Roadtrips / Op vakantie met de auto
-
Re: Op vakantie met de auto
ik vertrek over 4 uurtjes! Tot over een paar weken :banaan: 

- ErikMartijn
Waar gaat ge heen Metchu?.............Goh man ik krijg echt zin om op vakantie te gaan door het lezen van dit topic.....Metchu schreef:ik vertrek over 4 uurtjes! Tot over een paar weken :banaan:

...............sorry, ik wil niet jaloers overkomen....

- Ahmed
Fijne vakantie Metin! Net nog een paar vrienden uitgezwaaid.Metchu schreef:ik vertrek over 4 uurtjes! Tot over een paar weken :banaan:
Hier over een paar nachtjes :banaan:
Turkije duhErikMartijn schreef:Waar gaat ge heen Metchu?.............Goh man ik krijg echt zin om op vakantie te gaan door het lezen van dit topic.....Metchu schreef:ik vertrek over 4 uurtjes! Tot over een paar weken :banaan:![]()
...............sorry, ik wil niet jaloers overkomen....![]()

- Barend
- Auto: F20 m135i
ik vertrek zaterdag in de richting van Barcelona voor 9 dagen..
Uiteraard gewoon met de auto, de heenweg doen we in één keer, dat moet te doen zijn in een uurtje of 14 denk ik. En hoop daar nog wat mooie kilometers te kunnen maken.
Afgelopen mei ben ik naar Noorwegen geweest, daar zo'n 2700 kilometer rondgereden, dat is echt de moeite waard.. De heen-en-terugreis is 2x 1000 kilometer (die heb ik niet meegeteld in die 2700 km
), en nog saai ook door het Duitse & Deense landschap, maar in Noorwegen zelf ga je echt van het ene extreme natuurlandschap het andere extreme natuurlandschap in. Alleen autorijden is daar al een vakantie ansich.
Uiteraard gewoon met de auto, de heenweg doen we in één keer, dat moet te doen zijn in een uurtje of 14 denk ik. En hoop daar nog wat mooie kilometers te kunnen maken.
Afgelopen mei ben ik naar Noorwegen geweest, daar zo'n 2700 kilometer rondgereden, dat is echt de moeite waard.. De heen-en-terugreis is 2x 1000 kilometer (die heb ik niet meegeteld in die 2700 km

- Martijn_bmw
kan ik 100% mee eens zijn!Barend schreef:ik vertrek zaterdag in de richting van Barcelona voor 9 dagen..
Afgelopen mei ben ik naar Noorwegen geweest, daar zo'n 2700 kilometer rondgereden, dat is echt de moeite waard.. De heen-en-terugreis is 2x 1000 kilometer (die heb ik niet meegeteld in die 2700 km), en nog saai ook door het Duitse & Deense landschap, maar in Noorwegen zelf ga je echt van het ene extreme natuurlandschap het andere extreme natuurlandschap in. Alleen autorijden is daar al een vakantie ansich.
ben net weer terug uit noorwegen, geweest tot aan de noordkaap en terug door finland, zweden.
7000km

- Hans
Ik zou wel via Highway 1 langs de kust van LA naar SF rijden.Martijn Koevoets schreef:Ongeveer dit (lange link) wordt onze vakantie-route, af te leggen in zo'n bolide:
Ik heb er zin an!
- Joh@n
Ik heb ook ongeveer zo'n route vanaf LA. Rijden gaat met een iets andere auto, een fullsize sedanMartijn Koevoets schreef:Ongeveer dit (lange link) wordt onze vakantie-route, af te leggen in zo'n bolide:
Ik heb er zin an!

-
ik ben weer terug. Was weer mooi! Geen al te spectaculaire dingen meegemaakt, behalve de R8 in Servië die constant achter me bleef plakken... gaaaaaaaaaf 

- Niels
- Auto: Prius+
Ga vanaf Grand Canyon boven langs terug naar Las Vegas Martijn. Is 100ml extra maar veel en veel maar dan ook veel mooierMartijn Koevoets schreef:Ongeveer dit (lange link) wordt onze vakantie-route, af te leggen in zo'n bolide:
Ik heb er zin an!

deze
En hoe lang trek je uit voor Yosemite? Niet een park om ff in en uit te rijden en als je niet al te veel tijd hebt zou ik andere keuzes maken denk ik. Maar goed, k'ken het schema niet

- Knot
Ben benieuwd Martijn... laat maar weten hoe het was en wat er beter zou kunnen aan de route, dan volg ik binnenkort!
- Hans
Beter zou zijn om Highway 1 (langs de kust) te nemen tussen LA en San Francisco.
- Riceaux
Ik vertrek volgende week met 2 vrienden richting de Côte D'Azur, iemand tips wat betreft een leuke route?
- Barend
- Auto: F20 m135i
Hoelang heb je over je reis gedaan, en hoe heb je het gedaan kwa slaapplekken? Alles hard ingeroosterd en van hotel naar hotel gegaan, of gewoon lekker het tentje opgezet in de wildernis?bmw320i schreef:kan ik 100% mee eens zijn!Barend schreef:ik vertrek zaterdag in de richting van Barcelona voor 9 dagen..
Afgelopen mei ben ik naar Noorwegen geweest, daar zo'n 2700 kilometer rondgereden, dat is echt de moeite waard.. De heen-en-terugreis is 2x 1000 kilometer (die heb ik niet meegeteld in die 2700 km), en nog saai ook door het Duitse & Deense landschap, maar in Noorwegen zelf ga je echt van het ene extreme natuurlandschap het andere extreme natuurlandschap in. Alleen autorijden is daar al een vakantie ansich.
ben net weer terug uit noorwegen, geweest tot aan de noordkaap en terug door finland, zweden.
7000kmzal binnenkort even wat foto's posten
- Niels
Ik denk dat Martijn die ook zeker wel gaat pakken HansHans schreef:Beter zou zijn om Highway 1 (langs de kust) te nemen tussen LA en San Francisco.

