BMW Z4M Roadster
- Knot
Re: BMW Z4M Roadster
Ai... kan altijd gebeuren maar blijft eeuwig zonde van de auto 

- wooter
Ik kan alleen spreken over wat ik zie. Dat wil zeggen dat de meeste panelen en het frame een opdoffer hebben gehad, maar er nog een heleboel in het motorcompartiment er OK uit ziet. Interieur is ook nog dik in orde, inclusief de twee deuren, het dak en zij- en achterramen. De voorruit heeft een barst opgelopen door de airbags. Met wat geluk is de motor dus nog bruikbaar (geen oliesporen op de pitlane) en kan ik er iemand anders nog mee blijmaken.Rico schreef:Motor is ook niet meer goed ?
Lijkt me ook nog een behoorlijk waardevol onderdeel.
- wooter
Een heel overzicht van de schade kan je hier vinden: http://www.flickr.com/photos/wooter//se ... 7097855495" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Wow
Echt triest gezicht zo!

- Snipe
Dat ziet er toch wat ernstiger uit dan op de eerste foto die je plaatste. Bij die eerste kon je je nog afvragen of 'ie total loss was, maar nu....
- Stéphane
Die is inderdaad goed kort
Blijft zonde zoiets.

-
Oh man, wat zonde zeg. Is toch wel een behoorlijke klap geweest. Ik kan me voorstellen dat je er goed van baalt, maar gelukkig heb je er zelf weinig tot niets aan overgehouden. Hoe dan ook, het blijft kl*te zoiets.
-
Jeetje, wat enorm zonde zeg! Flinke schade inderdaad. 

- Femme
Sterkte wouter.
Dat is toch wel waarom ik huiverig ben om de limiet op te zoeken met een auto waar veel geld in zit. Ik heb zelf een keer een boompje getoucheerd. Heel stoer DTC off, maar wel mooi 10K schade (weliswaar verzekerd maar je krijgt het keihard terug in je premie). Dat was echter niets vergeleken met wat jou is overkomen.
Dat is toch wel waarom ik huiverig ben om de limiet op te zoeken met een auto waar veel geld in zit. Ik heb zelf een keer een boompje getoucheerd. Heel stoer DTC off, maar wel mooi 10K schade (weliswaar verzekerd maar je krijgt het keihard terug in je premie). Dat was echter niets vergeleken met wat jou is overkomen.
- wooter
Ik dacht wel dat jouw gevalletje met de boom een gelijkaardig iets was... De Z4 is heerlijk om volledig scheef te gaan, maar als je weinig ruimte hebt durf je niet zo over de schreef gaan en net dan gaat het mis. Erg venijnig bakje en net in een krappe ruimte ga je niet op het gas blijven hangen en full-lock sturen...
Op de nieuwe blijf ik lekker van de DSC-knop af behalve op daarvoor bestemde driftstrips.
Op de nieuwe blijf ik lekker van de DSC-knop af behalve op daarvoor bestemde driftstrips.
- Snipe
Ik doe het ook niet. Maar ergens vind ik het ook enorm zonde om zo'n auto niet te gebruiken waarvoor hij gemaakt is. Rustige toerritjes kunnen we ook maken in een 118d.Femme schreef:Dat is toch wel waarom ik huiverig ben om de limiet op te zoeken met een auto waar veel geld in zit.
- wooter
Da's dan ook weer waar... Ik zat op dat circuit te rijden en het lag er wat vettig bij, waardoor je continu onderstuur had... Is niet leuk, en met wat spelen op het gas kon ik de neus van de wagen veel sneller in de juiste richting duwen, zonder daarvoor een flinke drift neer te zetten...
Op de Nurburgring of op Zolder had ik daarentegen nooit het gevoel dat DSC afzetten mijn plezier zou vergroten... En deed ik dus ook niet.
Op de Nurburgring of op Zolder had ik daarentegen nooit het gevoel dat DSC afzetten mijn plezier zou vergroten... En deed ik dus ook niet.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ja klopt inderdaad. Ergens is het natuurlijk zonde. De auto is er voor gemaakt. Ik heb dat ook met de M3. Dat is voor mij op dit moment een auto met een behoorlijke waarde. Daar neem ik gewoon geen risico's mee. Dus heb gewoon bepaald niet ermee het circuit op te gaan. Al kriebelde het wel heel erg afgelopen zaterdagavond op de Nordschleife toen ik zag dat het echt heel rustig was.Snipe schreef:Ik doe het ook niet. Maar ergens vind ik het ook enorm zonde om zo'n auto niet te gebruiken waarvoor hij gemaakt is. Rustige toerritjes kunnen we ook maken in een 118d.Femme schreef:Dat is toch wel waarom ik huiverig ben om de limiet op te zoeken met een auto waar veel geld in zit.
Er komt dus echt wel weer één? Weer een Z4 M Roadster?wooter schreef: Op de nieuwe blijf ik lekker van de DSC-knop af behalve op daarvoor bestemde driftstrips.
- wooter
Ik ken gewoon geen andere droptop die er zo leuk uitziet en zoveel rijplezier geeft als een Z4 M. Porsche Boxter zegt me niks (vind de rollbars lelijk, interieur lelijk... Een Cayman is knapper maar heeft een vast dak), E46 M3 wil ik nog overwegen (maar zit je in een duidelijk verouderd interieur, en hoeveel scuttle roll heeft zo een ding dan niet? Om nog maar te zwijgen over de heerlijke kuipjes in de Z4 M) en alle anderen (Elise, Speedster, SLK, TT, ...) hebben niet hetzelfde vermogen, niet dezelfde idiote motor, niet een even gunstig verbruik, niet dezelfde luxe afwerking of opties of niet een zo praktische koffer als de Z4 M.
Als ik genoeg pecunia had, financieel gezien, deed ik er voor de fun een M6 of nieuwe M3 bij, maar ik heb geen 70k die ik even kan stukslaan en ik weet niet ofdat ik met een gemiddeld verbruik van 15l per 100km kan leven. Ik vind om de 400km tanken al knudde met de Z4
Als ik genoeg pecunia had, financieel gezien, deed ik er voor de fun een M6 of nieuwe M3 bij, maar ik heb geen 70k die ik even kan stukslaan en ik weet niet ofdat ik met een gemiddeld verbruik van 15l per 100km kan leven. Ik vind om de 400km tanken al knudde met de Z4

