Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd -

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
GTRene

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door GTRene » 22 apr 2013, 00:26

Lord of the GeRwing :headbang:

daNpy

Bericht door daNpy » 22 apr 2013, 08:24

Rondje 10 t/m 14 zijn ook sprintrondes Gerwin ;)

Een Sprintronde moet zo snel mogelijk, je krijgt strafpunten voor elke seconde trager als de snelste rijder in datzelfde rondje.

Ik ben erg benieuwd naar de video, deze zal ik w.s. vanavond pas kunnen kijken ivm werk :P

Macboy

Bericht door Macboy » 22 apr 2013, 09:24

Fantastisch Gerwin :thumbup:

Jammer alleen van die video: camerastand ziet er niet uit. Kan je niet dezelfde beelden en positie doen als met de GTS opnames ?
Die zijn gaaf om naar te kijken, hier was ik na 10sec al afgehaakt.

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 22 apr 2013, 10:32

daNpy schreef:Rondje 10 t/m 14 zijn ook sprintrondes Gerwin ;)

Een Sprintronde moet zo snel mogelijk, je krijgt strafpunten voor elke seconde trager als de snelste rijder in datzelfde rondje.

Ik ben erg benieuwd naar de video, deze zal ik w.s. vanavond pas kunnen kijken ivm werk :P
Oh ik zie het... Copy / paste foutje... Inderdaad sprintronde's!

Edit: gewijzigd
Laatst gewijzigd door Gerwin Ring op 23 apr 2013, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 22 apr 2013, 10:37

Macboy schreef:Fantastisch Gerwin :thumbup:

Jammer alleen van die video: camerastand ziet er niet uit. Kan je niet dezelfde beelden en positie doen als met de GTS opnames ?
Die zijn gaaf om naar te kijken, hier was ik na 10sec al afgehaakt.
Ja is het zo erg? Dit is een nieuwe hero 3, in de gts zit een pov hd. Ik zal eens kijken of het met de "wide" setting te maken heeft. Volgemns mij is dit gewoon de 1080 standaard setting van de gopro.

In de test/training had ik ook wat 4k opnames gemaakt, maar dat slikt mijn imovie nog niet :-) youtube is er al wel klaar voor ;-)

MX5T

Bericht door MX5T » 22 apr 2013, 10:45

Gerwin Ring schreef:We hebben later vorig jaar de auto (GTS) ook eens helemaal opnieuw afgesteld / uitgewogen enzo en dat maakte de auto op de grens ook een stuk rustiger (en ook sneller). Toen in dat rondje met andre reden we 7:45 btg volgens mij en ik had toen met veel pijn en moeite zonder passagier een keer 7:40 btg gereden. Na goed afstellen en uitwegen reed ik 7:29btg.

en ik leer zelf ook nog wel steeds een beetje bij hoop ik :)
Mooie progressie. Met de M3 GTS zit je (BtG7.29 + 23 = 7.52) nagenoeg op het nivo van de oude vos Horst von Saurma tijdens de Supertest in 2010 (7.48 mit Sportreifen).

Als 7.47 tijdens de eerste test-/trainingsdag dan lukt die <7.44 ook wel als de omstandigheden een beetje meewerken.

Succes

Macboy

Bericht door Macboy » 22 apr 2013, 11:35

Als je naar het beeld kijkt dan lijkt 85% gevuld met de binnenkant van je auto :)

Die tijd is echt niet te geloven hoor ! Respect !

daNpy

Bericht door daNpy » 23 apr 2013, 16:42

Gerwin Ring schreef:
SnakeMind schreef:Goed idee idd :)
Ik was met Danny mee om vooral foto's van Peter en Sebastian te maken, maar heb ook de auto's die ik interessant vond op de plaat geschoten ;)
haha top, ik spreek je volgende keer!
Afbeelding

:tong:

Martijn M

Bericht door Martijn M » 01 mei 2013, 21:52

Gerwin had er gister en eergister ook zin in volgens mij ;)
Zag er goed uit man! Allejezus wat ga jij hard in die M3.

Afbeelding

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 05 mei 2013, 21:08

Martijn M schreef:Gerwin had er gister en eergister ook zin in volgens mij ;)

Afbeelding
ja we waren maandag en dinsdag wat aan het testen (bandenkeus) en ik had philipp eng weer als coach

leuk dat er vanaf de kant gezien ook een beetje gang in zit!

daNpy

Bericht door daNpy » 05 mei 2013, 21:17

Hoe ging het gisteren? Of was het geen rcn?

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 05 mei 2013, 21:48

Zo weer eens even een update, weer een aantal keren gereden sinds RCN 1.

