Nieuwe TV kopen. Tips??
-
Re: Nieuwe TV kopen. Tips??
Ik ook, ambi TV's zijn voor mij niet nodig.
Zet het altijd gelijk uit!
- Martijn_bmw
+1 heb een Philips LCD en ben dik tevreden over de kwaliteit maar ook hier geen ambi aanErikS schreef:Ik ook, ambi TV's zijn voor mij niet nodig.

- Hielke
Hier een "32 Philips 9604. Ambilight staat altijd aan, erg prettig. Had 4 jaar geleden graag een grotere TV gekocht maar die past niet in de kast.
Zou door een extra plaat te monteren wel een grotere TV kunnen nemen. Heb al aardig wat rondgekeken. Geld geen bezwaar? Philips 46PFL9707. Wat een godsgruwelijk mooi plaatje bij bewegende beelden. Niks van het geschok bij andere TV's. Moth eye icm beeldverwerkingsprocessoren toveren het beste wat er aan LED tv's te kopen valt. Geluid is ook goed.
Zou door een extra plaat te monteren wel een grotere TV kunnen nemen. Heb al aardig wat rondgekeken. Geld geen bezwaar? Philips 46PFL9707. Wat een godsgruwelijk mooi plaatje bij bewegende beelden. Niks van het geschok bij andere TV's. Moth eye icm beeldverwerkingsprocessoren toveren het beste wat er aan LED tv's te kopen valt. Geluid is ook goed.
- Robertdj
Ouders wilden jaren geleden per se ambilight, vond het toen al overbodig (voor het geld). Vervolgens heeft het ook nooit aangestaan. 

- Robin Hartog
Ik vind het zeker niet heilig, maar ook wel erg fijn weer hoor. 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- GTRene
voor die mensen die 100x het bedrag binnen harken als de gemiddelde sterveling zal het een koopje zijn 

- Martijn_bmw
zag hem ook al! wat een specs 
zowel formaat als pixel dichtheid! ben benieuwd of je dat inderdaad nog ziet zoals het artikel meld...
heb zelf full HD met hd tv van ziggo en kan me nauwelijks nog voorstellen dat het nog scherper kan

zowel formaat als pixel dichtheid! ben benieuwd of je dat inderdaad nog ziet zoals het artikel meld...
heb zelf full HD met hd tv van ziggo en kan me nauwelijks nog voorstellen dat het nog scherper kan

- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Las ergens in een reactie dat de 84" LG 25K goedkoper is
, best veel geld voor 1"
...
Over 5 jaar koop je dit voor een tiende van de prijs denk ik ...
Ben

Over 5 jaar koop je dit voor een tiende van de prijs denk ik ...
Ben
-
Wel wat voor Rebel..... 

- JP
Size does matter. Op een muur van 9 meter ziet mijn 55" er uit als een Ipad
Ik zoek een 75 of 77" tv, ook weer niet groter want zit er 4.5 meter vanaf. Huidige is een Sony Bravia maar welke merken zijn ook hun geld waard? Ik zie tussen de Oled, de Qled niet meer en de UHD die om de bocht kijkt. Wat is het beste ? Een ambilight lijkt me te druk met die lichtshow.....ik heb geen bordeel.
Budget max. €3k, geen DF-oprek of verdubbelaar.
Ik zou zulk geld niet gauw uitgeven aan een LG of Panasonic, of zijn die merken hun dubbeltje wél waard ?
voorbeeld ; https://www.expert.nl/televisies/_77-in ... h-(191-cm)
Ik zoek een 75 of 77" tv, ook weer niet groter want zit er 4.5 meter vanaf. Huidige is een Sony Bravia maar welke merken zijn ook hun geld waard? Ik zie tussen de Oled, de Qled niet meer en de UHD die om de bocht kijkt. Wat is het beste ? Een ambilight lijkt me te druk met die lichtshow.....ik heb geen bordeel.
Ik zou zulk geld niet gauw uitgeven aan een LG of Panasonic, of zijn die merken hun dubbeltje wél waard ?
- Bert ///M3
Ik vind zelf OLED het mooiste beeld geven, oa doordat zwart gewoon echt zwart is. Bij QLED heb je altijd last van backlight bleed en zwart is meer grijs. QLED heeft wel een hogere brightness dus als je vaak overdag TV kijkt dan kan QLED handiger zijn.
Philips OLED en LG OLED zijn dezelfde panelen, alleen heeft Philips ambilight. Ik vind zelf ambilight erg mooi, ook omdat ik Philips Hue in de woonkamer heb. Verder zal je nog wat verschillen hebben in AI postprocessing maar is moeilijk te vergelijken als ze niet naast elkaar staan.
Ik merk wel dat ik op 65" door die AI upscaling technieken het verschil niet echt zie tussen 1080P en 4K content. Meeste van Plex en Netflix. Als je echt blueray gaat kijken met hoge bitrates zie je het verschil misschien wel.
Philips OLED en LG OLED zijn dezelfde panelen, alleen heeft Philips ambilight. Ik vind zelf ambilight erg mooi, ook omdat ik Philips Hue in de woonkamer heb. Verder zal je nog wat verschillen hebben in AI postprocessing maar is moeilijk te vergelijken als ze niet naast elkaar staan.
Ik merk wel dat ik op 65" door die AI upscaling technieken het verschil niet echt zie tussen 1080P en 4K content. Meeste van Plex en Netflix. Als je echt blueray gaat kijken met hoge bitrates zie je het verschil misschien wel.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Heb mij er zelf ook in verdiept en wil graag een LG C2 of G2 hebben. Dat is het model van vorig jaar, maar qua specs scheelt het niet zoveel met het nieuwe model (C3/G3) qua prijs wel.
Verschil tussen de C2 en G2 is ook niet groot, technisch bijna gelijk. De G2 kan door de ingebouwde beugel nog wat strakker aan de muur hangen.
De C/G modellen van LG scoren erg goed de afgelopen jaren.
De 77" C2 kost 2.999eu, precies binnen budget dus
https://tweakers.net/pricewatch/1801832 ... t/reviews/
Verschil tussen de C2 en G2 is ook niet groot, technisch bijna gelijk. De G2 kan door de ingebouwde beugel nog wat strakker aan de muur hangen.
De C/G modellen van LG scoren erg goed de afgelopen jaren.
De 77" C2 kost 2.999eu, precies binnen budget dus

https://tweakers.net/pricewatch/1801832 ... t/reviews/
- Martijn_bmw
Ik heb ook een Philips ambilight en vind het erg mooi, is zeker niet druk 

- 350 Z
LG is de uitvinder en maker van OLED
- HansD
Waar ga je hem voor gebruiken, regulier TV/Netflix, films of bijv ook gaming, en hoe is de lichtsituatie in je kamer?
Grof gesteld wordt Oled over het algemeen beschouwd als het 'beste' beeld qua kleur (zwart is echt zwart) en contrast maar heeft minder helderheid waardoor zichtbaarheid in een kamer met veel lichtinval minder kan zijn. Het inbranden van Oled's is wel ongeveer opgelost dus daar zou ik me niet druk om maken.
Qled is een marketingterm van Samsung en een doorontwikkeling van de LCD/LED techniek o.b.v microdots omdat ze geen Oled panelen bij LG in wilden kopen. Andere merken hebben ook LED microdot technologie (LG bijv Nanocell) maar doen hier niet -bewust- zo verwarrend over.
LG heeft het patent op de WOLED (witte pixel) technologie die algemeen gebruikt wordt als de standaard. Behalve Samsung kopen de bekende merken hun Oled schermen dus bij LG in. Het verschil zit hem dan in details als de smart interface en besturingssysteem of gimmicks als Ambilight.
UHD hebben ze allemaal waarbij er officieel een klein verschil is tussen UHD en 4K (iets van 250 pixels) maar deze termen door elkaar gebruikt worden. 8K lekker laten staan, dat is een marketing uitvinding om het gebrek aan echte innovatie te verbloemen ongeveer zoals 3D een aantal jaren terug. Zware overkill voor regulier gebruik en tegen de tijd dat er überhaupt 8K content breed beschikbaar is, áls dat al gaat gebeuren, is deze TV al versleten.
Welke het beste is voor jou is afhankelijk van je situatie en media consumptie. Voor mij voldeed een microdot voor wat Netflix en lineaire TV en had ik de meerprijs niet over voor een Oled. Consumeer je veel en hoogwaardiger content en schijnt de zon niet recht op de TV zou een Oled -waarschijnlijk- de betere keuze zijn.
Zou sowieso nog even wachten. Net als met smartphones zijn de 'innovaties' minimale upgrades dus een model 2023 zou wel eens de slimste keus kunnen zijn tijdens Black Friday of Q1 2024 als de nieuwe line-up geïntroduceerd wordt.
Grof gesteld wordt Oled over het algemeen beschouwd als het 'beste' beeld qua kleur (zwart is echt zwart) en contrast maar heeft minder helderheid waardoor zichtbaarheid in een kamer met veel lichtinval minder kan zijn. Het inbranden van Oled's is wel ongeveer opgelost dus daar zou ik me niet druk om maken.
Qled is een marketingterm van Samsung en een doorontwikkeling van de LCD/LED techniek o.b.v microdots omdat ze geen Oled panelen bij LG in wilden kopen. Andere merken hebben ook LED microdot technologie (LG bijv Nanocell) maar doen hier niet -bewust- zo verwarrend over.
LG heeft het patent op de WOLED (witte pixel) technologie die algemeen gebruikt wordt als de standaard. Behalve Samsung kopen de bekende merken hun Oled schermen dus bij LG in. Het verschil zit hem dan in details als de smart interface en besturingssysteem of gimmicks als Ambilight.
UHD hebben ze allemaal waarbij er officieel een klein verschil is tussen UHD en 4K (iets van 250 pixels) maar deze termen door elkaar gebruikt worden. 8K lekker laten staan, dat is een marketing uitvinding om het gebrek aan echte innovatie te verbloemen ongeveer zoals 3D een aantal jaren terug. Zware overkill voor regulier gebruik en tegen de tijd dat er überhaupt 8K content breed beschikbaar is, áls dat al gaat gebeuren, is deze TV al versleten.
Welke het beste is voor jou is afhankelijk van je situatie en media consumptie. Voor mij voldeed een microdot voor wat Netflix en lineaire TV en had ik de meerprijs niet over voor een Oled. Consumeer je veel en hoogwaardiger content en schijnt de zon niet recht op de TV zou een Oled -waarschijnlijk- de betere keuze zijn.
Zou sowieso nog even wachten. Net als met smartphones zijn de 'innovaties' minimale upgrades dus een model 2023 zou wel eens de slimste keus kunnen zijn tijdens Black Friday of Q1 2024 als de nieuwe line-up geïntroduceerd wordt.
- Bert ///M3
Als je een TV voor gaming zoekt dan heb je eigenlijk HDMI 2.1 / VRR ondersteuning nodig. Dat is het enige wat mijn TV mist, ik heb de Philips OLED 805 serie maar de 806 of 807 heeft wel HMDI 2.1 / VRR volgens mij. Dan kan je 4K / 120 Hz weergeven ipv 4K / 60 Hz. Heb je wel een PS5 of nieuweste generatie XBOX nodig.
-
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Nee, LG is de patenthouder op het goedkoopste productieprocess voor OLED panelen, de techniek is ooit ontwikkeld door KODAK lang voordat LG TV's ging maken.
LG kan de panelen dusdanig goedkoop maken dat het voor een andere fabrikanten niet rendabel is om zelf een productieprocess op te starten. Kortom elke OLED TV heeft een LG paneel, QD-OLED word wel door verschillende fabrikanten gemaakt.
Wel zit er enorm veel verschil in het aansturen van de panelen, panasonic en sony hebben bijvoorbeeld betere beeldverwerking dan phillips, lg of samsung. Nu is de software op een panasonic weer drama en lieten de vroegere sony's android tv regelmatig crashen. Maar tegenwoordig is Sony the way to go als je het beste van het beste op OLED gebied wilt hebben.
Ik zou zelf kijken naar een OLED niet naar een QLED (tenzij je in een enorm lichte ruimte zit, bvb direct zonlicht op je televisie. Hier kunnen oleds slecht tegen en de piekhelderheid van een OLED is relatief laag.)JP schreef: 16 jul 2023, 23:47 Size does matter. Op een muur van 9 meter ziet mijn 55" er uit als een Ipad
LG en Sony modellen van 2022 zijn goed verkrijgbaar voor rond de 3k.
https://www.kamera-express.nl/sony-xr77 ... m=12419605
https://www.kamera-express.nl/lg-oled77 ... m=12412661
Ik zou overigens even contact opnemen met Kamera express en hello tv en vragen naar een "persoonlijk aanbod" voor de TV die je uiteindelijk wilt kopen, vaak kan hier nog wel wat van de prijs af is mijn ervaring.
- HarryC
Vraag me idd af of en in hoeverre je echt, last hebt van of echt verschil ziet bij normaal tv kijken gebruik.
Omdat ik alleen gewoon tv kijk op de tv heb ik voor Samsung gekozen. En voornamelijk vanwege de one connect box en daarnaast vind ik hem makkelijk menu en gebruiksgemak hebben.
Omdat ik alleen gewoon tv kijk op de tv heb ik voor Samsung gekozen. En voornamelijk vanwege de one connect box en daarnaast vind ik hem makkelijk menu en gebruiksgemak hebben.
- JP
Mijn woonkamer is redelijk donker. gordijnen zijn vaak dicht. Staatsbosbeheer-groen heeft de overtoon icm drijfstanglagerdonkergrijs. Ik gebruik de tv alleen voor 25% tv te kijken de rest youtube. Ik kan niet tegen mijn verlies dus gamen doe ik niet.
Ophangen wil ik niet, ik haat boren. Ik merk wel dat er redelijke pootjes onder mogen zitten. De huidige Bravia, als ik daar de Beam voor zet, staat die net voor het 'tv-oog' van de afstandsbediening.
Toen ik 2 jaar geleden deze kocht was duidelijk dat 55" in een Golf de max is. Het moet dus wel een fatsoenlijke bezorgservice zijn. Dacht eerst aan Coolblue maar die hebben ook niet leuke aantrekkelijke aanbiedingen.
Het devies ga kijken wat je prettig vindt is wel een goeie. Online kopen is niet voor alles het slimste.
Misschien anders een winkel bezoeken en kijken of ze een leuke deal maken met nog wat Sonos-spul, al is korting daarop ook ver te zoeken.
Ophangen wil ik niet, ik haat boren. Ik merk wel dat er redelijke pootjes onder mogen zitten. De huidige Bravia, als ik daar de Beam voor zet, staat die net voor het 'tv-oog' van de afstandsbediening.
Toen ik 2 jaar geleden deze kocht was duidelijk dat 55" in een Golf de max is. Het moet dus wel een fatsoenlijke bezorgservice zijn. Dacht eerst aan Coolblue maar die hebben ook niet leuke aantrekkelijke aanbiedingen.
Het devies ga kijken wat je prettig vindt is wel een goeie. Online kopen is niet voor alles het slimste.
Misschien anders een winkel bezoeken en kijken of ze een leuke deal maken met nog wat Sonos-spul, al is korting daarop ook ver te zoeken.
-
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Bij kijken vind ik zelf alleen het nadeel dat al die tv's daar ruk staan afgesteld en in demo modus dus altijd maximaal kleuren maximaal helderheid alle "verbetering algoritmes" op standje maximaal. Geeft niet echt een prettig beeld imho.
Verder is het zo dat wat je niet weet mis je niet. Maar kijk maar eens hetzelfde materiaal op een dure sony oled of op een goedkope sharp of hisense, daarna zie je het altijd.
Ik heb zelf vrienden in de groep die bvb de goedkoopste 65 inch tv kopen omdat het dan 65 inch is. Mijn eigen OLED is vele malen scherper, helderder en prettiger om naar te kijken.
Verder is het zo dat wat je niet weet mis je niet. Maar kijk maar eens hetzelfde materiaal op een dure sony oled of op een goedkope sharp of hisense, daarna zie je het altijd.
Ik heb zelf vrienden in de groep die bvb de goedkoopste 65 inch tv kopen omdat het dan 65 inch is. Mijn eigen OLED is vele malen scherper, helderder en prettiger om naar te kijken.
- Wout309t
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Wij hebben een 'The Frame' van Samsung. Hij staat meestal uit, en dan is het toch wel heel fraai aan de muur..
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Ik heb een OLED met Ambilight, 2 jaar terug met kerst zo een youtube fimpje met open haard 6 uur lang aangehad. Toen letterlijk wat ingebrand, wat een fiasco. Het internet staat er vol mee.
Voor mij geen OLED meer, maar liever QLED (kan dit ook inbranden?) vanwege de helderheid, OLED is te donker.
Ambilight ga ik wel missen maar het is niet anders. Mijn voorkeur zou ook voor een TV met Android OS zijn.
Voor mij geen OLED meer, maar liever QLED (kan dit ook inbranden?) vanwege de helderheid, OLED is te donker.
Ambilight ga ik wel missen maar het is niet anders. Mijn voorkeur zou ook voor een TV met Android OS zijn.
- Mark 320iS
Wij hadden 1,5 jaar lang een 65" OLED van LG totdat een van de kinderen hem vakkundig vernielde door er een Pokemon poppetje tegenaan te gooien. Nu een 65" LED van Sony. Na veel wikken en wegen toe besloten omdat het OLED scherm wel erg veel reflectie had waardoor ik overdag beter de tuin zag dan de F1 wedstrijd van die dag en 's avonds beter de schemerlamp dan het scherm. Daarnaast is de helderheid van OLED lager, wat je met name overdag merkt. Echter, eerlijk is eerlijk het beeld van de OLED is wel mooier, met name bij films als het in de (woon)kamer donker is, de kleuren komen dan gewoon beter uit.
-
LG OLED G2 hier in 65" - wil niks anders meer wat een fijn ding.