GTR 2

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 jan 2007, 11:16

Dank Lars! Idd mooi wagentje maar te traag man. :evil:

Nouja.
Net weer 4 verschillende 'straat' Lambo's gedownload in zwart, carbon, rood en deze, toch mijn favoriet, al sinds GTR2 er is(qua rijden) skitterend:
[img:200:150]http://www.nogripracing.com/screenshots ... en5163.jpg[/img]

Hielke

Bericht door Hielke » 08 jan 2007, 13:47

Of het nou aan de G25 ligt is niet helemaal duidelijk maar Andre en ik hebben ons met dit stuurtje toch even voor de GT hoofdrace van de 's werelds sterkste simrace competitie, Sim-Challenge, weten te plaatsen.

http://www.sim-challenge.com/

Temidden van een bootlading Finnen, waaronder de absolute nr. 1 van de wereld Greger Huttu, hebben 50 man geprobeerd zich middels een zeer streng en competatief kwalificatiesysteem te plaatsen. Slechts de beste 25 gaan naar de race over. Andre is 20e geworden en ik op m'n rijpe leeftijd van 43 jaar heb me als 24e weten te plaatsen. Tussen de snelste en laatste (25e) kwalificant zit slechts een ruime 1,5 seconde. Met wat meer kennis van het kwalificatiesysteem hadden we misschien nog 0,3 sec. sneller kunnen rijden. Buiten ons 2 zijn er nog 2 andere Nederlanders die in GT meedoen. In de NGT klasse doet Albèrt in de hoofdrace mee.

k33z

Bericht door k33z » 08 jan 2007, 13:50

Super om te horen dat jullie het beide gered hebben. Ik heb op het moment even weinig tijd / zin, maar anders had ik ook een poging gedaan.

Hielke

Bericht door Hielke » 08 jan 2007, 13:59

Jij had je met je snelheid in de top 15 geplaatst Kees. Zo zijn er nog wel een handjevol Nederlanders (Jarno Bierman, Ruud de Wit, Patrick Rog) die zich vrij eenvoudig hadden kunnen kwalificeren.

Maar ja, over de theoretisch snelste Formule 1 coureur wordt ook wel eens gezegd dat ie in Zimbabwe leeft en Kunta Kinte heet :lol: Zolang ie niet meedoet zullen we het nooit weten.

Onze kleuren:

[img1003:1003:569]http://members.chello.nl/h.kerstma/Moto ... Hielke.JPG[/img]

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 jan 2007, 14:29

Haha, wat een prachtig samenraapsel!! Ik vind het echt cool!

Gefeliciteerd. Lekker he, geen joystick? :)

Hielke

Bericht door Hielke » 08 jan 2007, 14:32

Zo zul je de auto's op een echt circuit niet snel zien rijden Dennis :D En toch vind ik de kleuren prima passen.

Ik mis m'n stick toch wel een beetje eigenlijk. Heb er nog 2 nieuw op voorraad liggen, als de G25 kuren gaat vertonen switch ik zo weer terug!!! Nee, dat zie ik niet snel meer gebeuren :wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 jan 2007, 14:38

Hehe, zie je wel. :)

Dat ik het nog mee mag maken dat een stugge Fries overstag kan gaan!!

Klaar om te wenden, REE! :wink:

Robin

Bericht door Robin » 08 jan 2007, 15:03

Skitterend die 550 in ///Motorsport-Andre uitmonstering! Top A en H.

Ik had 't er met Macboy nog over. Die skins maken is niet te moeilijk, maar hoe laad ik ze in GTR2?

Iemand info?

Kan ik m'n creativiteit botvieren. :D

Michel P

Bericht door Michel P » 08 jan 2007, 15:57

Top heren, en alvast heel veel succes! (mis de DF reclame op de auto)

Michel

Wilbert

Bericht door Wilbert » 08 jan 2007, 16:55

Suc6 André en Hielke.........

