
Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd -
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Lord of the GeRwing 

- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Rondje 10 t/m 14 zijn ook sprintrondes Gerwin 
Een Sprintronde moet zo snel mogelijk, je krijgt strafpunten voor elke seconde trager als de snelste rijder in datzelfde rondje.
Ik ben erg benieuwd naar de video, deze zal ik w.s. vanavond pas kunnen kijken ivm werk

Een Sprintronde moet zo snel mogelijk, je krijgt strafpunten voor elke seconde trager als de snelste rijder in datzelfde rondje.
Ik ben erg benieuwd naar de video, deze zal ik w.s. vanavond pas kunnen kijken ivm werk

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Fantastisch Gerwin
Jammer alleen van die video: camerastand ziet er niet uit. Kan je niet dezelfde beelden en positie doen als met de GTS opnames ?
Die zijn gaaf om naar te kijken, hier was ik na 10sec al afgehaakt.

Jammer alleen van die video: camerastand ziet er niet uit. Kan je niet dezelfde beelden en positie doen als met de GTS opnames ?
Die zijn gaaf om naar te kijken, hier was ik na 10sec al afgehaakt.
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Oh ik zie het... Copy / paste foutje... Inderdaad sprintronde's!daNpy schreef:Rondje 10 t/m 14 zijn ook sprintrondes Gerwin
Een Sprintronde moet zo snel mogelijk, je krijgt strafpunten voor elke seconde trager als de snelste rijder in datzelfde rondje.
Ik ben erg benieuwd naar de video, deze zal ik w.s. vanavond pas kunnen kijken ivm werk
Edit: gewijzigd
Laatst gewijzigd door Gerwin Ring op 23 apr 2013, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Ja is het zo erg? Dit is een nieuwe hero 3, in de gts zit een pov hd. Ik zal eens kijken of het met de "wide" setting te maken heeft. Volgemns mij is dit gewoon de 1080 standaard setting van de gopro.Macboy schreef:Fantastisch Gerwin![]()
Jammer alleen van die video: camerastand ziet er niet uit. Kan je niet dezelfde beelden en positie doen als met de GTS opnames ?
Die zijn gaaf om naar te kijken, hier was ik na 10sec al afgehaakt.
In de test/training had ik ook wat 4k opnames gemaakt, maar dat slikt mijn imovie nog niet


- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Mooie progressie. Met de M3 GTS zit je (BtG7.29 + 23 = 7.52) nagenoeg op het nivo van de oude vos Horst von Saurma tijdens de Supertest in 2010 (7.48 mit Sportreifen).Gerwin Ring schreef:We hebben later vorig jaar de auto (GTS) ook eens helemaal opnieuw afgesteld / uitgewogen enzo en dat maakte de auto op de grens ook een stuk rustiger (en ook sneller). Toen in dat rondje met andre reden we 7:45 btg volgens mij en ik had toen met veel pijn en moeite zonder passagier een keer 7:40 btg gereden. Na goed afstellen en uitwegen reed ik 7:29btg.
en ik leer zelf ook nog wel steeds een beetje bij hoop ik
Als 7.47 tijdens de eerste test-/trainingsdag dan lukt die <7.44 ook wel als de omstandigheden een beetje meewerken.
Succes
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Als je naar het beeld kijkt dan lijkt 85% gevuld met de binnenkant van je auto 
Die tijd is echt niet te geloven hoor ! Respect !

Die tijd is echt niet te geloven hoor ! Respect !
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Gerwin Ring schreef:haha top, ik spreek je volgende keer!SnakeMind schreef:Goed idee idd
Ik was met Danny mee om vooral foto's van Peter en Sebastian te maken, maar heb ook de auto's die ik interessant vond op de plaat geschoten


- Martijn M
- Berichten: 3652
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Gerwin had er gister en eergister ook zin in volgens mij 
Zag er goed uit man! Allejezus wat ga jij hard in die M3.


