BMW komt met ///M550xd POLL toegevoegd 550i of M550xd
- MartijnGizmo
Re: BMW komt met ///M550xd
Precies, als er meer vraag naar hardcore atmo RWD's zou zijn zouden ze die wel maken... 

- duifjes.com
Precies....en er zijn meerdere gevallen bekend van extreme hardcore autoliefhebbers dan hun DF-hart hebben verkocht aan de Roetduivel en nu dagelijkse Satansap tanken.....MartijnGizmo schreef:Precies, als er meer vraag naar hardcore atmo RWD's zou zijn zouden ze die wel maken...

-
Roetduivel 

- GTRene
whaha das eens wat anders dan vroeger de roestduivel.
roetduivel, return to the dark side it is
roetduivel, return to the dark side it is

- PD power
Ze moeten de motor in de 1 serie hangen, dan kunnen al die atmo benzine m's het museum in 

- Martijn_bmw
duifjes.com schreef:Precies....en er zijn meerdere gevallen bekend van extreme hardcore autoliefhebbers dan hun DF-hart hebben verkocht aan de Roetduivel en nu dagelijkse Satansap tanken.....MartijnGizmo schreef:Precies, als er meer vraag naar hardcore atmo RWD's zou zijn zouden ze die wel maken...

- Michel P
Tom schreef:Roetduivel
LOL Macboy lees je dat

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Gewoon mooi ding. Als 'n 550(X)i met 'n M pakket. Zelfde uitlaten.
Anyway. Dan zou ik me kunnen voorstellen dat ie de hydraulische besturing van de X Drive F10's (en ook de M5)behoudt(?)
Zo ja, dat is weer 'n pluspunt tov de electrische besturing in de rwd F10s.
Zoals we dit ding al ophemelden en afkraakten tegelijkertijd, om verschillende redenen, vraag ik me af wat je moet kiezen als je dus het kan doen en er staat 'n 550i(of Xi als je die graag wilt) , met M pakket en het broertje M550Xd voor je neus. Bijna identieke tweelingen zo op het oog. Prijskaartje zal niet het verschil maken.
--->Eerder de kosten per kilometer,verbruik.
En je rijdt ongeveer 25.000km per jaar. Geen 15k want dan is 't de 550i en geen 50k want dan wordt 't de 550Xd.
Dan sta je voor de keus(en die keus is dus uit 'n M550xd en 'n 550(X)iM.
Loaded bakken prijskaartje is gelijk.
Wie kiest wat?
Al sls je me dood.
Anyway. Dan zou ik me kunnen voorstellen dat ie de hydraulische besturing van de X Drive F10's (en ook de M5)behoudt(?)
Zo ja, dat is weer 'n pluspunt tov de electrische besturing in de rwd F10s.
Zoals we dit ding al ophemelden en afkraakten tegelijkertijd, om verschillende redenen, vraag ik me af wat je moet kiezen als je dus het kan doen en er staat 'n 550i(of Xi als je die graag wilt) , met M pakket en het broertje M550Xd voor je neus. Bijna identieke tweelingen zo op het oog. Prijskaartje zal niet het verschil maken.
--->Eerder de kosten per kilometer,verbruik.
En je rijdt ongeveer 25.000km per jaar. Geen 15k want dan is 't de 550i en geen 50k want dan wordt 't de 550Xd.
Dan sta je voor de keus(en die keus is dus uit 'n M550xd en 'n 550(X)iM.
Loaded bakken prijskaartje is gelijk.
Wie kiest wat?
Al sls je me dood.
- duifjes.com
Lol @ je laatste zin Robin
Ik zou de ///M550xD kiezen......ben gek op satansap

Ik zou de ///M550xD kiezen......ben gek op satansap

-
Mmm, moeilijk.
Allebei koppelbeulen, de M550d wel weer met net even andere goodies dan een 550i M-sport.
Allebei koppelbeulen, de M550d wel weer met net even andere goodies dan een 550i M-sport.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Heb eens gereden in een 535D en dat viel bepaald niet tegen. Automaat in de sportstand en een maat van me, die in mijn STI reed, kwam er pas bij de 200 km p/u voorbij. Daarna weer overgestapt en iedere keer als die 535D er vandoor gaat, moest ik terug schakelen en vol het gas op om erbij te blijven en uiteindelijk gelukkig ook wel weer overheen te gaan, maar toch. Dingen zijn echt idioot snel.
In deze situatie zou ik dus ook altijd voor en M550XD gaan. Leuk dat de 550i 20 pk meer heeft, maar die 140 Nm minder ga je echt wel voelen en anders wel zien, in een onderling vergelijk. Tel daarbij op dat je met een aangenamer verbruik te maken hebt en mogelijk een lichtvoetiger weggedrag omdat er geen V8 in de neus ligt en dan ben je klaar.
Iets met horsepower selss cars, torque wins races?
In deze situatie zou ik dus ook altijd voor en M550XD gaan. Leuk dat de 550i 20 pk meer heeft, maar die 140 Nm minder ga je echt wel voelen en anders wel zien, in een onderling vergelijk. Tel daarbij op dat je met een aangenamer verbruik te maken hebt en mogelijk een lichtvoetiger weggedrag omdat er geen V8 in de neus ligt en dan ben je klaar.
Iets met horsepower selss cars, torque wins races?
-
Goed verhaal Bram. Nu moet ik wel zeggen dat 'n 550i ook geen stakker is qua kopel onderin. Is namelijk(zoals we hier wel weten) een biturbo V8 benzine met maar liefst 4,4 liter, een soort broertje van het M5 blok.
Buiten dat is 'n veel koppelarmere 535iA naar de 200kmh 1 seconde sneller bijna dan 'n veel koppelsterkere 535dA. Al zou je 't omgekeerde denken. In tussenaccelleratie zonder veel terugschakelen is de 535d king. Maar flat out kickdown valt dat echt mee of tegen hoe je 't bekijkt.
Buiten dat is 'n veel koppelarmere 535iA naar de 200kmh 1 seconde sneller bijna dan 'n veel koppelsterkere 535dA. Al zou je 't omgekeerde denken. In tussenaccelleratie zonder veel terugschakelen is de 535d king. Maar flat out kickdown valt dat echt mee of tegen hoe je 't bekijkt.

