Subaru Forester 2.0 AWD
- Knot
Re: Subaru Forester 2.0 AWD
http://link.marktplaats.nl/m872496715" onclick="window.open(this.href);return false;
Schuin gesleten bandjes... maargoed 250 a 300 voor de wielen als ze recht en onbeschadigd zijn prima. Winterbandjes erop en gaan.
Schuin gesleten bandjes... maargoed 250 a 300 voor de wielen als ze recht en onbeschadigd zijn prima. Winterbandjes erop en gaan.
-
Dat is inderdaad de bandenmaat die eronder zit.
Staan hier momenteel op Conti Cross Contact LX2.
Lekker dikke beschermwand voor de velgen wat ik wel prettig vind omdat de kleine er vaak mee naar school gebracht wordt (stoepjes klauteren).
Staan hier momenteel op Conti Cross Contact LX2.
Lekker dikke beschermwand voor de velgen wat ik wel prettig vind omdat de kleine er vaak mee naar school gebracht wordt (stoepjes klauteren).
- GTRene
opzich wel aardig, 2 velgen lijken lichte stoeprand schade te hebben...banden zijn 'ruk' dus zou daar niet meer dan max 250 voor geven.Knot schreef:http://link.marktplaats.nl/m872496715
helemaal als je toch nwe winterbanden erop gooit, kan je denk beter een nwe set incl banden bestellen, lijkt me een vrij gangbare maat e.d.? dan als je de Forester verkoopt eventueel oude er weer onder en die andere voor leuke prijs weer door verkopen.
- GTRene
kijk, net zulke wielen als ik heb
staat nog stoer ook.

zijn 18' et20 oid zie>
http://www.miataturbo.net/cars-sale-tra ... 000-73674/" onclick="window.open(this.href);return false;

staat nog stoer ook.
zijn 18' et20 oid zie>
http://www.miataturbo.net/cars-sale-tra ... 000-73674/" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
hier bv op 16' en 5x100 steekmaat gesorteerd van 75,-eu tot 150,-eu redelijk wat keuze, heb daar ooit ook 4 velgen besteld en bouten, goed bevallen, banden had ik destijds al elders besteld, maar daar kan je ook alles bestellen, zit ook op FB.
zo kan je ook bv een andere ET waarde nemen zodat je bv zonder spacers wat meer naar buiten komt oid en of nog een maatje groter, maar zal denk niet echt nodig zijn
staat alleen niet bij hoe groot de centergaten zijn
zal in verschillende kunnen maar toch wat lastig.
ow ships, je kan ook op auto uitzoeken
deze link dan voor 16" op een Forester tot 2008
hm...dan maar zo, kan je het zelf invullen>
http://webshop.maicos.nl/velgen.html/" onclick="window.open(this.href);return false;
zo kan je ook bv een andere ET waarde nemen zodat je bv zonder spacers wat meer naar buiten komt oid en of nog een maatje groter, maar zal denk niet echt nodig zijn

staat alleen niet bij hoe groot de centergaten zijn

ow ships, je kan ook op auto uitzoeken

deze link dan voor 16" op een Forester tot 2008
hm...dan maar zo, kan je het zelf invullen>
http://webshop.maicos.nl/velgen.html/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
100% Als nieuwe, originele, velgen ga je niet snel vinden Rene. Verder zijn Subaru velgen helaas altijd wat hoog geprijsd imho. Voor een huis, tuin en keuken boedelbak (zoals ik de mijne een beetje zie) is 16 inch groot zat. 300-350 vind ik zelf nog niet eens zo gek.
- Knot
Ik wil het liefst origineel geleverde wielen, of turbo of van een later model (xt).
Maargoed, ding staat er net 1 dag en loop alweer potentieel geld te spenderen... eerst de radio van de e36 maar eens inbouwen.
Maargoed, ding staat er net 1 dag en loop alweer potentieel geld te spenderen... eerst de radio van de e36 maar eens inbouwen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Rody, heb ik het ff gemist? Je drift E36 had je toch verkocht? Heb je er weer eentje en/of heb ik niet opgelet 

- Knot
Nee de Sony CDX-414 heb ik nog liggen, die komt uit de 328i.Arthur schreef:Rody, heb ik het ff gemist? Je drift E36 had je toch verkocht? Heb je er weer eentje en/of heb ik niet opgelet
Misschien de Pioneer TS-WX206A ook in de Forester bouwen, geen idee of je de kabels simpel naar de kofferbak krijgt. Het is volgens mij wel een goeie klankkast die blokkendoos

- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Leuke waggel! Ze zijn hier in de North West echt helemaal totaal hoteldebotel op Subaru's, wat je helaas terug ziet in de prijzen: Alles wat onder de 2000 dollar aangeboden wordt heeft ofwel 4 ton gelopen, ofwel een versnellingsbak die aan puin is ofwel een koppakking die eruit ligt; met andere woorden: een nette subarrel kost hier gewoon minimaal 3000-4000 dollar
.

