Nieuwe hype; de iPAD

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RutgerK

Re: Nieuwe hype; de iPAD

Bericht door RutgerK » 28 jan 2010, 21:47

Tom V schreef:Vind het grappig dat mensen hun negatieve mening er al over klaar hebben zonder er mee gewerkt te hebben. Zo gaat het altijd bij die producten, toen de eerste ipod werkt aangekondigd was het merendeel negatief. 250 miljoen ipods later zijn die meningen toch wel veranderd.
Het is ook meer de verbazing dat er zo weinig kritiek is op Apple terwijl het enorm gesloten systemen bouwt en alles in het werk stelt om business modellen op te stellen die de concurrentie zoveel mogelijk beperken of buiten sluiten.

Tom V

Bericht door Tom V » 28 jan 2010, 22:10

RutgerK schreef:
Tom V schreef:Vind het grappig dat mensen hun negatieve mening er al over klaar hebben zonder er mee gewerkt te hebben. Zo gaat het altijd bij die producten, toen de eerste ipod werkt aangekondigd was het merendeel negatief. 250 miljoen ipods later zijn die meningen toch wel veranderd.
Het is ook meer de verbazing dat er zo weinig kritiek is op Apple terwijl het enorm gesloten systemen bouwt en alles in het werk stelt om business modellen op te stellen die de concurrentie zoveel mogelijk beperken of buiten sluiten.
Naar mijn mening is dat de enige manier waarop een dergelijk bedrijf kwaliteit en betrouwbaarheid kwa software kan garanderen. Als je dat niet wilt ben je toch vrij iets anders te kopen?

Joy

Bericht door Joy » 28 jan 2010, 22:13

Tom weet je het zeker:

Afbeelding

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door Joy op 28 jan 2010, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom V

Bericht door Tom V » 28 jan 2010, 22:16

Afbeelding
Ja :P

RutgerK

Bericht door RutgerK » 28 jan 2010, 22:16

Tom V schreef:
RutgerK schreef:
Naar mijn mening is dat de enige manier waarop een dergelijk bedrijf kwaliteit en betrouwbaarheid kwa software kan garanderen. Als je dat niet wilt ben je toch vrij iets anders te kopen?
Het is natuurlijk de vraag hoeveel invloed Apple inmiddels heeft op de 'infrastructuur' van de markten. Wil je als ontwikkelaar een app verkopen aan Iphone, Ipod Touch gebruikers dan kan dat alleen maar onder de voorwaarden van de Apple appstore. Wil je als muzikant/producent je muziek verkopen aan gebruikers van 250 miljoen ipods dan kan je bijna niet meer om Itunes heen.

Kan je eigenlijk in de Apple stores op een andere manier betalen dan via credit card?
Laatst gewijzigd door RutgerK op 28 jan 2010, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Joy

Bericht door Joy » 28 jan 2010, 22:18

Ah jij zit natuurlijk op een Mac te werken Tom, die filteren negatieve klanken :lol:

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 28 jan 2010, 22:29

RutgerK schreef:Kan je eigenlijk in de Apple stores op een andere manier betalen dan via credit card?
Is mogelijk ik doe het via iTunes gift cards...

Tom V

Bericht door Tom V » 28 jan 2010, 22:31

Of gewoon via clickandbuy, dan heb je meerdere mogelijkheden.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 28 jan 2010, 22:42

Gemis aan flash snap ik ook niet. Onder andere Youtube en Vimeo bereiden een overstap voor naar HTML5. Volledig open standaard wat meer voordelen biedt dan Flash van Adobe.

Tom

Bericht door Tom » 28 jan 2010, 22:44

Wil je als ontwikkelaar een app verkopen aan Iphone, Ipod Touch gebruikers dan kan dat alleen maar onder de voorwaarden van de Apple appstore.
Ik geloof dat een ontwikkelaar 100 dollar betaald voor de SDK (ontwikkelingomgeving) en daarmee z'n apps ook in de app store kan zetten.
Daarbij moet je wel 30% van je inkomsten aan Apple afstaan, maar vergelijk het even met Microsoft. Daar mag je eerst 500 dollar voor Visual Studio betalen en als je applicatie af is moet je nog de bezitters van de telefoon zien te bereiken en daarna je programma distribueren (dus hosting, betaalmogelijkheid bieden, enz.). Ander punt is dat iPhone bezitters veel meer gebruik maken van hun telefoon en de markt daarvoor groter is.

Voor de consument is zo'n appstore handig, want de kwaliteit is goed en je hoeft niet tig verschillende onbekenden op diverse methodes te betalen (de ene ontwikkelaar wil paypal, ander creditcard enz.). Verder komen updates automatisch binnen zonder gezeik, waarbij je bij andere platforms mag hopen dat de ontwikkelaar zelf een updater erin heeft gemaakt want anders moet je naar de site surfen om te kijken of er nieuwere versies zijn.

