Spa Six Hours: wie gaat? Sir Stirling Moss in elk geval wel!
- RJK
Re: Spa Six Hours: wie gaat? Sir Stirling Moss in elk geval wel!

- Dutch
Ha, da's een vrij overtuigende bron, ja!Wim te Riet schreef:http://www.autosport.com/news/report.php/id/78806" onclick="window.open(this.href);return false;944-20v schreef:Kan je misschien wat meer zeggen over de bron van deze informatie?Goed nieuws: de races van aankomend weekend gaan gewoon door. Volgende week wordt er verder gebakkeleid over hoe 't in de toekomst verder moet

- Dutch
Wat achtergrond van eerder vandaag over hoe 't zo is gekomen:
"The residents have agreed to drop their complaint and they aren’t opposed to the exploitation of the circuit. But the final decision pertains to the minister and he will adjudicate at 7pm today normally."
- Dinkel
Het blijft België.
- Dutch
Net binnen op de mail:
La Direction du Circuit de Spa-Francorchamps vous informe que
l'événement " Six Heures Historiques de Spa " pour voitures anciennes
se déroule normalement ce week-end.
Les voitures roulent donc depuis ce jeudi matin 09.00.
Bien à vous.
The management of the Spa-Francorchamps Circuit inform you that the
meeting Spa Six Hours Historic cars will take place this weekend.
Racing Cars are already on the track since 09am this morning Thursday
September 24.
Best regards.
- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3

Nog twee nachtjes slapen en dan...

- Dinkel
Gepakt, wekker staat op 5 uur 

- Wim te Riet
Morgen sta ik ook op dat onchristelijke tijdstip op. Hopelijk houdt de Morris het goed vol. Is z'n eerste langere rit. Spannend! 

- Wim te Riet
Damn! Wat was het weer een waanzinnig weekend!
Welke verbinding de organisatoren met de weergoden hebben weet ik niet, maar het was alweer het prachtigste weer om buiten een Jupiler achterover te kiepen.
Ik sta dan ook telkens verbaasd te kijken naar de vrijwel lege tribunes. Echt onbegrijpelijk.
Foto's en video zal ik deze week proberen te verwerken. Heb namelijk -ondanks het ontbreken van een 'PRESS' hesje- veel foto's en toch nog een uur videomateriaal.
Hoe mooi de races ook waren: De Morris was misschien wel de grootste verrassing van het weekend: 160 op z'n eigen snelheidsmeter, wat zich vertaalde in 170 op de snelheidsmeter van de Clio van m'n zwager!

Welke verbinding de organisatoren met de weergoden hebben weet ik niet, maar het was alweer het prachtigste weer om buiten een Jupiler achterover te kiepen.
Ik sta dan ook telkens verbaasd te kijken naar de vrijwel lege tribunes. Echt onbegrijpelijk.
Foto's en video zal ik deze week proberen te verwerken. Heb namelijk -ondanks het ontbreken van een 'PRESS' hesje- veel foto's en toch nog een uur videomateriaal.
Hoe mooi de races ook waren: De Morris was misschien wel de grootste verrassing van het weekend: 160 op z'n eigen snelheidsmeter, wat zich vertaalde in 170 op de snelheidsmeter van de Clio van m'n zwager!

-
OnlineEdwin de Haas
Ik ben het helemaal met je eens.
Het weer was geweldig en ook ik verbaasde me over de lege tribunes, maar dat had als voordeel dat we op zater- en zondag niet ver hoefde te lopen vanaf het parkeerterrein.
Weet niet of het altijd mag, maar zaterdag-ochtend vanaf de pitsmuur foto's staan maken, dichterbij kun je niet komen.
En 's-middags door de garage's lopen terwijl er een F1 wagen wordt gestart. In een woord: geweldig!
Was de eerste keer dat we hierbij waren, maar zeker niet de laatste keer (als de milieu-freaken tenminste geen oorpijn hebben)
Het weer was geweldig en ook ik verbaasde me over de lege tribunes, maar dat had als voordeel dat we op zater- en zondag niet ver hoefde te lopen vanaf het parkeerterrein.
Weet niet of het altijd mag, maar zaterdag-ochtend vanaf de pitsmuur foto's staan maken, dichterbij kun je niet komen.
En 's-middags door de garage's lopen terwijl er een F1 wagen wordt gestart. In een woord: geweldig!

