We've sh(g)ot him ! - Bin Laden
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- romo
- dvh
- wjn
Re: We've (sh)(g)ot him ! - Bin Laden
Als de berichten kloppen weet je nu waarom zo getwijfeld wordt om beelden vrij te geven.
Een ongewapende man doodschieten, super. "Justice is done", zoals tijdens de wild west, het blijven cowboys.
Een ongewapende man doodschieten, super. "Justice is done", zoals tijdens de wild west, het blijven cowboys.
- Ravin ///M
Gelukkig wel, als we allemaal gaan polderen en paaien komt hij er met drie jaar TBS van af.
Much respect voor de Seals die de taak hebben uitgevoerd.
Much respect voor de Seals die de taak hebben uitgevoerd.
- Maus335i
+veel @ al je reacties.Shakes schreef:Uiteraard shoot to kill
Er zijn prachtige boeken geschreven over OBL en AQ. Denk nou niet dat die man de intentie had om gevangen te worden genomen of dat hij daar zat zonder extreme bewaking. Zoals ik het nu kan beoordelen is het een wonder dat er 4 slachtoffers zijn gevallen. FW the news IW natuurlijk.
De wereld is beter af zonder hem. De volgelingen worden al klaargestoomd in de madrassen aldaar.
LOL @ regilio tuur
3000 doden en 6400 gewonden door een terroristische aanslag in New York. Hoeveel verwoeste families praat je over... ik vind dit heel erg anders dan een natuurramp overigens! En dan maken we ons druk over 1 dode, notabene de verantwoordelijke..... sjonge jonge
Amerika (of beter gezegd de hele wereld) weet heel goed dat het hier niet mee is gedaan. Maar het is een signaal en bovendien heeft het veel symbolische waarde. Ik kan me niet echt zo druk maken om het leventje van Osama om eerlijk te zijn.
- Ahmed
Wat als de familie het lichaam gaat opeisen? En eventueel naar het (int.) strafhof stapt?
- Ravin ///M
Dan krijgen ze de sleutels van een duikboot en de beste wensen? Lijkt me weinig kans dat ze dat doen.
- Downforce Hans
Tja natuurlijk, ga je dat weer krijgen, het gezeik over dat hij ongewapend was.......wjn schreef:Als de berichten kloppen weet je nu waarom zo getwijfeld wordt om beelden vrij te geven.
Toen die seals natuurlijk netjes aanbelden zat hij achter zijn bureau net de scriptie van zijn zoon na te kijken.
Het enige gevaarlijke wat in de buurt was, was de afstandsbediening van de televisie.
Dat hadden die seals natuurlijk moeten zien, wat een eikel zijn die gasten zeg.
Ze zouden oneervol ontslagen moeten worden..................
Of zou het er een beetje hectischer aan toe zijn gegaan, met rook, vuur, herrie en mannen die snel "in and out" wilden zijn zonder het risico te lopen om gedood cq gewond te raken.
De kans dat hij een Pistool onder die jurk (of in zijn baard) had was veel te groot.
De kans dat ze hem als held zouden zien met nog een dode op zijn geweten was veel te groot.....
Dan had hij helemaal een martelaar geweest in plaats van een laffaard die achter een vrouw kruipt wanneer het spannend wordt.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Mensen die de actie veroordelen omdat Osama ongewapend was en het als moord zien plus naar alle juridische toestanden grijpen om de USA weer eens aan de schandpaal te nagelen, kán ik niet begrijpen, ik wíl het wel, maar kán het niet. Gaarne uitleg. Als het puur is omdat de man dus geen letterlijk verweer had en dus eerst (net als in de duels van vroeger) naar een gun mocht grijpen zodat 't 1 op 1 is en dat soort verhalen, of OBL moest als éérste schieten en dán pas de Navy Seals ofzo. Nee dat is geen uitleg.
Uitschakelen met zo weinig mogelijk casualties. Dat is gebeurd.
Dus gaarne uitleg. Juridisch snap ik dat er haken en ogen aan zitten, maar c'mon het is OBL, kijk naar z'n verleden(Jezus dat ik dit ook nog neertik en 'uitleg'
)
Dus gaarne uitleg. Juridisch snap ik dat er haken en ogen aan zitten, maar c'mon het is OBL, kijk naar z'n verleden(Jezus dat ik dit ook nog neertik en 'uitleg'

