Autokeuze afzeiken raakt je dat?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Heb jij moeite met afzeiken van je autokeuze?

Ja, ik baal daar best van, is het zo moeilijk om blij voor me te zijn? Typisch hollands, kop boven het maaiveld.
11
11%
mwaaoohhh kan me soms wel ergeren aan ongefundeerde kritiek, maar ach boeie ik heb hem betaald en ik rij er in.
38
39%
Hahahaha het is maar een stuk blik, heb er veel plezier van en wat een ander er van vind boeit me nog minder dan een exoplanet in de orionnevel.
45
46%
Auto? Ik ga altijd met de fiets (streep door) bus (streep door) trein (streep door).
4
4%

Totaal aantal stemmen: 98

GTRene

Re: Autokeuze afzeiken raakt je dat?

Bericht door GTRene » 13 dec 2012, 10:32

jij hebt die vrouw niet gezien, dat hoor ik wel...
:TV kijken:

verder geen slimme of 'leuke' opening Roy ;-)
bovendien ook niet correct, doch das weer een ander verhaal.

Tim N

Bericht door Tim N » 13 dec 2012, 11:09

@Roy. Dat blijkt LOL

@ René: Bij een "vermoeden"van liefhebber moet dat toch prima kunnen?

Zo zei ik ook tegen een collega met een nieuwe A3 Sportsback, mooi hok heb je gekocht.
Man reageert geïrriteerd en loopt weg....

Robertdj

Bericht door Robertdj » 13 dec 2012, 11:13

Als Porsche (of willekeurige andere sportauto) eigenaar krijg je al genoeg negatieve reacties, kan me voorstellen dat je dan wat sneller in de verdediging schiet.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 13 dec 2012, 11:35

GTRene schreef:
jij hebt die vrouw niet gezien, dat hoor ik wel...
:TV kijken:

verder geen slimme of 'leuke' opening Roy ;-)
bovendien ook niet correct, doch das weer een ander verhaal.
Zo open ik wel vaker en tot toen toe werd dat prima gewaardeerd door Porscheliefhebbers, deze meneer had een 993 en dus ging ik van een liefhebber uit.

En wat klopt er niet, in grote lijnen moet het toch kloppen? Ferdinand (ik mag Ferdi zeggen) ontwikkelde de auto waar daarna de beetle uit ontstond en de 356 werd door zijn zoon gemaakt op basis daarvan met veel dezelfde onderdelen zelfs, zijn zoon of broer of iets had de eerste 911 gemaakt en die is altijd in de lijn van de 356 geweest maar dan met meer eigen onderdelen en doorontwikkeld. Ik ken de feiten niet precies, maar het moet ergens in die lijn liggen, toch?

GTRene

Bericht door GTRene » 13 dec 2012, 11:54

de opening opzich hoeft niet zo 'verkeerd' te vallen, doch als je dat door gaat drukken terwijl zo iemand al wat geïrriteerd raakt dan sla je de plank mis, dan is het geen rekening meer houdende met die persoon maar ga je je eigen gedachte goed over die 'grappige' :ongeveer als: opmerking doordrukken...dat werkt meestal niet.

als mens kan je van iemand afstammen, als auto niet.
als je in een porsche 911 een gelijkenis ziet van een kever dan is dat leuk voor sommige wellicht, doch daar stopt het dan ook, een kever is een kever.

bovendien is dat zogenaamde platte kever verhaal zo enorm flauw en afgezaagd dat je iemand wel goed moet kennen voor je er mee rond gooit of leuke bar praat grapjes over maakt,
laat staan dat je er over door gaat, om die ander zover proberen te krijgen, dat die toch al getergde persoon, jou voorstelling er van net zo ziet als jou en jij "jou'" gelijk haalt/krijft :D

beetje aftasten dus.

Peric

Bericht door Peric » 13 dec 2012, 12:44

Dan zouden ze aan mij toch een verkeerde hebben. Als je niet tegen een geintje kan..
Ik zou dan ook juist verdergaan, niet om zo'n vent in de zeik te zetten, maar gewoon omdat het leuk is.. :)
(én omdat je gewoon gelijk had Roy.. :) )

ErikS

Bericht door ErikS » 13 dec 2012, 12:45

Peric schreef:Dan zouden ze aan mij toch een verkeerde hebben. Als je niet tegen een geintje kan..
Ik zou dan ook juist verdergaan, niet om zo'n vent in de zeik te zetten, maar gewoon omdat het leuk is.. :)
(én omdat je gewoon gelijk had Roy.. :) )

Lol inderdaad, platte kever is gewoon een uitdrukking die iederen porsche gek hoort te kennen, en accpeteren.

