Pagina 6 van 26

Re: Toyo Tires Time Attack 2010

Geplaatst: 26 feb 2010, 12:57
door Stéphane
NielsH schreef:Heb me gisteren opgegeven voor een uurtje extra rijden de dag er voor. Zijn er nog mensen die dit ook gaan doen?

Nu alleen nog een goedkope slaapplek in de omgeving van Zandvoort vinden.
Ik ga 's avonds ook een paar ronden rijden. Even ook beetje lijnen voorrijden voor Sascha (Evo X) en Alex (GT-R).

Re: Toyo Tires Time Attack 2010

Geplaatst: 26 feb 2010, 18:55
door jeroentje.nl
wij gaan van 17.00 tot 16.00 rijden als het goed is.

Stef R33
Gijs S13
Twan EVO VIII
Mark SUpra
John Impreza
Bjorn R33
Jeroen RX-7

Re: Toyo Tires Time Attack 2010

Geplaatst: 26 feb 2010, 19:00
door Oscar29
23 uurs race. Toe maar

Re: Toyo Tires Time Attack 2010

Geplaatst: 26 feb 2010, 19:09
door Shakes
Tegen de klok in Jeroentje :mrgreen:

Re: Toyo Tires Time Attack 2010

Geplaatst: 26 feb 2010, 20:10
door Zjeraaar
Oscar29 schreef:23 uurs race. Toe maar
:mrgreen:


Ik ben d`rbij als toeschouwer, ben zeer benieuwd! `ns kijken of ik wat bolides van het forum herken ;)
Succes allemaal iig!

Re: Toyo Tires Time Attack 2010

Geplaatst: 27 feb 2010, 00:50
door Miesjel
4e R35 GT-R bevestigd..

Ik heb me laten vertellen dat het deze zou zijn :
http://www.totalcarconcept.nl/Nissan_GT ... -_TCC_DEMO" onclick="window.open(this.href);return false;

Rijd in Extreme..

Re: Toyo Tires Time Attack 2010

Geplaatst: 27 feb 2010, 09:25
door VLA
Michel Huisman schreef:4e R35 GT-R bevestigd..

Ik heb me laten vertellen dat het deze zou zijn :
http://www.totalcarconcept.nl/Nissan_GT ... -_TCC_DEMO" onclick="window.open(this.href);return false;

Rijd in Extreme..
Nice, 800 pk :shock:

Re: Toyo Tires Time Attack 2010

Geplaatst: 27 feb 2010, 09:43
door Jeroen van Emmerik
aj.. die doet ook mee! is net af!

Re: Toyo Tires Time Attack 2010

Geplaatst: 27 feb 2010, 09:59
door Stéphane
Zo te lezen zit die kit er nu nog niet op.

Re: Toyo Tires Time Attack 2010

Geplaatst: 27 feb 2010, 11:25
door GTRene
doen een paar serieuse jongens mee, als je met zo'n GTR durft te rijden ook al ben je geen echte racer kun je volgens mij nog een vrij snelle tijd zetten, zeg onder 2:03 redelijk makkelijk en als je een beetje meer lef en rijkunsten hebt onder de 1:55.
zijn er ronde tijden bekend van een standaard GT-R?

Re: Toyo Tires Time Attack 2010

Geplaatst: 27 feb 2010, 11:46
door Luco
4wd is niet echt ideaal op een raceauto.
Als het nat is wel, dan heb je veel voordeel.
Ligt er ook aan of die op slicks vertrekt of op semis of op straatbanden, is helemaal niks van te zeggen.
Heb al eerder auto's gezien op time attack met 800+ pk en op slicks n die kwamen niet onder de 2.05.

Alles hangt af van het totale plaatje.
We zullen het dus de 14e maart zien. :mrgreen:

Re: Toyo Tires Time Attack 2010

Geplaatst: 27 feb 2010, 13:22
door Goedemans
Luco schreef:4wd is niet echt ideaal op een raceauto.
Als het nat is wel, dan heb je veel voordeel.
Blijkbaar hebben een aantal zeer succesvolle technici dit toch anders gezien, want in 1993 wint Nicola Larini met de 4wd Alfa Romeo 155 V6 TI de DTM. Opel maakte in 1993 ook gebruik van een 4wd DTM auto. En in 1994 wint Gabriele Tarquini met een 4wd Alfa Romeo 155 de BTCC. Deze Alfa 155's hadden dezelfde aandrijflijn als dat van de Lancia Delta Integrale. Nog steeds wordt dit 4wd systeem gezien als het meest geavanceerde 4wd systeem tot nu toe gebouwd.

Re: Toyo Tires Time Attack 2010

Geplaatst: 27 feb 2010, 13:25
door Luco
Goedemans schreef:
Luco schreef:4wd is niet echt ideaal op een raceauto.
Als het nat is wel, dan heb je veel voordeel.
Blijkbaar hebben een aantal zeer succesvolle technici dit toch anders gezien, want in 1993 wint Nicola Larini met de 4wd Alfa Romeo 155 V6 TI de DTM. Opel maakte in 1993 ook gebruik van een 4wd DTM auto. En in 1994 wint Gabriele Tarquini met een 4wd Alfa Romeo 155 de BTCC. Deze Alfa 155's hadden dezelfde aandrijflijn als dat van de Lancia Delta Integrale. Nog steeds wordt dit 4wd systeem gezien als het meest geavanceerde 4wd systeem tot nu toe gebouwd.

