[28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
RJay

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Bericht door RJay » 29 sep 2011, 12:07

Aiko schreef:Deze discussie hebben we elke keer na een DF dag. Zullen we daar eens mee stoppen?

Ik heb me in ieder geval weer goed vermaakt.
+1, daar gaat het om toch?

frankv

Bericht door frankv » 29 sep 2011, 12:24

RJay schreef:
Aiko schreef:Deze discussie hebben we elke keer na een DF dag. Zullen we daar eens mee stoppen?

Ik heb me in ieder geval weer goed vermaakt.
+1, daar gaat het om toch?
Voor mij geldt hetzelfde. Maar waar blijven de foto's? Ik heb nog maar 1 serie gezien, maar die waren niet van de ochtend.

RVV

Bericht door RVV » 29 sep 2011, 12:26

Er reden gisteren ongeveer 100 auto's. veel plezier bij iedereen, bij een paar mensen wat minder plezier ivm de schade die ze hebben gereden, maar over de hele dag genomen was het een geslaagde dag.

De discussie straatauto/trackdayauto/raceauto komt vaak voorbij. Wat moet ik er over zeggen? Voor 20 tot 30 mensen die alleen met een straatauto willen rijden en niet tussen trackdayauto's en raceauto's kunnen we gewoon geen circuit afhuren voor een hele dag. En het zijn de mensen met de straatauto's die besluiten om niet te komen. Op de dagen zelf hoor ik eigenlijk alleen maar complimenten over de manier waarop het bij ons op de dagen er aan toe gaat. Dat is wat telt.

Q&A
Locatie: Amsterdam Porsche 997 GT3 Cup | 996 GT3 Cup | Volvo V70R

Bericht door Q&A » 29 sep 2011, 15:47

Geen foto's van die zwarte 996 GT3 ? Dan maar zo (ha ha)

http://www.youtube.com/user/ParadisePorsche" onclick="window.open(this.href);return false;

frankv

Bericht door frankv » 29 sep 2011, 16:03

Q&A schreef:Geen foto's van die zwarte 996 GT3 ? Dan maar zo (ha ha)

http://www.youtube.com/user/ParadisePorsche" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Een mooi filmpje, dat stuurt wel heel ontspannen zo'n GT3, of is het de kwaliteit van de chauffeur?

Hier stuurt hij ook zo rustig:
http://www.youtube.com/user/ParadisePor ... XM8MvQc5WE" onclick="window.open(this.href);return false;

:-) gedurfd hoor, wel met helm...

GTRene

Bericht door GTRene » 29 sep 2011, 16:27

wat loopt zo'n ding toch mooi en "makkelijk"
en inderdaad lijkt het rustig aan te doen terwijl ie toch behoorlijk door rijd :D

Jorik

Bericht door Jorik » 29 sep 2011, 18:42

Ik heb nu ook mn eerste rondjes zandvoort gehad. Eerst naast Nigell op de bijrijdersstoel in zijn groene kever; heel gaaf ding. Toen in de middag plaatsgenomen naast Jay in de E30... Dat was geen rijden meer, dat was laagvliegen!

Heren bedankt, was top! :df:

Enrico

Bericht door Enrico » 29 sep 2011, 19:10

Was weer leuk op de baan, heb zekker +30 ronden gerden tussen 9.20 en 12.00 uur.

Weer was heerlijk, en ik heb lang genoten van de baan.... :df:

Mij viel de aantal "racers" ook op, heb nooit zo vaak in de spiegels moeten kijken, en er werd ook best krap ingehaald, dat zullen jullie zien als mijn films klaar zijn... van mij mogen de "racers" iets meer rekkening houden met de mensen die in hun apk gekeurde autos lekker voor de lol rond rijden en niet elke rondje pedal to the metal rond rijden... :roll:

wel viel mij op dat er 2x de zelefde wagens de code rood volledig negeerden. 1 keer gaan die 2 gewoon de baan op als het code rood is en de stoplicht op ROOD staat, en de 2de keer proberen ze toch nog een xtra rondje te rijden i.p.v. de pitstraat inrijden terwijl er al lang rood geswaaid worden. Onbegrijpelijk amaturistich voor "racers" want dat waren geen apk gekeurde wagens. :bag: :(

Voor de rest heb ik daarover geen comentaar, organisatie was top, en de meeste wagens haleden wel verantwoordelijk in. Lang gereden achter een Peugeot 205 (donker groen denk ik?) die ging erg hard en ik had moeite om hem voor bij te komen, ook een Rode Peugeot 205.... Klasse!! leuk hoe je met wat oudere materiaal zo erg hard kunt rijden op CPZ ! :duh:

Ook lekker achter de E30's en een Porsche 944.... heb alles lekker op film! maar zal wel even duuren voordat ik een mooie indruk filmpje heb gemaakt.... :zwijntje:

AlexSTI op de BP gezien, maar ik was te moe om verder te rijden en dat 10 minuten tanken was ook vermoeiend... :hot: als je het 3 keer doet.... ahahaa was daarna richting huis gereden....