Laatst gewijzigd door Robin op 27 jan 2012, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Denk toch dat ik voor m'n werk de 550i zou nemen. Stationair draaiend veel stiller en met die turbo's ook gewoon een supersnelle daily driver. Actieradius is dan het enige wat me zou storen, aan de andere kant, tank sowieso na iedere rit van betekenis.
-
OnlineBram
Ik ken dat blok niet, zal ongetwijfeld ook erg snel en bovenal soepel zijn
Maar 3 turbo's waarvan 2 kleintjes om de boel snel op scherp te zetten, dat moet toch als de brandweer gaan? Die test op de autobahn met die maat van me, mijn STI beschikte toen al over 400 pk. Dat zegt dus niks, als de tegenstander 150 Nm koppel meer heeft, wat bij ons het geval was. En natuurlijk, omdat die 535D Touring dik 400 kg zwaarder was ging ik er wel voorbij, maar echt niet zonder maximale inzet, wat een gruwelijke diesel was dat man :banging:
Ik ben bijzonder benieuwd in een vergelijk tussen de benzine en diesel 550 en doe er voor de grap gewoon een M5 bij. Iets voor DF om te organiseren?

Maar 3 turbo's waarvan 2 kleintjes om de boel snel op scherp te zetten, dat moet toch als de brandweer gaan? Die test op de autobahn met die maat van me, mijn STI beschikte toen al over 400 pk. Dat zegt dus niks, als de tegenstander 150 Nm koppel meer heeft, wat bij ons het geval was. En natuurlijk, omdat die 535D Touring dik 400 kg zwaarder was ging ik er wel voorbij, maar echt niet zonder maximale inzet, wat een gruwelijke diesel was dat man :banging:
Ik ben bijzonder benieuwd in een vergelijk tussen de benzine en diesel 550 en doe er voor de grap gewoon een M5 bij. Iets voor DF om te organiseren?
-
OK.partyondude schreef:Ik ken dat blok niet, zal ongetwijfeld ook erg snel en bovenal soepel zijn![]()
Ach als eerste zal M5 board wel met 'n M550xd standaard tegen 'n 550(x)i standaard gaan planken en daarbij een F10 M5 ofzo. Uitslag? M5 sjouwt alles zo voorbij dat je 't bestaansrecht van de M550xd totaal in twijfel gaat trekken. En de D vs de I flatout? Ik denk dat ze mekaar geen strobreed toegeven en boven de 220(als de strip al ophoudt) de 550i een aantal meters wegloopt.
In 't dagelijks leven is 't weer wat anders. Met teveel verkeer en gedoe.
Hoe vaak heb ik niet dat ik zelfs kickdownend in 't dagelijks leven na 'n vrachtwagen accellereer van 90 naar 140 plank. En dat er 'n auto achter of voor me zit die niet 'n dikkere motor heeft, maar dat 't je nog tegenvalt dat verschil?
Laatst gewijzigd door Robin op 27 jan 2012, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineBram
Ik heb vroeger een 324D gehad en dat klonk toch fijn in de tunneltjes
Beter dan de 318tds die ik daarna nieuw kocht 
Ja, die M5 zal zeer waarschijnlijk en dat is natuurlijk maar goed ook, die 2 verpletteren.
En op een strip zal de 550i inderdaad wel gaan uitlopen, op snelheid heb je inderdaad pk's nodig. Maar daar bevinden we ons niet dagelijks. Zet die bakken naast/achter elkaar op een leuke B weg en ga dan de strijd aan

Ja, die M5 zal zeer waarschijnlijk en dat is natuurlijk maar goed ook, die 2 verpletteren.
En op een strip zal de 550i inderdaad wel gaan uitlopen, op snelheid heb je inderdaad pk's nodig. Maar daar bevinden we ons niet dagelijks. Zet die bakken naast/achter elkaar op een leuke B weg en ga dan de strijd aan

