Ein F zehn fünffünfunddreißig i (update dec 2010)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
RVV

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door RVV » 19 mei 2010, 21:05

:thumbup:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 19 mei 2010, 21:17

:oops: zo op de foto's ziet het er voor mij net zo uit als een 3-serie :oops:

Sorry, zal nu het draadje verlaten en nooit meer in terugkeren....... :bag:

Hans

Bericht door Hans » 19 mei 2010, 21:36

Sjoerd schreef:Net in de laffe avondzon een paar foto's gemaakt van mijn (vieze!) auto.

De eerste 1000 km staan er inmiddels op; begin steeds meer aan de boot te wennen. Al die camera's die erop zitten waren heerlijk in de krappe Amsterdamse parkeervakken -en garages afgelopen paar dagen!

Ook veel met 4 a 5 man in de auto gezeten de afgelopen dagen; een verademing t.o.v. de Audi! Vrijdag wordt de rijschakeling van de DVD ernog vanaf gehaald zodat we nu ook rijdend naar natuurfilms kunnen kijken ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heel erg mooie auto Sjoerd! De wielen staan hem ook prima. Maak eens wat meer interieur foto's.

S-J

Bericht door S-J » 19 mei 2010, 21:45

Ziet er goed uit. :)

Maar een verademing tov de Audi? Ik neem aan een A4? Want een A6 is qua interieurruimte toch echt superieur. Zat laatst achterin een 2009 A6 2.0 TDI, stukken beter dan achterin de F10..

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 mei 2010, 22:05

Eric H schreef::oops: zo op de foto's ziet het er voor mij net zo uit als een 3-serie :oops:

Sorry, zal nu het draadje verlaten en nooit meer in terugkeren....... :bag:

+1 :oops:

Mooie kar, daar niet van........................ben wel benieuwd naar de F30 dan................

Lichte kleur doet het beter dan een donkere denk ik.................

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 19 mei 2010, 22:28

Van voren blijven de grote nieren een doorn in het oog, imho. En profil, schuin van achteren en de achterzijde laten de auto erg mooi uitkomen. Oogt erg compact/degelijk. De E60 oogt dan erg 'blikkering' imho.

Het is overigens lastiger om de 7 en de 5 te onderscheiden... :nerd:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 20 mei 2010, 09:18

erg mooie auto :D

ook vooral het dash vind ik erg mooi geworden tov de voorganger!

en zo op de foto's lijkt hij idd klein maar in het echt is het toch zeker een grote auto!

Rupie

Bericht door Rupie » 20 mei 2010, 09:42

Ik ben overigens ook het meest onder de indruk van het interieur. Blijf een aantal lijnen van de buitenkant lastig voor het oog vinden.. Denk dat ik bij mijn mening blijf dat het design van de 7 beter geslaagd is. Lichte kleur lijkt wel een pre. Kan ook de combo zijn met het interieur. Ben wel gecharmeerd van dat zwarte.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 20 mei 2010, 09:50

Ik vind hem erg mooi! :thumbup: Veel plezier ermee!

Knot

Bericht door Knot » 20 mei 2010, 11:12

Vooral het mooie interieur valt me op!

Veel plezierige km's gewenst met de auto Sjoerd.

Macboy

Bericht door Macboy » 20 mei 2010, 11:28

Sjoerd bedankt voor de foto's en dat je dit toch even snel hebt gedaan. Erg mooie auto. Heb je binnenkort wat meer interieurpics ? Ben met name benieuwd hoe de handbak eruit ziet van dichterbij en hoe de stoelen zijn qua rugleuning etc dus van de voorkant genomen.

@ Eric: dat het op een 3-serie lijkt is enkel een compliment lijkt mij (ervan uitgaande dat je de grootte bedoelt).

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 20 mei 2010, 11:46

Fraai 8)

Fabian

Bericht door Fabian » 20 mei 2010, 12:19

Ik ben meer van een donkere buitenkleur voor de F10 vind de lijnen dan mooier uitkomen. Maar smaken verschillen gelukkig, anders reden we allemaal in dezelfde. :bag:

Prachtige auto Sjoerd, HEEL veel rijplezier ermee! :df:

Eric H

Bericht door Eric H » 20 mei 2010, 13:01

Macboy schreef:Sjoerd bedankt voor de foto's en dat je dit toch even snel hebt gedaan. Erg mooie auto. Heb je binnenkort wat meer interieurpics ? Ben met name benieuwd hoe de handbak eruit ziet van dichterbij en hoe de stoelen zijn qua rugleuning etc dus van de voorkant genomen.

@ Eric: dat het op een 3-serie lijkt is enkel een compliment lijkt mij (ervan uitgaande dat je de grootte bedoelt).
Waarom is het bij BMW een compliment en wordt in dit draadje http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 8&start=50 dat als zwakte genoemd voor de nieuwe A8

Blijft een BMW forum hier..... :blabla:

BMW maakt eenheidsworst en "niemand" die dat vreemd/vervelend whatsoever vindt, maar als Audi een nieuw model presenteert vind "iedereen" dat alle Audi's op elkaar gaan lijken en wordt dat weer als zwakte genoemd....

Ach, tzal allemaal wel weer aan mij liggen :bag:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 mei 2010, 14:15

Ben het er wel mee eens, de 5er is te weinig onderscheidend tov de 7er...........................ik moet echt goed kijken om te zeggen om welke het nu gaat.....................als de nieuwe F30 3er ook die kant op gaat is het wel een beetje armoe troef IMHO...................

Van binnen hou je ze helemaal niet meer uit elkaar.....................zelfde dash, ook dat vind ik niet best....................wel te snappen dat het er minder productie kosten zijn...................maar dat bewijst armoe troef des te meer...........................

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 20 mei 2010, 17:15

Heee, zie nu pas dat je pics hebt gepost. Vind in deze kleur
de lijnen duidelijker tonen, doet de auto goed. Interieur is
erg mooi! Blijf het ontwerp ook te weinig onderscheidend vinden,
het brutale van de e60 is opgeofferd. Maar de aanblik is wel
degelijk en straalt 'premium' uit. Veel plezier ervan, en post
je bevindingen!

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 20 mei 2010, 17:40

Ziet er goed uit! :thumbup:
Ik mis alleen een paar dikke performance uitlaten.. :mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 21 mei 2010, 10:07

Eric H schreef:Waarom is het bij BMW een compliment en wordt in dit draadje http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 8&start=50 dat als zwakte genoemd voor de nieuwe A8

Blijft een BMW forum hier.....

BMW maakt eenheidsworst en "niemand" die dat vreemd/vervelend whatsoever vindt, maar als Audi een nieuw model presenteert vind "iedereen" dat alle Audi's op elkaar gaan lijken en wordt dat weer als zwakte genoemd....

Jankerd :)

Allereerst vindt bijna iedereen dat de A8 en de A4 op elkaar lijken van buiten. Voor de F10 en de E90 ben jij de eerste waar ik het van lees. Zo vind ik juist dat ze totaal niet op elkaar lijken. De binnenkant van de 5 wel op de 7. Maar niet op deze foto's waar jij op doelt, dat is immers de buitenkant van de auto. En gesteld dat je wel gelijk hebt: in het A8 draadje heb ik juist gepost dat ik daar geen moeite mee heb. Dus je BMW vs Audi vergelijking klopt niet in mijn geval.

Dus die zak over je hoofd mag je erop laten ...

Eric H

Bericht door Eric H » 21 mei 2010, 10:16

Macboy schreef:
Eric H schreef:
Macboy schreef:Sjoerd bedankt voor de foto's en dat je dit toch even snel hebt gedaan. Erg mooie auto. Heb je binnenkort wat meer interieurpics ? Ben met name benieuwd hoe de handbak eruit ziet van dichterbij en hoe de stoelen zijn qua rugleuning etc dus van de voorkant genomen.

Waarom is het bij BMW een compliment en wordt in dit draadje http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 8&start=50 dat als zwakte genoemd voor de nieuwe A8

Blijft een BMW forum hier..... :blabla:

Jankerd :)

Allereerst vindt bijna iedereen dat de A8 en de A4 op elkaar lijken van buiten. Voor de F10 en de E90 ben jij de eerste waar ik het van lees. Zo vind ik juist dat ze totaal niet op elkaar lijken. De binnenkant van de 5 wel op de 7. Maar niet op deze foto's waar jij op doelt, dat is immers de buitenkant van de auto. En gesteld dat je wel gelijk hebt: in het A8 draadje heb ik juist gepost dat ik daar geen moeite mee heb. Dus je BMW vs Audi vergelijking klopt niet in mijn geval, terwijl ik het gepost heb.

Dus die zak over je hoofd klopt wel ja 8)
Tssss......
Je had de aanhalingstekens bij niemand en iedereen toch wel gezien he ???? :angel: :wink:

Collega van me rijdt in een E9* Coupe, als ik die auto in gedachten neem, en ik kijk naar bovenstaande 5 serie, dan zie ik wel heeeeeeeel veeeeeeel overeenkomsten in lijnen. Oke de 5 heeft 2 deuren meer, maar de achterkant is als twee druppels water. ( in mijn beleving dan he )

Nou leef ik ook in een eigen wereldje, dus dat mijn zienswijze niet overeenkomt met die van anderen ben ik ondertussen wel aan gewend... :mrgreen: :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 mei 2010, 15:34

Mooie kar Sjoerd. De mijne is /was blijkbaar deze week geproduceerd begreep ik net van mijn dealer. Nog 2/3 weekjes...

Eigenlijk dezelfde kar als die van Sjoerd maar dan in zwart.

HansD

Bericht door HansD » 21 mei 2010, 15:39

offtopic gaat de M3 vervangen worden robin?
Blijf het ontwerp ook te weinig onderscheidend vinden,
het brutale van de e60 is opgeofferd.
+1 maar toch een leuk hok sjoerd.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 21 mei 2010, 15:44

Eric H schreef:
Collega van me rijdt in een E9* Coupe, als ik die auto in gedachten neem, en ik kijk naar bovenstaande 5 serie, dan zie ik wel heeeeeeeel veeeeeeel overeenkomsten in lijnen. Oke de 5 heeft 2 deuren meer, maar de achterkant is als twee druppels water. ( in mijn beleving dan he )

Nou leef ik ook in een eigen wereldje, dus dat mijn zienswijze niet overeenkomt met die van anderen ben ik ondertussen wel aan gewend... :mrgreen: :mrgreen:
Ik vind juist dat er een redelijke slag is gemaakt, de huidige 7 en 5 vind ik toch echt wel behoorlijk anders dan de e60/e90 modellen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 mei 2010, 15:50

@ HansD: Ja alleen Sjoerd had 'm net 'n paar weekjes eerder besteld dan ik. Het zou eerst ook 'n zilvergrijze worden, maar toch blij dat ik 'n zwarte heb gekozen, vind ik net meer passen bij het type grotere auto.

De foto's doen 'm geen recht aan op dat FC Twente oefenveldje

IRL een heel imposante dikke kar.

HansD

Bericht door HansD » 21 mei 2010, 16:04

Ja alleen Sjoerd had 'm net 'n paar weekjes eerder besteld dan ik.
Ah, ok. Dat is ook alweer vrij snel dan.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 24 mei 2010, 22:43

Toch ondankt de kritieken op de anonieme veschijning wordt dit weer een verkoophit denk ik. Vind het een mooie kar, enige waar ik zelf niet aan kan wennen zijn die rechtopstaande grillen, overigens vind ik dat bij meerdere Bmw´s storend: X1, nieuwe 7, nu de 5 weer. Het begon bij de Z4...

Hoe dynamisch rijd het verder?

Plaats reactie