Dinsdag 23 april: DRDO Cup zandvoort. Om wat extra race ervaring op te doen leek het ons een leuk idee om mee te doen met de dinsdagavond wedstrijdjes van de DRDO http://www.drdo.nl/index.php . Het leuke van dit initiatief van dillon koster en danny van dongen vonden wij dat je op een doordeweekse avond, een vrije training, een quali en twee wedstrijdjes kan rijden.

Eerst een aantal cup M3's bekeken, maar vonden we toch wel veel geld (30k) voor een eigenlijk net-niet raceauto met naast deze cup eigenlijk weinig waarde. Ook nog even zelf bouwen overwogen maar dat ging al snel over de 45k heen als je het netjes wil doen.

Maar naast de m3 cup is er ook de special klasse. En wij waren al wat langer opgewonden van de (echte bmw motorsport) e90 320 si WTCC. Nu is de special klasse een 3 liter klasse, dus een beetje dom om dan met een tweeliter mee te willen doen, maar het onderstel van de WTCC is zo goed dat je qua rondetijden redelijk mee moet kunnen doen. Er stonden in Europa 4-5 van die auto's te koop en uiteindelijk konden we de beste deal doen bij Forster motorsport in de UK. Deze auto heeft drie seizoenen meegedraaid in de BTCC (daarvoor was ie gebouwd voor Jackson motorsport). De auto is heel netjes en heeft maar een paar kleine schades gehad. Ook een behoorlijk spares package zat in de deal.

Dus we hebben de auto donderdag opgehaald en dinsdag wilden we er graag wat mee gaan racen! Klein probleempje: hij maakt ongeveer 108 dB geluid... niet goed voor zandvoort waar op dit soort avonden een limiet van 88 dB geldt...

Dus Wout en Johan hebben het hele weekend geklust om er een (ondere andere) twee extra dempers achter te plaatsen. Een en ander in overleg met de experts van BMW motorsport en hun uitlaat fabrikant om geen schade aan de motor te kunnen krijgen. Het resultaat was enorm: uiteindelijk bleek het later op de dinsdagavond 93 dB te zijn, net nog iets teveel (zwarte vlag tijdens race), maar we weten dat we in de buurt zitten qua geluid. Door de enorme airbox moeten we ook wat aan inlaat geluiddemping doen denken we nu.

Maar in ieder geval: dinsdag de auto van de trailer gerold in zandvoort, snel technisch gekeurd, een electrisch probleempje opgelost (accu van de buren certainty geleend, thanks!) en de baan op halverwege de vrije training.

wow, dat is andere koek, dit is een echte raceauto. Niet zozeer qua porrie (280 pk) maar wel qua sturen, schakelen, remmen (ZWAAR!!!), geluid(!), alles! Vijf rondjes gereden, en toen de quali. In de drdo staat iedereen op dezelfde (sponsor) kumho semi's, maar omdat die niet zo snel voorhanden waren "kregen" wij toyo's van de organisatie. De auto is echter echt gebouwd voor slicks dus dat was een beetje wennen / behelpen, vooral met bochtsnelheden / versnellingen. Maar al gauw toch wat gang gevonden en een paar rondjes lekker aan het knallen gegaan. Wat een wegligging heeft dat ding! Je moet het ook echt van de bochtsnelheden hebben, want de auto's om me heen accelereren gewoon sneller, maar dat kan je ruimschoots goed maken door met echt wel behoorlijk rare snelheden de bocht in te duiken en geleidelijk aan op het gas er steeds harder er uit te knallen.

Dat bleek uiteindelijk genoeg voor pole : 1m58 en een beetje. Maar met een beetje afstellen en verder wennen moet er ook op semi's nog wel wat meer in zitten. Op slicks heeft meneer priaulx wel eens 1m 48 met deze auto gereden...

Daarna dus de race. de eerste startgroep zijn de cup m3's, de tweede startgroep de special's en de diesels. ik stond dus keurig vooraan voor de eerste race start van mijn leven, en... liet 'm vervolgens afslaan.. Het halve veld kwam voorbij en kon dus gelijk aan een leuke inhaalrace beginnen. Het eerste rondje geloof ik 10 auto's ingehaald, in het derde rondje nog een keer gespind bij aanremmen audi s en werd uiteindelijk na ongeveer 20 minuten afgevlagd wegens teveel geluid.