Apple kent zeker veel beperkingen en minder vrijheid, kan in je nadeel werken (en dan is het kut) maar 9 van de 10 keer is het gewoon ontzettend handig.
indobesar schreef:Gemis aan flash snap ik ook niet. Onder andere Youtube en Vimeo bereiden een overstap voor naar HTML5. Volledig open standaard wat meer voordelen biedt dan Flash van Adobe.
Flash is alleen meer dan video ;)
Al ben ik wel benieuwd naar de ontwikkelingen... HTML5 icm CSS3 is behoorlijk krachtig en er zijn steeds minder redenen om Flash te gebruiken, maar ik zie het voorlopig nog niet verdwijnen. HTML5 kan bijvoorbeeld geen (live) streaming video aan, al is Silverlight daar weer beter in dan Flash.

Tom V

Bericht door Tom V » 28 jan 2010, 23:07

RutgerK schreef: Het is natuurlijk de vraag hoeveel invloed Apple inmiddels heeft op de 'infrastructuur' van de markten. Wil je als ontwikkelaar een app verkopen aan Iphone, Ipod Touch gebruikers dan kan dat alleen maar onder de voorwaarden van de Apple appstore. Wil je als muzikant/producent je muziek verkopen aan gebruikers van 250 miljoen ipods dan kan je bijna niet meer om Itunes heen.

Kan je eigenlijk in de Apple stores op een andere manier betalen dan via credit card?
Als ontwikkelaar is de Appstore juist erg interessant. Je hebt een zeer toegankelijk platform om miljoenen iphone en ipod touch gebruikers te benaderen met allerlei verschillende concepten. Gezien het succes moet het voor veel ontwikkelaars een zeer interessante bron van inkomsten kunnen zijn.

Wel humor :

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 29 jan 2010, 08:03

Ik denk dat nu dit ding er is veel, nieuwe mogenlijkheden verzonnen gaan worden waar je dit apparaat voor kan gebruiken.
Als de i-pad aanslaat dan kan je over een jaar of 3 ineens veel meer met zo`n apparaat.

BrianV

Bericht door BrianV » 29 jan 2010, 08:49

Downforce Hans schreef:Ik denk dat nu dit ding er is veel, nieuwe mogenlijkheden verzonnen gaan worden waar je dit apparaat voor kan gebruiken.
Als de i-pad aanslaat dan kan je over een jaar of 3 ineens veel meer met zo`n apparaat.
Daar ben ik volledig mee eens maar het Apple brengt eerst de iPad/iPad 3g uit (karig), over een jaar komt ineens de 3GS en dan vervolgens de 4G met de techniek die ze nu al in de iPad kon stoppen.

En wat doen al die schaapen? inderdaad ze kopen de nieuwe "verbeterde" iPad :bag:
Ik kijk eerst nog eerst de apple uit de boom :lol:

BrianV

Bericht door BrianV » 29 jan 2010, 08:50

Jussi schreef:
Tom schreef:Ik denk dat Apple in de luxepositie zit dat ze erg weinig aan marketing doen!

:shocking:

Think again.
wat is je argument?

iPad met iBooks voorlopig alleen in Amerika

De iPad zal buiten Amerika niet direct de mogelijkheid bieden om iBooks te kopen en te lezen wanneer het apparaat verkocht zal worden. Wellicht komt dit bericht niet helemaal als een verrassing, aangezien wij het hier in Nederland ook al jaren moeten doen zonder films en tv-series in de iTunes Store.

Op de meeste Apple-websites buiten Amerika is nog geen spoor te vinden van de iPad, zo ook op de Nederlandse Apple-website. De Australische Apple website is na de Amerikaanse website de eerste waar de iPad op is verschenen. Bij het onderdeel 'features' valt op dat de iBooks niet vermeld worden, terwijl dit op de Amerikaanse website wel het geval is. In de kleine lettertjes onderaan de Amerikaanse Apple iPad-website is bovendien te lezen:

"iBooks available in the U.S. only."

Het is te hopen dat Apple nog wel de nodige moeite zal doen om ook buiten Amerika deals te sluiten met verschillende uitgeverijen, en dat het niet zo lang zal zal duren als films en tv-series in de Nederlandse iTunes Store. Waarschijnlijk zal het sluiten van deals met uitgeverijen buiten Amerika wel een hogere prioriteit krijgen van Apple, aangezien het lezen van iBooks een van de hoofdfuncties van de iPad is.
----------------------------------------------------------

De Wi-Fi modellen zijn eind maart leverbaar vanaf € 449. 3G modellen medio april.
Bron http://www.a-mac.nl

Jussi

Bericht door Jussi » 29 jan 2010, 14:26

BrianV schreef:
Jussi schreef:
Tom schreef:Ik denk dat Apple in de luxepositie zit dat ze erg weinig aan marketing doen!

