Medeweggebruiker met een kort lontje.....wat zou jij doen?
- JP
Re: Medeweggebruiker met een kort lontje.....wat zou jij doe
Beseffen die mensen niet dat ook zíj eens de verkeerde kunnen treffen en dan bijvoorbeeld gestrekt gaan?
- Erik335i
Dat is denk ik ook wel een beetje het verhaal. Grappig dat je ervanuit gaat dat het een vrouw was in auto nummer 1 GTrene, maar nee het was een man met kids + vrouw er naast. Wat de kids van het agressieve figuur vonden ben ik ook wel benieuwd naar..
Agressief heethoofd (40 - 45 jaar, man) + wegmisbruiker (23 j, man) = conflict.
Agressief heethoofd + wegmisbruiker / agressief heethoofd = bloed
Agressief heethoofd (40 - 45 jaar, man) + wegmisbruiker (23 j, man) = conflict.
Agressief heethoofd + wegmisbruiker / agressief heethoofd = bloed
- Luco
Ook voor ErikGTRene schreef:laten ze boeven vangen die burgerwachten![]()
je zou je al bijna een crimineel voelen als je het gaspedaal stevig intrapt...
ik voel me soms al zo, maar denk dan ook elke keer, der is niks aan de hand, ik rijd verder niet gevaarlijk en de ruimte is er bijvoorbeeld.
Iedereen denkt dat die overzicht heeft en vind zijn acties niet gevaarlijk.
Dat is gewoon stom gedrag goedpraten, 120 binnen de beb kom is gewoon idioot, al is het nog zo overzichtelijk.
- ErikMartijn
Dit is bijvoorbeeld ook bebouwde kom:Pennucciracing Luco schreef:Ook voor ErikGTRene schreef:laten ze boeven vangen die burgerwachten![]()
ik voel me soms al zo, maar denk dan ook elke keer, der is niks aan de hand, ik rijd verder niet gevaarlijk en de ruimte is er bijvoorbeeld.
Dat is gewoon stom gedrag goedpraten, 120 binnen de beb kom is gewoon idioot, al is het nog zo overzichtelijk.
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=53.20 ... 2,,0,-4.25
Bij zo'n situatie vind ik het niet erg als iemand even een sprintje trekt. Maar als het echt midden in een woonwijk is bijvoorbeeld dan is het natuurlijk een ander verhaal.
-
als ik dit mee zou maken zou ik niet weten wat ik moet doen?.. nu heb ik weleens ruzie gehad om een parkeerplek..
ik wilde indraaien maar ik haalde het net niet dus even achteruit en terug.. maar net toen ik dat deed glipte er net 1 voor.. het scheelde niks of die andere mevrouw ramde me.. ik boos.. en toen maar elders een plekje gezocht.
nu heb ik altijd lippenstift in de auto liggen en gewoon van kwaadheid op de voorruit *censuur* gezet. bij haar. normaal gesproken blijf ik van andermans spul af maar die arrogantie van haar naar mijn toe was de druppel. :fy:
ik wilde indraaien maar ik haalde het net niet dus even achteruit en terug.. maar net toen ik dat deed glipte er net 1 voor.. het scheelde niks of die andere mevrouw ramde me.. ik boos.. en toen maar elders een plekje gezocht.
nu heb ik altijd lippenstift in de auto liggen en gewoon van kwaadheid op de voorruit *censuur* gezet. bij haar. normaal gesproken blijf ik van andermans spul af maar die arrogantie van haar naar mijn toe was de druppel. :fy:
- cooldragon
zoiets als dit dus:JP schreef:Beseffen die mensen niet dat ook zíj eens de verkeerde kunnen treffen en dan bijvoorbeeld gestrekt gaan?
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9376 ... tml?p=11,2" onclick="window.open(this.href);return false;
- dvh
Sodeju.. Treurig dat de jongen alsnog in het ziekenhuis beland. Zit mafkees moeten ze gelijk in de maas dumpen...
-
je kan ook niks meer zeggen tegenwoordig.. je hoeft maar een scheet te laten en zelfs dan ben je je leven niet meer zeker. 

