Porsche-man of Ferrari-man?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Porsche-man of Ferrari-man? (Vrouwen mogen uiteraard ook stemmen...)

Porsche
99
53%
Ferrari
75
40%
of doet beide je niets (wat onbegrijpelijk is... ;-))
12
6%

Totaal aantal stemmen: 186

Snipe

Re: Porsche-man of Ferrari-man?

Bericht door Snipe » 02 mar 2009, 11:08

Niels schreef:Dat Ferrari eerst aan Motorsport denkt is gewoon marketing bull-shit, misschien toen die tiran van een Enzo nog leefde maar dat is allang niet meer zo. Men neme de "California" en je weet genoeg, US markt all the way. Vervolgens kun je Porsche afrekenen dat ze inspelen op de markt maar feit is dat ze anders gewoon al lang failliet waren geweest...en dat heeft dan ook weinig gescheeld 20 jaar terug.
Bij de Porsche-groep draait het al lang niet meer om sportwagens. De 911 is een marketing-instrument om het merk te 'laden'. Vervolgens rinkelt de kassa op Boxsters, Cayennes, diesels, Porsche Design horloges, Porsche Design koffers, Porsche Design Fragrances, Porsche Design waterkokers.....
De productlijn is ook nogal verbreed door de overname van Volkswagen natuurlijk. De financiële basis van Porsche bestaat straks uit de verkoop van Skoda's, Seats, Volkswagens en Audi's.

Met de 911 is het net als met Beatrix: je noemt haar koningin, maar feitelijk is het slechts een symbolische functie. De Porsche 911 is koningin Beatrix.

Max V

Bericht door Max V » 02 mar 2009, 11:11

Dan vind ik de 911 toch mooier :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 02 mar 2009, 11:14

Misschien heb je gelijk.

Afbeelding

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 02 mar 2009, 11:22

mooie analogie snipe. :lol:

Cheers
Robin de Republikein

Lars911

Bericht door Lars911 » 02 mar 2009, 12:55

Snipe schreef:
Niels schreef:Dat Ferrari eerst aan Motorsport denkt is gewoon marketing bull-shit, misschien toen die tiran van een Enzo nog leefde maar dat is allang niet meer zo. Men neme de "California" en je weet genoeg, US markt all the way. Vervolgens kun je Porsche afrekenen dat ze inspelen op de markt maar feit is dat ze anders gewoon al lang failliet waren geweest...en dat heeft dan ook weinig gescheeld 20 jaar terug.
Bij de Porsche-groep draait het al lang niet meer om sportwagens. De 911 is een marketing-instrument om het merk te 'laden'. Vervolgens rinkelt de kassa op Boxsters, Cayennes, diesels, Porsche Design horloges, Porsche Design koffers, Porsche Design Fragrances, Porsche Design waterkokers.....
De productlijn is ook nogal verbreed door de overname van Volkswagen natuurlijk. De financiële basis van Porsche bestaat straks uit de verkoop van Skoda's, Seats, Volkswagens en Audi's.

Met de 911 is het net als met Beatrix: je noemt haar koningin, maar feitelijk is het slechts een symbolische functie. De Porsche 911 is koningin Beatrix.
Alleen maar mooier, de 911 komt tot op heden nog steeds het beste uit vrijwel alle testen tegen concurrenten van andere fabrikanten. Toch knap voor een marketing instrument.

Deels een marketing instrument, maar simpelweg gewoon nog steeds de beste sportwagen met mooiste historie 8) 'Nough said.

Btw, als ik de directeur van Porsche was zou ik zo lang als Porsche bestaat doorgaan met de productie van de 911, wat jij? :)

Snipe

Bericht door Snipe » 02 mar 2009, 12:58

Tot het einde der tijden. Minimaal.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 02 mar 2009, 13:02

Precies, ik snap niet helemaal wat dat aan afbreuk doet Perry :wink: Feit blijft dat je om die redenen wel zo'n ding kunt kopen, sterker nog Porsche rijden is een stuk bereikbaarder dan het rijden in een Ferrari. Gaaf toch om je jongensdroom te kunnen realiseren, tenminste zo zie ik het.

O en trouwens :hmmm: Enig idee hoeveel Ferrari merchandise opbrengen? Het schijnt dat je beter petjes en shaaltjes kunt verkopen dan de Ferrari's zelf als je eentje wil gaan rijden :lol:

Lars911

Bericht door Lars911 » 02 mar 2009, 13:04

Niels schreef:Precies, ik snap niet helemaal wat dat aan afbreuk doet Perry :wink: Feit blijft dat je om die redenen wel zo'n ding kunt kopen, sterker nog Porsche rijden is een stuk bereikbaarder dan het rijden in een Ferrari. Gaaf toch om je jongensdroom te kunnen realiseren, tenminste zo zie ik het.

O en trouwens :hmmm: Enig idee hoeveel Ferrari merchandise opbrengen? Het schijnt dat je beter petjes en shaaltjes kunt verkopen dan de Ferrari's zelf als je eentje wil gaan rijden :lol:
+1 LoL, true :lol:

Snipe

Bericht door Snipe » 02 mar 2009, 13:21

Niels schreef:Gaaf toch om je jongensdroom te kunnen realiseren, tenminste zo zie ik het.
Ik heb er nooit van gedroomd, misschien is dat het verschil.

Ferrari-petje kopen, anyone?

Robin

Bericht door Robin » 02 mar 2009, 14:05

Ik heb ook nooit van Porsches gedroomd, wel van Ferrari's in m'n jongere jaren. :bag:

Neemt niet weg dat ik nogmaals een 997GT3(RS) , race RSR, GT2 en Ruf RT12 skitterende karren vind, maar daaronder vind IK (qua referentiekader wat IK heb) niet bijzonder genoeg...gisteren zag ik al 3 997s door de hele dag hier...en het is vandaagdedag mode om in bijna elk TV of radiospelletje een echte PORSJ(kots)te kunnen winnen. Nou dan valt die 'droom' al gauw in duigen bij mij. :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 mar 2009, 14:15

Dit draadje lees ik nu pas.
Helaas kan ik de poll niet invullen, want ik ben dus een Ferrari én een Porsche man. Vandaar ook mijn nickname. Het paardje staat op beide logo's. Van Ferrari houd ik vanwege hun "engineering emotions" en van Porsche vanwege de "Engineering Excellence". De geschiedenis van Porsche vind ik bere interessant, vanwege de continue verbetering van bestaande concepten. Ferrari meer vanwege het extreme, de prachtige creaties en het magische wat rond het merk hangt. Een Porsche raakt me emotioneel gewoon niet of nauwelijks, maar erin rijden, dat is altijd een feest. Ferrari doet me emotioneel heel veel, maar erin rijden: ik wil pas in een Ferrari rijden als 'ie op mijn eigen naam staat. Het bezitten van een Ferrari, dat is het streven. Rijden doen we wel in de Porsches...

Dus ik wil de poll uitbreiden naar
- Porsche man
- Ferrari man
- Geen van Beide
- Ik ben Cavallino :nana:

Lars911

Bericht door Lars911 » 02 mar 2009, 15:02

De emotionele kant van Porsche is voor iedereen bekend, dé jongensdroom (ook al droom je er niet van :P ). Het beeld dat je gelijk voor je krijgt van vader en zoon, een doel in het leven hebben, ervoor gaan om zo'n wagen ooit te bezitten. Everyone knows...

Wat is nu, en vooral voor ons NL'ers, de emotionele kant van Ferrari? Dat iets heel veel herrie kan maken en uit een zonnig land komt betekent toch niet gelijk 'emotie' in de letterlijke zin van het woord?

Ik respecteer het zeer als iemand emotionele gevoelens heeft voor het merk Ferrari, net zoals ik veel gevoelens heb voor Porsche. Maar toch, zou iemand aan mij kunnen vertellen wat de emotie van Ferrari is? Puur uit interesse. :wink:

Misschien zit ik iets teveel met m'n kop in het (Porsche) zand :P

Rein

Bericht door Rein » 02 mar 2009, 16:38

Macboy schreef:Beiden vind ik geweldig !
:!:

Na het zien van die Scuderia hier boven, heb ik Ferrari gestemd! En dat terwijl ik het topic opende en dacht: Ah Porsche natuurlijk :|

Snipe

Bericht door Snipe » 02 mar 2009, 18:35

Lars911 schreef:Wat is nu, en vooral voor ons NL'ers, de emotionele kant van Ferrari? Dat iets heel veel herrie kan maken en uit een zonnig land komt betekent toch niet gelijk 'emotie' in de letterlijke zin van het woord?
Aan iemand met zo'n mening krijg je het niet uitgelegd.....
Lars911 schreef:Ik respecteer het zeer als iemand emotionele gevoelens heeft voor het merk Ferrari, net zoals ik veel gevoelens heb voor Porsche. Maar toch, zou iemand aan mij kunnen vertellen wat de emotie van Ferrari is? Puur uit interesse. :wink:
Ik probeer het.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uit een zonnig land? Veel herrie maken? Geen emotie?
Ach, sommige mensen zullen het nooit begrijpen.

Mark

Bericht door Mark » 02 mar 2009, 19:16

En niet te vergeten:

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 02 mar 2009, 19:28

Afbeelding

PeterB

Bericht door PeterB » 02 mar 2009, 19:29

Dennis Cavallino schreef:Dit draadje lees ik nu pas.
Helaas kan ik de poll niet invullen, want ik ben dus een Ferrari én een Porsche man. Vandaar ook mijn nickname. Het paardje staat op beide logo's. Van Ferrari houd ik vanwege hun "engineering emotions" en van Porsche vanwege de "Engineering Excellence". De geschiedenis van Porsche vind ik bere interessant, vanwege de continue verbetering van bestaande concepten. Ferrari meer vanwege het extreme, de prachtige creaties en het magische wat rond het merk hangt. Een Porsche raakt me emotioneel gewoon niet of nauwelijks, maar erin rijden, dat is altijd een feest. Ferrari doet me emotioneel heel veel, maar erin rijden: ik wil pas in een Ferrari rijden als 'ie op mijn eigen naam staat. Het bezitten van een Ferrari, dat is het streven. Rijden doen we wel in de Porsches...

Dus ik wil de poll uitbreiden naar
- Porsche man
- Ferrari man
- Geen van Beide
- Ik ben Cavallino :nana:
Kan niet Cav, je moet een keuze maken... :wink:

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 02 mar 2009, 20:05

Ook voor mij is de keuze lastig geweest.
Heb beide merken al een aan de tand mogen voelen en ik kan niet zeggen dat de één leuker of beter is.

Porsche, in mijn ogen moet deze altijd handgeschakeld zijn! (behalve de pc hoofdtraktor's natuurlijk, maar dit terzijde)
Dat zelf schakelen behoort tot het "echte" rijden, het kunnen af laten slaan, spelen met het gas en koppeling etc..
Persoonlijk komt dit merk ook wat minder patserig over dan zijn italiaanse concurent, en dat heeft ook wel wat. En daarentegen blijft zo'n Porsche het ook altijd goed doen op circuits. Ga maar eens een dagje naar de Nordschleife! Je zult er zelden een Ferrari zien.

Als klein menneke had bijna iedereen wel een poster van een Ferrari op zijn kamer hangen. Niet zo gek natuurlijk, Ferrari steekt met kop en schouders boven alle supercars uit. (volgens mij altijd al gedaan...) Vraag aan een willekeurig persoon op straat om een supercar te noemen, dan zal hij/zij hoogswaarschijnlijk "Ferrari" zeggen!
Het klik-klak geluid tijdens het schakelen, jaaa dat is Ferrari! Het felle en ooh-zo-bekende geluid dat uit de uitlaatjes komt. tegenwoordig flippert dit merk er op los dankzij het F1-schakelsysteem. Dit kan ik opzich wel waarderen.

Ik kan niet kiezen! Zowel qua looks, geluid, beleving en het rijden....

Joop

Bericht door Joop » 02 mar 2009, 20:34

Overigens iemand de film "Enzo Ferrari" gezien afgelopen zondagmiddag op 'RTL 5'?

Snipe

Bericht door Snipe » 02 mar 2009, 20:41

Joop schreef:Overigens iemand de film "Enzo Ferrari" gezien afgelopen zondagmiddag op 'RTL 5'?
Die is komende zondag om 12.45 uur.
(Volgens rtl.nl tenminste.)

Joop

Bericht door Joop » 02 mar 2009, 20:44

Vast een herhaling, want hij was afgelopen zondag ook op TV :hmmm:

Vond het wel aardig de grote historische lijnen verfilmd te zien, verder weinig spectaculair overigens. Had graag wat meer Ferrari- en/of autogeweld gezien in de film.

Was trouwens op RTL 7, maar dat terzijde... :oops:

Hier een linkje naar uitzending gemist:

http://www.rtl.nl/components/videorecor ... _s1_a1.xml

Joop

Bericht door Joop » 02 mar 2009, 20:58

Robin schreef:Joop ik ben de allerlaatste die zal zeggen dat 'n M3 een bargain is, want dat is ie never nooit niet, ik heb 't ding uittentreuren 'afgemaakt' om z'n prijskaartje(en nergens anders om) en daar blijf ik bij. Ook nu ik 'm heb.

Maar om een C2 dan 'n wél 'n échte sportwagen te noemen? Terwijl ik 'n Carrera S wilde die me all in wel 'n beetje tegenviel(niet echt speciaal ofzo voor ook 'n enorm bedrag en ook niet werelds snel en ook niet het allerstraksts een bocht induikend), ik wilde zo'n ding!
Dan is een normale C2 in mijn ogen niet die échte sportwagen wat jij bedoelt, ja ok, het model en het onpractrische, maar buiten GT3/GT2 en Turbo ofzo zijn dat in mijn ogen niet echt speciaal rijdende auto's, een Ferrari heeft iets mystieks.

En dat je dan met zo'n domme dikke M baffer menig (niet GT3/GT2) Porsche het leven erg zuur kunt maken willen vele Porsche adepten niet weten. Bij Porsche begint 't feest vanaf een GT3. En zo hoort t. :mrgreen:
...je hebt zeker gelijk dat de huidige 997 Carrera/Carrera S niet meer de zuivere sportwagen is, zoals ooit door Porsche bedoelt is (neem bijvoorbeeld de eerste 356 Carrera t.o.v. de normale 356 of een 911 Carrera t.o.v. 911 Carrera RS om maar wat te noemen), maar is toch zeker de betere van de twee wanneer je hem naast een E9x M3 zet IMO. Het aardige van de E9x M3 is ook wat jij eigenlijk al aangeeft: je kunt het de echte sportwagenbezitter wel erg lastig maken... Echter de markt vraagt nou eenmaal een dergelijke stap die Porsche met de 911 neemt om hem voor een breder publiek toegankelijker te maken en een GT3/GT2 zal voor menigeen toch net iets te extreem zijn, die twee zijn zeker wel de échte sportwagen in de 911-reeks. Overigens ook Ferrari neemt dezelfde stappen tegenwoordig met het uitbrengen van bijvoorbeeld een California...
Laatst gewijzigd door Joop op 02 mar 2009, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Lars911

Bericht door Lars911 » 02 mar 2009, 21:06

Nee, idd Snipe, ik zal het nooit begrijpen :) Gelukkig hebben we allebei een andere kijk erop! :wink:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 02 mar 2009, 21:12

Ach we hoeven elkaar niet te overtuigen. Je hebt gewoon een bepaalde voorkeur :wink: Als "Porsche man" kan ik Ferrari zeer zeker waarderen maar puur feitelijk gezien kun je imho alleen de 360/430 met de 911 vergelijken. Ferrari zou bij mij pas de garage inkomen als er al een GT3 aanwezig is. Overigens vind ik een 599 lekkerder dan de Carrera GT :sealed: Man wat een koets is dat 8)

Snipe

Bericht door Snipe » 02 mar 2009, 21:14

Lars911 schreef:Nee, idd Snipe, ik zal het nooit begrijpen :) Gelukkig hebben we allebei een andere kijk erop! :wink:
Maar Ferrari doet je niks?

Iemand (misschien jij) had het over Porsche en dat het een jongensdroom was. Misschien zijn of waren ze te gewoon, maar ik had dat helemaal niet. Pon zat in Amersfoort en daar kwam ik vaak langs, maar ik keek bijna nooit, zelfs niet door de ramen.
En buiten dat, Porsches kwam je niet alleen dáár dagelijks tegen, maar ook op de weg. De politie reed er namelijk mee, en om de een of andere reden kwam je die in Midden-Nederland nogal vaak tegen (Driebergen is ook niet zo ver van Amersfoort natuurlijk).

Afbeelding

Afbeelding

Nou nou, bijzonder hè?

Ferrari daarentegen.... Ferrari has it all. De races, de kampioenen, de filmsterren. Ferrari's kwam je niet tegen, die zag je op tv, op het circuit en in de film. Dáár droom je van!

Plaats reactie