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 jan 2007, 16:57

Mijn logo staat in ieder geval voorop, dat is top jongens, dank jullie, waardeer ik echt! 8)

Hielke

Bericht door Hielke » 11 jan 2007, 19:46

Speciaal voor jou Dennis! :)

Races op Sim-Challenge moeten met een speciaal proggie live te volgen zijn.

http://www.becool.tv/dirk.html

Geen idee of het werkt. Vanavond om 20.45 start de hoofdrace op Magny Cours.

Macboy

Bericht door Macboy » 11 jan 2007, 21:38

Gefeliciteerd mannen! Serieus trots op jullie!! En erg mooie auto gemaakt :)

k33z

Bericht door k33z » 12 jan 2007, 09:07

In ieder geval uitgereden Hielke zie ik. Hoe is je race geweest?

Hielke

Bericht door Hielke » 12 jan 2007, 11:03

Goed.

Ware het niet dat ik in rondje 7 in een onvermijdelijke crash terechtkwam. Voor de rest foutloos gereden. Zonder die crash had een top 10 positie erin gezeten. Ik zal vanmiddag m'n engelse verslagje hier wel plaatsen.

Hielke

Bericht door Hielke » 12 jan 2007, 18:41

Hierbij het raceverslag dat ik op het forum van Sim-Challenge heb geplaatst:

Let me first do a short introduction. Andre and me, team Motorsport, were already competitors in the first and second Global simracing championships of the world, the Champions Leagues 1 and 2 of GPL in 1999 and 2000. Just like this very fine Sim-Challenge competition you had to qualify for every and each race. We managed to do that although we were midfield most of the time. Huttu, Hartikainen, Enströhm and some other fast GTR drivers of today were leading those fantastic and highly competitive "founding father" leagues.

Almost 7 years later we wondered if we could still and again make it into the main race of very probably the best bunch of simracers in the world. We thought our chances were slim. In the years that had past more and more good drivers had entered the scene. With hard work and some luck we made it. 20th and 24th on the grid. Not expected, but very welcome.

If ever there was a phrase that applied to me it was ‘Last of the Mohikans’. From the moment I started simracing with GP2 in 1997 till just over 2 weeks ago I drove with joystick. In the GPL days there was of course also the fabulous Wolfgang Woeger, who as a stickdriver only had to bow for 1 other simracer, Greger Huttu. I believe the moment Woeger switched to steering wheel he lost some pace. That thought stayed with me over the years. I have 2 brandnew Microsoft Precision Pro sticks in stock to prove it. But then came the 4th simracing.nl GTR2 championship and suddenly at the not so young age of 43 I had to reconsider my simracing future. The races went over 90 minutes. 45 minutes too long for me as stickdriver. During the first 3 races I had opportunity to steer with my left hand on the long straights. But during the 4th I had no such opportunity. My right hand was so sore afterward that even in the remaining 3 races I suffered because of it. Normally I am strongest in the end of a race, now in the 90 minutes races I was worst in the last third. Something had to happen. The G25 hype made my transition rather easy. I figured it would take me about 1-3 months before my speed was comparable to the old stick times again. If not I could sell the G25 and switch back. It took me exactly 2 hours of G25 training to be as fast (or slow) as before again. After a week I was a few tenths faster and now after almost 3 weeks I am about 0.5 seconds faster. In a race per lap even more. Together with my teammate and fellow citizen of the dutch village of Heerenveen in the northern province of Friesland, Andre de Vries (we have the Frysian flag on the roof of our 550’s), who also bought a G25, we are still experimenting with the settings of the wheel. Over time I guess we can improve another few tenths.

