua geluid deden de Cup Clio, de Civc, de Impreza's en the one and only het beter
Re: [01-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie
Geplaatst: 03 apr 2013, 12:56
door voetbalboer87
@ Sperdy, hier kom ik wel bij jou in de buurt. Rechtdoor was jij nog wel iets sneller
Mooie camera man! Schitterend gestoken scherp beeld op mijn Retina IPad. Maar vooral ook leuke en goede informatie. Ja, dat rechtuitbranden is mijn specialty .. Eigenlijk wil ik het liefste Assen zonder bochten, dus alleen één strook asvalt rechtdoor.
Re: [01-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie
Geplaatst: 03 apr 2013, 14:20
door GTRene
leuke video van de Hartge geworden (naam kom ik zo niet meer op)
zag ook nog 2x die rode snelle diesel Golf en die snelle E30 M3 voorbij komen.
Je had de smaak duidelijk beter te pakken dan in februari, die Subaru klinkt ook heerlijk.
Je hebt volgens mij ook redelijk wat rondjes gemaakt.
Die blauwe BMW zat idd een 3,2 E36 blok in, spuwde ook lekker wat vuur, dat icm weinig gewicht geweldig.
Thanks. Jij kwam ook aardig langsrijden. Ik blijf me verbazen over zo'n Seat diesel. Ja, ik heb eigenlijk alleen maar rondjes gereden. Laatste uren was de batterij van mijn camera helaas leeg. Ik keek even op mijn afschriften en heb 5 keer getankt.... Maar ja, dit zijn zeldzame dagen. Mooi weer, vrijwel leeg circuit en de mensen die er reden, reden zeer netjes. Helemaal top!!
Thanks Arnoud, moet het wel een beetje van de rechte lijn snelheid hebben
Heb een paar wat drogere semi's, beetje verkeerd opgeslagen, maar glijd lekker...
Volgende keer maar ff handen schudden,
Richardt, mooi dat je even mee was, nou weet je ook wat er in de "325"lag
Re: [01-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie
Geplaatst: 03 apr 2013, 18:04
door daNpy
GTRene schreef:leuke video van de Hartge geworden daNpy
zag ook nog 2x die rode snelle diesel Golf en die snelle E30 M3 voorbij komen.
Mooie camera man! Schitterend gestoken scherp beeld op mijn Retina IPad. Maar vooral ook leuke en goede informatie. Ja, dat rechtuitbranden is mijn specialty .. Eigenlijk wil ik het liefste Assen zonder bochten, dus alleen één strook asvalt rechtdoor.
Bedankt Combinatie van een Muvi camera en Harry's laptimer. Kortom je bent beter op een dragstrip
van wie heb je die gekregen/gekocht? ik had er nog een paar besteld bij Janco.
Deze zien er ook erg goed uit! Wat een dik ding is het toch!
Re: [01-04-2013] DF @ Assen --- Extra Editie
Geplaatst: 09 apr 2013, 19:47
door jos_br
Deze foto's zijn door een kennis gemaakt, vindt de auto er ook super opstaan! Ik weet eigenlijk niet of hij foto's van andere auto's gemaakt heeft, zal het eens vragen. Hij was ook meegereden en nogal onder de indruk v.w.b. de wegligging en motor van het dieseltje....ben zelf ook erg blij met dit speelgoed.