Van de makers van GTA IV komt Red Dead Redemption. WOW

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Tom

Re: Van de makers van GTA IV komt Red Dead Redemption. WOW

Bericht door Tom » 12 jul 2010, 19:51

Die krijg je bij een opdracht van dat vrouwtje als je samen paarden gaat vangen :)

Tom V

Bericht door Tom V » 06 aug 2010, 21:37

Vandaag dit spel eens gehaald om even te overleven tot F1 2010 en GT5, nice. Uurtje of twee gespeeld, heerlijke sfeer inderdaad.

dvh

Bericht door dvh » 07 aug 2010, 06:24

Ik moet bekennen dat ik er meer van had verwacht.
En jazeker is het mooi gemaakt en is het uitgebreider dan GTA.
Maar echt vernieuwend is het ook niet.. Athans, het open world effect is leuk, maar als diehard World of Warcraft speler overtreft geen enkele game de open world mogelijkheden die WoW heeft.

Wellicht ben ik verwend, maar ik ben de game dus al beu.
Iemand ruilen tegen CoD4 of Battlefield 2 ? ^_^

Macboy

Bericht door Macboy » 09 aug 2010, 23:27

Knap dat je een volledig open field Western game met sfeer tot in de gloria niet vernieuwend noemt ...

Dat je het niks vindt ok, maar het niet vernieuwend noemen is net zoiets als Godfather II op imdb.com een 1 geven ...

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 09 aug 2010, 23:39

Hier ligt ie ook al weer een maand in de kast, heb hem nog niet uitgespeeld...

dvh

Bericht door dvh » 10 aug 2010, 07:04

Macboy schreef:Knap dat je een volledig open field Western game met sfeer tot in de gloria niet vernieuwend noemt ...

Dat je het niks vindt ok, maar het niet vernieuwend noemen is net zoiets als Godfather II op imdb.com een 1 geven ...
Ooit world of warcraft gespeelt?
Zoniet , eerst spelen daarna opnieuw je mening geven :)

Als het gaat om een open world + sfeer dan steekt deze er toch met kop en schouders bovenuit.
Vandaar dat 11 miljoen mensen dagelijks deze game spelen ipv RDR.

Ik zeg niet dat RDR slecht is, maar voor mijn gevoel is het gewoon GTA in een ander jasje met wat nieuwe feautures, maar niks wereldschokkends imho.

Wellicht dat op de consoles dit een wereldbrekende game is, maar als je het open world idee ( in welk jasje dan ook gestoken ) naast elkaar zou mogen leggen dan zeg ik >> World of Warcraft.

Vandaar dat het mij wat tegenvalt, ik had er wellicht iets meer van verwacht. Ik had in ieder geval verwacht dat deze game zo goed zou zijn dat het mij WoW kon doen vergeten, maar hellaas .... :bag:

Roy

Bericht door Roy » 10 aug 2010, 08:25

Dan komt hier de overtreffende geek. Als je Asheron's Call 1 hebt gespeeld weet je pas wat een grote open wereld is. Je kon hem op autowalk zetten, 5 uur later terug komen en hij was nog aan het lopen. World of Warcraft stelt ook niks voor qua wereld. Moet je zo eens zien met Cataclysm wanneer je met je 310% flying mount overal door heen kan vliegen :)

De vergelijking slaat sowieso nergens op. RDR is geen MMORPG. Het enige wat overeenkomt is dat je multiplayer kunt spelen en missies kunt doen.

dvh

Bericht door dvh » 10 aug 2010, 08:58

Rdr heeft wel rpg trekjes vandaar dat ik de vergelijking trek.
Maakt verder ook niet uit. Persoonlijk vind ik het wat tegenvallen.

Tom

Bericht door Tom » 10 aug 2010, 12:07

dvh schreef: Ik zeg niet dat RDR slecht is, maar voor mijn gevoel is het gewoon GTA in een ander jasje met wat nieuwe feautures, maar niks wereldschokkends imho.
Zo hebben ze het spel ook gebracht... dus als je iets wereldschokkends verwacht lagen je verwachtingen anders ;)

Robertdj

Bericht door Robertdj » 10 aug 2010, 12:20

dvh schreef:
Macboy schreef:Knap dat je een volledig open field Western game met sfeer tot in de gloria niet vernieuwend noemt ...