En?
Wat zegt dat?
Audi heeft ook jaren meegedaan met de dtm met 4wd en konden in droog gewoon niet meekomen, bij nat weer waren ze superieur.
Ik kan wel 20 kampioenen opnoemen die met een rwd kampioen werden :clap:

Re: Toyo Tires Time Attack 2010

Geplaatst: 27 feb 2010, 17:15
door duifjes.com
Luco schreef:
Goedemans schreef:
Luco schreef:4wd is niet echt ideaal op een raceauto.
Als het nat is wel, dan heb je veel voordeel.
Blijkbaar hebben een aantal zeer succesvolle technici dit toch anders gezien, want in 1993 wint Nicola Larini met de 4wd Alfa Romeo 155 V6 TI de DTM. Opel maakte in 1993 ook gebruik van een 4wd DTM auto. En in 1994 wint Gabriele Tarquini met een 4wd Alfa Romeo 155 de BTCC. Deze Alfa 155's hadden dezelfde aandrijflijn als dat van de Lancia Delta Integrale. Nog steeds wordt dit 4wd systeem gezien als het meest geavanceerde 4wd systeem tot nu toe gebouwd.

En?
Wat zegt dat?
Audi heeft ook jaren meegedaan met de dtm met 4wd en konden in droog gewoon niet meekomen, bij nat weer waren ze superieur.
Ik kan wel 20 kampioenen opnoemen die met een rwd kampioen werden :clap:

1.
2.
3.
4.
5.
etc
:mrgreen:

Re: Toyo Tires Time Attack 2010

Geplaatst: 27 feb 2010, 17:23
door Peter Tunissen
Luco schreef:En?
Wat zegt dat?
Audi heeft ook jaren meegedaan met de dtm met 4wd en konden in droog gewoon niet meekomen, bij nat weer waren ze superieur.
Ik kan wel 20 kampioenen opnoemen die met een rwd kampioen werden :clap:
Dan moet je er wel bij denken dat een AWD in autosport altijd een gewichtshandicap meekrijgt.
Voor DTM was het geloof ik AWD weer 30kg zwaarder moest zijn dan een RWD. Zo kun je ieder aandrijfconcept wel aan zijn kampioenschap helpen, al weegt een AWD systeem zelf ook niet niks natuurlijk.
Ik denk dat AWD zonder extra strafgewicht uiteindelijk wel iets sneller zal zijn, ook op droog en zeker als je de voor/achter bias optimaal in kunt stellen.
Wat leuker is om te rijden is weer een ander verhaal. ;)

Re: Toyo Tires Time Attack 2010

Geplaatst: 27 feb 2010, 17:40
door Bert ///M3
Denk dat je dat niet zo makkelijk kan zeggen.

Als je 800 PK op een paar 230 bandjes oid loslaat dan heb je wel voordeel van AWD maar als je met 200 of 300 PK oid rijd dan is het alleen maar nadelig denk ik. Weegt van zichzelf meer en de aandrijfverliezen zijn hoger.

Re: Toyo Tires Time Attack 2010

Geplaatst: 27 feb 2010, 21:16
door Stéphane
Dat ding heeft geen 800pk dus deze hele discussie is theoretisch :blabla: :nana:

Re: Toyo Tires Time Attack 2010

Geplaatst: 27 feb 2010, 21:43
door Luco
Stéphane schreef:Dat ding heeft geen 800pk dus deze hele discussie is theoretisch :blabla: :nana:
Er zijn er altijd wel een paar met 800 pk, maar als je dan naar de tijden kijkt vraag ik me soms af hoe ze aan die pk's komen :angel: :roflol:

Re: Toyo Tires Time Attack 2010

Geplaatst: 27 feb 2010, 22:15
door Oscar29
eerder wat ze er (niet?) mee doen toch :mrgreen:

Re: Toyo Tires Time Attack 2010

Geplaatst: 27 feb 2010, 22:24
door VLA
800 pk lijkt me ook serieus overkill, zelfs voor zo een wagen. Denk dat ie helemaal standaard, en met een goede set semislicks al snel zat over het circuit zal gaan.

Re: Toyo Tires Time Attack 2010

Geplaatst: 27 feb 2010, 22:31
door EJGT3CS
De Nissan GT-R is een van de snelste auto's op de Nordschleife dus dat zegt wel genoeg..

Re: Toyo Tires Time Attack 2010

Geplaatst: 27 feb 2010, 22:36
door Riceaux
http://www.112groningen.nl/Groningen/ni ... video.html

1 van de deelnemers van Time Attack. ;)

Re: Toyo Tires Time Attack 2010

Geplaatst: 27 feb 2010, 22:36
door Luco
EJGT3CS schreef:De Nissan GT-R is een van de snelste auto's op de Nordschleife dus dat zegt wel genoeg..
Ja fabrieksreclame en ondersteuning, dus wie weet wat daar allemaal aan gewijzigd is, die tijden zeggen helemaal niks als je niet weet hoe de auto geprepareerd is.

Re: Toyo Tires Time Attack 2010

Geplaatst: 27 feb 2010, 22:38
door Jurjen
Riceaux schreef:http://www.112groningen.nl/Groningen/ni ... video.html

1 van de deelnemers van Time Attack. ;)
Heb dat ding regelmatig zien rijden. Zonde.

Re: Toyo Tires Time Attack 2010

Geplaatst: 27 feb 2010, 22:43
door EJGT3CS
Luco schreef:
EJGT3CS schreef:De Nissan GT-R is een van de snelste auto's op de Nordschleife dus dat zegt wel genoeg..
Ja fabrieksreclame en ondersteuning, dus wie weet wat daar allemaal aan gewijzigd is, die tijden zeggen helemaal niks als je niet weet hoe de auto geprepareerd is.
Er zijn niet alleen tijden neergezet door Nissan zelf, maar ook door diverse autoprogramma's/tijdschriften en zelfs door Porsche!