:shocking:

Think again.
wat is je argument?

Euh.. Apple is 1 van de grootste voorbeelden van marketing allertijden. Er zijn honderden cases over geschreven en besproken. Steve Jobs is zelfs de marketeer van het voorbije decenium verkozen. Ik ga niet natypen wat al zoveel mensen hebben neergepend maar als je wat leesvoer wil moet je 'Apple' en 'Marketing' maar eens invoeren bij Google.

BrianV

Bericht door BrianV » 29 jan 2010, 14:36

Jussi schreef:
Euh.. Apple is 1 van de grootste voorbeelden van marketing allertijden. Er zijn honderden cases over geschreven en besproken. Steve Jobs is zelfs de marketeer van het voorbije decenium verkozen. Ik ga niet natypen wat al zoveel mensen hebben neergepend maar als je wat leesvoer wil moet je 'Apple' en 'Marketing' maar eens invoeren bij Google.
ik denk met name de fanboys de iPad warm hebben gehouden;)
apple deed niks anders dan wat door "lekken"

dus zoveel deden ze er niet voor :roflol:

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 29 jan 2010, 14:39

Apple is inderdaad een zeer vaak voorkomend voorbeeld in Marketing college's. Briljante marketing.

Overigens grappig om te zien dat je nu dezelfde vergelijkingen ziet als toen met de Iphone (die met de steen etc). De Iphone bleek uiteindelijk de grootste hit in telefoonland te worden. Ik gok dat dit ook gewoon weer een succes wordt.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 29 jan 2010, 14:43

Vooralsnog heeft een snelle 12" laptop mijn voorkeur.

Tom

Bericht door Tom » 29 jan 2010, 14:53

Jurjen schreef: Overigens grappig om te zien dat je nu dezelfde vergelijkingen ziet als toen met de Iphone (die met de steen etc). De Iphone bleek uiteindelijk de grootste hit in telefoonland te worden. Ik gok dat dit ook gewoon weer een succes wordt.
Zelfs bij de iPod :mrgreen:
http://garry.posterous.com/what-people- ... ears-ago-w" onclick="window.open(this.href);return false;

allen

Bericht door allen » 29 jan 2010, 15:10

Jussi, met alleen marketing kom je er niet. :idea:

Neem aan dat ik je dat zelf ook wel begrijpt. Zo niet, kun je wellicht even googlen. Want wat in het oneindige is uitgelegd, ga ik niet nog een keer doen. Zonde van m'n tijd. :idea:

Jussi

Bericht door Jussi » 29 jan 2010, 15:13

BrianV schreef:
Jussi schreef:
ik denk met name de fanboys de iPad warm hebben gehouden;)
apple deed niks anders dan wat door "lekken"

dus zoveel deden ze er niet voor :roflol:
Dat denkt de consument, ja. Behalve hun persconferentie aankondigen zodat alle ogen daarop gericht zijn. Zodoende dat alle media het als gespreksonderwerp gebruiken. Een marketing-hoogstandje wat enkel Dove hun nog voordeed in 2004 met hun 'tijd voor echte schoonheid' -campagne. Marketing is meer dan enkel wat reclame maken.

Jussi

Bericht door Jussi » 29 jan 2010, 15:17

allen schreef:Jussi, met alleen marketing kom je er niet. :idea:

Neem aan dat ik je dat zelf ook wel begrijpt. Zo niet, kun je wellicht even googlen. Want wat in het oneindige is uitgelegd, ga ik niet nog een keer doen. Zonde van m'n tijd. :idea:
Dan mag je me even in de juiste richting sturen dmv een linkje te sturen als je te lui bent om te typen.

Luco

Bericht door Luco » 29 jan 2010, 15:20

jussi verkoopt apple zooi denk ik :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 29 jan 2010, 15:26

Ik heb me totaal niet bezig gehouden met het voortraject van de Ipad.. wel eens gelezen dat ze er mee bezig waren, maar geen boeiende interesse van mijn kant. Nu ik weet dat het een soort uitvergrote Ipod/Iphone is.. heb ik pas interesse, waarom.. omdat ie hetzelfde kan, maar vooral groter is, dat maakt het een leuk praktisch ding. De rest erom heen.. battles tussen apple haters en apple lovers dat boeit me al helemaal niet.

'T is maar maar een stuk gereedschap.. geen bijbel of koran ofzo waar je ruzie over gaat maken :bag:

BrianV

Bericht door BrianV » 29 jan 2010, 15:28

luco hornsveld schreef:jussi verkoopt apple zooi denk ik :mrgreen:
nee Jussi is een student, die net als bijna elk student denk dat hun het wiel hebben uit gevonden

Citaat: Ik kom me hier ook eens voorstellen. Mijn naam is Mathieu, 22 jaar, student marketing

Plaats reactie