Ooit world of warcraft gespeelt?
Zoniet , eerst spelen daarna opnieuw je mening geven :)

Als het gaat om een open world + sfeer dan steekt deze er toch met kop en schouders bovenuit.
Vandaar dat 11 miljoen mensen dagelijks deze game spelen ipv RDR.

Ik zeg niet dat RDR slecht is, maar voor mijn gevoel is het gewoon GTA in een ander jasje met wat nieuwe feautures, maar niks wereldschokkends imho.

Wellicht dat op de consoles dit een wereldbrekende game is, maar als je het open world idee ( in welk jasje dan ook gestoken ) naast elkaar zou mogen leggen dan zeg ik >> World of Warcraft.

Vandaar dat het mij wat tegenvalt, ik had er wellicht iets meer van verwacht. Ik had in ieder geval verwacht dat deze game zo goed zou zijn dat het mij WoW kon doen vergeten, maar hellaas .... :bag:
De sfeer is net iets waar je van moet houden, vind ik in RDR leuker dan in WoW (hele verhaal erachter boeit me niet) Verder zijn ze echt niet met elkaar te vergelijken.

Fernando

Bericht door Fernando » 10 aug 2010, 12:24

Die vergelijking tussen RDR en WoW doet me aan onderstaand plaatje denken....

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 10 aug 2010, 13:16

Nee,... Ik zeg alleen dat het open world gebeuren op mij geen indruk maakt gezien ik wow gewend ben.
En dat rdr wel iets wegheeft van een rpg, de quest en volgt een verhaallijn van een personage.
Dat doe je in wow ook.
maar als je dan kijkt naar de mogelijkheden in de game en de diepgang die het bevat, dan vind ik rdr tegenvallen ten opzichte van.

En dat je het er niet mee eens bent mag, en wellicht lagen mijn verwachtingen te hoog.
En dat wow een totaal ander concept is begrijp ik ook wel.
Maar het blijft zo dat je beide gamen als een personage in een open wereld speelt en zelf je weg kunt gaan.
Dus geen appels met peren.

Roy

Bericht door Roy » 10 aug 2010, 13:26

Alan Wake is een adventure maar Super Mario World ook... kan je die twee vergelijken?

Open wereld hebben nu heel veel games en quests/missies moet je haast wel hebben in een game... dus die vergelijking kan je altijd maken.

dvh

Bericht door dvh » 10 aug 2010, 13:51

VErtel mij eens waarom je rdr niet tot rpg zou mogen betittelen?

Macboy

Bericht door Macboy » 10 aug 2010, 19:55

dvh: je bent nu inderdaad iets duidelijker met je uitleg, maar alsjeblieft zeg ? Moeten we nu serieus uit gaan leggen dat WOW en RDR twee totaal verschillende concepten zijn ? Dat er vergelijkingen te vinden zijn maken het toch niet dezelfde concepten ? Kom op zeg een MMORPG ...

En het is toch al lang bekend dat het een veredelde GTA is maar dan in het Wilde Westen ? Zo was het toch ook gewoon bedoeld en aangekondigd ?

dvh

Bericht door dvh » 10 aug 2010, 20:17

Macboy schreef:dvh: je bent nu inderdaad iets duidelijker met je uitleg, maar alsjeblieft zeg ? Moeten we nu serieus uit gaan leggen dat WOW en RDR twee totaal verschillende concepten zijn ? Dat er vergelijkingen te vinden zijn maken het toch niet dezelfde concepten ? Kom op zeg een MMORPG ...

En het is toch al lang bekend dat het een veredelde GTA is maar dan in het Wilde Westen ? Zo was het toch ook gewoon bedoeld en aangekondigd ?
En dat wow een totaal ander concept is begrijp ik ook wel.
Nein !

Nope, ik zeg alleen dat ik het niet zo vernieuwend vind als ik gedacht had, en leg daarbij de vergelijking naar een uitgebreidere game die mij wel erg beviel ( bevalt.. ). Dat de games niet hetzelfde zijn ,snap ik ook wel. Zeg alleen dat RdR wel RGP trekjes heeft. Nothing more, nothing less.

dvh

Bericht door dvh » 10 sep 2010, 12:34

Ter afsluiter, kheb hem verkocht ... :bag:
CoD / BF2 > beter

Macboy

Bericht door Macboy » 04 feb 2012, 18:59

Na 48 uurtjes eindelijk uitgespeeld :)

RVV

Bericht door RVV » 04 feb 2012, 21:06

Opzich wel geinig ja, regelmatig pak ik dit spel even mee voor een uurtje of 2.

Plaats reactie