- Maus335i
Precies, dat is het probleem juist "de laatste jaren". Iemand gewoon aanspreken op zijn rijgedrag kan blijkbaar niet meer, tegenwoordig moet dat gepaard gaan met slaande en trappende bewegingen en een rode kop als een aardbei van woede en frustratie.dvh schreef:Ik vind het ook niet zo tof wanneer ze in bewoonbaar gebied 120 rijden.
Maar wat die gast doet gaat te ver, dan moet ie gewoon de politie bellen als ie het er niet mee eens is.
Ik kan me nog goed herinneren dat ik een jaar ofzo terug met Arjan, Rosé etc. in de auto zat en een mevrouw + kind in de auto er naast wilde instappen. Na 3x met haar deur tegen de BMW van Arjan aanrammen vond ik het wel genoeg en vroeg of ze zou willen uitkijken. Dat was al voldoende om een tik van haar te krijgen voor de ogen van dr kind. Ik probeerde bewust het nog "rustig" te brengen, maar op de vraag opzich ontstak ze al in woede.
Je zit dit soort mensen steeds meer, enorm verknipt en bij het minst geringste letterlijk ontploffen. Waar gaaaaaaaaat het heen........
- dvh
- RVV
Een aantal 'kort lontje' reacties tussen Rene en Luco zijn verwijderd 

-
+1Pennucciracing Luco schreef:Ook voor ErikGTRene schreef:laten ze boeven vangen die burgerwachten![]()
Kom maar ff op een trackday laten zien wat een snelle jongen je bent.
-
Welkom in Nederland.Maus335i schreef:Precies, dat is het probleem juist "de laatste jaren". Iemand gewoon aanspreken op zijn rijgedrag kan blijkbaar niet meer, tegenwoordig moet dat gepaard gaan met slaande en trappende bewegingen en een rode kop als een aardbei van woede en frustratie.dvh schreef:Ik vind het ook niet zo tof wanneer ze in bewoonbaar gebied 120 rijden.
Maar wat die gast doet gaat te ver, dan moet ie gewoon de politie bellen als ie het er niet mee eens is.
Ik kan me nog goed herinneren dat ik een jaar ofzo terug met Arjan, Rosé etc. in de auto zat en een mevrouw + kind in de auto er naast wilde instappen. Na 3x met haar deur tegen de BMW van Arjan aanrammen vond ik het wel genoeg en vroeg of ze zou willen uitkijken. Dat was al voldoende om een tik van haar te krijgen voor de ogen van dr kind. Ik probeerde bewust het nog "rustig" te brengen, maar op de vraag opzich ontstak ze al in woede.
Je zit dit soort mensen steeds meer, enorm verknipt en bij het minst geringste letterlijk ontploffen. Waar gaaaaaaaaat het heen........
Maakt niet uit of het een Nederlander, Marokkaan of Surinamer is. Alles moet snel en iedereen is opgefokt. In die zin zijn Marokkanen erg goed geintegreerd in de samenleving

Autorijden in Nederland doe je echt niet meer voor de lol. Als je hard wilt rijden word je of geflitst of klemgereden door een sandalendragende boomknuffelaar in een ouwe Citroen ofzo.
Trouwens dat op een hele vreemde manier aangesproken worden heb ik ook eens een keer meegemaakt. Had eens een keer haast en ging vlot een zijstraat in (onbewust uiteraard). Het was echt "vlot" (dus zowiezo niet boven max snelheid), komt zo een gast me aanspreken met mafkees (oid), ik zei: "als je iemand wilt aanspreken moet jij eens maar manieren leren, mafkees ben je zelf", die gast ging nog door. Ik kon ook uitstappen om hem voor zijn kinderen effe flinke knal voor zijn kop te verkopen, maar wat schiet je daarmee op? Ik ben maar weggereden zonder iets te zeggen.
Weet je wat erg goed werkt? Negeren. Gewoon doen alsof je iemand niet ziet. Ik heb het met heel veel scepsis geprobeerd, maar het werkt verdomd goed. Gewoon bewust NIET kijken naar de middelvinger die iemand naar je gooit, of de toeter die je krijgt, of de grootlicht signaal die je krijgt. Ik garandeer je dat je hartslag met 100 bpm omlaag gaat. Als jij iets niet ziet, kan je er ook niet op reageren en kan je jezelf ook niet boos erover maken

- Tommy
Dat ligt er ook een beetje aan wanneer je dat doen........Ashley schreef:je kan ook niks meer zeggen tegenwoordig.. je hoeft maar een scheet te laten en zelfs dan ben je je leven niet meer zeker.

Bij zo'n voorval heb ik ook eens de politie gebeld en live kunnen vertellen waar ik reed en naartoe ging. Kenteken van busje doorgegeven en zo met rare capriolen tot aan de voordeur van het politiebureau gereden. Duidelijk een non-local dat hij perse achter me aan bleef rijden tot de deur van de politie.
- Erik335i
Bedankt. ik had inderdaad gemeld dat 120 prima moet kunnen bbk. Dit topic gaat ook helemaal over het goed praten van gevaarlijke acties, en niet over het hebben van een kort lontje en de gevolgen.Pennucciracing Luco schreef:
Ook voor Erik
Ik neem je advies mee, hier kan ik zeker wat mee.
- Luco
Dat jij 120km in de bb vind kunnen is prima hoor.Erik335i schreef:Bedankt. ik had inderdaad gemeld dat 120 prima moet kunnen bbk. Dit topic gaat ook helemaal over het goed praten van gevaarlijke acties, en niet over het hebben van een kort lontje en de gevolgen.Pennucciracing Luco schreef:
Ook voor Erik
Ik neem je advies mee, hier kan ik zeker wat mee.
Blijkbaar dachten een aantal mensen daar toch ander over.
Iets met actie en reactie?
Wat overigens het gedrag van de ander niet rechtvaardigd.
- Erik335i
Vind je dat nou echt? Want eerder post je dat je het wel even prachtig vond dat een vrachtwagen chauffeur iemand op zijn bek timmert die in zijn "luxe wagen" een rare move maakt. Je stak er zelfs je duim even voor op.Pennucciracing Luco schreef: Wat overigens het gedrag van de ander niet rechtvaardigd.
- Luco
Kijk, dat is nu precies wat ik bedoel, jij vind 120 niet gevaarlijk of irritant, blijkbaar dachten daar minimaal 2 mensen anders over, waarvan er een nogal fel naar jouw reageert.Erik335i schreef:Vind je dat nou echt? Want eerder post je dat je het wel even prachtig vond dat een vrachtwagen chauffeur iemand op zijn bek timmert die in zijn "luxe wagen" een rare move maakt. Je stak er zelfs je duim even voor op.Pennucciracing Luco schreef: Wat overigens het gedrag van de ander niet rechtvaardigd.
Jij vind dat niet kunnen, hij vond 120 niet kunnen, verschil van inzicht/perspectie.
Hetzelfde met de vrachtwagenchauffeur, natuurlijk kan zijn gedrag niet, slaan lost namelijks niks op.
Maar daarom mag het nog wel komisch zijn als je zoiets naast je ziet gebeuren.

