Pagina 6 van 34
Geplaatst: 01 aug 2006, 17:50
door Erik K.
Tom,
jou auto is toch ook gaaf om mee te blazen!
Geplaatst: 01 aug 2006, 17:57
door Knot
Hmmz... niet helemaal Groningen, dus plan om met de M3 in Hoogezand te overnachten is eigenlijk zonde van de brandstof... Denk zaterdag met de GTC heen en weer en zondag met de M3 om 10:00 weg, ben ik er om 13:00 wel.
Geplaatst: 01 aug 2006, 19:39
door Arthur
Tom schreef:Ik weet niet of ik echt per se zelf mee ga rijden. Want met andere meerijden lijkt me ook gaaf, zeker met dit wagenpark!
Pardon?? Jij rijdt ergens vooraan mee met die auto van je.
Achter de M3's okay.
Maar helemaal achteraan zal wel een A3 TDI rijden met daarvoor een Ford Focus als ik het lijstje zo zie
Ik denk dat ik maar met iemand mee moet rijden... RICOOH!!

Geplaatst: 01 aug 2006, 20:59
door Knot
Ik rij ook stukjes 120 hoor om de rest voorbij te laten.
Wil de 330i wel eens tegen de ST zien accelereren vanaf 100 bijvoorbeeld, alle vergelijkingen zijn gaaf!
Geplaatst: 01 aug 2006, 21:05
door Marc R
T wordt langzamerhand wel spannend nu..... 8)
Wie van jullie heeft nu de beste papieren qua prestaties?
Geplaatst: 01 aug 2006, 21:06
door Knot
Ik heb een M3 met burn-out voor de deur staan, eerst sleutelen, maar als het meezit en de andere DME gaat erin kom ik met dik 300pk en een topsnelheid van 292km/u (teller) voor de dag.
Geplaatst: 01 aug 2006, 21:11
door Marc R
Wat betekend "met burn out" ? een tijdelijke inzinking?
Geplaatst: 01 aug 2006, 22:08
door Erik K.
Knot is bezig e.e.a. aan onderhoud te plegen zoals remmen, olie verversen etc dat bedoeld hij ermee denk ik;)
Ik ga ook zeker niet de hele tijd lopen planken. Lijkt me ook leuk om de anderen eens voorbij te zien komen of hen misschien in te halen

Geplaatst: 01 aug 2006, 23:27
door Knot
Hij is ff moe inderdaad... snap niet dat Albert maar op 110 graden olietemp kwam op de Nordschleife.. hoe kom ik gvd aan 140 op Zandvoort dan??? Oke, het is meer accelereren vanaf lage snelheid maar WTF... zou mn oliekoeler dan vol bladeren zitten ofzo?
Hoop vrijdagavond alles te kunnen fixen.
Gaaf toch om verschillen tussen de GT en de 3.2 te zien enz? Beetje een setup maken, kunnen we nog met pro filmpjes voor de dag komen. Filmen vanuit de RS4 ofzo en dan wat gave sprintjes tegen elkaar daarvoor.
Geplaatst: 02 aug 2006, 10:06
door Erik K.
Verschillen tussen de GT en 3.2 zullen wel erg klein zijn, die van mij stopt helaas (nog) op 265km/u.
Ik heb begrepen dat de RS4 niet mee kon (zie 1e post) ivm een Audi RS-meeting.
Geplaatst: 02 aug 2006, 10:13
door Knot
Ik jank die andere DME er wel ff in als het lukt.. kom maar op met die 7900rpm (die maak jij sowieso al toch met de 3.2?).
Geplaatst: 02 aug 2006, 10:33
door Erik K.
7900tpm daar kom ik niet hoor. Net na de 7400 begint het rood en even later grijpt de toerenbegrenser in. Zal wel bij +/-7600 zijn denk ik.
Maar bij 6000tpm in 6 grijpt de snelheidsbegrenser in, helaas gaat het niet lukken deze te verwijderen voor zondag

Geplaatst: 02 aug 2006, 10:57
door Arthur
Ff wat anders dan RPM's en top.
Wat doe je met de bandenspanning als je gaat janken over de Autobahn?
Iig hoger lijkt mij, maar hoeveel?
Bij benadering dan hè.
Geplaatst: 02 aug 2006, 11:19
door Erik K.
Denk dat b.v. 0.1bar boven de normale druk wel OK is.
Geplaatst: 02 aug 2006, 11:28
door Arthur
Oh...
Ik zit normaal altijd al zo'n 0.3 er boven, wilde naar 0.5 er boven

Geplaatst: 02 aug 2006, 11:35
door Erik K.
Das wel pittig lijkt me, maar net wat ook een beetje je eigen ervaring is.
Ik heb mijn banden voor op 2.3bar staan en achter 2.4 Dat is wat er voor staat geschreven voor mijn auto. Misshien doe ik er iets bij, maar denk niet dat het echt nodig is.
Geplaatst: 02 aug 2006, 11:45
door Knot
Ik heb de banden van mijn M3 iets boven standaard. Voorbanden op 2,5 bar en achterbanden op 2,7bar
Zandvoort kunnen ze wel wat omlaag naar 2,3 / 2,4. Maar voor een beetje autobahn cruisen gewoon 2,5 voor en 2,6 a 2,7 achter.
Geplaatst: 02 aug 2006, 13:35
door Arthur
In het boekje staat tot 190: V: 2,3- A: 2,3.
Meer dan 190: V: 2,6- A: 2,3.
Heb ik ze alleen achter iets te hard...
Ben geen expert daarin, maakt dat wat uit?
Geplaatst: 02 aug 2006, 14:04
door Knot
Als je zelf geen verschil merkt/voelt maakt het niet zoveel uit.
Geplaatst: 02 aug 2006, 14:14
door Arthur
Toen ik hem kreeg zat er +/- 2,0 in.
Nu dus 2,6 rondom.
Dat verschil merk ik wel.
Ik zou dan nu eerst achter 0,3 eruit moeten laten, heb ik ff geen zin in (bakken met regen).
Gaat mij erom of het op hoge snelheid rijden (heel) erg is om ze iets hoger in druk te hebben.
Ik vermoed van niet.
Geplaatst: 02 aug 2006, 14:17
door Arthur
Arthur schreef:Tom schreef:Ik weet niet of ik echt per se zelf mee ga rijden. Want met andere meerijden lijkt me ook gaaf, zeker met dit wagenpark!
Pardon?? Jij rijdt ergens vooraan mee met die auto van je.
Achter de M3's okay.
Maar helemaal achteraan zal wel een A3 TDI rijden met daarvoor een Ford Focus als ik het lijstje zo zie
Ik denk dat ik maar met iemand mee moet rijden... RICOOH!!

Zie net dat die A3 van Macboy gechipt is...
Indien bij JD dan 190pk en 400+ Nm
Wil ik ook wel eens tussenacceleraties van zien

Geplaatst: 02 aug 2006, 15:03
door Erik K.
Gaat mij erom of het op hoge snelheid rijden (heel) erg is om ze iets hoger in druk te hebben.
Ik vermoed van niet.
Volgens mij kun je met hogere snelheden beter een iets te hoge spanning hebben dan te laag. Enige nadeel zou kunnen zijn, is dat je banden niet goed slijten. Maar dat is met een te lage spanning idem.
Geplaatst: 02 aug 2006, 15:13
door Knot
Arthur schreef:Toen ik hem kreeg zat er +/- 2,0 in.
Nu dus 2,6 rondom.
Dat verschil merk ik wel.
Ik zou dan nu eerst achter 0,3 eruit moeten laten, heb ik ff geen zin in (bakken met regen).
Gaat mij erom of het op hoge snelheid rijden (heel) erg is om ze iets hoger in druk te hebben.
Ik vermoed van niet.
Ze doen alles voof comfort he... maar 2,5 rondom is prima denk.
Geplaatst: 02 aug 2006, 17:42
door Jeroen Watermulder
Wat doen we trouwens als het zondag met bakken uit de lucht komt?
Ik ga dan niet achter elkaar aan blaffen. Ten eerste ben ik niet meer in het bezit van voldoende profiel op mijn banden om met 250 loos te gaan. Ten tweede zie je in Duitsland helemaal niks meer door de spray achter de auto.
Persoonlijk zou ik het onverantwoord vinden als het flink regent.
Geplaatst: 02 aug 2006, 17:47
door Rnd
Als het slecht weer is, dan heb ik er ook weinig zin in. Is inderdaad niet te doen en gevaarlijk met regen en de bijbehorende spray.