Voor mij was het een mooie afsluiter van CPZ en nu op naar de ring...... 15 November....

alt

Bericht door alt » 29 sep 2011, 19:13

Mijn mening over straatauto's op een circuit.

Straatauto's zijn over het algemeen niet aangepast voor volgas optrekken en dan keihard remmen.
Straatauto's kunnen op het circuit ook overstekende vangrails (cpz) en overstekende auto's met slechte remmen en of bestuurders tegen komen.

Voor betrekkelijk weinig geld kan je een oude formule (minder dan €.10.000,00) auto kopen, goede remmen en rijeigenschappen.
B.v.b. een formule renault 2.0 ltr €8.500.00
En goedkoper dan een b.v.b. oude bmw om te bouwen naar een goede trackday of raceauto.

Ik gun jullie het rijden op het circuit.
Weet dat niet iedereen zo even een paar duizend euro's kan uitgeven voor een extra auto en autoambulance.
Maar ik rij liever tussen de raceauto's dan straatauto's, dan weet ik dat ik bijna zeker kan zijn dat die raceauto voor dat hij de baan op kwam helemaal is nagekeken.

Enrico

Bericht door Enrico » 29 sep 2011, 19:23

alt schreef:Maar ik rij liever tussen de raceauto's dan straatauto's, dan weet ik dat ik bijna zeker kan zijn dat die raceauto voor dat hij de baan op kwam helemaal is nagekeken.
Mijn ervaring is anders om..... juist de racers lekken, deugen niet, hebben allemaal mechanische ziektes hier en daar en de berijders nemen veel meer risico... wacht maar tot mijn film :tooth: .... maar ik gun de racers ook een dagje CPZ, ik zeg aleen denk erom dat anderen voor de lol rijden en niet een mini time attack day van maken.

RJay

Bericht door RJay » 29 sep 2011, 19:47

Hangt er van af welke racers ;) Die van mij lekt niet, als ie lekt is er wat misch. Het maakt mij niet uit waar ik mee op de baan zit, als de spiegels en ogen maar gebruikt worden, zowel racers als dagjesrijders kunnen dat heel goed niet doen. Werd er op assen ook bijna afgedrukt toen ik een langzamere in wilde halen in de VT.
Ik verhaal halen bij dat team "Spiegels? ah, die gebruikt hij niet....."

Edoch, gister voor t eerst in dik 2 maanden weer eens de bimmert uitgelaten, lijnen leken nergens op volgens mij, maar weet iig nu dat de auto het nog kan :kikker:

Wees blij dat er geen formule vee reed, hartstikke leuk die dingen, maar de baan is anderhalve sessie daarna nog SPEKglad.

enneh, als 't goedkoop moet kan je altijd nog een volvo 360 cup kopen :kikker: Wel goede rolkooi en lekker smijten en niet peperdure kosten aan wat dan ook. Voor 2000 heb je een goede met onderdelen.

@ Jorik: En als ik jou nou eens zeg dat ik nog steeds een paar pk's mis tov vorig jaar :strong:

Oscar29

Bericht door Oscar29 » 29 sep 2011, 19:59

RJay: witte e30 met een 50cm diameter toerenteller op je dashboard geschroefd?

Heb prima in de ochtend kunnen rijden, auto heeft zich prima gehouden, de remmen waren echt super. Heeft dat jaartje sabbatical 'm toch goed gedaan :mrgreen:

De meeste racers waren je zo voorbij en had je nauwelijks last van. Mocht je een een bochtje hebben moeten wachten voordat je een zwarte MX-5 voorbij kon, sorry. Maar ik heb dan ook geen €200 betaald om de hele ronde met m'n knipper naar rechts racerts voorbij te zwaaien :bag:

Peter, Rico: bedankt voor de organisatie weer :thumbup:

Mocht er nog iemand hi-res foto's van een zwarte mazda hebben, let me know :)

@iko

Bericht door @iko » 29 sep 2011, 20:00

Q&A schreef:Geen foto's van die zwarte 996 GT3 ? Dan maar zo (ha ha)
Ik heb ook nog een leuk filmpje van je. Zal ik zo ff uploaden.

RVV

Bericht door RVV » 29 sep 2011, 20:05

http://www.driving-fun.com/2283/the-kno ... r-was.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

RJay

Bericht door RJay » 29 sep 2011, 20:06

Oscar29 schreef:RJay: witte e30 met een 50cm diameter toerenteller op je dashboard geschroefd?
Jup, die ja. we hadden de keuze tussen een 300 euro stack tacho of een 40 euro tachotoeter. Dan het laatste maar.

low down bugger

Bericht door low down bugger » 29 sep 2011, 20:25

RVV schreef:http://www.driving-fun.com/2283/the-kno ... r-was.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Het was voor mij de tweede df dag en ik heb ernorm genoten, zoveel dat ik voor de middag bijbetaalde.
Organisatie had alles mooi geregeld, bedankt!
Maar Rico, mijn kever heeft geen porsche motor maar een luchtgekoelde bus blok :wink:
Laatst gewijzigd door low down bugger op 29 sep 2011, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 29 sep 2011, 20:42

Ik heb zelf weinig last gehad van de racers. Nu helpt het ook wel dat de Viper veel vermogen heeft waardoor ik toch nog acceptabele rondetijden kan rijden en je om die reden ook niet heel veel word ingehaald.