Although I was involved in a rather weird crash I enjoyed myself tremendously in the Magny race yesterday. The moment I decided to attack Emmanuel Taphinaud, Sami Silventoinen went off shortly and fought with Emmanuel instead. Silventoinen was all over the place and I must have counted at least 5 contacts with Taphinaud. On many occasions where it was obvious that the better line was clearly for Taphinaud, Silventoinen nevertheless tried to occupy the raceline. Not very neat. But I didn’t mind. It was written all over Silventoinen’s face that he was going to crash at some time, preferably taking Taphinaud with him. 2 places were up for grabs. I just had to be patient. Within a lap after my first thought that crashing into the wall after the last slow chicane would be the worst place to crash, Silventoinen did just that. He slammed into the wall, was thrown back onto the track, and collided with me. I saw a nose flying, thought it looked familiar, and was confirmed when I drove off again: it was mine. A long lap later I entered the pits and decided to get myself new tyres and no fuel. When I exited the pits I had a full tank, my old tyres, and a negative lap on all the other drivers. What a mix up. Every time someone appeared on my rear bumper the speaker shouted ‘that’s the first!’. So everybody was first and only me was last? Oh boy :D After the second stop I managed to drive my usual low 32’s again. Fatigue was no longer a matter. I could have done 3 hours as well. I finished 12th and was confirmed in my opinion that hotlapping is not the same as racing. I don’t like Enna, but neither did I like Magny. Drama circuits for stickdrivers. Fortunately the game has turned to my benefit enormously.

Macboy

Bericht door Macboy » 12 jan 2007, 19:22

Respect voor je Engels. Jammer dat je geen link weet te plaatsen :)

Macboy

Bericht door Macboy » 12 jan 2007, 19:29

Macboy

Bericht door Macboy » 12 jan 2007, 19:31

http://www.sim-challenge.com/2007/Files ... gny-Cours/

Ah Hielke, ik zie ook dat je laatste bent geworden ;)

Hielke

Bericht door Hielke » 12 jan 2007, 19:33

Hielke

Bericht door Hielke » 12 jan 2007, 19:40

Macboy schreef:http://www.sim-challenge.com/2007/Files ... gny-Cours/

Ah Hielke, ik zie ook dat je laatste bent geworden ;)
Laatste? LAATSTE??? Ik zie in de lijst 11 auto's boven en 12 auto's onder me staan. Dat is "better than average"!

:lol:

Sommige van die gasten zijn echt een hele klap sneller. Je spreekt dan van de top 10. De anderen beschouw ik tijdens een race als 'prooi'. Ook wanneer ze als hotlapper sneller zijn. Als racer vallen er gelukkig nog veel door de mand.

Maik

Bericht door Maik » 12 jan 2007, 20:11

Mooi verhaal! Het lijkt toch behoorlijk veel op echt racen zo, in ieder geval de beleving vanaf de zijlijn :wink:

Robin

Bericht door Robin » 19 jan 2007, 20:01

Ik heb een VLN Nordschleiferondje(NS + Rennstrecke) in 8:40 gedaan met de 550 Maranello. 6e versnelling moet langer op 't rechte stuk en ik verlies snelheid bij Flugplatz en naar Schwedenkreuz ivm dat de bodem de grond raakt zeg maar.

Ik vond 't een redelijke lap met (veel) verbetering mogelijk, maar eerst die Rennstrecke en dan de NS erachteraan, kom ik op circa 7:30(???) uit voor 1 rondje NS.

Hielke

GTR2 seizoen 5 simracing.nl competitie

Bericht door Hielke » 19 feb 2007, 11:39

Van de eerste race op Anderstorp van het nieuwe seizoen (5e alweer in GTR) is een mooi filmpje gemaakt. De auto's van Andre en mij zijn in de BMW Motorsport kleuren gespoten en hebben de Frieschen Vlag op het dak (ja, spuuglelijke maar herkenbare combinatie). We zijn zeer weinig in beeld maar vanwege het vele close en fair racen van de andere deelnemers wel de moeite waard om te bekijken.

http://www.megaupload.com/nl/?d=VWJOH16N

De download is 250 Mb groot.

Wilbert

Bericht door Wilbert » 19 feb 2007, 16:26

Mooi filmpje hielke en trouwens ook een mooie plek in de uitslag

Plaats reactie