- Robin
Robin schreef:Mensen die de actie veroordelen omdat Osama ongewapend was en het als moord zien plus naar alle juridische toestanden grijpen om de USA weer eens aan de schandpaal te nagelen, kán ik niet begrijpen, ik wíl het wel, maar kán het niet. Gaarne uitleg. Als het puur is omdat de man dus geen letterlijk verweer had en dus eerst (net als in de duels van vroeger) naar een gun mocht grijpen zodat 't 1 op 1 is en dat soort verhalen, of OBL moest als éérste schieten en dán pas de Navy Seals ofzo. Nee dat is geen uitleg.
Dus gaarne uitleg. Juridisch snap ik dat er haken en ogen aan zitten, maar c'mon het is OBL, kijk naar z'n verleden(Jezus dat ik dit ook nog neertik en 'uitleg')
De man die hem letterlijk uitschakelde krijgt van mij trouwens m'n 1979 Avondvierdaagse medaille. Held.
dubbel. :morecoffee:
- Snipe
Naar z'n verleden kijken lijkt me dan weer niet handig voor de case van Amerika. Osama bin L. werd wel door de FBI gezocht, maar niet vanwege de aanslagen op 11 september - alleen voor kleinere aanslagen in 1998. Hij eiste de aanslagen niet op. Evenmin werd hij ervoor veroordeeld.Robin schreef:Uitschakelen met zo weinig mogelijk casualties. Dat is gebeurd.
Dus gaarne uitleg. Juridisch snap ik dat er haken en ogen aan zitten, maar c'mon het is OBL, kijk naar z'n verleden(Jezus dat ik dit ook nog neertik en 'uitleg')
In datzelfde verleden werd Osama overigens in het zadel geholpen door Amerika. Wat zou er gebeuren als een willekeurig land (bijvoorbeeld Tanzania of Kenia) besluit om daarom Jimmy Carter en Bush senior aan barrels te schieten?
Dus natuurlijk pak je Obama op als je 'm krijgen kunt. Je kunt 'm zelfs doodschieten als dat zo uitkomt. Maar de schoonheidsprijs verdient het niet, omdat het nu lijkt op een Amerikaanse wraakactie die wellicht weer nieuwe aanslagen zal uitlokken. Ik vind het ook een beetje een tegenvaller in de zin dat je verwacht dat ze wel beter kunnen dan dit. Als Israël een halve eeuw terug al kon zorgen voor een fatsoenlijk proces voor Eichmann, moet het machtigste land ter wereld in 2011 toch ook wel kunnen zorgen voor een proces voor een haatbaard met een jurk uit een grot?
Dus Osama doodschieten, ik vind het prima. I couldn't care less. Maar de schoonheidsprijs verdient het allemaal niet, lijkt me.
- Ravin ///M
Ik denk dat als je daar zo'n compound binnendringt het laatste waar je aan denkt een schoonheidsprijs is. Dit is 100% effective. Imagine de stress van die gasten. OBL gaan halen. En hij zit niet voor niets naast een legerterrein, wat denk je, dat die Pakistankies niet weten wie daar woont?
- Snipe
Daar zit ook weer wat in, natuurlijk.Ravin ///M schreef:Ik denk dat als je daar zo'n compound binnendringt het laatste waar je aan denkt een schoonheidsprijs is. Dit is 100% effective. Imagine de stress van die gasten. OBL gaan halen. En hij zit niet voor niets naast een legerterrein, wat denk je, dat die Pakistankies niet weten wie daar woont?
Maar goed, het lijkt me weer typisch zo'n situatie die niet zwart-wit te bekijken is. Het is niet óf de Amerikaanse vlag in top hijsen óf een baard laten staan. Het lijkt me, vanuit een westers oogpunt, eerder: 'Well done, maar we hebben wel een paar kleine kanttekeningen.'
- Robin
Wat Ravin zegt.
Schoonheidsprijs...zoals ik al eerder zei: In de liefde en oorlog is alles geoorloofd. Ook al was 't wél tot 'n proces(voor de vorm ) gekomen tegen OBL a la Eichmann, dan nog was er gezeur gezeik geweest uit elke uithoek van de (Isdlamitische) wereld). Je(de VS) doet 't nooit goed, nooit. 'Ondank is werelds loon', zoiets.
Schoonheidsprijs...zoals ik al eerder zei: In de liefde en oorlog is alles geoorloofd. Ook al was 't wél tot 'n proces(voor de vorm ) gekomen tegen OBL a la Eichmann, dan nog was er gezeur gezeik geweest uit elke uithoek van de (Isdlamitische) wereld). Je(de VS) doet 't nooit goed, nooit. 'Ondank is werelds loon', zoiets.
- Gert-jan
Ik vind sowieso dat er teveel ''kanttekeningen'' gezet worden, beetje hetzelfde als je mag de inbreker niks doen als ie in je woonkamer staat.
In mijn ogen moet het zo zwart/wit mogen zijn dat als iemand weet dat hij over de schreef is gegaan hij geen rechten meer zou moeten hebben aangezien hij het van een ander ook niet respecteert.
En als ze hem te pakken hadden gehad, hadden berecht en er miljoenen tegen aan hadden gegooid om hem te kunnen beschermen/vervoeren/etc. hadden ze waarschijnlijk net als met Hoessein er alsnog een einde aan gemaakt.
In mijn ogen moet het zo zwart/wit mogen zijn dat als iemand weet dat hij over de schreef is gegaan hij geen rechten meer zou moeten hebben aangezien hij het van een ander ook niet respecteert.
En als ze hem te pakken hadden gehad, hadden berecht en er miljoenen tegen aan hadden gegooid om hem te kunnen beschermen/vervoeren/etc. hadden ze waarschijnlijk net als met Hoessein er alsnog een einde aan gemaakt.
- Robin
Kijk, 'we' willen Mark Dutroux, Benno L en Robert M bijvoorbeeld allemaal in cold blood wel 'n headshot geven, maar bij OBL moet 't allemaal exact zus en zo en juridisch en gezeik en gedoe..... 
Met Gert-Jan hierboven eens dus ook.