-
Benzine > diesel.
Ik zie geen reden om een diesel te gaan rijden behalve centen of vanwege actieradius.
Maar ik ben natuurlijk kortzichtig en bovendien allergisch voor dieselgeluid
Ik zie geen reden om een diesel te gaan rijden behalve centen of vanwege actieradius.
Maar ik ben natuurlijk kortzichtig en bovendien allergisch voor dieselgeluid

-
Dan kies ik jouw Impreza.100%.partyondude schreef:Ik heb vroeger een 324D gehad en dat klonk toch fijn in de tunneltjesBeter dan de 318tds die ik daarna nieuw kocht

-
OnlineBram
Dat vind ik een hele verstandige keus
Hoop dat hok deze zomer weer op de straat te hebben :drieling:

Hoop dat hok deze zomer weer op de straat te hebben :drieling:
-
Ik dus o.aduifjes.com schreef:Precies....en er zijn meerdere gevallen bekend van extreme hardcore autoliefhebbers dan hun DF-hart hebben verkocht aan de Roetduivel en nu dagelijkse Satansap tanken.....MartijnGizmo schreef:Precies, als er meer vraag naar hardcore atmo RWD's zou zijn zouden ze die wel maken...
Wat jullie ook allemaal roepen hier over hoogtoerige atmo's. Allemaal leuk maar doe mij maar zo'n heerlijke dikke diesel. Altijd power, sneller dan je ooit voor mogelijk houd, laag verbruik, voor driften hoef je alleen maar naar het gaspedaal te kijken en nog wel meer voordelen. Motorgeluid is subjectief. Ik vind mn .35d motor minimaal zo goed klinken als de V8 in mn (voorgaande) RS4. Ik ben er dus aan verknocht.
BMW hang die motor in de 3, graag zonder AWD, dan heb je nu een order...

-
Zo zat ik ook al te denken, 'n F30 350d.leonard schreef:Ik dus o.aduifjes.com schreef:Precies....en er zijn meerdere gevallen bekend van extreme hardcore autoliefhebbers dan hun DF-hart hebben verkocht aan de Roetduivel en nu dagelijkse Satansap tanken.....MartijnGizmo schreef:Precies, als er meer vraag naar hardcore atmo RWD's zou zijn zouden ze die wel maken...
Wat jullie ook allemaal roepen hier over hoogtoerige atmo's. Allemaal leuk maar doe mij maar zo'n heerlijke dikke diesel. Altijd power, sneller dan je ooit voor mogelijk houd, laag verbruik, voor driften hoef je alleen maar naar het gaspedaal te kijken en nog wel meer voordelen. Motorgeluid is subjectief. Ik vind mn .35d motor minimaal zo goed klinken als de V8 in mn (voorgaande) RS4. Ik ben er dus aan verknocht.
BMW hang die motor in de 3, graag zonder AWD, dan heb je nu een order...
Ik denk dan zonder X drive dat je op droog wél bediend bent met Mischbereifung, 235 serie voor en 335 serie breed achter ofzo.

-
Ja dat denk ik ook wel. Ik heb nu 330pk/700NM. Is wel gaaf hoor nu met winterbanden 255 breed. Elke bocht is weer een feestje. Wielspin tot 100 km/p/u op nat. Dat is pas spectakel..Robin schreef:[quo
Zo zat ik ook al te denken, 'n F30 350d.
Ik denk dan zonder X drive dat je op droog wél bediend bent met Mischbereifung, 235 serie voor en 335 serie breed achter ofzo.

Overigens vind ik dat AWD echt onzin is. Met mn normale bridgestone's 265 breed achter gaat het prima. Voor een uitbrekende kont moet je dan echt je best doen....
-
Op vochtig wegdek(dus nog geen regen) heb ik ook niet tijdens dit seizoen al tractieproblemen(275 achter) en dan heb ik maar 'n aardig beetje koppel(maar vooral ook onderin) Vaak zijn die tractieprobleempjes vanuit stilstand zonder het te willen wel irritant achtig.
Ik snap in dat geval de keus voor Xdrive maar al te goed met zo'n M550Xd, maar er is meer dan vanuit stilstand optrekken, weet ik...
Ik snap in dat geval de keus voor Xdrive maar al te goed met zo'n M550Xd, maar er is meer dan vanuit stilstand optrekken, weet ik...
- Sperdy
AWD, xDrive én automaat in zo'n hok is het toppunt van comfort. Ik zou zo'n hok nooit kopen, maar OO wat rijden dit soort beulen onvoorstelbaar comfortabel. Ook lekker hoog over het verkeer kijkend, moet je niet vergissen, dat is gewoon dik comfort. Heb ooit een Toyota Landcruiser 3.0D AWD automaat gereden, ik moet zeggen, by far de lekkerste daily ooit. Dat loeisnel optrekken is echt heerlijk én grappig 
ff wat anders: de PC Hoofd traktor was toch uit? En nu dit?

ff wat anders: de PC Hoofd traktor was toch uit? En nu dit?

-
LOL @ vergelijking M 550Xd met 'n Landcruiser.
Hey Frustinand , is 't geen weertje om erop uit te gaan met de Spyder?
Hey Frustinand , is 't geen weertje om erop uit te gaan met de Spyder?