Macboy

Bericht door Macboy » 13 dec 2012, 12:59

Overigens wil ik nog wel benadrukken dat het voor mij niet belangrijk is of het ongemotiveerd kritiek geven wel of geen indruk maakt op de ontvanger. In zoverre vind ik dit een onzin poll. Mij interesseer het persoonlijk geen flikker wat iemand van mijn keuze vindt. Toch ben ik tegenstander van zoutloze kritiek.

Waarom ? Omdat het niets toevoegt. De groep die er schijt aan heeft die leest eroverheen. De groep die er wel last van heeft bezorg je negatieve energie.

Kortom het interesseert niemand behalve je eigen egoistische wens om je mening te geven. Praat dan gewoon in een spiegel toch ? Of motiveer de boel zodat we er allemaal iets aan hebben.

Zo kijk ik er tegenaan. Niet omdat ik er last van heb maar omdat het compleet zinloos is.

Positieve zoutloze opmerkingen ("leuke aankoop!") zijn dan wel goed. Niet gemotiveerd, maar tenminste positief.

RVV

Bericht door RVV » 13 dec 2012, 13:28

Leuke post :crazy:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 13 dec 2012, 13:37

Nou, dadelijk mag je alleen nog maar positieve posts plaatsen.......... :hmmm:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 13 dec 2012, 13:38

Macboy schreef:Overigens wil ik nog wel benadrukken dat het voor mij niet belangrijk is of het ongemotiveerd kritiek geven wel of geen indruk maakt op de ontvanger. In zoverre vind ik dit een onzin poll. Mij interesseer het persoonlijk geen flikker wat iemand van mijn keuze vindt. Toch ben ik tegenstander van zoutloze kritiek.

Waarom ? Omdat het niets toevoegt. De groep die er schijt aan heeft die leest eroverheen. De groep die er wel last van heeft bezorg je negatieve energie.

Kortom het interesseert niemand behalve je eigen egoistische wens om je mening te geven. Praat dan gewoon in een spiegel toch ? Of motiveer de boel zodat we er allemaal iets aan hebben.

Zo kijk ik er tegenaan. Niet omdat ik er last van heb maar omdat het compleet zinloos is.

Positieve zoutloze opmerkingen ("leuke aankoop!") zijn dan wel goed. Niet gemotiveerd, maar tenminste positief.
Wat een slechte post.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 13 dec 2012, 13:39

Kijk uit wat je zegt man................. :police:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 13 dec 2012, 13:44

Ik ben eigenlijk altijd heel lovend over iedereens automotive hobby, al is het een John Deere, ik waardeer het als mensen iets koesteren, omdat ik zelf weet hoe het is, daar hoeft de hobby niet hetzelfde voor te zijn.

Maar als iemand uit de hoogte gaat zitten doen omdat ik platte kever zeg met een vriendelijke glimlach en zelfs wat bewondering in de toon waarop ik het zeg en meteen begint met dat ik beter stil kan zijn als ik er niets van weet, terwijl ik minimaal een beetje gelijk heb...dan kan ie het krijgen ook en laat ik het niet na om een beetje door te treiteren...

Misschien ben ik wel echt een eikel...ook akkoord
Ik krijg op de Ariel ook maar 1 op de 10 100% positieve reacties, meestal is het iets in de trant van "is dat een auto" of "wanneer wordt ie afgebouwd" of "aha hij is Engels, vandaar dat er nog maar zo weinig onderdelen op zitten" met daarna "maar dat zal wel vlot gaan toch?" Geef ik ook niks om, vind ik wel mooi!

Roy RS

Bericht door Roy RS » 13 dec 2012, 13:46

Oh en René, hoe is het eigenlijk met die afgekeurde Z3...

