Elektro-BMW: i3 Concept
- RVV
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Wat zijn dan de pluspunten? Want die heb ik dan even compleet gemist?
-
De concurrentie zal zich wel even achter de oren krabben.. niet qua uiterlijk maar wel op gebied van topsnelheid.. eindelijk een auto in die klasse die harder dan 45km/u kanOof schreef:
Zie ook niet waarom BMW hiermee voor schut staat.

- Oof
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Ga even uit van de zakelijke rijder, voor de prive rijder tellen de subsidies grotendeels niet.
- € 25.000 aanschaf.
- 0% bijtelling.
- 170pk.
- Voldoende range en in nood altijd nog de rang-extender.
- Rwd, als in DF? weet ik nog niet.
- Ruimte voor 4 personen
- etc
Als je de I3 rationeel bekijkt als je zelf een Mii hebt kan ik wel begrijpen dat je hem te duur vindt. Je ziet te weinig verschil voor het prijsverschil
Ik zie het echter ook een beetje als een Iphone. Vooruitstrevende techniek in een ''design'' verpakking.
LOL @ Tom.
- € 25.000 aanschaf.
- 0% bijtelling.
- 170pk.
- Ruimte voor 4 personen
- etc
Als je de I3 rationeel bekijkt als je zelf een Mii hebt kan ik wel begrijpen dat je hem te duur vindt. Je ziet te weinig verschil voor het prijsverschil
Ik zie het echter ook een beetje als een Iphone. Vooruitstrevende techniek in een ''design'' verpakking.
LOL @ Tom.
- GTRene
denk voor de electra in de velgen en of koeling en of grote velgen vragen normaal meer vermogen om rond te komen, die electro motoren hebben zoveel kracht dat ze dat met gemak aan kunnen en zo per slag meer afstand is verder komen? ik roep maar watRVV schreef:Waarom heeft die eigenlijk van die grote wielen?/velgen?

@Spijkerhard

heerlijk vertrouwt geluidje op de achtergrond is niet verkeerd

Spijkerhard schreef:
Een V8 erin pleuren zal wat moeilijker worden, René. Maar ik zit nu al te denken aan een V8 aggregaat die je op een trekhaak achterop monteert voor de bezoekjes aan de familie...
- RVV
Behalve wat belastingvoordelen zie ik nog steeds niet wat de pluspunten zijn en wat überhaupt de vooruitstrevende techniek is?Oof schreef:Ga even uit van de zakelijke rijder, voor de prive rijder tellen de subsidies grotendeels niet.
- € 25.000 aanschaf.
- 0% bijtelling.
- 170pk.
- Ruimte voor 4 personen
- etc
Elektrische auto's bestaan al meer dan 100 jaar. Tot zover niks vooruitstrevende techniek. De range van slechts 160 km afgezet tegen de prijs van de auto is gewoon lachwekkend. Range extender.. Is gewoon 5000 mille meer betalen voor de feitelijke tekortkoming. 170 pk klinkt vooral op papier leuk maar heb je in dit concept helemaal niets aan. Net zo min de 0-100 in 7,2 seconden, want wil je dit benutten dan is het een extreme energieslurper. De batterij indicator vliegt dan nog sneller naar het rood dan een benzinemeter in een e60 M5 die alleen maar op vol vermogen gaat. 160 km halen is gewoon met fluwelen voet rijden. Toepassing van allemaal lichtgewicht materialen zoals carbonfiber? Vooruitstrevend? Eigenlijk alleen maar om de tekortkoming van het hoge gewicht (230 kg) van de accu's te compenseren. Hoe zit het met schades trouwens? Lijken me geen malse reparaties met al die exotische materialen. Dit soort auto's zijn gewoon van A naar B vervoermiddelen. Dan wil je multifunctionele inzetbaarheid. Geen auto met allerlei praktische nadelen. En die vreten onder het mom van vooruitgang. Het design en uiterlijk is persoonlijk. Maar iedereen die ook maar een beetje het BMW hart op de juiste plek heeft zitten ziet zelf ook wel dat deze auto helemaal niets met de kernwaarden van BMW van doen heeft. Of de toekomst elektrisch rijden zal worden? Zolang de stroom overwegend wordt opgewekt door zwaar vervuilende bruinkool en steenkool centrales zal het geen alternatief zijn. Groene stroom is sowieso de HOAX van de 21e eeuw want simpelweg gezien bestaat er gen groene stroom. Dit type auto is eigenlijk een speelbal van belastingmaatregelingen. Dat is geen basis voor een goed product. Een tijdelijk succesje zal misschien mogelijk zijn. Maar dat zal snel afgelopen zijn als de (Europese) politiek er achter komt dat dit fiscaal gezien onbehoorlijke projecten gaan worden. Daarna rest niets anders dan een stille dood.
- RVV
Hofmeisterknik? 

- Hielke
Ben het met Rico eens. Probeer je die 7,2 seconden naar de 100 geregeld uit dan sta je binnen de 100 km weer bij een laadpaal.
35.000 euro zijn een boel centen voor een auto die beperkt inzetbaar is.
35.000 euro zijn een boel centen voor een auto die beperkt inzetbaar is.
- GTRene
ik dacht dat destijds die Z13 uit 1993 alweer
ook EV was maar petrol? of was dat nu een andere ook uit die tijd? vond het destijds best een leuk modelletje

kijk net een Mc-laren

is dat nu een EV motor achter of is het gewoon een petrol rear mounted motor

The supporting structure of the BMW Z13 consists of a lightweight chassis made from aluminium extrusions (space frame). The 60 kW/82 hp petrol engine is rear mounted. The low vehicle weight of only 830 kilograms contributed towards achieving average fuel-efficiency values between five and six litres for every 100 kilometres travelled.
The highly unusual vehicle concept is packaged in an extravagant design that outperformed the conventional benchmarks for an automobile at that time. Moreover, the BMW Z13 gave a very concrete perspective onto the future of mobile communications. A satellite navigation system was installed on the instrument panel alongside a telephone and fax.
kijk net een Mc-laren

is dat nu een EV motor achter of is het gewoon een petrol rear mounted motor

- Snipe
Iedere auto is beperkt inzetbaar en je hebt zelfs auto's die nog veel duurder dan 35.000 euro zijn.Hielke schreef:35.000 euro zijn een boel centen voor een auto die beperkt inzetbaar is.
- Petrolhead Tom
Ik vind het ook niet echt wat. Voor veel kilometervreters is het natuurlijk ook helemaal geen optie. Toch kan ik me voorstellen dat ze als warme broodjes zullen gaan. Lekker goed voor het groene imago van je bedrijf/vloot.
-
Like!GTRene schreef:ik dacht dat destijds die Z13 uit 1993 alweerook EV was maar petrol? of was dat nu een andere ook uit die tijd? vond het destijds best een leuk modelletje
The supporting structure of the BMW Z13 consists of a lightweight chassis made from aluminium extrusions (space frame). The 60 kW/82 hp petrol engine is rear mounted. The low vehicle weight of only 830 kilograms contributed towards achieving average fuel-efficiency values between five and six litres for every 100 kilometres travelled.
The highly unusual vehicle concept is packaged in an extravagant design that outperformed the conventional benchmarks for an automobile at that time. Moreover, the BMW Z13 gave a very concrete perspective onto the future of mobile communications. A satellite navigation system was installed on the instrument panel alongside a telephone and fax.
kijk net een Mc-laren![]()
is dat nu een EV motor achter of is het gewoon een petrol rear mounted motor![]()
- Snipe
Wat handig, een faxmachine in het dashboard.
-
Ik ga de i3 toch serieus overwegen ... alleen jammer van dat kleine tankje 
... of er moet in de komende maanden een 1M uit 2011 bij een dealer opduiken.

