Knot schreef:Als het zowel links als rechts is dan heb je iets negatief camber (dus meer grip in bochten), of je rijdt ruig.
Bij normaal rijden heb ik op een hele band 2mm verschil (binnen meer slijtage), als ik ga lopen driften en burnen etc dan kan dat oplopen tot 4mm.
Het is aan beide kanten en ik wil nog wel eens een rotonde of haakse bocht driften.
Daarnaast ivm het ontbreken van sper nogal eens een rokend binnenwieltje, dus dat zal ook niet bijdragen aan een gelijkmatige slijtage.
Dat schuin afslijten komt mij bekend voor. Heb je meer dan 200pk in je BMWtje en flink doorrijd is dit het gevolg. Ik heb het ook. Helemaal met winterbanden. Als je daar mee gaat sporten vermoord je de banden gewoon.
UItlijnen kan helpen maar ga ervan uit dat het met goede uitlijning nog steeds zal ontstaan. Maar misschien in mindere mate.
Fabian schreef:Haalde ik je nou gisteren in op de a2 bij weert rond 19:00 uur? Blonde dame aan het stuur van de 130i?
Nee, was lekker in Italië aan het rondrijden toen ja.
In een week 2340 km gereden, exact 1 op 10 gemiddeld.
Heen en terug over de Gotthardpas gereden, lekker sturen daar.
Nieuwe achterbanden bevallen ook erg goed, veel grip op droog en stuk comfortabeler.
Grip verliezen gaat iets abrupter dan bij de RFT's. Nog geen meter mee in nat gereden.
Heb nog niet heel veel hard gereden omdat meestal de auto afgeladen was met mensen en bagage.
Maar in de eerste bocht waar ik overstuur creëerde viel het mij op, kan ook anders gevoeld hebben omdat het op betonplaten was ipv asfalt en omdat m'n RFTs de laatste tijd al slecht waren.
RFT's gaan er z.s.m. af onder de 130i zodra ze op zijn. Banden zijn 'te' stijf waardoor alle oneffenheden op het wegdek teveel doorgefilterd worden. Omwisselen naar non-RFT is de beste mod die ik destijds op de 123d heb gedaan. En zoals Hans al zei, vind ook dat de RFT's abrupter hun grip verliezen doordat ze te stijf zijn.
EvdP schreef:Hoe ga je het dan doen met een lekke band?
net zoals dat tegenwoordig bij meer dan 50% van de nieuwe auto's gaat spuitbusje+compressor in de achterbak en hopen dat het werk bij een lekke band... (zo niet, en die kans is redelijk groot, ANWB bellen )
Tristan schreef:Precies. En heb ik 5 jaar tijd 1x lekker band gehad.
ik in 12 jaar en zo'n 400.000km nog nooit... komt ook niet vaak voor volgens mij tenzij je hem echt op een stoep beukt maar dan is er vaak toch al meer schade gewoon een lekke band door glas/schroef/etc gebeurd niet snel
Afgelopen zaterdag voor het eerst 2 rondjes Nordschleife gedaan. Was op een DF trackday al wel eens een rondje meegereden, maar nu helemaal zelf.
Moet zeggen dat de vele rondes in Gran Turismo mij toch wel echt hielpen. Je weet gewoon wat voor type bocht er gaat komen. Daarentegen zijn de hoogteverschillen in zo'n spel totaal niet in te schatten waardoor je in blinde situaties wat extra ruimte houdt.
Van lijnen rijden kwam het eigenlijk niet, meer gewoon in een vlot tempo rond. Eerste ronde als een van de eerste na een baansluiting de baan op, 9:53 gereden, tweede ronde was het duidelijk drukker, toen 9:58min. Kan nog heel wat tijd af als het rustiger is.
Banden begonnen vanaf Brunchen ongeveer moeilijk te doen, toen begonnen met name de voorbanden (wat oudere RFT's) duidelijk te smeren. De remmen kregen het halverwege de 2e ronde het wat zwaarder.
Heb er enorm van genoten, echt gaaf om te doen, maar je merkt gewoon dat je heel veel ervaring nodig hebt om hier stevig door te kunnen rijden.
Nog paar kleine shots achter elkaar gezet, hele ronde kijkt toch niemand.
Leuk dat je er ook eens wat rondes zelf hebt gereden Joost
Je had eigenlijk even bij Tom in zijn 130i moeten stappen dan had je kunnen zien hoe absurd hard je rond kunt gaan met een 130i. Hij zit meer dan 1,5 minuut onder jouw tijd
Het belangrijkste is echter dat je lol hebt gehad!