BMW M3 3.2 coupé + BMW e46 330i sedan (update pagina 12)
- Erik K.
Re: Update: BMW M3 3.2 coupé met nieuwe RVS sport einddemper P4.
De toerenbegrenser is niet verschoven, ik meen dat hij bij ongeveer 7800tpm ingrijpt.
- frank de jonge
Je had die Eisenmann ook wat meer leeg kunnen halen Erik 
Heb ik toen gedaan met die M3 demper, klinkt ook superlekker nu

Heb ik toen gedaan met die M3 demper, klinkt ook superlekker nu

- Stéphane
Ziet er heel netjes uit en het klinkt ook echt goed. En zo te zien trekt hij ook nog steeds bijzonder goed door de toeren heen.
- Matthijs
Inderdaad een heel erg nette uitstraling,en het klinkt heerlijk!
- Kasteel
+1 vreesde dat idd ook ff, maar uiteindelijk gewoon prachtige, OEM, maar dan nog net iets mooierKnot schreef:Ik schrok even toen ik de demper zag met 2 korte pijpjes maar hij is netjes afgelast en klinkt goed man!

Hoe zit het eigenlijk met de db's niet een hoop gezeur in de buurt/toekomstige circuitevenementen?
- Erik K.
Als er onbelast dB's gemeten wordt zal het wel gaan denk ik
En in de buurt rij ik altijd heel braaf

En in de buurt rij ik altijd heel braaf

- Robin Hartog
Holy crap, dat klinkt lekker! 

Mooi Erik maar nowhere near.. Airbox..... wanneer doe je het nou s.....
even laten mappen en hopsakee.. .300 in de pocket!
even laten mappen en hopsakee.. .300 in de pocket!
- Kasteel
Tijd voor een topspeed run
.
Heeft auto met deze setup last van resonantie @ snelwegsnelheid of valt dit mee/niet aanwezig?
Twijfelt vaak over uitlaatsetup wijzigen
.

Heeft auto met deze setup last van resonantie @ snelwegsnelheid of valt dit mee/niet aanwezig?
Twijfelt vaak over uitlaatsetup wijzigen

- Erik K.
De auto loopt perfect op de snelweg. Tot nu toe 260 gereden met deze setup en geen centje pijn.
Met wind tegen van gisteravond gaf het wel een hoop windruis bij die snelheid
Met wat rustiger weer maar een een topspeed run gaan doen! Uiteraard wordt dit vastgelegd op de camera.
Met wind tegen van gisteravond gaf het wel een hoop windruis bij die snelheid

Met wat rustiger weer maar een een topspeed run gaan doen! Uiteraard wordt dit vastgelegd op de camera.
- frank de jonge
Als je de A31 aan gaat doen Erik, let me know 
Moet je me maar ff een keer met 295 voorbij knallen als ik daar rij om te filmen met de MG
Maken we er gelijk ff een DF parkplatz treffen van

Moet je me maar ff een keer met 295 voorbij knallen als ik daar rij om te filmen met de MG

- Sperdy
Jemig Erik, stampt dat ding van jou door tot aan 7800 rpm. Dat is wel indrukwekkend voor een e36 M3. Eigenlijk fenomenaal.Erik K. schreef:De toerenbegrenser is niet verschoven, ik meen dat hij bij ongeveer 7800tpm ingrijpt.
Uhmm ik deed 8100 met Carbon airbox en AlphaN... ALL DAY LONG!!!!!!!!!!Ferdinand schreef:Jemig Erik, stampt dat ding van jou door tot aan 7800 rpm. Dat is wel indrukwekkend voor een e36 M3. Eigenlijk fenomenaal.Erik K. schreef:De toerenbegrenser is niet verschoven, ik meen dat hij bij ongeveer 7800tpm ingrijpt.
Ben benieuwd weer naar de filmpies Erik!!
frank de jonge schreef:Als je de A31 aan gaat doen Erik, let me know
Im in!
- Jarno
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
En die 8100 rpm's waren een genot om elke dag als " toevallige " passant naar te luisterenPaul schreef:Uhmm ik deed 8100 met Carbon airbox en AlphaN... ALL DAY LONG!!!!!!!!!!Ferdinand schreef:Jemig Erik, stampt dat ding van jou door tot aan 7800 rpm. Dat is wel indrukwekkend voor een e36 M3. Eigenlijk fenomenaal.Erik K. schreef:De toerenbegrenser is niet verschoven, ik meen dat hij bij ongeveer 7800tpm ingrijpt.
Ben benieuwd weer naar de filmpies Erik!!

Ik mis de zes cilinder-lijn sound nog altijd in/rond Drachten

- Joy
Ziet er goed uit Erik. Je hebt jezelf nog lang ingehouden wat dat betreft
Ik denk dat ik volgend jaar ook overstap op een andere pijp, al is het maar om het gewicht wat omlaag te krijgen.

- frank de jonge
Gewoon je standaard dempert leeghalen 

Gosse is er nog wel... :playcar:Jarno schreef:En die 8100 rpm's waren een genot om elke dag als " toevallige " passant naar te luisteren![]()
Ik mis de zes cilinder-lijn sound nog altijd in/rond Drachten
- Rutger...
Die m3 van Gosse stond laatst op MP gereserveerd ?? 

Rutger... schreef:Die m3 van Gosse stond laatst op MP gereserveerd ??
ding staat geloof ik gewoon in zijn garage, hij kijkt hier niet meer. zal wel op het Golf 3 diesel forum zitten

- Erik K.
Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA
Ben de laatste tijd door wat privé zaken wat minder op het forum online geweest, maaaarrrr dat neemt niet weg dat ik geen behoefte aan DF zou hebben natuurlijk
Dus tijd voor een update mbt de M3.
Tussen vorig jaar zomer en nu e.e.a. aan (preventief) onderhoud uitgevoerd. Uiteraard krijgt de auto ieder jaar een goede onderhoudsbeurt.
Vorig jaar veel gedaan:
Motorolie+filter, microfilter, brandstoffilter, VANOS filter, luchtfilter K&N gereinigd, Pagid Yellow remblokken voor + orginele schijven, waterpomp+thermostaat+snaren/spanner+rollen en koelvloeistof, hardyschijf, bougies, airco service, Michelin PS3 banden voor, uitlijnen, rubbers van achterveren, Parrot MKi 9200 ingebouwd, voorruit+rubber vervangen, mistlamp unit links.
Dit jaar tot nu toe, de auto rijdt net weer 3 weken:
Motorolie+filter, microfilter, VANOS filter, airco service, draagarmrubbers voor en achter, remvloeistof, bakolie, diff olie, gaskleppositiesensor.
Voor wat extra DF bij Intrax een RSA set onder de auto laten schroeven, uiteraard daarna de uitlijning gecontroleerd omdat de auto ook iets gezakt is. Ik gok een kleine centimeter.
Enkele foto's:

En zo staat de auto er nu bij:

Todo voor dit jaar, rubbers van uitklapbare achterruiten vervangen.
Nu weet ik dat de motor lekker loopt en z'n vermogen en koppel op z'n ouwe dag nog steeds goed weet te leveren. Vond het toch leuk de acceleratie applicatie Car Perfomance die op mijn HTC HD Desire staat eens met de M3 te testen. Hoe nauwkeurig de app is weet niet precies. Ik had al eens wat andere auto's getest hiermee en kwam steeds best aardig op de fabrieksopgave uit. De app maakt gebruik van GPS en G-meter, belangrijk is dus dat de GPS ontvangst goed is en dat de telefoon zo min mogelijk beweegt t.o.v. de auto. Nu heb ik geen houder voor de HTC, dus vroeg ik een maat van me mee te gaan en gaf hem de opdracht de telefoon vast te houden/klemmen tussen dashboard en voorruit. Nadeel was natuurlijk 80kg extra aan boord, maar dat mocht de pret niet drukken 8)
Het resultaat mag er zijn:

(De total runtime is 30s, maar heb niet 30s volgas opgetrokken, duurde even voordat m'n maat de STOP knop had gevonden
)

Dus tijd voor een update mbt de M3.
Tussen vorig jaar zomer en nu e.e.a. aan (preventief) onderhoud uitgevoerd. Uiteraard krijgt de auto ieder jaar een goede onderhoudsbeurt.
Vorig jaar veel gedaan:
Motorolie+filter, microfilter, brandstoffilter, VANOS filter, luchtfilter K&N gereinigd, Pagid Yellow remblokken voor + orginele schijven, waterpomp+thermostaat+snaren/spanner+rollen en koelvloeistof, hardyschijf, bougies, airco service, Michelin PS3 banden voor, uitlijnen, rubbers van achterveren, Parrot MKi 9200 ingebouwd, voorruit+rubber vervangen, mistlamp unit links.
Dit jaar tot nu toe, de auto rijdt net weer 3 weken:
Motorolie+filter, microfilter, VANOS filter, airco service, draagarmrubbers voor en achter, remvloeistof, bakolie, diff olie, gaskleppositiesensor.
Voor wat extra DF bij Intrax een RSA set onder de auto laten schroeven, uiteraard daarna de uitlijning gecontroleerd omdat de auto ook iets gezakt is. Ik gok een kleine centimeter.
Enkele foto's:
En zo staat de auto er nu bij:
Todo voor dit jaar, rubbers van uitklapbare achterruiten vervangen.
Nu weet ik dat de motor lekker loopt en z'n vermogen en koppel op z'n ouwe dag nog steeds goed weet te leveren. Vond het toch leuk de acceleratie applicatie Car Perfomance die op mijn HTC HD Desire staat eens met de M3 te testen. Hoe nauwkeurig de app is weet niet precies. Ik had al eens wat andere auto's getest hiermee en kwam steeds best aardig op de fabrieksopgave uit. De app maakt gebruik van GPS en G-meter, belangrijk is dus dat de GPS ontvangst goed is en dat de telefoon zo min mogelijk beweegt t.o.v. de auto. Nu heb ik geen houder voor de HTC, dus vroeg ik een maat van me mee te gaan en gaf hem de opdracht de telefoon vast te houden/klemmen tussen dashboard en voorruit. Nadeel was natuurlijk 80kg extra aan boord, maar dat mocht de pret niet drukken 8)
Het resultaat mag er zijn:
(De total runtime is 30s, maar heb niet 30s volgas opgetrokken, duurde even voordat m'n maat de STOP knop had gevonden

- Knot
Fijn onderstelletje alleen zal wel wat meer stuiteren nu denk?
App is gaaf, wordt de nieuwe standaard in benchmarks
App is gaaf, wordt de nieuwe standaard in benchmarks

- GTRene
mooie tijden voor een 3.2 M3
leuke app.

leuke app.
- Erik K.
Stuiteren valt mee hoor, hij is wel wat stugger geworden qua vering maar de dempers zijn mooi af te stellen.
Hij staat nu tussen straat en track gebruik afgesteld.
Die app is zeker gaaf ja moet eigenlijk f een houder scoren voor aan het voorraam
Hij staat nu tussen straat en track gebruik afgesteld.
Die app is zeker gaaf ja moet eigenlijk f een houder scoren voor aan het voorraam

-
Als de set de balans net zo fantastisch maakt zoals ik in de Subaru van Ruud heb ervaren, heb je een nog grotere topper van de M3 gemaakt dan deze al was. Mooie upgrade :drinking: