Toch maar besteld:-)
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
Rebel
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Hielke hier mag niet "afgezeken" worden ( Volgens Peter) 8)
Maar Is het niet net als met vrouwen? Dat je eerst valt als een blok voor haar, en dan pas gaat testrijden? Of gewoon erop los testen en niks kopen zoals jij doet?
Is natuurlijk ook een optie
Ik vind dat Robin een premie keuze heeft gemaakt.
Nu hopen dat hij geen "sinasappel" krijgt. (kan iemand hier trouwens eens navraag doen waarom dit bij de neiuwe modellen zo goed waarneembaar was, aan een BMW dealer?) Ben toch wel nieuwsgierig
Maar Is het niet net als met vrouwen? Dat je eerst valt als een blok voor haar, en dan pas gaat testrijden? Of gewoon erop los testen en niks kopen zoals jij doet?
Is natuurlijk ook een optie
Ik vind dat Robin een premie keuze heeft gemaakt.
Nu hopen dat hij geen "sinasappel" krijgt. (kan iemand hier trouwens eens navraag doen waarom dit bij de neiuwe modellen zo goed waarneembaar was, aan een BMW dealer?) Ben toch wel nieuwsgierig
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Eh ik blies ook mijn turbo op EN gelijk mijn motor.Hielke schreef:Dat turbo's van getunede turbomotoren die enorme drukken waar ze niet voor gemaakt zijn niet kunnen hebben is begrijpelijk. Dat zo'n turbo dan een beperkte levensduur heeft is niet meer dan logisch. Maar je kunt beter de turbo opblazen dan dat je je motor opblaast. Dat laatste kost het tienvoudige.
-
Robin
- Berichten: 56283
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
0 60mph in 4,8 sec
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=31312
Daarom koos ik de sedan
darkside zegt:
"I just received my Nov, Car and Driver magazine, and the review is about as favorable as I've seen in a car magazine. It notes that the sedan and coupe should be similar in handling as they share the same chasis and brakes. Here are a few quotes:
Mark Gillies : "The BMW 335i just may be the best car in the world at the moment, if you balance performance, style, and sheer driving pleasure against value for the dollar. It has replaced the outgoing e46 M3 as the car I would buy as my daily driver,.."
Dave Vanderwerp: "The 07 335i matches the performance of an e46 M3 without the raspy metallic scream or compromised ride quality, and it packs the strongest midrange ever felt in a 3-series."
Quote at the conclusion of the article: "If we were spending our own money, and had to buy one car, it would be hard to pick anything but the 335i."
My e90 335 is to be built tomorrow. I hope to have this car mid November. I am kind of excited."
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=31312
Daarom koos ik de sedan
darkside zegt:
"I just received my Nov, Car and Driver magazine, and the review is about as favorable as I've seen in a car magazine. It notes that the sedan and coupe should be similar in handling as they share the same chasis and brakes. Here are a few quotes:
Mark Gillies : "The BMW 335i just may be the best car in the world at the moment, if you balance performance, style, and sheer driving pleasure against value for the dollar. It has replaced the outgoing e46 M3 as the car I would buy as my daily driver,.."
Dave Vanderwerp: "The 07 335i matches the performance of an e46 M3 without the raspy metallic scream or compromised ride quality, and it packs the strongest midrange ever felt in a 3-series."
Quote at the conclusion of the article: "If we were spending our own money, and had to buy one car, it would be hard to pick anything but the 335i."
My e90 335 is to be built tomorrow. I hope to have this car mid November. I am kind of excited."
-
Robin
- Berichten: 56283
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Het verschil tussen 335i en E90 M3 zal idd groot verschil zijn. Maar tussen de E46 M3 en 335i blijkbaar niet meer zoveel. Laptimes en accelleratietijden zeggen genoeg(buiten 't M geluid en de sper) Troost je: De 330d E46 van mij was uitaccellererend niet veel trager dan Rudolfs E30 M3 om maar even door te gaan met 't vergelijkRico v Velzen schreef:hoe graag men het wil geloven BMW zal altijd voor voldoende verschil zorgen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
een e90 3 serie voelt lang niet zo lekker aan in de bochten als m3 E46. Daarbij nog het lekkere M motortje. Is de keuze makkelijk.
Romo als jij je m3 wegdoet voor een 335i ben je compleet het pad kwijt.
Nogmaals het is een goeie dagelijkse auto zo n 335i maar wordt nooit een M of zou ie ook 10 sec sneller op de ring gaan. Al die bladen verhalen is pure marketing. Iets nieuwer is altijd beter dromen.
De ultieme bmw is en blijft voorals nog een CSL voor mij en plek 2 zal dat een Z4 m coupe zijn en 3e plek 130i dre edition:)
Romo als jij je m3 wegdoet voor een 335i ben je compleet het pad kwijt.
Nogmaals het is een goeie dagelijkse auto zo n 335i maar wordt nooit een M of zou ie ook 10 sec sneller op de ring gaan. Al die bladen verhalen is pure marketing. Iets nieuwer is altijd beter dromen.
De ultieme bmw is en blijft voorals nog een CSL voor mij en plek 2 zal dat een Z4 m coupe zijn en 3e plek 130i dre edition:)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Andre schreef:een e90 3 serie voelt lang niet zo lekker aan in de bochten als m3 E46. Daarbij nog het lekkere M motortje. Is de keuze makkelijk.
Romo als jij je m3 wegdoet voor een 335i ben je compleet het pad kwijt.
Nogmaals het is een goeie dagelijkse auto zo n 335i maar wordt nooit een M of zou ie ook 10 sec sneller op de ring gaan. Al die bladen verhalen is pure marketing. Iets nieuwer is altijd beter dromen.
De ultieme bmw is en blijft voorals nog een CSL voor mij en plek 2 zal dat een Z4 m coupe zijn en 3e plek 130i dre edition:)
Was ik ook niet van plan, de 335i prikkelt wel, maar OMG wat zal de nieuwe M3 dan wel niet doen.......................................ik heb/neem de tijd, geld uitgeven kan altijd nog, dus wachten is wel de minste straf
Daarbij komt dat ik ook wel gecharmeerd ben van een mogelijke 2 coupe ( als dat een beetje in de richting gaat van die plaatjes van jou Andre, erg uitdagend lijkt me)
Dus vooralsnog rustig blijven, veel proefrijden en proberen niet te veel te lijden.....................................................
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
M is maar een letter. En als ie toch ergens voor staat dan is het vooral voor Marketing. Maar dat heb ik al eens eerder gezegd geloof ik
Ik kan met het besluit van BMW om een turbo geblazen 3 liter te produceren alleen maar een grote bewondering uitspreken. M of geen M, uiteindelijk draait het om de newtonmeters en paardenkrachten die via bak, cardan, differentieel en steekassen aan de wielen verschijnen. En in standaard 306 pk trim ziet dat er al heel goed uit. De tijd zal uitwijzen of er tuningpotentieel in deze heerlijke motor zit. Is dat het geval dan zal de mythe van de atmosferische M motoren een lelijke knauw oplopen. Maar zal tegelijkertijd de weg voor BMW voor een nieuw type motor geëffend worden. Is die turbo motor nl lekker te tunen dan zal de nieuwe V8 uit de E90 M3 door de eigen turbo power verslagen kunnen worden. Niet af fabriek, maar wel middels de tuners.
Het succes van de powertechniek maakt BMW daarna vrij om de turbokracht ook aan de 4 cilinders uit de 1 en 2 serie te koppelen. Gewicht en sportiviteit varen daar wel bij.
Een 335i coupé is in bochten geen E46 M3. Maar hij zit wel dichter bij die M3 dan de M3 bij de 130i dré edition. Die onderstel getunede 130i maakt van z'n 2 grotere broers gehakt. En zo hoort het met de gewichtsverschillen ook. De grote charme van de nieuwe Coupé is z'n harmonieuze onderstel icm met de hele goede feedback via het stuur in bochten. Die elektrische besturing werkt m nog wat tegen misschien.
Ik kan met het besluit van BMW om een turbo geblazen 3 liter te produceren alleen maar een grote bewondering uitspreken. M of geen M, uiteindelijk draait het om de newtonmeters en paardenkrachten die via bak, cardan, differentieel en steekassen aan de wielen verschijnen. En in standaard 306 pk trim ziet dat er al heel goed uit. De tijd zal uitwijzen of er tuningpotentieel in deze heerlijke motor zit. Is dat het geval dan zal de mythe van de atmosferische M motoren een lelijke knauw oplopen. Maar zal tegelijkertijd de weg voor BMW voor een nieuw type motor geëffend worden. Is die turbo motor nl lekker te tunen dan zal de nieuwe V8 uit de E90 M3 door de eigen turbo power verslagen kunnen worden. Niet af fabriek, maar wel middels de tuners.
Het succes van de powertechniek maakt BMW daarna vrij om de turbokracht ook aan de 4 cilinders uit de 1 en 2 serie te koppelen. Gewicht en sportiviteit varen daar wel bij.
Een 335i coupé is in bochten geen E46 M3. Maar hij zit wel dichter bij die M3 dan de M3 bij de 130i dré edition. Die onderstel getunede 130i maakt van z'n 2 grotere broers gehakt. En zo hoort het met de gewichtsverschillen ook. De grote charme van de nieuwe Coupé is z'n harmonieuze onderstel icm met de hele goede feedback via het stuur in bochten. Die elektrische besturing werkt m nog wat tegen misschien.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Natuurlijk is M marketing, maar dat geld voor alles hé
Verder ben ik van mening dat de nieuwe turbo een fantastische turbomotor is, nog nooit eentje gereden die beter is.
maar buiten de papieren prestaties om, zijn de karakters zo verschillend tussen een M3/Z4 M motor dat je de motoren domweg niet met elkaar kunt vergelijken. is geen kwestie van beter of slechter. En niet iedereen zit op het hitsige karakter van een M motor te wachten. Sterker nog om eerlijk te zijn vond ik de 3 liter atmo een motor met veel meer souplesse.
Het chippen/tunen geloof ik allemaal wel, Tuners halen ook wel 500 pk uit een 1.8 VAG turboblok.
Ik zou een 306 pk turbo never nooit chippen. Robin denk ik ook niet
Verder ben ik van mening dat de nieuwe turbo een fantastische turbomotor is, nog nooit eentje gereden die beter is.
maar buiten de papieren prestaties om, zijn de karakters zo verschillend tussen een M3/Z4 M motor dat je de motoren domweg niet met elkaar kunt vergelijken. is geen kwestie van beter of slechter. En niet iedereen zit op het hitsige karakter van een M motor te wachten. Sterker nog om eerlijk te zijn vond ik de 3 liter atmo een motor met veel meer souplesse.
Het chippen/tunen geloof ik allemaal wel, Tuners halen ook wel 500 pk uit een 1.8 VAG turboblok.
Ik zou een 306 pk turbo never nooit chippen. Robin denk ik ook niet
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 6 gasten
