GTRene schreef:wellicht is ie een beetje formaat laatste MR2
wellicht ook ongeveer dat gewicht (weet zo niet meer wat die laatste weegt) desondanks de exotische materialen e.d.
Tussen 950 en 1030kg afhankelijk van uitrusting en bouwjaar.
Robin schreef:Laatste MR2 had toch de lift off oversteer 'problematiek' wat vele karren onbedoeld in de hekken deed belanden toendertijd?
Nee dat is de SW20 wat jij bedoeld..bwj '89 t/m '00. met klapkoplampen. Rene bedoeld het laatste type, de roadster, zzw30.
Re: Alfa Romeo 4C officieel!
Geplaatst: 10 mar 2013, 10:15
door Robin
Michel Huisman schreef:
GTRene schreef:wellicht is ie een beetje formaat laatste MR2
wellicht ook ongeveer dat gewicht (weet zo niet meer wat die laatste weegt) desondanks de exotische materialen e.d.
Tussen 950 en 1030kg afhankelijk van uitrusting en bouwjaar.
Robin schreef:Laatste MR2 had toch de lift off oversteer 'problematiek' wat vele karren onbedoeld in de hekken deed belanden toendertijd?
Nee dat is de SW20 wat jij bedoeld..bwj '89 t/m '00. met klapkoplampen. Rene bedoeld het laatste type, de roadster, zzw30.
ja dat Ferrari lookalike dingetje. En daarna kwam die Boxster lookalike toch? Die was ik vergeten....
Re: Alfa Romeo 4C officieel!
Geplaatst: 10 mar 2013, 11:40
door GTRene
idd Michel,
grappig, ik google ff op zzw30 en stuit op een boxster wannabe
maar bedoel idd dat model
leuk compact ding wat goede rijeigenschappen zou hebben volgens testers.
de 4c zal dan nog een schaal hoger komen te liggen neem ik aan, die is slechts 895kg en erg breed tussen de wielen in verhouding en 1.1 G in de bochten, best knap, wat je ook kan horen en zien in de video, waar je tevens het carbon en alu delen chassis kan zien en de motor en bak...
op 1 foto dacht ik door het achterraam te zien de motor in lengte te zien liggen...doch lijkt meer een soort truk? als je die motor en bak bekijkt in de video lijkt me dat transverse ipv longitudinal...
Ach best veel onzin op DF zoals gewoonlijk. Prachtige auto voor velen denk ik. Ultiem lichtgewicht. Daar wachten we al jaren op en nu een keer niet in een Lotus look-a-like maar in iets dat echt praktisch is. Dat is toch het antwoord op al onze vragen ? En een dikke 4-cilinder wat qua gewicht op de neus enorm scheelt. In de basis dus een auto dat uitstraalt waar DF voor staat.
Maar ja geen handbak leverbaar vooralsnog dus uiteindelijk toch NEXT.
Al dat gezever over snel schakelen wordt ik een beetje moe van. Is er iemand op deze wereld die rondloopt met een gedachte dat het schakelen te langzaam gaat ? Nog los van het feit dat het niet om de snelheid gaat maar om het algehele genot van het (trefzeker) schakelen, hebben die mensen vast niet het beruchte Corvette filmpje gezien uit de jaren 80.
Ik garandeer je dat die man sneller schakelt dan welke PDK dan ook
Re: Alfa Romeo 4C officieel!
Geplaatst: 10 mar 2013, 15:00
door Kasteel
Macboy schreef:Ach best veel onzin op DF zoals gewoonlijk.
(...)
En een dikke 4-cilinder wat qua gewicht op de neus enorm scheelt.
Motor drukt netjes op beide assen .
Re: Alfa Romeo 4C officieel!
Geplaatst: 10 mar 2013, 15:12
door Booooh
Macboy schreef:Ach best veel onzin op DF zoals gewoonlijk. ...
Ik garandeer je dat die man sneller schakelt dan welke PDK dan ook
Fysiek onmogelijk ...
Re: Alfa Romeo 4C officieel!
Geplaatst: 10 mar 2013, 15:19
door GTRene
dan heb jij die video nog niet gezien
kan die helaas niet vinden
Re: Alfa Romeo 4C officieel!
Geplaatst: 10 mar 2013, 16:08
door Joy
GTRene schreef:dan heb jij die video nog niet gezien
kan die helaas niet vinden
Vanaf 2 minuten, je hoort de tandwielen gewoon slijpen.
Re: Alfa Romeo 4C officieel!
Geplaatst: 10 mar 2013, 16:13
door GTRene
ja
als ik daar naar kijk krijg ik meelij met al de mechanische connecties verbonden aan die gearstick
die kerel komt in elk geval nooit in mijn kar te rijden.
Re: Alfa Romeo 4C officieel!
Geplaatst: 11 mar 2013, 13:35
door Robin
GTRene schreef:die kerel komt in elk geval nooit in mijn kar te rijden.
Dat laatste ligt niet zijn aan weelderige haardos, Kojak?:)
Re: Alfa Romeo 4C officieel!
