Pure snelheid of Emotievol rijplezier?
- Downforce Hans
Re: Pure snelheid of Emotievol rijplezier?
Ik ben de beste.......... :strong: 

-
OnlineMartijn_bmw
wel herkenbaar! zo vind ik DF ook zeker pure snelheid!Robin schreef:Tja rijplezier of pure snelheid. Ik heb 'n jaar of wat geleden in m'n toenmalige E46 M3 een recordpoging idioterie gedaan: Heerenveen-Basel/Zwitserse grens in 5,5 uur. Da's dus incl tanken, hapje eten kort, beetje drukte in en om het Ruhrgebiet. Op de snelle Autobahnstukken(waarbij de Oberhausen Straight 'n lachertje voor beginners is) en waarbij flauwe doordraaiers bij Koblenz etc met 270 op de teller opeens toch echt stuiterbochten worden heeft NIEMAND mij ingehaald, niemand. Geen enkele BM/Merc/Porker/Audi. Ik was knettergek vol adrenaline.Knettergek. En doodmoe nadien. Doodmoe.Jeses. Ik reed alleen, geen bijrijder niks. Doodmoe. Maar voldaan.
Zal ik nu nooit meer doen. Omdat m'n 5er te traag is LOL. Neen. Gekkenwerk, maar wel pure snelheid op de Autobahn en adrenaline, machtig. En toch in dat hotelbed later baalde ik nog dat de M3 bij 270 teller ongeveer Schluss was en niet harder kon. Dat ook nog.
Dat vond ik wel DF hoor. (Dit is een jaar of 8 geleden overigens)
ik heb ooit eens Munchen-Baarn in 5 uur gereden

(aanleiding was weekje gardameer waar we heen zaterdag overdag 16uur over hadden gedaan door vele file's dus terug had ik zoiets van dat gaan we recht zetten

- Michel P
Hardop meezingen
-
- Auto: Fun Damn Mentally
LOL, heren sorry voor mijn uitspattingen. betreffende dit en dat mooier/beter /sneller.
Ook vind ik 't wel voer voor psychologen:
A zegt tegen B dat ie sneller is.
B reageert daarop dat dat niet bewezen is en dat A dat niet kan weten------> B suggereert dus zonder dat te zeggen dat HIJ dus sneller is eigenlijk.
Dan komt C om de hoek die flauw opmerkt dat A inderdaad de snelste is , op een manier dat een eenvoudig lezer daaruit op kan maken dat hij 't exact andersom bedoelt-------> waarbij C dus ook zonder dat zelf te zeggen suggereert dat HIj dus sneller is dan A eigenlijk.
Dan wordt er wat over en weer door A en C gescholden waarbij C tegen A zegt dat A een een stumper is------> concluderend dat C dus qua ego boven A staat op dat moment.
Dan roept D dat C een stumper is----> D vind zich dus boven C staan qua ego
C roept weer wat naar D ---> idem maar dan andersom
Dan komt E nog 'n keer een geintje maken dat HIJ de snelste is-----> verpakt als geintje zou je kunnen concuderen dat E die kleuterklas ABCD niet voor vol aanziet en dus boven HUN staat.
Dan komt F met 'n youtube filmpje om ABCD te laten zien dat HIJ duidelijk wil maken hoe kinderachtig slles is----> F staat dus boven de rest.
etc etc.
Voer voor psychologen dus.
Anyway sorry voor 't ongemak. Heren/dames. Excuses.
Ook vind ik 't wel voer voor psychologen:
A zegt tegen B dat ie sneller is.
B reageert daarop dat dat niet bewezen is en dat A dat niet kan weten------> B suggereert dus zonder dat te zeggen dat HIJ dus sneller is eigenlijk.
Dan komt C om de hoek die flauw opmerkt dat A inderdaad de snelste is , op een manier dat een eenvoudig lezer daaruit op kan maken dat hij 't exact andersom bedoelt-------> waarbij C dus ook zonder dat zelf te zeggen suggereert dat HIj dus sneller is dan A eigenlijk.
Dan wordt er wat over en weer door A en C gescholden waarbij C tegen A zegt dat A een een stumper is------> concluderend dat C dus qua ego boven A staat op dat moment.
Dan roept D dat C een stumper is----> D vind zich dus boven C staan qua ego
C roept weer wat naar D ---> idem maar dan andersom
Dan komt E nog 'n keer een geintje maken dat HIJ de snelste is-----> verpakt als geintje zou je kunnen concuderen dat E die kleuterklas ABCD niet voor vol aanziet en dus boven HUN staat.
Dan komt F met 'n youtube filmpje om ABCD te laten zien dat HIJ duidelijk wil maken hoe kinderachtig slles is----> F staat dus boven de rest.
etc etc.
Voer voor psychologen dus.