Zag er goed uit man! Allejezus wat ga jij hard in die M3.
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
ja we waren maandag en dinsdag wat aan het testen (bandenkeus) en ik had philipp eng weer als coachMartijn M schreef:Gerwin had er gister en eergister ook zin in volgens mij
Zag er goed uit man! Allejezus wat ga jij hard in die M3.
leuk dat er vanaf de kant gezien ook een beetje gang in zit!
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Hoe ging het gisteren? Of was het geen rcn?
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Zo weer eens even een update, weer een aantal keren gereden sinds RCN 1.
Dinsdag 23 april: DRDO Cup zandvoort. Om wat extra race ervaring op te doen leek het ons een leuk idee om mee te doen met de dinsdagavond wedstrijdjes van de DRDO http://www.drdo.nl/index.php . Het leuke van dit initiatief van dillon koster en danny van dongen vonden wij dat je op een doordeweekse avond, een vrije training, een quali en twee wedstrijdjes kan rijden.
Eerst een aantal cup M3's bekeken, maar vonden we toch wel veel geld (30k) voor een eigenlijk net-niet raceauto met naast deze cup eigenlijk weinig waarde. Ook nog even zelf bouwen overwogen maar dat ging al snel over de 45k heen als je het netjes wil doen.
Maar naast de m3 cup is er ook de special klasse. En wij waren al wat langer opgewonden van de (echte bmw motorsport) e90 320 si WTCC. Nu is de special klasse een 3 liter klasse, dus een beetje dom om dan met een tweeliter mee te willen doen, maar het onderstel van de WTCC is zo goed dat je qua rondetijden redelijk mee moet kunnen doen. Er stonden in Europa 4-5 van die auto's te koop en uiteindelijk konden we de beste deal doen bij Forster motorsport in de UK. Deze auto heeft drie seizoenen meegedraaid in de BTCC (daarvoor was ie gebouwd voor Jackson motorsport). De auto is heel netjes en heeft maar een paar kleine schades gehad. Ook een behoorlijk spares package zat in de deal.
Dus we hebben de auto donderdag opgehaald en dinsdag wilden we er graag wat mee gaan racen! Klein probleempje: hij maakt ongeveer 108 dB geluid... niet goed voor zandvoort waar op dit soort avonden een limiet van 88 dB geldt...
Dus Wout en Johan hebben het hele weekend geklust om er een (ondere andere) twee extra dempers achter te plaatsen. Een en ander in overleg met de experts van BMW motorsport en hun uitlaat fabrikant om geen schade aan de motor te kunnen krijgen. Het resultaat was enorm: uiteindelijk bleek het later op de dinsdagavond 93 dB te zijn, net nog iets teveel (zwarte vlag tijdens race), maar we weten dat we in de buurt zitten qua geluid. Door de enorme airbox moeten we ook wat aan inlaat geluiddemping doen denken we nu.
Maar in ieder geval: dinsdag de auto van de trailer gerold in zandvoort, snel technisch gekeurd, een electrisch probleempje opgelost (accu van de buren certainty geleend, thanks!) en de baan op halverwege de vrije training.
wow, dat is andere koek, dit is een echte raceauto. Niet zozeer qua porrie (280 pk) maar wel qua sturen, schakelen, remmen (ZWAAR!!!), geluid(!), alles! Vijf rondjes gereden, en toen de quali. In de drdo staat iedereen op dezelfde (sponsor) kumho semi's, maar omdat die niet zo snel voorhanden waren "kregen" wij toyo's van de organisatie. De auto is echter echt gebouwd voor slicks dus dat was een beetje wennen / behelpen, vooral met bochtsnelheden / versnellingen. Maar al gauw toch wat gang gevonden en een paar rondjes lekker aan het knallen gegaan. Wat een wegligging heeft dat ding! Je moet het ook echt van de bochtsnelheden hebben, want de auto's om me heen accelereren gewoon sneller, maar dat kan je ruimschoots goed maken door met echt wel behoorlijk rare snelheden de bocht in te duiken en geleidelijk aan op het gas er steeds harder er uit te knallen.
Dat bleek uiteindelijk genoeg voor pole : 1m58 en een beetje. Maar met een beetje afstellen en verder wennen moet er ook op semi's nog wel wat meer in zitten. Op slicks heeft meneer priaulx wel eens 1m 48 met deze auto gereden...
Daarna dus de race. de eerste startgroep zijn de cup m3's, de tweede startgroep de special's en de diesels. ik stond dus keurig vooraan voor de eerste race start van mijn leven, en... liet 'm vervolgens afslaan.. Het halve veld kwam voorbij en kon dus gelijk aan een leuke inhaalrace beginnen. Het eerste rondje geloof ik 10 auto's ingehaald, in het derde rondje nog een keer gespind bij aanremmen audi s en werd uiteindelijk na ongeveer 20 minuten afgevlagd wegens teveel geluid.
Dus volgende keer proberen we de auto weer wat stiller te krijgen. Maar de eerste race ervaring was prima. Dus dat starten maar eens oefenen.. Is ook best een beetje tricky wegrijden met dat ding. Onder 5k tpm doet ie uberhaubt niets en de koppeling heeft een travel van ongeveer 1,5 cm. Het is een kwestie van met behoorlijk wat gas 'm toch even wat laten slippen om 'm op toeren te houden. wordt vervolgd.
Dinsdag 23 april: DRDO Cup zandvoort. Om wat extra race ervaring op te doen leek het ons een leuk idee om mee te doen met de dinsdagavond wedstrijdjes van de DRDO http://www.drdo.nl/index.php . Het leuke van dit initiatief van dillon koster en danny van dongen vonden wij dat je op een doordeweekse avond, een vrije training, een quali en twee wedstrijdjes kan rijden.
Eerst een aantal cup M3's bekeken, maar vonden we toch wel veel geld (30k) voor een eigenlijk net-niet raceauto met naast deze cup eigenlijk weinig waarde. Ook nog even zelf bouwen overwogen maar dat ging al snel over de 45k heen als je het netjes wil doen.
Maar naast de m3 cup is er ook de special klasse. En wij waren al wat langer opgewonden van de (echte bmw motorsport) e90 320 si WTCC. Nu is de special klasse een 3 liter klasse, dus een beetje dom om dan met een tweeliter mee te willen doen, maar het onderstel van de WTCC is zo goed dat je qua rondetijden redelijk mee moet kunnen doen. Er stonden in Europa 4-5 van die auto's te koop en uiteindelijk konden we de beste deal doen bij Forster motorsport in de UK. Deze auto heeft drie seizoenen meegedraaid in de BTCC (daarvoor was ie gebouwd voor Jackson motorsport). De auto is heel netjes en heeft maar een paar kleine schades gehad. Ook een behoorlijk spares package zat in de deal.
Dus we hebben de auto donderdag opgehaald en dinsdag wilden we er graag wat mee gaan racen! Klein probleempje: hij maakt ongeveer 108 dB geluid... niet goed voor zandvoort waar op dit soort avonden een limiet van 88 dB geldt...
Dus Wout en Johan hebben het hele weekend geklust om er een (ondere andere) twee extra dempers achter te plaatsen. Een en ander in overleg met de experts van BMW motorsport en hun uitlaat fabrikant om geen schade aan de motor te kunnen krijgen. Het resultaat was enorm: uiteindelijk bleek het later op de dinsdagavond 93 dB te zijn, net nog iets teveel (zwarte vlag tijdens race), maar we weten dat we in de buurt zitten qua geluid. Door de enorme airbox moeten we ook wat aan inlaat geluiddemping doen denken we nu.
Maar in ieder geval: dinsdag de auto van de trailer gerold in zandvoort, snel technisch gekeurd, een electrisch probleempje opgelost (accu van de buren certainty geleend, thanks!) en de baan op halverwege de vrije training.
wow, dat is andere koek, dit is een echte raceauto. Niet zozeer qua porrie (280 pk) maar wel qua sturen, schakelen, remmen (ZWAAR!!!), geluid(!), alles! Vijf rondjes gereden, en toen de quali. In de drdo staat iedereen op dezelfde (sponsor) kumho semi's, maar omdat die niet zo snel voorhanden waren "kregen" wij toyo's van de organisatie. De auto is echter echt gebouwd voor slicks dus dat was een beetje wennen / behelpen, vooral met bochtsnelheden / versnellingen. Maar al gauw toch wat gang gevonden en een paar rondjes lekker aan het knallen gegaan. Wat een wegligging heeft dat ding! Je moet het ook echt van de bochtsnelheden hebben, want de auto's om me heen accelereren gewoon sneller, maar dat kan je ruimschoots goed maken door met echt wel behoorlijk rare snelheden de bocht in te duiken en geleidelijk aan op het gas er steeds harder er uit te knallen.
Dat bleek uiteindelijk genoeg voor pole : 1m58 en een beetje. Maar met een beetje afstellen en verder wennen moet er ook op semi's nog wel wat meer in zitten. Op slicks heeft meneer priaulx wel eens 1m 48 met deze auto gereden...
Daarna dus de race. de eerste startgroep zijn de cup m3's, de tweede startgroep de special's en de diesels. ik stond dus keurig vooraan voor de eerste race start van mijn leven, en... liet 'm vervolgens afslaan.. Het halve veld kwam voorbij en kon dus gelijk aan een leuke inhaalrace beginnen. Het eerste rondje geloof ik 10 auto's ingehaald, in het derde rondje nog een keer gespind bij aanremmen audi s en werd uiteindelijk na ongeveer 20 minuten afgevlagd wegens teveel geluid.
Dus volgende keer proberen we de auto weer wat stiller te krijgen. Maar de eerste race ervaring was prima. Dus dat starten maar eens oefenen.. Is ook best een beetje tricky wegrijden met dat ding. Onder 5k tpm doet ie uberhaubt niets en de koppeling heeft een travel van ongeveer 1,5 cm. Het is een kwestie van met behoorlijk wat gas 'm toch even wat laten slippen om 'm op toeren te houden. wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door Gerwin Ring op 06 mei 2013, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Wat gaaf Gerwin! Een echte WTCC auto. Dat is wel heel speciaal. Zijn de runningcosts ook exorbitant hoog?
Laat je de auto wit?
Laat je de auto wit?
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Holy crap wat gaaf, weer geen halve maatregelen!! 