Nee sorry, nou ga ik echt te ver, vind ik zelf niet eens leuk! Wat een dikke sjaak is het toch, ik kijk af en toe in je verkooptopic omdat het zo cool is...

Luco

Bericht door Luco » 13 dec 2012, 13:50

Eigenlijk is het een nep bmw :tooth:

Peric

Bericht door Peric » 13 dec 2012, 14:33

Downforce Hans schreef:Nou, dadelijk mag je alleen nog maar positieve posts plaatsen.......... :hmmm:
Maar een ander forumpje erbij pakken dan? :tong:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 13 dec 2012, 16:00

Macboy schreef:Overigens wil ik nog wel benadrukken dat het voor mij niet belangrijk is of het ongemotiveerd kritiek geven wel of geen indruk maakt op de ontvanger. In zoverre vind ik dit een onzin poll. Mij interesseer het persoonlijk geen flikker wat iemand van mijn keuze vindt. Toch ben ik tegenstander van zoutloze kritiek.

Wat een waardeloze rukpost. Raakt kant nog wal. Wat hebben we hier nou aan. Dit is toch helemaal niets. Zit ook nog vol met steil- en taalvauten. Heppie wel op school geseten dan. Je koopt toch altijd een Golf. Die M135i komt er alleen als je je - net zo als Moskovitsj - cash laat uitbetalen. Maar dat vindt zoals we nu allemaal weten, de orde niet goed en dan kun je je M135i bij hen laten staan..

:kikker:
:crazy: (geintje Ilja, ik kon het ff niet laten)

DennisvdB

Bericht door DennisvdB » 13 dec 2012, 20:36

Roy RS schreef:
En wat klopt er niet, in grote lijnen moet het toch kloppen? Ferdinand (ik mag Ferdi zeggen) ontwikkelde de auto waar daarna de beetle uit ontstond en de 356 werd door zijn zoon gemaakt op basis daarvan met veel dezelfde onderdelen zelfs, zijn zoon of broer of iets had de eerste 911 gemaakt en die is altijd in de lijn van de 356 geweest maar dan met meer eigen onderdelen en doorontwikkeld. Ik ken de feiten niet precies, maar het moet ergens in die lijn liggen, toch?
Klopt. Ferdinand ontwikkelde de auto grotendeels met zijn zoon Ferry de 356. De 911 werd getekend (niet ontwikkeld) door Ferdinand Alexander "Butzi", de zoon van Ferry.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 13 dec 2012, 23:51

Ik heb sinds ik een Citroen BX rij nog maar 1 negatieve reactie gehad en die was van Michel Pol :roll:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 14 dec 2012, 00:05

Zeg, jij had DF toch een week een ban gegeven :mrgreen:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 14 dec 2012, 00:13

Bram schreef:Zeg, jij had DF toch een week een ban gegeven :mrgreen:
Ja...maar DF heeft sorry gezegd dus dan is alles weer goed :kikker: en ik denk dat de straf groter is als ik juist een week weer post :tooth:

Niels v/d burgh
Auto: Zweedse diesel

Bericht door Niels v/d burgh » 14 dec 2012, 00:20

duifjes.com schreef:
Ja...maar DF heeft sorry gezegd dus dan is alles weer goed :kikker: en ik denk dat de straf groter is als ik juist een week weer post :tooth:
Klopt, dus opzouten anders moet ik je een cosmetische aanpassing geven.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 14 dec 2012, 00:29

Niels v/d burgh schreef:
duifjes.com schreef:
Klopt, dus opzouten anders moet ik je een cosmetische aanpassing geven.
:blackeye:

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 14 dec 2012, 08:49

Een compliment voor je auto krijgen is altijd leuk. En ik kan er prima tegen als iemand de auto niet mooi vind, prima. Zeker als er daarna een onderbouwing volgt. Waar ik wel een beetje kromme tenen van krijg zijn van de onbenullige, flauwe opmerkingen die je 400 keer hoort. Bv over een knopje of een optie die ontbreekt in je auto en daar dan een ontzettend groot drama van maken. 1 keer is leuk, maar na 10 keer ben je daar wel klaar mee.

Luco

Bericht door Luco » 14 dec 2012, 09:55

Kuthokken die rs-en.

(rent hard weg om cosmetische aanpassingen te voorkomen) :tooth:

Plaats reactie