... of er moet in de komende maanden een 1M uit 2011 bij een dealer opduiken.
- GTRene
Snipe schreef:Wat handig, een faxmachine in het dashboard.

en warp drive>>
- Hielke
Inderdaad, het is geen cabrio, geen circuitauto, geen sportauto, geen limo voor de grote afstanden. Het is een stadsauto Perry, met beperkte inzetbaarheid daarbuiten. Koop je 'm niet als trendy gimmick (wat een aantal die hard BMW fappers hier wel van plan is) dan concureert ie met Up's, Punto's, Focussen en Rio's. Stuk voor stuk auto's die voor een kwart of de helft van de prijs van de BMW te krijgen zijn en die op autosnelwegen door de hogere top/cruise snelehden en actieradiussen superieur zijn.Snipe schreef:Iedere auto is beperkt inzetbaar en je hebt zelfs auto's die nog veel duurder dan 35.000 euro zijn.Hielke schreef:35.000 euro zijn een boel centen voor een auto die beperkt inzetbaar is.
En wat te denken van de levensduur van het accupakket? Daar hoor ik ineens geen enkele fapper meer over. Of denken jullie dat ze een autoleven lang meegaan? Echt niet. Straks moet je zo'n dingen verkopen met een versleten accupakket a 10.000 euro. Lekker voor de afschrijving.
- Snipe
Voor sommige mensen is 'ie geschikt en voor anderen niet, dat geldt voor iedere auto. Als je dagelijks 3 kinderen naar school moet brengen is een F40 niet de perfecte auto voor je, als de Stelvio op je woon-werkroute ligt is een touringcar niet ideaal en als je dagelijks van Groningen naar Maastricht rijdt is een i3 ook nogal onhandig.
Dat neemt (voor mij) niet weg dat ik het een mooi ontworpen ding vind, en als ik voor een kwart van de prijs een Up met achterwielaandrijving en 170 pk kan vinden hoor ik het graag. Maar misschien rijdt de i3 ook wel voor geen meter, alleen weten we dat pas in november (dan staat 'ie bij de dealers namelijk).
Dat neemt (voor mij) niet weg dat ik het een mooi ontworpen ding vind, en als ik voor een kwart van de prijs een Up met achterwielaandrijving en 170 pk kan vinden hoor ik het graag. Maar misschien rijdt de i3 ook wel voor geen meter, alleen weten we dat pas in november (dan staat 'ie bij de dealers namelijk).
- JP
Al met al dus leuk voor rondjes om de kerk. Alleen te hopen dat het dan niet te warm is en of regent. Is dat accupakket nóg sneller leeg. Ik zou anders een Twizzy kopen.
- GTRene
best interessant, zit idd ook een navigatie in die alle oplaadplekken weet te vinden

- GTRene
ah, kijk in een andere kleur lijkt het interieur ook al een stuk beter, wel allemaal erg modern maar voor de doelgroep is dat juist mooi denk ik.
-
Wat is het nut van rwd in zo'n stadauto met korte wielbasis?
- GTRene
kort? 
van mijn Z3 coupe is 2.462,570 mm

-
OnlineWJ
Kleinere draaicirkel?Tom schreef:Wat is het nut van rwd in zo'n stadauto met korte wielbasis?
- Macboy
En deze dan ? Veel goedkoper en 250km op elektriek rijden !

- martll
Die is tenminste niet zo lelijk, vergeleken met die i3 zelfs prachtig te noemen (in mijn ogen moet je dan ook wel een echte BMW fanboy zijn en oogkleppen ophebben om die i3 mooi te vinden).Macboy schreef:En deze dan ? Veel goedkoper en 250km op elektriek rijden !
Heb er zaterdag mee gereden via de Zoe experience. Trekt goed op (op lage snelheden). Stapte in en de accu was 99% vol wat gelijk stond aan 105km actieradius. Volgens de dealer en stickers op de auto moest hij 160km halen en volgens Zoe specificaties 210km....

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
+1 @verhaal Rico
Het is toch allemaal geitenwollensok retoriek...........
Blijkbaar zijn in die hoek nog wel wat potentiële cliënten te winnen.......
Eindelijk kunnen al die Greenpeace members eenl lekker los brallen op de verjaardag dat ze ook een BMW rijden............GVD wat een heerlijke cafe praat
Het is toch allemaal geitenwollensok retoriek...........
Blijkbaar zijn in die hoek nog wel wat potentiële cliënten te winnen.......
Eindelijk kunnen al die Greenpeace members eenl lekker los brallen op de verjaardag dat ze ook een BMW rijden............GVD wat een heerlijke cafe praat