- Niels
Waar zit je precies? Route Napoleon van Grenoble omlaag naar Cannes is een aanrader. Zowiezo is van Grenoble naar het Zuiden prachtig. Ik heb er ooit eens de motor mee gehad in die regio. SuperRiceaux schreef:Ik vertrek volgende week met 2 vrienden richting de Côte D'Azur, iemand tips wat betreft een leuke route?

- MartijnGizmo
Dat is uiteraard de bedoeling, zag later pas dat de route op dat punt niet klopt... 8)Hans schreef:Ik zou wel via Highway 1 langs de kust van LA naar SF rijden.
Ik ga 19 dagen, met daarvoor 2 dagen in New York.Joh@n schreef:Ik heb ook ongeveer zo'n route vanaf LA. Rijden gaat met een iets andere auto, een fullsize sedanRij ook nog iets verder landinwaarts. Hoelang ga jij?
Het schema is nu:Niels schreef:En hoe lang trek je uit voor Yosemite? Niet een park om ff in en uit te rijden en als je niet al te veel tijd hebt zou ik andere keuzes maken denk ik. Maar goed, k'ken het schema niet
- 2 nachten in New York
- 3 nachten in Las Vegas + bezoek Grand Canyon
- 2 nachten in een tent in Yosemite (echt ín de valley dus)
- 1 nacht bij Lake Tahoe
- 5 nachten in San Francisco
- 1 nacht ergens langs PCH1
- 5 nachten in Los Angeles
Ik heb inmiddels TomTom VS + Canada op m'n iPhone, samen met mijn Ierse Vodafone SIM-kaartje heb ik dan het voordeel van live file-info én Google Local Search... 8)
- Niels
O.k. dus je gaat in een dag op en neer naar Grand Canyon. Ik zou dan overwegen om vanuit LV een helicopter vlucht te boeken. Het kost je zeker een hele dag om heen en weer te rijden en het is niet de meest spectaculaire route
Wat ik had gedaan (ik verval in herhaling waarschijnlijk
) is om Page mee te pakken ten koste van een nacht LA maar goed ik ben geen stadsmens
Bij Page zijn erg mooie dingen te zien en je kunt er een veel mooiere route van maken als je een "rondje" rijdt.

Wat ik had gedaan (ik verval in herhaling waarschijnlijk

- MartijnGizmo
Ik wil in LA wat bekenden opzoeken, dus dan is het al snel zonde om een dagje in te leveren...
Het plan was oorspronkelijk om helemaal via de oostkant te gaan, langs Bryce Canyon en Salt Lake City, maar die 3 dagen New York gooiden roet in het eten...

-
Route des Crêtes, La CiotatRiceaux schreef:Ik vertrek volgende week met 2 vrienden richting de Côte D'Azur, iemand tips wat betreft een leuke route?
- Martijn_bmw
niks ingeroosterd, lekker idd met tentje en stoppen wanneer we wildeBarend schreef:Hoelang heb je over je reis gedaan, en hoe heb je het gedaan kwa slaapplekken? Alles hard ingeroosterd en van hotel naar hotel gegaan, of gewoon lekker het tentje opgezet in de wildernis?bmw320i schreef:kan ik 100% mee eens zijn!Barend schreef:ik vertrek zaterdag in de richting van Barcelona voor 9 dagen..
7000kmzal binnenkort even wat foto's posten

zie ook: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=19621

heb ik vorig jaar ook gereden idd geweldig mooi!!EJGT3CS schreef:Route des Crêtes, La CiotatRiceaux schreef:Ik vertrek volgende week met 2 vrienden richting de Côte D'Azur, iemand tips wat betreft een leuke route?

verder natuurlijk saint tropez, cannes en monaco bezoeken om veel dikke auto's en schepen te zien 8)
- Joh@n
Heb je mooi mazzel mee, voor Android zijn ze helaas nog niet klaar me TomTomMartijn Koevoets schreef:Ik heb inmiddels TomTom VS + Canada op m'n iPhone, samen met mijn Ierse Vodafone SIM-kaartje heb ik dan het voordeel van live file-info én Google Local Search... 8)Hans schreef:Ik zou wel via Highway 1 langs de kust van LA naar SF rijden.

-
7 tot 24 oktober gaan wij een roadtrip maken door S/W USA. Net tickets geboekt.
Directe vlucht heen naar LA en terug vanuit San Francisco, iets duurder dan met tussenstops maar wel sneller en relaxter.
Nu eens even kijken wat voor slagschip we gaan gebruiken
Ondertussen wat route tips gehad van Niels waarvan dank

Directe vlucht heen naar LA en terug vanuit San Francisco, iets duurder dan met tussenstops maar wel sneller en relaxter.
Nu eens even kijken wat voor slagschip we gaan gebruiken

Ondertussen wat route tips gehad van Niels waarvan dank

-
LCAR klasse genomen, zo'n mustang is mij te krap 8)

Laatst gewijzigd door Joost H. op 08 sep 2010, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petrolhead Tom
Haha serieus?! Wat heb jij toch met sloephoeken? Wel de ultieme carbage car for Amerika! 

-
Dit is alleen een FWD V8.