Was de eerste keer dat we hierbij waren, maar zeker niet de laatste keer (als de milieu-freaken tenminste geen oorpijn hebben)
- Dutch
Die had ik wel, maar rond het pitcomplex is het voordeel maar miniem, hoor. Ja, je kunt close-ups maken van de coureurs (en de pitbabes) tijdens de gridwalks, maar dat is 't wel zo'n beetje. Het echte voordeel kwam op zondag. Toen ben ik het hele circuit rondgelopen en heb ik bij zowat elke baanpost staan fotograferen. Mooiste plek: buitenkant Blanchimont (dus binnenkant circuit). Daar zat ik 's middags moederziel alleen op een kist strooizand te genieten. Ik zou bijna zeggen stilletjes genieten, maar dat was er dankzij de huilende Cosworths van de F1's niet bij! Ook heel bijzonder: op de Kemmel vlak achter de vangrail de big-banger sportscars voorbij zien en horen bulderen. Overweldigend.Wim te Riet schreef:Heb namelijk -ondanks het ontbreken van een 'PRESS' hesje- veel foto's en toch nog een uur videomateriaal.
Heb tot mijn ontzetting twee keer zo veel foto's gemaakt als op Goodwood - meer dan duizend - dus dat vergt wat uitzoektijd en vooral een strenge selectie. Maar er wordt aan gewerkt!
De zesuursrace was trouwens erg spannend, zoals het verloop op en neer ging. Een GT40 die wint na een start vanuit de pitstraat, maar aan het eind zó mank over de baan gaat dat de normaal gesproken langzamere DHG Cobra (maar met Jeroen Bleekemolen achter het stuur, die genoot van de ervaring) hem nog bijna bijhaalde. Ik heb het laatste stuk vanuit de pit van David Hart meegemaakt, je kreeg er echt het Le Mans-gevoel van. "Voor deze keer had 't best de Spa Seven Hours mogen zijn", verzuchtte Hart/Bleekemolen's Britse crew chief na afloop.
- RJK
Aan ons heeft het i.i.g. niet gelegen, waren met zes man aanwezig. Overigens jammer dat het meer de Spa 5 en een half uurs race werd, ze liepen nogal uit bij de start. Desondanks een geweldig weekeind gehad mede dankzij het prachtige weer.Het weer was geweldig en ook ik verbaasde me over de lege tribunes
- Dutch
Nee, ze waren 's ochtends al uitgelopen, waardoor de F1-wagens pas om vier uur van de baan af konden. Wel jammer inderdaad, want dat werd een héél korte gridwalk...
En blijkbaar moest het om tien uur stipt afgelopen zijn met de herrie, want anders ga je toch gewoon tot tien voor half elf door?
En blijkbaar moest het om tien uur stipt afgelopen zijn met de herrie, want anders ga je toch gewoon tot tien voor half elf door?
- Dinkel
Plaatjes hier:
http://www.pistonheads.com/xforums/topi ... us%20snaps" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pistonheads.com/xforums/topi ... us%20snaps" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dennis Cavallino
Shit, ik had gewoon naar Spa moeten rijden, want die E-type hood wil ik als kunstobject in huis halen.
- Dinkel
Echt?
Ik ken iemand met een 'verzameling'.
Ik ken iemand met een 'verzameling'.
- Dennis Cavallino
Ben al een tijdje op zoek naar oude, verweerde/patina E-type hoods, maar zoals die op jouw foto in de kreukels ligt, mag ook. Is die 'verzameling' iets wat hem in de weg ligt, zo ja dan heb ik wel interesse om ze een beter plekje te geven. 

- Dinkel
Die gekreukelde is van Gibbons lowdrag E . . . niet te koop en inmiddels alweer schoongeklopt.
- Dinkel
Oh God, weer dat La Source . . .
-
Gaaf! Ik was net even de plaatjes aan het bekijken en ik ken de zoon van deze deelnemer erg goed! Hij heeft bij z'n thuis nog veel meer lekkers van dit staan.A Spa6 fav is this 240SI Maserati driven to extremes by Belgium ace Mark Devis.
- Dinkel
Cobra, Lola T70 Mk3 - geen B! - deze supergave Maserati.
We mailen heel af en toe.
We mailen heel af en toe.
-
Heeft ook nog een M1, speciaal Alfa raceding waarvan de naam me ontglipt, 964 turbo, Ford GT40 en nog veel andere speeltjes die vaak wisselen.
- Dinkel
Kom je er wel es?
- Dutch
Re: Spa Six Hours: wie gaat? Sir Stirling Moss in elk geval
*schops*
Nog even duidelijk maken waar je dit weekend moet wezen:
http://www.driving-fun.com/1138/home/sp ... vival.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Nog even duidelijk maken waar je dit weekend moet wezen:
http://www.driving-fun.com/1138/home/sp ... vival.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Re: Spa Six Hours: wie gaat? Sir Stirling Moss in elk geval
Ik ben net terug van een paar dagen Spa Six Hours:) binnenkort foto's!