Dus volgende keer proberen we de auto weer wat stiller te krijgen. Maar de eerste race ervaring was prima. Dus dat starten maar eens oefenen.. Is ook best een beetje tricky wegrijden met dat ding. Onder 5k tpm doet ie uberhaubt niets en de koppeling heeft een travel van ongeveer 1,5 cm. Het is een kwestie van met behoorlijk wat gas 'm toch even wat laten slippen om 'm op toeren te houden. wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door Gerwin Ring op 06 mei 2013, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 05 mei 2013, 23:16

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 05 mei 2013, 23:28

Wat gaaf Gerwin! Een echte WTCC auto. Dat is wel heel speciaal. Zijn de runningcosts ook exorbitant hoog?

Laat je de auto wit?

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 05 mei 2013, 23:33

Holy crap wat gaaf, weer geen halve maatregelen!! :clap:

Martijn M

Bericht door Martijn M » 05 mei 2013, 23:40

Gerwin Ring schreef:

Afbeelding
ja we waren maandag en dinsdag wat aan het testen (bandenkeus) en ik had philipp eng weer als coach

'Een beetje gang' zegt meneer heel vrolijk. Nondeju wat ging dat hard, gewoon belachelijk! Ik zag je dinsdag nog zitten op de parking achter een laptop, dus heb je maar niet aangesproken want jullie waren redelijk geconcentreerd achter de laptop bezig :)

Afbeelding

Die 320si is overigens echt enorm dik zeg! :duh:

GTRene

Bericht door GTRene » 05 mei 2013, 23:41

die motor en motor ruimte e.d. :kikker:

past vast ook leuk in een E30 M3 :mrgreen:

volgens mij heb ik destijds van Heek van van Heek Motorsport destijds toen ik die gele M coupe nog had daar wel eens over gesproken, hij had nog zo'n motor liggen (nieuw toen) :mrgreen:
sprak over een E30 M3 project toen.
Volgens mij kon ie uit die motor ook iets van 330pk halen :hmmm:
Laatst gewijzigd door GTRene op 05 mei 2013, 23:44, 2 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 05 mei 2013, 23:42

Ik heb toch aardig wat auto's en autoliefhebbers gezien de afgelopen jaren, maar iedere keer als ik dit topic val ik weer in een nieuwe verbazing. Gaaf!

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 05 mei 2013, 23:44

:crazy:

:hosanna:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 05 mei 2013, 23:45

:love:

Rupie

Bericht door Rupie » 06 mei 2013, 00:03

Hoe gaaf!

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 06 mei 2013, 00:13

Martijn M schreef:
Gerwin Ring schreef:

'Een beetje gang' zegt meneer heel vrolijk. Nondeju wat ging dat hard, gewoon belachelijk! Ik zag je dinsdag nog zitten op de parking achter een laptop, dus heb je maar niet aangesproken want jullie waren redelijk geconcentreerd achter de laptop bezig :)

Afbeelding

Die 320si is overigens echt enorm dik zeg! :duh:
Oh volgende keer gewoon aanspreken hoor! Het is maar hobby :mrgreen: Ja met mijn coach philipp eng rijden we steeds een paar rondjes met als focus 3-4 bochten specifiek, en dan kijken we daarna naar de data en video om te zien wat het verschil is van de lijn / rempunt / trailbraking / remmodulatie / throttlecontrol etc. Is echt supergaaf om te zien wat het verschil is, een paar tiende hier een paar tiende daar. Maar over een heel rondje scheelt het al weer aardig wat. Ik zal mijn snelste rondje van die dag wel even op youtube / hier posten... gaat inderdaad behoorlijk hard :mrgreen:

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 06 mei 2013, 00:20

indobesar schreef:Wat gaaf Gerwin! Een echte WTCC auto. Dat is wel heel speciaal. Zijn de runningcosts ook exorbitant hoog?

Laat je de auto wit?
geen idee, we hebben 'm net :mrgreen:

Ja je moet er niet al teveel uren mee willen rijden. De motor moet met 4-5.000 km een revisie hebben (bij motorsport of een "gehomologeerd" bedrijf: je hebt een nieuw alu onderblok nodig), de bak gaat iets langer mee. Dus niet handig als kilometervreter/trackdayauto...(op een leuke dag op de ring rijd ik 29 rondjes = 600 km... ouch)

Maar daar staat tegenover dat je met zo'n auto wat minder afschrijft dan met een auto waar je zelf allemaal mooie spulletjes op gaat schroeven (restwaarde nul). En hier zit alles al op, echt topkwaliteit. Waren toen ook niet echt goedkoop die auto's... (2 * GT4 ongeveer)

Snipe

Bericht door Snipe » 06 mei 2013, 00:22

Petrolhead Tom schreef::love:
Tom, je vergeet iets.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 06 mei 2013, 00:46

Geweldig zeg :clap:

Veel plezier met de hobby, top dat je ons hier zo op de hoogte houdt :thumbup:

Plaats reactie