Gewoon spiegels gebruiken en daar waar het kan duidelijk de racelijn verlaten.

Wel vond caterhams en Clio cup wagen ERG irritant. De eerste zijn voor mij erg lastig te zien in de Viper en gaan op de gekste plek inhalen. Zal mij niets verbazen als ik er nog eens 1 aan stront rij omdat ze niet wachten voor een goede plek om in te halen.

De clio vond ik niet meer normaal. Die was gewoon zijn PR aan het verbeteren en daar pas ik voor op een Trackday dag.

@ ALT

Ik snap je punt, maar ook ik ben niet in staat om even wat duizenden euro's stuk te slaan op een racewagen en ambulance EN stalling etc. Zou het graag doen, maar IK heb heel veel plezier om met mijn hobbyauto ook het circuit te bezoeken en vanuit die gedachte (wat ook de insteek van DF dagen was) vind ik persoonlijk dat mensen met een dedicated racewagen iets meer rekening mogen houden met de hobby rijders.

Iets wat ook een idee kan zijn om de dag op te splitsen voor 1 dagdeel, racewagen, 1 dagdeel APK gekeurde autos.

RJay

Bericht door RJay » 29 sep 2011, 20:46

Ik weet een betere splitsing: 1 dagdeel mensen die geen rood kunnen zien, 1 dagdeel mensen die wel rood kunnen zien.

Is het in de 2e categorie heerlijk rustig als ik m'n eigen ervaringen van gister bekijk :df:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 29 sep 2011, 21:00

@Kees +1 :thumbup:

Ik begrijp Racers vs Straatauto's maar sommige gebruiken trackdays om te trainen en geven je dan geen millimeter de ruimte, ook wat Oscar zegt. Daardoor kom ik niet meer op vijverberg dagen (geen idee hoe het nu is daar trouwens) omdat je gewoon bijna van de baan geramt wordt door die gasten die aan het trainen zijn..
Dan zegt Rico voor die handje vol straatauto's kunnen we geen circuit voor afhuren, maar noemt het dan geen Trackday maar een Trainingday, dan weet iedereen wat die kan verwachten, just mine cents..

(vroeger waren er alleen maar forummers op een DF trackday met hun straatauto of omgebouwde straatauto, waar gezelligheid voorop stond en die dagen waren ook vol.. dit is DF commercieel, en ik krijg straks waarschijnlijk een ban :bag: )

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 29 sep 2011, 21:02

Oja mijn mening telt helemaal niet want ik was er niet eens bij gisteren.. :duck:

frankv

Bericht door frankv » 29 sep 2011, 21:02

Enrico schreef:wel viel mij op dat er 2x de zelefde wagens de code rood volledig negeerden. 1 keer gaan die 2 gewoon de baan op als het code rood is en de stoplicht op ROOD staat, en de 2de keer proberen ze toch nog een xtra rondje te rijden i.p.v. de pitstraat inrijden terwijl er al lang rood geswaaid worden. Onbegrijpelijk amaturistich voor "racers" want dat waren geen apk gekeurde wagens. :bag: :(
Ik heb idd ook beide keren gezien, het oprijden onder rood vanuit de paddock (licht knipperde rood, maar de mannetjes waren even weg om koffie ofzo) en het op het rechte eind doorrijden terwijl op de baan al rood gezwaaid werd. Aan het eind van de pitstraat werden ze alsnog gedwongen om er af te gaan. Vreemde acties.

Ludwig Performance

Bericht door Ludwig Performance » 29 sep 2011, 21:06

Ben ook even wezen kijken en vond het een erg goede sfeer. Heel erg fraai spul op de baan zien rondrijden en het was idd duidelijk dat er een aardig tempoverschil was, maar leven-en-laten-leven is het motto voor zo'n dag. Ik zou het open-pitlane concept niet graag zien veranderen daardoor.

Leuk om wat nieuwe gezichten van hier de hand te schudden, ook nog wat oude bekenden gesproken. Enne Kees, die Vipert van je maakt echt een bak herrie, kanonne zeg, maar wel lekker hoor :headbang:

@iko

Bericht door @iko » 29 sep 2011, 21:28

het beloofde filmpje van Q&A
[vimeo]http://www.vimeo.com/29794186[/vimeo]

Knot

Bericht door Knot » 29 sep 2011, 21:30

Je hebt wel gelijk hoor Hans, en dat is een van de redenen waarom ik na de Nordschleife dag de 328i terug ga bouwen, AST eronder vandaan, brandblusser eruit en lekker op straat richting de 3 ton verder knorren.

RVV

Bericht door RVV » 29 sep 2011, 21:44

Flauw hoor Hans..Maargoed dit riedeltje is blijkbaar  standaard geworden.. Mensen die geweest zijn = positief, mensen die niet geweest zijn = negatief.

En als DF commercieel er niet was geweest dan waren er uberhaupt geen trackdays meer vanuit DF... Think about it...als je straks je rondjes draait op de ring.. (owh nee, sorry, was ook zo).

Plaats reactie