Anyway sorry voor 't ongemak. Heren/dames. Excuses.
- Luco
Robertdj schreef:Dit vraagt om een poll...Luco schreef:En 95% van df over jouwJeroen K. schreef:
dat denk ik al tijden over jou..

- Michel P
Rukkende rechter Macboy kom er maar in 
-
Serieus, 400 tot 500 kilo verschil in gewicht om te beginnen. Spoorbreedte, wielbasis, etc. Zet eens een Exige naast de 458. Alsof er een Lego autootje naast iets van Playmobil staat. Geen van beide wagens is slecht, Integendeel. Maar waar je met een Exige over b wegen vliegt in UK, weet ik veel waar, daar zul je met je 458 toch wel rustiger aan moeten doen op de slecht geasfalteerde single lanes. De 458 zal het ongetwijfeld weer beter doen op mooie lange doordraaiers op hogere snelheid. Dus ondanks dat ze beide het blok en de aandrijving op dezelfde plaats hebben zijn het verschillende auto's.Robin schreef:Een Exige heeft 'n middenmotor en rwd, 'n 458 ook. Zelfde concept dus. Exige zou de opstap kunnen zijn naar zoiets als 'n 458 of Balboni, Spyder etc. Maar vaak komt dat er niet van.allen schreef:Robin schreef:Ik geloof overigens niet dat iemand een Exige zou kopen terwijl hij / zij eigenlijk een Ferrari / Porsche had gewild. Concept is gewoon niet vergelijkbaar. De rijbeleving is compleet anders en het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat.
De rijbeleving is anders omdat 'n normale Exige veel trager is over 't algemeendan iets als 'n 458 ofzo. (Herinner me nog goed hoe ik 'n Exige op 'n droog Assen afdroogde met m'n toenmalige Audi S3 LOL)
En waar je voorkeur dan naar uitgaat.... snap ik de keus voor 'n Exige wel.Ook te denken aan minder verzekeringspremie/alarmen/iedereen eromheen te dansen op 'n parkeerterrein tot moedwillige vernieling aan toe/de kif van de buren, familie en collegas tot zoiets onbenullig als 't iets duurdere prijskaartje.
Laat ik 't zo zeggen, ik heb(vroeger) tussentijds wel eens aan iets als 'n Caterham/Donkervoort/Exige ofzo gedacht, leek mij ook echt leuk, maar ook 'n 997 leek me wat, nog steeds best onpraktisch, maar een 458(ook onpraktisch) lijkt me wel wat.
Ben ik dus het unicum die aan een Exige, een 911 én 'n 458 denkt/dacht?
Met dien verstande dat ik het liefst de 458 dan zou willen, het échte werk tov die andere twee. Eén groot probleempje....
Dus wie weet dat ik nog een iets Engels lightweight doe, vanwege, juist ja....
Ik bekijk al maanden 'stiekum' die autoadvertenties hierboven en dan alléén de Lotii.......![]()
Dus.
Dat je wint van een Exige is mooi. hulde daarvoor. Heb ook eens met een 145 pk Speedster de vloer aangeveegd met een Exige S. Overigens lag dit niet aan mij... Het zegt simpelweg geen donder over de auto.

-
I'm gonna be the biggest monkey :boogie:
-
Weet je, ik vermoed dat wel eens. Die gozer neemt vaak gewoon niet op. Zou die daadwerkelijk de hele tijd lopen rukken? Dan is Smacboy de biggest monkeyMichel P schreef:Rukkende rechter Macboy kom er maar in

-
En om alles lekker in een afzonderlijke post te doen, duidelijk verhaal André!
- JP
is het alweer zolaat?

-

Zat even hier te kijken, bijvoorbeeld deze, maar wat zijn die krengen nog duur.

http://www.lotuscars.nl/website/lotus/v ... etails=196" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Oh ja, het moge duidelijk zijn dat ik dan never ever een GT86 zou overwegen....NEVER.
- dvh
Skitterend.
Je weet dat een topic op DF alleen snel groeit wanneer het over de 1M gaat, of er is een bitchfight.
Het Verstappen topic: " We zijn toch geen RTL Boulevard !? ".. Nee dit is DF, nog meer drama en sensatie!
:strong:

Ps.. Ik mis nieuwe poll opties ! ....
Je weet dat een topic op DF alleen snel groeit wanneer het over de 1M gaat, of er is een bitchfight.
Het Verstappen topic: " We zijn toch geen RTL Boulevard !? ".. Nee dit is DF, nog meer drama en sensatie!
:strong:

Ps.. Ik mis nieuwe poll opties ! ....
-
Rijplezier op een trekker:
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Robin schreef:Nu is 't wél zo dat Andre wel altijd het onderste uit de kan van elke auto haalt waar ie mee rijdt/heeft gereden. Daardoor legt ie de manco's van die auto's bloot. Iets wat 'n normale sterveling niet doet.
Zijn autorij/glijgrens ligt behoorlijk hoger dan van ons/velen hier. Neemt niet weg dat Romo van z'n 1M geniet en Ferdi ook van z'n Spyder en Luco van z'n Seat/R5 en ik niet van m'n 5er. LOL
Zo is het maar net, ik wil snel kunnen waar het kan, maar ook normaal achteraan sluiten waar het moet..............daarom nooit een supercar voor mij, daar wil dat niet (goed) genoeg mee, althans niet naar mijn maatstaf.
Wat Andre ook terecht aanhaalt; het copmagnet gebeuren enerzijds, de Nederlandse jaloersheid anderzijds, daarom ook een enigzins undercover car for me....
Eeen Porker, een Ferrari, een Lambo, het doet me niet zo veel, althans niet dat ik er eentje moet bezitten, kijken is prima en ik gun iedereen de kar die die wil. Maar het levert allen maar "ongemak" op om voornoemde redenen.
Om OT te blijven; dus pure snelheid waar ruimte en veiligheid het toelaten, moet het langzaam dan ook lekker emotievol rijplezier...............ik denk dat ik met al mijn keuzes tot nog toe naadloos voldoe aan die eigenschappen.............
- Kasteel
Hoi Hans, denk dat je een verkeerd beeld hebt van de Z4, want lijkt in mijn ogen echt mijlenver van een e46 3serie ed dagelijkse dingen af te liggen. Je bent derhalve van harte welkom om een keer een wintertochtje te doen (neem ik me muts mee voor een rondje 340R daarnaHans R schreef: Die kar heeft karakter een Z4 blijft een boodschappen autootje![]()
Het is maar weer net wat je zoekt, als auto liefhebber vind ik de Z4 coupe (vooral de Z4M) wel een schitterend ding, maar karakter vol rijden......?

- Bert ///M3
Pure snelheid en supercars:
Bill Auberlen in een McLaren F1 GTR die even wat demoritjes doet op een trackday. Volgens mij loopt het bij gewone stervelingen dun door de broek als je met zoiets onderweg moet
Bill Auberlen in een McLaren F1 GTR die even wat demoritjes doet op een trackday. Volgens mij loopt het bij gewone stervelingen dun door de broek als je met zoiets onderweg moet

-
Dit vraagt om een poll...[/quote]Robertdj schreef:En 95% van df over jouw
go for it :d
- Joy
Heerlijke filmpjes Bert, wat een sound. 

-
Wat een sound is the understatement of the year.Joy schreef:Heerlijke filmpjes Bert, wat een sound.

Tóch vind ik het snelheidsverschil tussen de GTR en de 'rijdende chicanes' nog wel mevallen, nu is 't ook Birmingham/Barber wat 'n 'klein'baantje is. En Auberlen is niet de eerste de beste inderdaad.
Maar misschien klinkt 't gek, maar wil die greatest supercar ever(en neen dit keer noem ik niet die driecijferige Italiaan, Rico, no worries

McLaren F1 LM is mijn all time favoriet, en dit is de circuitversie(natuurlijk de korte uitvoering), beeld - en beeldschoon imo.
Hier een kort filmpje van de buitenkant van dat (1996 Le Mans Bigazzi Team) ding, heb hier nog 'n 1:43 modelletje ergens van dat ding, dit is nr 39,Piquet/Cecotto/Sullivan. ik heb nr 38:Duez/Soper/Laffite.

Mooier wordt 'n racewagen niet in mijn ogen,

Dit is dus kar van die twee onboardfilmpjes van Bert.
Dus pure snelheid & emotievol rijplezier in één. Het kán.