- Martijn M
- Berichten: 3652
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
'Een beetje gang' zegt meneer heel vrolijk. Nondeju wat ging dat hard, gewoon belachelijk! Ik zag je dinsdag nog zitten op de parking achter een laptop, dus heb je maar niet aangesproken want jullie waren redelijk geconcentreerd achter de laptop bezigGerwin Ring schreef:ja we waren maandag en dinsdag wat aan het testen (bandenkeus) en ik had philipp eng weer als coachMartijn M schreef:Gerwin had er gister en eergister ook zin in volgens mij
Zag er goed uit man! Allejezus wat ga jij hard in die M3.
leuk dat er vanaf de kant gezien ook een beetje gang in zit!


Die 320si is overigens echt enorm dik zeg!

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
die motor en motor ruimte e.d.
past vast ook leuk in een E30 M3
volgens mij heb ik destijds van Heek van van Heek Motorsport destijds toen ik die gele M coupe nog had daar wel eens over gesproken, hij had nog zo'n motor liggen (nieuw toen)
sprak over een E30 M3 project toen.
Volgens mij kon ie uit die motor ook iets van 330pk halen

past vast ook leuk in een E30 M3

volgens mij heb ik destijds van Heek van van Heek Motorsport destijds toen ik die gele M coupe nog had daar wel eens over gesproken, hij had nog zo'n motor liggen (nieuw toen)

sprak over een E30 M3 project toen.
Volgens mij kon ie uit die motor ook iets van 330pk halen

Laatst gewijzigd door GTRene op 05 mei 2013, 23:44, 2 keer totaal gewijzigd.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Ik heb toch aardig wat auto's en autoliefhebbers gezien de afgelopen jaren, maar iedere keer als ik dit topic val ik weer in een nieuwe verbazing. Gaaf!
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Oh volgende keer gewoon aanspreken hoor! Het is maar hobbyMartijn M schreef:'Een beetje gang' zegt meneer heel vrolijk. Nondeju wat ging dat hard, gewoon belachelijk! Ik zag je dinsdag nog zitten op de parking achter een laptop, dus heb je maar niet aangesproken want jullie waren redelijk geconcentreerd achter de laptop bezigGerwin Ring schreef:ja we waren maandag en dinsdag wat aan het testen (bandenkeus) en ik had philipp eng weer als coachMartijn M schreef:Gerwin had er gister en eergister ook zin in volgens mij
Zag er goed uit man! Allejezus wat ga jij hard in die M3.
leuk dat er vanaf de kant gezien ook een beetje gang in zit!![]()
Die 320si is overigens echt enorm dik zeg!


- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
geen idee, we hebben 'm netindobesar schreef:Wat gaaf Gerwin! Een echte WTCC auto. Dat is wel heel speciaal. Zijn de runningcosts ook exorbitant hoog?
Laat je de auto wit?

Ja je moet er niet al teveel uren mee willen rijden. De motor moet met 4-5.000 km een revisie hebben (bij motorsport of een "gehomologeerd" bedrijf: je hebt een nieuw alu onderblok nodig), de bak gaat iets langer mee. Dus niet handig als kilometervreter/trackdayauto...(op een leuke dag op de ring rijd ik 29 rondjes = 600 km... ouch)
Maar daar staat tegenover dat je met zo'n auto wat minder afschrijft dan met een auto waar je zelf allemaal mooie spulletjes op gaat schroeven (restwaarde nul). En hier zit alles al op, echt topkwaliteit. Waren toen ook niet echt goedkoop die auto's... (2 * GT4 ongeveer)
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Tom, je vergeet iets.Petrolhead Tom schreef:
- Bram
- Berichten: 16610
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Geweldig zeg
Veel plezier met de hobby, top dat je ons hier zo op de hoogte houdt

Veel plezier met de hobby, top dat je ons hier zo op de hoogte houdt

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten