Bij de Porsche-groep draait het al lang niet meer om sportwagens. De 911 is een marketing-instrument om het merk te 'laden'. Vervolgens rinkelt de kassa op Boxsters, Cayennes, diesels, Porsche Design horloges, Porsche Design koffers, Porsche Design Fragrances, Porsche Design waterkokers.....Niels schreef:Dat Ferrari eerst aan Motorsport denkt is gewoon marketing bull-shit, misschien toen die tiran van een Enzo nog leefde maar dat is allang niet meer zo. Men neme de "California" en je weet genoeg, US markt all the way. Vervolgens kun je Porsche afrekenen dat ze inspelen op de markt maar feit is dat ze anders gewoon al lang failliet waren geweest...en dat heeft dan ook weinig gescheeld 20 jaar terug.
De productlijn is ook nogal verbreed door de overname van Volkswagen natuurlijk. De financiële basis van Porsche bestaat straks uit de verkoop van Skoda's, Seats, Volkswagens en Audi's.
Met de 911 is het net als met Beatrix: je noemt haar koningin, maar feitelijk is het slechts een symbolische functie. De Porsche 911 is koningin Beatrix.