-
Veel info over de wagen kun je overigens vinden op subaruforester org.
- Knot
De eerste uitdaging is er al... na een ritje goed opwarmen (lange rit) en daarna doorhalen rook ik m al in het interieur, oliegeur.... nu 2 dagen later druppeltjes aan de bodemplaat.
Denk dat ik 1 of 2 kleppendekselpakkingen moet gaan vervangen....
Denk dat ik 1 of 2 kleppendekselpakkingen moet gaan vervangen....
- Knot
En hoop niet dat het deze jongen is... dan moet er namelijk een hoop los 
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... p=18980337" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... p=18980337" onclick="window.open(this.href);return false;
- Arthur
Haha, dan las ik het ff verkeerd

Knot schreef:Nee de Sony CDX-414 heb ik nog liggen, die komt uit de 328i.Arthur schreef:Rody, heb ik het ff gemist? Je drift E36 had je toch verkocht? Heb je er weer eentje en/of heb ik niet opgelet
Misschien de Pioneer TS-WX206A ook in de Forester bouwen, geen idee of je de kabels simpel naar de kofferbak krijgt. Het is volgens mij wel een goeie klankkast die blokkendoos
- GTRene
klinkt gezellig Rody...
dat werd er niet bij verteld denk?
hopelijk valt het mee.
dat werd er niet bij verteld denk?
hopelijk valt het mee.
- Knot
Had ie ook niet toen ik ging kijken, lag niks onder voor en na de proefrit, ook niet toen de auto naar huis gereden was (ritje van 20km). Pas nadat ik m een beetje doorgehaald heb is ie gaan lekken.
Idd wel een lekkere start zeg... NOT... we gaan op onderzoek uit.
Wel net nog even de antieke nokia carkit eruit gehaald, met speaker ergens weggewerkt achter het dashbordkastje enz.. wat een troep zeg. Sony radio erin, kabels netjes gemaakt.
Wel apart, soms moet je rood/geel wisselen omdat ie anders geen settings bewaart (signaalspanning). Hier zitten ze goed, maar met contact uit/sleutel eruit speelt de radio door. Totdat je m uitzet en dan krijg je m ook pas weer aan als je m contact geeft. Soort weerstand ofzo dat je radio door kan blijven spelen?
Idd wel een lekkere start zeg... NOT... we gaan op onderzoek uit.
Wel net nog even de antieke nokia carkit eruit gehaald, met speaker ergens weggewerkt achter het dashbordkastje enz.. wat een troep zeg. Sony radio erin, kabels netjes gemaakt.
Wel apart, soms moet je rood/geel wisselen omdat ie anders geen settings bewaart (signaalspanning). Hier zitten ze goed, maar met contact uit/sleutel eruit speelt de radio door. Totdat je m uitzet en dan krijg je m ook pas weer aan als je m contact geeft. Soort weerstand ofzo dat je radio door kan blijven spelen?
- GTRene
don't know, kan ook een soort ingebouwde schakel/mogelijkheid zijn oid? anders begrijp ik dat niet/strange anders 

- Erik
- Auto: BMW ///M
olie kan eigenlijk op paar verschillende plaatsen vandaan komen
1) distributieriem kast (via nokkenas pulli's, oliepomp)
2) klepdeksels
3) blikken plaatje in koppeling huis
uiteraard kan het ook je carterpakking, olie/kvs warmtewisselaar zijn maar dat hoor ik minder
in alle gevallen is het kut tot klote werk om te vervangen, boxer lijkt leuk tot je echt moet gaan sleutelen
been there done that
fineline/david in almere kan je wel helpen
1) distributieriem kast (via nokkenas pulli's, oliepomp)
2) klepdeksels
3) blikken plaatje in koppeling huis
uiteraard kan het ook je carterpakking, olie/kvs warmtewisselaar zijn maar dat hoor ik minder
in alle gevallen is het kut tot klote werk om te vervangen, boxer lijkt leuk tot je echt moet gaan sleutelen

been there done that

fineline/david in almere kan je wel helpen
-
Dompertje zo kort na de aanschaf. Radio gaat hier overigens gelijk uit.
- Knot
Bedankt voor de info.
Eerst morgenavond even de brug op om diagnose te stellen. Ik vrees het plastic plaatje (in 2000 zijn ze alu gaan gebruiken wegens problemen), dat zat eraan te komen en krijgt dan van mij net het laatste tikje mee omdat ik wel gas geef...
Eerst morgenavond even de brug op om diagnose te stellen. Ik vrees het plastic plaatje (in 2000 zijn ze alu gaan gebruiken wegens problemen), dat zat eraan te komen en krijgt dan van mij net het laatste tikje mee omdat ik wel gas geef...

- GTRene
misschien...of het was 'profosorisch' opgelost en daarna gingen ze rustig rijden op advies van?
magoed, je zit er nu mee en dus ff balen, ipv zorgeloos de winter door nu met verkleumde vingers dat ding repareren
wat schat je in hoeveel werk? kosten qua onderdeel zal wellicht meevallen, het zal dan de uren zijn? das al snel veel op en goedkoop iets in verhouding met aanschaf zeg maar, lijkt me.
magoed, je zit er nu mee en dus ff balen, ipv zorgeloos de winter door nu met verkleumde vingers dat ding repareren

wat schat je in hoeveel werk? kosten qua onderdeel zal wellicht meevallen, het zal dan de uren zijn? das al snel veel op en goedkoop iets in verhouding met aanschaf zeg maar, lijkt me.
- Arthur
Stuk karton (of plank "ofzo") eronder thuis en komend voorjaar verpatsen. Of lekt hij heel aso?
- Knot
Nee, is niet mee te rijden, ook gevaarlijk olie op de uitlaat (kat).
Morgenavond weten we meer...
Helaas niet zo'n beste eerste Subaru ervaring.
Denk niet dat de vorige eigenaar er wat van wist, reden er rustig mee en ik rook ook niks tijdens de proefrit. Nu wel direct na starten al.
Morgenavond weten we meer...
Helaas niet zo'n beste eerste Subaru ervaring.
Denk niet dat de vorige eigenaar er wat van wist, reden er rustig mee en ik rook ook niks tijdens de proefrit. Nu wel direct na starten al.
- Arthur
Heb ook eens een "tussenauto" aan gort gereden binnen twee weken. Motor in de soep. Was zonde van m'n 1000 gulden toen maar helaas...
Wat heb je betaald? Makkelijk afscheid van te nemen voor wat anders?
Wat heb je betaald? Makkelijk afscheid van te nemen voor wat anders?