Hessing is failliet > Louwman neemt deel activiteiten over

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Luco

Re: Hessing is failliet.

Bericht door Luco » 12 jan 2012, 22:32

Holleeder :tong:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 12 jan 2012, 22:39

Snipe schreef:
Erik dB schreef:Het concept van de gay community zou inderdaad best kunnen werken.
Eensch:
Afbeelding

Joop

Bericht door Joop » 13 jan 2012, 00:27

Dit draadje gaat behoorlijk hard sinds ik de link naar het plan hier heb geplaatst...
Bert ///M3 schreef:Volgens mij staat er ook op die site dat tuinonderhoud en dergelijke collectief geregeld is.

Verder denk ik dat Elise's comment wel aardig in de richting zit, het is maar net door welke bril je kijkt. Dennis en Luco kijken er naar als 'technici' en niet als potentiele kopers. Kijk ik als leek op die site dan ziet het er wel heel erg gelikt uit. Heb je niet zo veel moeite om meer als 1 miljoen op te hoesten voor een huis en staat het je aan dan boeien die technische details misschien niet zo heel veel.

Die zelfde groep die 70+ is maakt dat geld misschien helemaal niet meer uit. Immers in de hemel is geen bank :)
Ben zelf ook werkzaam in dit bouwwereldje en zit zelf op dezelfde lijn als Dennis en Luco in dit draadje en heb, maar vooral ook had mijn bedenkingen bij het plan toen het gepresenteerd werd. Voor een leek ziet de site er inderdaad gelikt uit, maar dat mag ook wel als je een dergelijk plan probeert te vermarkten. Sterker nog dat is een vereiste om je product überhaupt te slijten. Het werkelijk doorgronden van een tekening en een plan blijft voor een leek toch vrij ingewikkeld. De teleurstelling komt dan later...

Dit plan kan op dit moment linea recta de prullenbak in aangezien er echt geen markt voor is op dit moment. Diverse argumenten zijn al door Luco en Dennis aangedragen: m.n. de veel te hoge vraagprijs, de te kleine kavels en de te kleine verscheidenheid in het woningaanbod doen dit plan de das om. Zoals al aangegeven is binnen de gemeentegrenzen van De Bilt/Bilthoven, maar ook in het aangrenzende Bosch en Duin, maar ook in het Gooi kwalitatief gezien veel meer te koop voor hetzelfde geld.

Individualiteit is naast een goede prijs voor het product bepalend voor de verkoop van een woning als je nu nog een woning kan kopen; degene die weinig te besteden hebben zijn allen prijskopers. Juist deze categorie laat zich niet leiden door technische details of architectonische hoogstandjes; deze groep wil enkel gewoon veel waar (lees: ruimte) voor z'n geld. Als je een paar knaken meer te besteden heb is dit steeds meer het geval (al spelen vaak andere factoren een grotere rol).

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 13 jan 2012, 07:56

Dennis Cavallino schreef:True true. Ik geef 't concept nog wel een kans, mits er één en ander wordt aangeschaft
:kikker:

Mark N

Bericht door Mark N » 13 jan 2012, 14:52

Goed, de hele discussie is voor niks geweest. Het blijkt dat het geld uit die leningen gewoon het autobedrijf in zijn gegaan en niet naar het vastgoedproject. :kikker:

http://www.quotenet.nl/biz/vriend-en-vi ... essing.php

Elise

Bericht door Elise » 13 jan 2012, 16:12

Volgens RTV Utrecht gaat de bouw van de villawijk, zij het vertraagd, gewoon door.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/414843/ ... raagd.html

Voor wat betreft de prijzen van de villa's heb ik eens wat vergeljkingsmateriaal van nieuwbouw gezocht in de provincie Utrecht.
Ik ben uitgaan van de GriftVilla's.
Prijzen tussen de 1,1 en 1.3 miljoen
Perceel oppervlakte 488 ~ 975 m2, vloeroppervlakte rond de 300 m2 en rond de 1000 m3 inhoud.

Deze villa's hebben allen een zonnige tuin met blijvend vrij uitzicht aan de achterzijde en aan de voorzijde uitzicht op villa's ipv uitzicht op sociale huur- of koopwoningen (wat je in veel woonwijken hebt !!!)

Austerlitz
http://www.funda.nl/koop/austerlitz/hui ... ramserweg/
569.000 Euro
175 m2 woonopp. / 272 m2 perceelopp.

Maarssen, een via de garage geschakelde woning:
http://www.funda.nl/koop/maarssen/huis- ... eg-18-a-b/
650.000 Euro
185 m2 woonopp. / 290 m2 perceelopp.

Amersfoort, een woning in de vinexwijk vathorst, precies in de hoek tussen de A1 en de A28
http://www.funda.nl/koop/amersfoort/hui ... -woningen/
689.500 Euro
200 m2 woonopp. / 645 m2 perceelopp.