- Maus335i
@EG, true wat betreft negeren en lagere hartslag. Nu ik dit topic zo lees... hoeveel mensen van ons hebben eigenlijk net zo kort lontje? Ik durf best neer te kwakken dat ik ook bij een linksplakker flink over de toeren kan raken.
Ik heb in het verleden acties uitgehaald (denk aan flink bumperkleven of links via de dresseerstrook er nog langsheen) waar ik niet zo trots op ben achteraf. Juist daardoor ben ik me gaan beseffen dat je vaak alleen jezelf er mee hebt en het tot ongelukken kan leiden. Tegenwoordig haal ik ook "rustig" rechts in zonder me ook maar een seconde druk te maken. De linksplakker kan lekker links blijven plakken, ik ben er voorbij en hij wéét datie links plakt. Win-win-win en niemand hoeft zich druk te maken.
Ben er wel beetje klaar mee. Wijsheid komt met de jaren
Ik heb in het verleden acties uitgehaald (denk aan flink bumperkleven of links via de dresseerstrook er nog langsheen) waar ik niet zo trots op ben achteraf. Juist daardoor ben ik me gaan beseffen dat je vaak alleen jezelf er mee hebt en het tot ongelukken kan leiden. Tegenwoordig haal ik ook "rustig" rechts in zonder me ook maar een seconde druk te maken. De linksplakker kan lekker links blijven plakken, ik ben er voorbij en hij wéét datie links plakt. Win-win-win en niemand hoeft zich druk te maken.
Ben er wel beetje klaar mee. Wijsheid komt met de jaren

- Erik335i
Als je nou even zonder die 'zuurpruim bril' (waar je zo van houdt) op mijn eerste bericht had gelezen, zie je ook direct dat ik zeg dat ik fout zat.Pennucciracing Luco schreef:Kijk, dat is nu precies wat ik bedoel, jij vind 120 niet gevaarlijk of irritant, blijkbaar dachten daar minimaal 2 mensen anders over, waarvan er een nogal fel naar jouw reageert.
Jij vind dat niet kunnen, hij vond 120 niet kunnen, verschil van inzicht/perspectie.
120 rijden is het overschrijden van de maximum snelheid die in de wet is vastgelegd, dus daar kan weinig discussie over zijn of dat fout of goed is.
Of ik weggebruikers in gevaar heb gebracht is een ander verhaal. Dat is niet te bepalen door jou (ondanks al je ervaring), mij of een andere weggebruiker. Alleen door een politie agent of rechter.
En als iemand dan toch meent te moeten laten weten dat hij het er niet mee eens is, prima. (dat had je ook in mijn eerste bericht kunnen lezen, maar wederom is het niet tot je doorgedrongen vanwege de zuurpruim bril).
Oftewel jouw bijdrage hier is compleet overbodig en ook nog eens heel irritant.
Waar dit topic over gaat is het escaleren van zulke verkeers ruzies.
- Luco
Ik heb geen zure bril hoor, er zitten alleen altijd twee kanten aan het verhaal, en we horen alleen jouw kant.
Maar gezien je "zure" reactie kan ik me voorstellen dat jouw "aanspreken"op je gedrag zal escaleren
Maar gezien je "zure" reactie kan ik me voorstellen dat jouw "aanspreken"op je gedrag zal escaleren

- Erik335i
Misschien moet je dan nog een keer mijn berichten lezen (en die bril afzetten).Pennucciracing Luco schreef:Ik heb geen zure bril hoor, er zitten alleen altijd twee kanten aan het verhaal, en we horen alleen jouw kant.
Volgens mij trek je namelijk hele vreemde conclusies.
- Luco
Zonder leesbril kan ik er helemaal niks van bakkenErik335i schreef:Misschien moet je dan nog een keer mijn berichten lezen (en die bril afzetten).Pennucciracing Luco schreef:Ik heb geen zure bril hoor, er zitten alleen altijd twee kanten aan het verhaal, en we horen alleen jouw kant.
Volgens mij trek je namelijk hele vreemde conclusies.

- ADV
Ring groningen is ook bbk... toch kan je daar prima 120 rijden...
Het hangt compleet van situatie af...
- GTRene
klopt, en of je bv een kort sprintje trekt op zo'n relatief "veilige" plek en je raakt ff die snelheid aan en dan weer terug, en of je raced de hele straat/stad/wijk door met die snelheid, groot verschil.ArjandeV schreef:Ring groningen is ook bbk... toch kan je daar prima 120 rijden...