-
Ach, wat let je? Het is een openbare weg. Voor 100 euri heb je je wagen al getaxeerd. Leuk om achter de hand te hebben voor de verzekering als het echt een keertje fout gaat. Moet je nooit vanuit gaan, maar ook op straat kan het weleens onfortuinlijk mis gaan (jammerlijk verhaaltje van Stephane in het achterhoofd).Mark Nauta schreef:Al kriebelde het wel heel erg afgelopen zaterdagavond op de Nordschleife toen ik zag dat het echt heel rustig was.
- Bert ///M3
Moet je hem wel eerst all risk verzekerd hebben.
Zonde van die Z4M. Je loopt dit risico altijd als je met dure auto's etc op een circuit gaat rijden. Je komt allemaal een keer aan de beurt met schade of crashes als je limieten op circuits op zoekt, al dan niet door een ander.
Zonde van die Z4M. Je loopt dit risico altijd als je met dure auto's etc op een circuit gaat rijden. Je komt allemaal een keer aan de beurt met schade of crashes als je limieten op circuits op zoekt, al dan niet door een ander.
- Kasteel
Kan het me goed voorstellen, heb zelf het echter altijd uitstaan, std grijpt DSC wel extreem vroeg ik en betreft eigenlijk alleen tractie control.wooter schreef:Da's dan ook weer waar... Ik zat op dat circuit te rijden en het lag er wat vettig bij, waardoor je continu onderstuur had... Is niet leuk, en met wat spelen op het gas kon ik de neus van de wagen veel sneller in de juiste richting duwen, zonder daarvoor een flinke drift neer te zetten...
Grappig btw dat je het verbruik van de Z4 aanhaalt, het is bij mij me zuinigste sportieve auto tot nu toe

Vind je houding over het feit wel overigens aardig mams/getuige van persoonlijkheid. Geen gezeur of gemiep van lag aan onderstel/baan/auto/wiel etc etc, neemt zelf de schuld en pakt draad ook weer goed op. Ik hoop dat je snel weer een Z4MR mag begroeten op de oprit!
- wooter
Zo, na twee maanden bij de dealer staan en de nodige biedingen binnen heeft de dealer zelf de beste prijs gegeven, en heb ik vandaag de factuur afgegeven, de papieren achtergelaten en de sleutelset overhandigd aan de dealer. De wagen is officieel van hen, en ik ga nog even verder sparen voor wat leuks. Een andere Z4 M staat hevig hoog op mijn verlanglijstje, maar voor de komende 3 maanden heb ik geen nood aan een tweezitter omdat ik het OV gebruik naar mijn huidig project, en we met onze eerste dochter toch echt wel een achterbank nodig hebben voor alle priveritten.
- Petrolhead Tom
De voorpret is toch ook altijd wel leuk! Succes met je verdere zoektocht en veel plezier met je dochter
8)

- wooter
Uche uche...
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =3&t=15251" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =3&t=15251" onclick="window.open(this.href);return false;