Het regeerakkoord: Wat zijn de veranderingen?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden

Re: Het regeerakkoord: Wat zijn de veranderingen?

Bericht door PD power » 01 nov 2012, 22:31

Laat eerst de boel maar eens uitkristaliseren, zit ook in de groep die het meest zou moeten ophoesten.

Als het allemaal zo doorgaat, moet ik of zorgen dat ik veel meer ga verdienen, of juist minder dagen gaan werken......

Vind wel dat verschil tussen werken en niks doen groter moet, en dan netto.

Met name die klaplopers die jaren niks uitvreten, of zgn afgekeurd zijn, maar wel vanalles kunnen, behalve werken schijnbaar.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29390
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het regeerakkoord: Wat zijn de veranderingen?

Bericht door Luco » 01 nov 2012, 23:27

PD power schreef:Laat eerst de boel maar eens uitkristaliseren, zit ook in de groep die het meest zou moeten ophoesten.

Als het allemaal zo doorgaat, moet ik of zorgen dat ik veel meer ga verdienen, of juist minder dagen gaan werken......

Vind wel dat verschil tussen werken en niks doen groter moet, en dan netto.

Met name die klaplopers die jaren niks uitvreten, of zgn afgekeurd zijn, maar wel vanalles kunnen, behalve werken schijnbaar.

Gewoon een regeringsperiode invoeren, wie niet werkt krijgt ook niks, ik voorspel je dat dan de uitgaven van het rijk betreffende de uitkeringen genoeg is om het tekort te dichten.

ErikS
Berichten: 18930
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het regeerakkoord: Wat zijn de veranderingen?

Bericht door ErikS » 02 nov 2012, 08:48

Als het allemaal zo doorgaat, moet ik of zorgen dat ik veel meer ga verdienen, of juist minder dagen gaan werken......
Minder werken word in ieder geval wel erg aanlokkelijk.........

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Het regeerakkoord: Wat veranderd er voor de autoliefhebb

Bericht door Bert ///M3 » 02 nov 2012, 08:50

D. Peters schreef:Auw, dit gaat veel pijn doen. Ik dacht dat ik al genaaid werd omdat mijn werkgever een zorgverzekering voor mij afsluit in de VS met 100% dekking wereldwijd en ik daarnaast nog verplicht ben om mijn Nederlandse verzekering te blijven betalen á €100,- per maand. Met de huidige plannen gaat mijn premie ook wel richting €300 á €400 per maand oplopen...
Ben je niet toe verplicht. Alleen je moet even een bepaald formulier aanvragen bij die verzekeringsmaatschappij en die moet je even naar CZ oid in Nederland sturen. Ben je vrijgesteld van ziektekostenpremie. En het leuke is dat alles waar je je in NL aanvullend voor moet verzekeren dan ook geld als dat in het buitenland wel verzekerd is.

Ik ben in een ander land via de staat verzekerd en heb gewoon een pasje van CZ. Betaal bijna niks, 10 euro in de maand voor een paar aanvullende dingen echter het meeste waar je je in NL aanvullend voor moet verzekeren zit er al in.

Is een E formulier moet je even op google zoeken ik weer zo niet meer hoe het heet.

Gebruikersavatar
wim breman
Berichten: 273
Lid geworden op: 30 dec 2008, 10:17
Locatie: Schiedam

Re: Het regeerakkoord: Wat veranderd er voor de autoliefhebb

Bericht door wim breman » 02 nov 2012, 09:17

Bert ///M3 schreef:
D. Peters schreef:Auw, dit gaat veel pijn doen. Ik dacht dat ik al genaaid werd omdat mijn werkgever een zorgverzekering voor mij afsluit in de VS met 100% dekking wereldwijd en ik daarnaast nog verplicht ben om mijn Nederlandse verzekering te blijven betalen á €100,- per maand. Met de huidige plannen gaat mijn premie ook wel richting €300 á €400 per maand oplopen...
Ben je niet toe verplicht. Alleen je moet even een bepaald formulier aanvragen bij die verzekeringsmaatschappij en die moet je even naar CZ oid in Nederland sturen. Ben je vrijgesteld van ziektekostenpremie. En het leuke is dat alles waar je je in NL aanvullend voor moet verzekeren dan ook geld als dat in het buitenland wel verzekerd is.

Ik ben in een ander land via de staat verzekerd en heb gewoon een pasje van CZ. Betaal bijna niks, 10 euro in de maand voor een paar aanvullende dingen echter het meeste waar je je in NL aanvullend voor moet verzekeren zit er al in.

Is een E formulier moet je even op google zoeken ik weer zo niet meer hoe het heet.

Klopt, echter.....................ben je wel ook de sjaak voor het eigen risico.
Mijn zoon werkt in Duitsland en woont in Nederland.
Hij heeft een verplichte ziektkosten verzekering via zijn werkgever in Duitsland en via CZ Tilburg een kostenloze verzekering in Nederland.
In Duitsland heeft hij een eigen risico van € 40,00 per maand, als hij een declaratie heeft houd de Duitse krankenkasse € 40,00 in maar daarbovenop houd CZ ook nog even het eigen risico in Nederland in.

D. Peters
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 jul 2011, 13:54
Auto: Etron GT
Locatie: Noorwegen

Re: Het regeerakkoord: Wat veranderd er voor de autoliefhebb

Bericht door D. Peters » 02 nov 2012, 13:45

Bert ///M3 schreef:
D. Peters schreef:Auw, dit gaat veel pijn doen. Ik dacht dat ik al genaaid werd omdat mijn werkgever een zorgverzekering voor mij afsluit in de VS met 100% dekking wereldwijd en ik daarnaast nog verplicht ben om mijn Nederlandse verzekering te blijven betalen á €100,- per maand. Met de huidige plannen gaat mijn premie ook wel richting €300 á €400 per maand oplopen...
Ben je niet toe verplicht. Alleen je moet even een bepaald formulier aanvragen bij die verzekeringsmaatschappij en die moet je even naar CZ oid in Nederland sturen. Ben je vrijgesteld van ziektekostenpremie. En het leuke is dat alles waar je je in NL aanvullend voor moet verzekeren dan ook geld als dat in het buitenland wel verzekerd is.

Ik ben in een ander land via de staat verzekerd en heb gewoon een pasje van CZ. Betaal bijna niks, 10 euro in de maand voor een paar aanvullende dingen echter het meeste waar je je in NL aanvullend voor moet verzekeren zit er al in.

Is een E formulier moet je even op google zoeken ik weer zo niet meer hoe het heet.
Volgens mij gaat dat niet met een verzekering van Cigna. Ik woon namelijk tijdelijk in Frankrijk en mijn werkgever heeft een Cigna verzekering afgesloten in de VS met wereldwijde dekking. Zal nog eens zoeken, vanaf 1 januari waarschijnlijk sowieso alles emigreren naar Frankrijk. Dus dan kom ik mooi onder die dure verzekering in Nederland uit. (En ook de MRB op m'n auto! :))

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het regeerakkoord: Wat zijn de veranderingen?

Bericht door GTRene » 08 nov 2012, 22:35

funny? in de UK beginnen ze nu ook, doch daar lijken ze wat eerlijker te zijn?

staat gewoon in de krant zoiets van, we missen heel wat belasting inkomsten omdat we die groene auto's zeg maar subsidiëren en dat kost ons zoveel geld dat we de oudjes dan maar gaan belasten...net zoals in NL afijn zoiets, precies staat het hier>>

Afbeelding

dus mede dankzij die zogenaamde groene en of zuinige autootjes die toch al weinig accijns/belasting betalen dankzij hun zuinig zijn terwijl ze wel gewoon de weg belasten enz...
moeten liefhebbers of mensen die geen nwe groene konden kopen weer extra dokken, immers oude auto's verbruiken meer en dus betalen ook meer accijns per km en dan straks ook weer wegenbelasting.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10872
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Het regeerakkoord: Wat zijn de veranderingen?

Bericht door Joy » 09 nov 2012, 19:56

Heen en weer, heen en weer... :rolling: Dit is niet meer te volgen.
Goed nieuws na de eerdere paniek rondom het wegvallen van de MRB-vrijstelling voor oldtimers. De opnieuw aangestelde Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers is van plan het cultureel erfgoed op autogebied te ontzien en werkt hiervoor aan een regeling.

Bronnen op Financiën bevestigen aan AutoWeek dat de Weekers, zelf eigenaar van een klassieke Peugeot 504, wil dat mensen die nauwelijks de weg opgaan niet worden gefronteerd met MRB. Nog onduidelijk is op welke manier dit plan vorm moet krijgen, maar het ministerie denkt aan een vorm van de vaak genoemde 60- of 30-dagenkaart, waarbij je niet vaker dan het genoemde aantal met je auto de weg op mag. De haalbaarheid van dit soort ideeën wordt de komende tijd onderzocht, zowel qua budget als qua uitvoerbaarheid, maar de denkrichting van Weekers op dit vlak is in ieder geval duidelijk. Als de uiteindelijke regeling op zo'n manier wordt ingevoerd, zou dagelijks gebruik van oldtimers (het grootste pijnpunt) niet langer voordelig zijn, maar worden liefhebbers volledig ontzien. Er zijn vooralsnog geen geluiden om ook de huidige leeftijdsgrens voor oldtimersstatus (op termijn 30 jaar) op te schroeven.

Bovag laat in een eerste reactie weten zeer verheugd te zijn. "Dit is exact de oplossing die wij al een tijd aandragen. Je maakt zo een einde aan misbruik van de regeling, maar liefhebbers worden niet gepakt", aldus woordvoerder Paul de Waal.
Bron: Autoweek

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Het regeerakkoord: Wat zijn de veranderingen?

Bericht door Hielke » 09 nov 2012, 20:17

Nivelleren via de ziektekostenpremie is van de baan.

In plaats daarvan....

Inkomstenbelasting van 38 naar 45 procent voor de tweede en derde schaal.

Ja, dit brengt rust in de VVD gelederen :lol:

Dit alles volgens het clubblad van de VVD natuurlijk. Maar die hebben directe lijntjes, dus dat zal wel kloppen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27066
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het regeerakkoord: Wat zijn de veranderingen?

Bericht door romo » 09 nov 2012, 20:24

De broek zakt je toch af................................bukken maar weer...............

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: L5S1, Majestic-12 [Bot], Semrush [Bot], SlowCo, Thomas H en 2 gasten