Met Gert-Jan hierboven eens dus ook.
-
Aankondiging..
http://www.ru.nl/soeterbeeckprogramma/a ... aden-dood/" onclick="window.open(this.href);return false;
I'd say make use of it. Als Nijmegen , qua reizen iets te gek is... zijn er vast andere instellingen die een dergelijk acualiteitencollege of debat organiseert.
http://www.ru.nl/soeterbeeckprogramma/a ... aden-dood/" onclick="window.open(this.href);return false;
I'd say make use of it. Als Nijmegen , qua reizen iets te gek is... zijn er vast andere instellingen die een dergelijk acualiteitencollege of debat organiseert.
-
Ik vind het ook echt verbazingwekkend wat ik hier lees. Weet je wat Obama had moeten doen gewoon die vent naar de VS meenemen en daar een jarenlang proces geven. Het liefst ten koste van een aantal seals. Die vent is gewoon afgeknald als een hond en dat is het allerbeste voor de wereld.Toen die seals natuurlijk netjes aanbelden zat hij achter zijn bureau net de scriptie van zijn zoon na te kijken.
Het enige gevaarlijke wat in de buurt was, was de afstandsbediening van de televisie.
Volgens mij denkt een aantal mensen dat AQ een gezellig clubje is dat een paar keer per jaar gaat pokeren en ja af en toe een bommetje neerleggen of een gebouwtje binnenvliegen met een fucking boeing moet kunnen, kwajongens.
Laat me raden we vinden het allemaal prachtig dat NL piraten naar haalt om hier te berechten en ze vervolgens 100 familieleden over laat komen in het kader van gezinshereniging.

xxx
- Robin
Die Fokke en Sukke cartoon bij DWDD gisteren.
'Als ie in Nederland berecht was geweest , had ie 120 uur plantsoenendienst gekregen', iets in die richting.
Nederland, gotta love it.

'Als ie in Nederland berecht was geweest , had ie 120 uur plantsoenendienst gekregen', iets in die richting.

Nederland, gotta love it.

- Robin Hartog
+ 100!Shakes schreef:Ik vind het ook echt verbazingwekkend wat ik hier lees. Weet je wat Obama had moeten doen gewoon die vent naar de VS meenemen en daar een jarenlang proces geven. Het liefst ten koste van een aantal seals. Die vent is gewoon afgeknald als een hond en dat is het allerbeste voor de wereld.Toen die seals natuurlijk netjes aanbelden zat hij achter zijn bureau net de scriptie van zijn zoon na te kijken.
Volgens mij denkt een aantal mensen dat AQ een gezellig clubje is dat een paar keer per jaar gaat pokeren en ja af en toe een bommetje neerleggen of een gebouwtje binnenvliegen met een fucking boeing moet kunnen, kwajongens.
Laat me raden we vinden het allemaal prachtig dat NL piraten naar haalt om hier te berechten en ze vervolgens 100 familieleden over laat komen in het kader van gezinshereniging.
![]()
xxx
Helemaal mee eens.
- Snipe
Klopt. Maar nu weet je niet (en zul je waarschijnlijk nooit weten) wat hij gedaan heeft en waar hij achter zat. De FBI zocht hem voor aanslagen in '98, niet voor die in 2001. Wat had hij te maken met die aanslagen in '98? En wat had hij te maken met de aanslagen in 2001, die hij nooit opeiste? Osama liet zich wel door Amerika in het zadel helpen, dus waar begon die haat tegen Amerika? Waar zat hij verder nog achter?Robin schreef:Wat Ravin zegt.
En natuurlijk, hij is dood. Case closed. "Weet je wat Obama had moeten doen gewoon die vent naar de VS meenemen en daar een jarenlang proces geven. Het liefst ten koste van een aantal seals. Die vent is gewoon afgeknald als een hond en dat is het allerbeste voor de wereld." Of toch niet?
Zou 'de wereld' niet willen weten wat Osama allemaal wel of niet gedaan heeft en waar hij wel of niet achter zat? Volgens deze redenering had je je na de dood van Hitler niet meer druk hoeven te maken over wat er in de oorlog gebeurde en na de dood van Stalin niet meer over wat er in Rusland gebeurde. Ze zijn dood, zand erover. Dat lijkt me iets te kort door de bocht.
- Gert-jan
Maar Snipe, jij gelooft toch niet dat OBL rustig in de rechtzaal had gezeten en in alle rust even had uitgelegd wat hij wel of niet gedaan zou hebben? Je hoort nu ook van de vrouw die de kindermoorden heeft gepleegd in friesland van haar advocaat dat je als aanklager je eerst maar moet bewijzen dat het kind ooit geademd heeft na geboorte, anders is het geen moord namelijk.....
Of terwijl, weer jarenlang bewijzen bewijzen bewijzen en ik denk niet dat OBL dan had gezegd, ja ik was het!
Of terwijl, weer jarenlang bewijzen bewijzen bewijzen en ik denk niet dat OBL dan had gezegd, ja ik was het!
- wjn

Dit is toch vooral een politieke zet geweest.
(Saddam Hoessein konden ze wel levend pakken, bijv.)
En al die voorbeelden over hoe het hier in NL gaat, slaan ook nergens op. Heeft toch niets met dit te maken. En dan ook nog verouderde voorbeelden geven (inbreker e.d.)