Soest
http://www.funda.nl/koop/soest/huis-47282111-bosstraat/
865.000 Euro
170 m² woonopp. / 700 m² perceelopp.

Zeist
http://www.funda.nl/koop/zeist/huis-476 ... chlaan-53/
955.000 Euro
400 m2 woonopp. / 970 m2 perceelopp.

Doorn
http://www.funda.nl/koop/doorn/huis-4402378-beukenlaan/
1.275.000 Euro
315 m² woonopp. / 1.329 m² perceelopp.

Kijk en vergelijk zou ik zo zeggen.
Dan kan de conclusie toch niet anders zijn dat de woningen uit dit project van Hessing een reële en marktconforme prijs hebben?

Snipe

Bericht door Snipe » 13 jan 2012, 16:28

Elise schreef:Kijk en vergelijk zou ik zo zeggen.
Dan kan de conclusie toch niet anders zijn dat de woningen uit dit project van Hessing een reële en marktconforme prijs hebben?
Waarom zijn ze dan volgens jou niet verkocht? Er moet toch een reden zijn waarom dat project de mist in is gegaan?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 jan 2012, 16:29

Mark N schreef:Goed, de hele discussie is voor niks geweest. Het blijkt dat het geld uit die leningen gewoon het autobedrijf in zijn gegaan en niet naar het vastgoedproject. :kikker:

http://www.quotenet.nl/biz/vriend-en-vi ... essing.php
:shock:
ROFL. :lol:
Alle discussie voor niks zou je denken.

Maar nog geen commentaar hier van de experts?

Elise

Bericht door Elise » 13 jan 2012, 16:40

Snipe schreef:
Waarom zijn ze dan volgens jou niet verkocht? Er moet toch een reden zijn waarom dat project de mist in is gegaan?
Daar gaan we weer, appels met peren.
Zoals Rico in zijn posting al heel duidelijk heeft aangegeven is de woningbouw genekt door de crisis. Met name in het duurdere segment. Maar daar gaat het hier niet over.

Dit is zoals het project er in het begin uitzag, de prijzen die men in eerste instantie vanuit ging vóór de crisis
En daarvan zeggen de heren geleerden dat die veels te hoog zijn, daar gaat het om en dat is het vergelijk.

Dus niet aankomen met ja ze zijn nog niet verkocht en daarom zijn ze te duur, er wordt gewoon bijna niets meer verkocht (in dit segment) in de huidige tijd. De huizen uit mijn vergelijking staan ook al maanden/jaren te koop......exact hetzelfde.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 13 jan 2012, 16:50

Snipe schreef:
De woningen op Funda zijn toch ook nog niet verkocht? :)

Dat de autotak van Hessing al slecht liep was me al duidelijk toen bleek dat Hessing 10mln het heeft geleend met het autobedrijf als onderpand.. Maar wat die aannemer zegt, er is niks gebouwd dus er zijn geen kosten: ook gelul natuurlijk.

Snipe

Bericht door Snipe » 13 jan 2012, 16:59

Niels v D schreef:De woningen op Funda zijn toch ook nog niet verkocht? :)
Dat klopt, maar ik lees hier dat Elise meer weet van de woningmarkt dan ik, dus ik dacht: ik vraag het even.

Dat die 10 miljoen op is, is helder. Ik heb natuurlijk ook hier en daar even wat navraag gedaan. Wat ik ervan begreep is (in korte samenvatting) dat het pand in De Bilt te groot en verouderd was, en dat Hessing dus 'moest' verhuizen. Daar was geen geld voor, dat moest dit project verdiend worden.
Feitelijk is het dus niet dit project wat Hessing de das om deed, maar de verhuizing naar Utrecht.

Robin

Bericht door Robin » 13 jan 2012, 17:10

Snipe schreef:Feitelijk is het dus niet de verhuizing naar Utrecht wat Hessing de das om deed, maar de crisis.
Correct. :kikker:

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 13 jan 2012, 18:06

Krijgt Hessing toch gelijk. Louwman was op z'n zaak uit!

http://www.autoblog.nl/brekend-louwman- ... wroom-over

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 13 jan 2012, 18:31

Jurjen schreef:Krijgt Hessing toch gelijk. Louwman was op z'n zaak uit!

Hoezo? Meneer Hessing heeft toch zelf bij zijn volle verstand getekend, met zijn autobedrijf/inventaris als onderpand? Als je dan niet betaalt, dan weet je wat er gaat gebeuren.

Vind dat zulk gejank "hij was op mijn zaak uit". Gegokt en verloren, meneer Hessing. Zo werkt het spelletje, en dat weet hij zelf donders goed.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 13 jan 2012, 18:40

Wouter81 schreef: Vind dat zulk gejank "hij was op mijn zaak uit". Gegokt en verloren, meneer Hessing. Zo werkt het spelletje, en dat weet hij zelf donders goed.
+1

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 13 jan 2012, 18:44

Wouter81 schreef:
Jurjen schreef:Krijgt Hessing toch gelijk. Louwman was op z'n zaak uit!

Hoezo? Meneer Hessing heeft toch zelf bij zijn volle verstand getekend, met zijn autobedrijf/inventaris als onderpand? Als je dan niet betaalt, dan weet je wat er gaat gebeuren.

Vind dat zulk gejank "hij was op mijn zaak uit". Gegokt en verloren, meneer Hessing. Zo werkt het spelletje, en dat weet hij zelf donders goed.
Nou hoezo? Hij neemt de tent dus over ipv de boel te verkopen en zo z'n centen terug te krijgen.

Snipe

Bericht door Snipe » 13 jan 2012, 18:54

Nou, Hessing voorspelde vanmiddag op Telegraaf.nl al dat er een snelle doorstart zou komen, maar of hij déze snelheid in gedachten had.... Hij zei trouwens ook dat Zonnedael er gaat komen.
http://www.driving-fun.com/2711/home/ne ... rteur.aspx

ErikS

Bericht door ErikS » 13 jan 2012, 19:03

We hebben het hele project herzien en de prijzen van de woningen met zo’n 30% verlaagd," laat Hessing aan de krant weten.
Nou Elise,

Maar gelijk een gaan kopen dan, zo'n huis!
30% goedkoper, dat moet helemaal een bargain zijn, volgens jou.

overigens vind ik de woningen aan de buitenkant van het project nog wel kunnen.
Maar die dingen van 1000 m3 inhoud en dan vast aan de buren, vrijwel zonder tuin?! neeeee... Dat kan niet.

Luco

Bericht door Luco » 13 jan 2012, 19:13

ErikS schreef:
We hebben het hele project herzien en de prijzen van de woningen met zo’n 30% verlaagd," laat Hessing aan de krant weten.
Nou Elise,

Maar gelijk een gaan kopen dan, zo'n huis!
30% goedkoper, dat moet helemaal een bargain zijn, volgens jou.

overigens vind ik de woningen aan de buitenkant van het project nog wel kunnen.
Maar die dingen van 1000 m3 inhoud en dan vast aan de buren, vrijwel zonder tuin?! neeeee... Dat kan niet.
Nu wordt je dus nog maar voor 3 a 4 ton genaaid. :blink:

RVV

Bericht door RVV » 13 jan 2012, 20:36

Jurjen schreef:
Nou hoezo? Hij neemt de tent dus over ipv de boel te verkopen en zo z'n centen terug te krijgen.
Nou als hij de tent over neemt, dan doet die dat toch OM te verkopen?!!

Waarom zou die zo'n mooi geoutilleerd bedrijf in de ramsjverkoop gooien? Louwman zit echt niet om die poen verlegen.

Martin van der Zwaard

Re: Hessing is failliet > Louwman neemt deel activiteiten ov

Bericht door Martin van der Zwaard » 13 jan 2012, 21:36

Dit was toch te verwachten dat die zaak maar Louwman zou gaan. Zijn poen zit er in dus snap best dat ie die zaak wilde hebben.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 14 jan 2012, 08:20

Altijd grappig dat men uitgaat van waarheid wat er in de media staat....

Ik denk dat Evert Louwman niet op de tent uit was alleen schept dit een nieuwe mogelijkheid voor hem!
Grappig om te lezen "of een Toyota mannetje wel een exclusieve merken tent kan handelen etc"

Ik denk dat Evert Louwman 1 van Nederlands grootste autoliefhebbers is!

Robin

Bericht door Robin » 14 jan 2012, 08:42

duifjes.com schreef:Altijd grappig dat men uitgaat van waarheid wat er in de media staat....

Ik denk dat Evert Louwman niet op de tent uit was alleen schept dit een nieuwe mogelijkheid voor hem!
Grappig om te lezen "of een Toyota mannetje wel een exclusieve merken tent kan handelen etc"

Ik heb geen harem Jacco, maar ben wel vrouwenliefhebber. :)

Verder mee eens hoor.

M'n oom woonde in bijv Bogotá en en in Abuja, Nigeria ook in zo'n gated community. Daar is dat wel relaxed en handig.

Luco

Bericht door Luco » 14 jan 2012, 09:48

duifjes.com schreef:Altijd grappig dat men uitgaat van waarheid wat er in de media staat....

Voorlopig was die slimmer dan Hessing :lezen:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 14 jan 2012, 12:08

Robin schreef:...Verder mee eens hoor.

M'n oom woonde in bijv Bogotá en en in Abuja, Nigeria ook in zo'n gay community. Daar is dat wel relaxed en handig.
Zie je wel, het werkt dus wél:
Afbeelding

Plaats reactie