Geplaatst: 11 mar 2013, 13:46
door GTRene
moet je overigens ook eens luisteren naar die jank in die yank vanaf 2min waar onze handbak specialist even laat zien hoe het moet
dat klinkt helemaal niet goed/mooi...
destijds was zo'n ZR1 lotus head? aardig uber dacht ik, doch als je hoort hoe die versnelt/oppakt denk je van...lijkt maar 200pk ofzo in iets van 1350kg zo in de video
Re: Alfa Romeo 4C officieel!
Geplaatst: 11 mar 2013, 14:32
door Robin
Is >20 jaar geleden man. Toen reden we hier nog op kamelen:)
Ik ben zelf ook wel 'n snelschakelaar (keer 'n wedstrijdje tegen Andre 10 jaar terug ofzo beide E46 330i en ik had 'n auto lengte ofzo voorsprong bij 100. Haleluja:)))
maar ik ros die pook niet als 'n bezetene van hot naar her dat de tandwielen bijna in Almere liggen:)
Re: Alfa Romeo 4C officieel!
Geplaatst: 11 mar 2013, 14:36
door Robin
Ik dacht vrijdag dat ik wheelhop had bij 't wegrijden , maar/want de PS2s hadden grip/doorslip.Dan krijg je wheelhop . aardeloos Ik denk 't ligt aan m'n achterste schokdempers want 'n wiel(elk wiel in z'n wielkast) beweegt nogal bij accelleratie. Minder beweging is minder wheelhop begreep ik..Maar gelukkig geen wheelhop gisteren van 2 naar 3 Klenkyank volgas op zeer koud asfalt UEBERwielspin, lui bij 't tankstation hebben de bek nog open want van de kou niet meer dicht:)))
PS2 houden op momenten teveel tractie. Zelfs met circa 550 Nm kut:)
Handbak rules!
Re: Alfa Romeo 4C officieel!
Geplaatst: 11 mar 2013, 14:41
door Hielke
GVD Robin, als ik jou zo weer hoor dan is Ari Wattanden er niks bij.
Maar doe mij ongereden toch maar de 895 kg Alfa 4C.
Re: Alfa Romeo 4C officieel!
Geplaatst: 11 mar 2013, 14:43
door Robin
Da's jou perceptie. Hou 't daar maar lekker bij ok?
Mijn perceptie bij jou verhalen over bijv pedalen, dan denk ik:
Hielke-Gottlieb-Carl-Enzo-Ettore-Ferdinand etc.
Ben trouwens groot fan van Vatanen.
Re: Alfa Romeo 4C officieel!
Geplaatst: 11 mar 2013, 15:12
door GTRene
bij 0.28 ongeveer...
alfa 4c terreinrit saved by the bell (paaltje)
Re: Alfa Romeo 4C officieel!
Geplaatst: 11 mar 2013, 15:15
door GTRene
commercial 4c
Re: Alfa Romeo 4C officieel!
Geplaatst: 11 mar 2013, 15:19
door Robin
@crash:
Was 'n testmodel nog?
Dus met testrijder zou je denken.
Vreemd.
Re: Alfa Romeo 4C officieel!
Geplaatst: 11 mar 2013, 15:20
door GTRene
ook niet verkeerd deze video met wat highligts en inzichten, best aardig en wat gaaf dat carbon chassis>>
Re: Alfa Romeo 4C officieel!
Geplaatst: 11 mar 2013, 15:22
door GTRene
Robin schreef:@crash:
Was 'n testmodel nog?
Dus met testrijder zou je denken.
Vreemd.
ja, schijnbaar wel, zag net al geupload op 14 december 2012 oid...
zo te zien koud daar and slippery en wellicht te enthousiast wait till V-tec kicks in?
Re: Alfa Romeo 4C officieel!
Geplaatst: 11 mar 2013, 15:25
door Robin
LOL turbokoppel en die layout. Nou, hij lag ook al bijna in 't weiland waar hij hoort. Want koppel is voor tractors hebben we net geleerd:)))
Re: Alfa Romeo 4C officieel!
Geplaatst: 11 mar 2013, 15:26
door Hielke
Jammer weer van die "Wet-T-Farts" bij het opschakelen.
En aan die greppelvideo te zien is die auto op de limiet net zo spannend als de X-bow waarvan ie is afgeleid
In theorie zou Alfa het met de electronische hulpjes wel voor elkaar moeten krijgen. Ferrari is leidend vwb de tractie-electronica. Het zou me niet verbazen wanneer die 4C ook met een "Manettino-achtige" knop op stuur of dashboard komt.
Re: Alfa Romeo 4C officieel!
Geplaatst: 11 mar 2013, 15:44
door Downforce Hans
Robin schreef:LOL turbokoppel en die layout. Nou, hij lag ook al bijna in 't weiland waar hij hoort. Want koppel is voor tractors hebben we net geleerd:)))
Apart dat jij dat zegt, daar jij altijd over dat kinderwagen koppel van die witte schicht hebt.....
Ik wilde dat ding nooit een tractor noemen maar als je het nu zelf al zegt dan zit ik er ook niet meer mee......
Re: Alfa Romeo 4C officieel!
Geplaatst: 11 mar 2013, 18:21
door Sperdy
Huh? De nieuwe Boxster?
Re: Alfa Romeo 4C officieel!
Geplaatst: 11 mar 2013, 18:46
door GTRene
laatste toyota MR2
maar heeft wel wat gelijkenissen, althans die foto wat er boven stond