Top Gear seizoen 13 2009
- Francisco
Re: Top Gear seizoen 13 2009
ik heb meer met de megane dan met de ford. gewoon qua auto. maarrrr zet de focus op semi's en de rondetijden zouden wel eens een heel ander beeld kunnen laten zien.
als 2 de auto de megane
als enige auto de focus of nee natuurlijk niet: doe mij maar een Civic Type R uit japan, 8500 rpm, ook slip diff en een 4 deurs.
als 2 de auto de megane
als enige auto de focus of nee natuurlijk niet: doe mij maar een Civic Type R uit japan, 8500 rpm, ook slip diff en een 4 deurs.
- Kim
@ tom: maar wil je er ook boodschappen mee doen, de kids naar school brengen en met de caravan naar zuid frankrijk... dat lijkt me met de renault geen geweldige onderneming. Natuurlijk is die meer driving fun dan de focus, focus is wat practischer voor het dagelijks gebruik. Dus het doel hotte hatch is niet gehaald. Agree.
-
Met een Megane bespaar je 10k, dan hoef je niet met de caravan op vakantie maar kun je de komende vijf jaar mooi met het vliegtuig.

- RutgerK
Ik snap het sowieso niet helemaal. De versie met rolkooi, R888 en uitlaatsysteem heeft 260pk in Nederland. In Engeland is er een andere versie dus?
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10320
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10320
- Francisco
nee. de dealert doet er een chip kuurtje bij incl garantie.
- Michel P
Idd Renault als 2e auto anders de Ford als je tussen beiden moet kiezen.
Michel
Michel
- Kim
michel zegt op de makkelijke manier wat ik bedoel
-
Naar Michel moet je niet luisteren. Die jongen heeft er de ballen verstand van. Hij heeft zelfs een Prius.
- Michel P
Ga je kappers auto wassen manTom schreef:Naar Michel moet je niet luisteren. Die jongen heeft er de ballen verstand van. Hij heeft zelfs een Prius.

-
Wassen knippen modelleren?Michel P schreef:Ga je kappers auto wassen manTom schreef:Naar Michel moet je niet luisteren. Die jongen heeft er de ballen verstand van. Hij heeft zelfs een Prius.
- Kim
*twitch*Tom schreef:Naar Michel moet je niet luisteren. Die jongen heeft er de ballen verstand van. Hij heeft zelfs een Prius.
who knew. toch zegt hij wat ik bedoel...
-
Sorry hoor. Even de debiele discussie verstoren. Die rolkooi kun je denk 3 maxi cosi's aan vastmaken met spanbanden. Dus waar gaat het allemaal over? Tevens moet je kleine kinderen geen tv scherm geven in de auto. Geef ze een boek van pinkeltje of de kameleon. Zo ging dat tenminste in mijn jeugd! Bevalt het ze niet, gaan ze maar lopen. Renaultsport all the way dus.
Oh en Michel... Van jou had ik beter gewacht. Achterbank onder de kwijl is toch niet prettig? Mooi kant en klaar kooitje voor je hond in die Renault op rode wielen. :idea:
Oh en Michel... Van jou had ik beter gewacht. Achterbank onder de kwijl is toch niet prettig? Mooi kant en klaar kooitje voor je hond in die Renault op rode wielen. :idea:
- Niels
- Auto: Prius+
Gaat de goede kant op met deze discussie 

- Kim
mocht ik ooit kinderen krijgen heb ik niet in de planning ze met spanbanden aan een kooiconstructie te knopen. En tv in de auto? Dat ben ik 100% met je eens, ik heb dát ook nooit als pluspunt genoemd voor die focut. Die focut is wel handig als je met 5 man op pad wil (uit bijvoorbeeld, heb je maar 1 bob nodig, hoewel je natuurlijk ook een taxi kan nemen dan, maar dat beperkt mijn vrijheid te veel. Daarvoor heb ik dus een eigen auto) Hoe neem ik in de renault als mijn spullen fijn mee als ik naar m'n paard ga? Een week waard aan boodschappen voor een gezin? Roadtrip vakantie met tent? Waar laat je dat allemaal?allen schreef: Sorry hoor. Even de debiele discussie verstoren. Die rolkooi kun je denk 3 maxi cosi's aan vastmaken met spanbanden. Dus waar gaat het allemaal over? Tevens moet je kleine kinderen geen tv scherm geven in de auto. Geef ze een boek van pinkeltje of de kameleon. Zo ging dat tenminste in mijn jeugd! Bevalt het ze niet, gaan ze maar lopen. Renaultsport all the way dus.
Ja, die renault is dus wel meer driving fun en dus super voor erbij maar gewoon niet practisch/comfortabel als dagelijks vervoer *in herhaling valt*
-
Ja, ik ben van het soort, 5 man in 5 auto's (anders gaan we ook met 5 man vechten om het stuur). M'n roadtrips zijn tot nu toe allemaal geslaagd en binnenkort ga ik weer een paar daagjes er tussenuit met de Caterham. 2 Man, 2 helmen en wat bagage. Weet je waar die rolbar nu goed voor is?
Overigens heb ik zelf geen paard of kinderen en spoor ik niet helemaal volgens sommigen. Maar je begrijpt dan denk ik waarom een R26R voor mij ultrapraktisch is...
Overigens heb ik zelf geen paard of kinderen en spoor ik niet helemaal volgens sommigen. Maar je begrijpt dan denk ik waarom een R26R voor mij ultrapraktisch is...

- Kim
allen schreef:Ja, ik ben van het soort, 5 man in 5 auto's (anders gaan we ook met 5 man vechten om het stuur). M'n roadtrips zijn tot nu toe allemaal geslaagd en binnenkort ga ik weer een paar daagjes er tussenuit met de Caterham. 2 Man, 2 helmen en wat bagage. Weet je waar die rolbar nu goed voor is?
tja dan gaat het inderdaad prima! Dat ik ook al wat ik in een eerdere post zei 'tis maar net wat je er mee wil'
En wat ik wil en wat dus mijn keuze is. Nou ja das wel duidelijk dus

Ben je een ciruit monster dan is een rolbar verschrikkelijk nuttig, maar behalve als ik in een naar ongeluk terecht kom zal ík geen rolbar nodig hebben.
-
Jij hebt geld zat voor een tweede autoallen schreef: Overigens heb ik zelf geen paard of kinderen en spoor ik niet helemaal volgens sommigen.

- Niels
- Auto: Prius+
Goed bezig Tom 

-
Tom, nu verwar je me met Hans.
Had je kunnen weten. Kettingen behoren niet in het lightweight concept en papiergeld heb ik niet meer. Omgeruild voor lightweight speelgoed. Twee vliegen in een klap. 8)
Dat racepakkie is overigens best stoer...

Had je kunnen weten. Kettingen behoren niet in het lightweight concept en papiergeld heb ik niet meer. Omgeruild voor lightweight speelgoed. Twee vliegen in een klap. 8)
Dat racepakkie is overigens best stoer...

- Stéphane
Ik zeg Renault. Gewoon apenkooi achterin. Worden ze een beetje behendig van die kinderen
Ga morgen even bij de Renault dealer langs om de R26.R te inspecteren
Kan overigens uit ervaring opmerken dat die R888s echt behoorlijk wat verschil maken. Heb ze ook onder mijn Elise en die dingen houden lekker lang grip. Maar dan moet je ze nog altijd wel goed gebruiken.

Kan overigens uit ervaring opmerken dat die R888s echt behoorlijk wat verschil maken. Heb ze ook onder mijn Elise en die dingen houden lekker lang grip. Maar dan moet je ze nog altijd wel goed gebruiken.
-
Hoe zit het met slijtgae van die R888. Iemand die al een indicatie kan geven hoeveel km's die dingen mee gaan bij "normaal" (weg)gebruik?
Ik zag trouwens op de kentekens van de R26.R dat er niet omschreven staat voor hoeveel personen de megane geschikt is. Je zou dus zonder problemen er een bank in kunnen schroeven....mits dat gaat met de rolkooi.
Ik zag trouwens op de kentekens van de R26.R dat er niet omschreven staat voor hoeveel personen de megane geschikt is. Je zou dus zonder problemen er een bank in kunnen schroeven....mits dat gaat met de rolkooi.
-
Ik dacht dat ze ook gewoon met achterbank geleverd konden worden icm straatbanden, of was dat alleen in uk?
Slijtage is moeilijk wat van te zeggen. Met m'n speedster deed ik rond de 12k op een set straatbanden aan de achterkant. Als semi's eerder op zijn, vrees ik dat je vaak je portemonee moet trekken met die 888.
Slijtage is moeilijk wat van te zeggen. Met m'n speedster deed ik rond de 12k op een set straatbanden aan de achterkant. Als semi's eerder op zijn, vrees ik dat je vaak je portemonee moet trekken met die 888.

- ADV
En wat nu als je ook de rs zou strippen en op semi-slicks zou zetten?
Vind het beide gave auto's en ze hebben allebei wel wat, ik zou alleen dan voor de gewone megane r26 gaan.
Vind het beide gave auto's en ze hebben allebei wel wat, ik zou alleen dan voor de gewone megane r26 gaan.
-
http://www.evo.co.uk/carreviews/evolong ... _r26r.html" onclick="window.open(this.href);return false;Harrie schreef:Hoe zit het met slijtgae van die R888. Iemand die al een indicatie kan geven hoeveel km's die dingen mee gaan bij "normaal" (weg)gebruik?
7000 miles
- RVV
Geweldige gedachte gangallen schreef:Sorry hoor. Even de debiele discussie verstoren. Die rolkooi kun je denk 3 maxi cosi's aan vastmaken met spanbanden. Dus waar gaat het allemaal over? Tevens moet je kleine kinderen geen tv scherm geven in de auto. Geef ze een boek van pinkeltje of de kameleon. Zo ging dat tenminste in mijn jeugd! Bevalt het ze niet, gaan ze maar lopen. Renaultsport all the way dus.