En hier m'n schaammodelletje, je moet toch ergens beginnen he.
Dingen heb ik dus al 15 jaar ofzo!, Heb nog 2 straatversies normale F1, een rode en één groen metallic en ook nog de Nr 59 Ueno Clinic 1995 LM winnaar Lehto/Salmas/Sekiva.
En hier 'n kort onboard stukje van zo'n ding op de openbare weg. (Edited door mezelf) Een oranje GTR, zijn er 28 van Langheck.
D korte, LM zijn er 5 plus 1 proto XP/LM van op de wereld, ik heb 'n 1:18 model LOL, dus, geen 627 maar 680pk bij 7800rpm, redline 8500 , 1062kg. Kortere overbrenging.
En ja bij 0:23 ongeveer is 'n fietser :
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Deal!!Kasteel schreef:Hoi Hans, denk dat je een verkeerd beeld hebt van de Z4, want lijkt in mijn ogen echt mijlenver van een e46 3serie ed dagelijkse dingen af te liggen. Je bent derhalve van harte welkom om een keer een wintertochtje te doen (neem ik me muts mee voor een rondje 340R daarnaHans R schreef: Die kar heeft karakter een Z4 blijft een boodschappen autootje![]()
Het is maar weer net wat je zoekt, als auto liefhebber vind ik de Z4 coupe (vooral de Z4M) wel een schitterend ding, maar karakter vol rijden......?).

Schitterend ding Robin, beter dan dat wordt het idd niet.
- Michel P
Hans, Z4 zal je denk ik best verbazen, is redelijk licht voor een Bimmer, en is een van de laatste BMW met Atmo DF naast een CSL en de Z4///Coupe.
Robin, 1:43 is echt wel een centenkwestie...... want anders wel een 1:18
Macca, blijft gewoon uber gaaf, samen met de F40 voor mij de meest begeerlijke supercar!
Michel
Robin, 1:43 is echt wel een centenkwestie...... want anders wel een 1:18

Macca, blijft gewoon uber gaaf, samen met de F40 voor mij de meest begeerlijke supercar!
Michel
-
grappig, iedereen hie die zo enthausiast is over de F1 (i natuurlijk gewoon een bmw blok..), ik vind het echt een lelijk ding voor het geld wat je voor zo'n bak moet neertellen koop ik veel liever iets anders
koop dan nog liever een caravan of camper ofzo

-
Nou een Caravan koop ik nooit. 80 a 90km per uur naar je vakantie bestemming waggelen. Eenmaal daar sta je een uur bij de receptie voor je een plek hebt. Dan ben je 1.5 uur bezig om hem waterpas te krijgen. En net op dat moment als je net 1.5 uur onder de caravan hebt gelegen in het natte gras moet je schijten. De vierkante poepdoos in de caravan kan je niet bij door alle troep die er nog in ligt en de WC rollen liggen ergens achterin de kofferbak van de Citroen C5 eco fuel. Ten einde raad ga je naar Camping toilletten en hopende dat iemand daar een rolletje heeft achter gelaten. Hoe groot acht je die kans? Juist die schrapers nemen nog de laatste 2 velletjes mee. Dan de stank die er na 2 dagen aan zweet lucht in hangt. Je snuift gewoon de oksel luchten in je slaap op. S ochtends heb je geen kater van de drank maar van de zweet luchten. Na 3 dagen komen de buren even pols hoogte nemen. Hallo ook nederlander. Jazeker. Je kijkt die man eens op een neer aan. Dan weet je het al 12 hoog ergens uit zuid. Je gaat na een week bijna jankend naar huis. De mooiste rit is met de C5 weer naar huis.
-
Andre schreef:Nou een Caravan koop ik nooit. 80 a 90km per uur naar je vakantie bestemming waggelen. Eenmaal daar sta je een uur bij de receptie voor je een plek hebt. Dan ben je 1.5 uur bezig om hem waterpas te krijgen. En net op dat moment als je net 1.5 uur onder de caravan hebt gelegen in het natte gras moet je schijten. De vierkante poepdoos in de caravan kan je niet bij door alle troep die er nog in ligt en de WC rollen liggen ergens achterin de kofferbak van de Citroen C5 eco fuel. Ten einde raad ga je naar Camping toilletten en hopende dat iemand daar een rolletje heeft achter gelaten. Hoe groot acht je die kans? Juist die schrapers nemen nog de laatste 2 velletjes mee. Dan de stank die er na 2 dagen aan zweet lucht in hangt. Je snuift gewoon de oksel luchten in je slaap op. S ochtends heb je geen kater van de drank maar van de zweet luchten. Na 3 dagen komen de buren even pols hoogte nemen. Hallo ook nederlander. Jazeker. Je kijkt die man eens op een neer aan. Dan weet je het al 12 hoog ergens uit zuid. Je gaat na een week bijna jankend naar huis. De mooiste rit is met de C5 weer naar huis.