Oh jee.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Hielke

Bericht door Hielke » 17 aug 2008, 11:27

Tussen al dat MMMMMM geweld beweegt zich gelukkig één constante factor.

Begint met Bra en eindigt met vo :lol:

RVV

Bericht door RVV » 17 aug 2008, 11:28

Andre

Bericht door Andre » 17 aug 2008, 11:47

lol ja 3x 120d E98 :) hahahahah

Ja dat ligt zeker in de mogelijkheden.:)

130i/135i/335i allemaal zeer mooie bmw s. En ze rijden top. Maar die M3 gaf toch net even dat kippevel op 8400 toeren gas respons is heerlijk de balans. En tja is dat het geld waard? Met die vraag heb ik nog steeds moeite mijn vrouw is daar anders in. Ik zoek meestal heel veel waar voor me geld. Dus koop je een 135i maar als dat het voor jou nou net niet is en M3 wel maar die is veel duurder maar je kan het wel betalen moet je het dan laten.? Die vraag dwarrelt altijd in mijn achterhoofd. Ik zet het nu toch maar een keer door. En hoop te genieten van de auto.

Rivanov
Auto: '25 Tesla Model Y Juniper

Bericht door Rivanov » 17 aug 2008, 13:02

Die gesproken stem op de site van De Beier is echt te erg! :lol:

Martijn

Bericht door Martijn » 17 aug 2008, 13:04

RH: gewoon bij die 335i blijven, is niet voor niets dat je al bijna 2 jaar met dat ding rijdt.

Andre: ben je niet bang dat je deze auto weer snel zat bent? Ik denk dat je je net als bij de E46M3 snel aan bepaalde zaken gaat ergeren: gewicht/remmen etc.

En puur om alleen ritjes met de familie te maken lijkt mij een M3 overkill.
Ondanks de nadelen van een GT3 denk ik dat je daar veel minder snel op bent uitgekeken, en wanneer je met de GT3 naar de track bent kun je je vrouw toch in je 130i laten rijden?

Maargoed, ik hoop dat je er lang blij mee zult zijn en niet na een paar maanden dat ding alweer wegdoet.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 17 aug 2008, 13:33

Andre schreef:lol ja 3x 120d E98 :) hahahahah

Ja dat ligt zeker in de mogelijkheden.:)

130i/135i/335i allemaal zeer mooie bmw s. En ze rijden top. Maar die M3 gaf toch net even dat kippevel op 8400 toeren gas respons is heerlijk de balans. En tja is dat het geld waard? Met die vraag heb ik nog steeds moeite mijn vrouw is daar anders in. Ik zoek meestal heel veel waar voor me geld. Dus koop je een 135i maar als dat het voor jou nou net niet is en M3 wel maar die is veel duurder maar je kan het wel betalen moet je het dan laten.? Die vraag dwarrelt altijd in mijn achterhoofd. Ik zet het nu toch maar een keer door. En hoop te genieten van de auto.
Begrijp ik. Heel veel waar voor je geld tegenwoordig in autoland erg lastig, met die torenhoge prijzen. Stel dat een 135i 90% is en een M3 qua beleving 100%, dan betaal je voor die laatste 10% onevenredig veel meer. Het is altijd de vraag of je dat ervoor over hebt, toch begrijp ik je vrouw (maar jou ook) wel. Als je het kunt betalen, waarom niet. Dood gaan we allemaal, zou zonde zijn als je dan nog 100.000 euri op je bankrekening hebt staan. Ook van je erfenis steelt de overheid een groot deel, kun je het maar beter bij leven en welzijn uitgeven. :)

Veel plezier André, ik kom zeker even langs om te kijken zodra je hem hebt.

Andre

Bericht door Andre » 17 aug 2008, 16:55

martijn een GT3 is zeker mooi. Maar dat ik blijer mee zou zijn is nog maar de vraag.

Op sommige momenten zeker. Zoals trackdays ring etc. Maar 85% procent van de gevallen zal de M3 me meer bekoren. Puur alleen al het dagelijkse gemak. En daar heb ik altijd mijn auto s op geselecteerd.

Het dagelijkse gemak met vleugje fun erbij dat vindt ik het mooiste aan een auto. Daarom vindt ik de M3 sedan ook zo mooi en ook de 130i met goodies. De coupe M3 was nooit een optie geweest model vindt ik gewoon niet zo mooi als sedan maar dat is puur smaak.

Als pure rijders auto staat de GT3 gewoon boven aan. Wat ik al eerder zei. Zo moet je een m3 sedan niet beoordelen ook niet als trackday auto. Gewoon een daily drive zoals de 335i dat van robin is. Maar dan met iets meer emotie en de fun om met die auto nog een keer bocht aan te vallen of een klein driftje. Met de M3 sedan plan je niks maar als je er zin in krijgt ga je ervoor. Een GT3 koop je, althans ik om er altijd en overal maximaal voor te gaan. Ik weet precies hoe dat gaat. GT3 staat dan meer in de garage dan dat ie op de weg rijdt. Dagen moet ik plannen wanneer ik mee ga rijden etc en 99% van de gevallen rijdt ik toch weer in de 130i. En dan begin ik me te ergeren dat die GT3 maar wat in de garage staat en dat er nooit mee gereden wordt. En daar komt bij als ik met een GT3 ook een 2e hands op de ring aan het knallen ben en dan max door karrossel ga dan zou ik alweer spijt hebben dat ik die dag de GT3 zou hebben meegenomen. Gewoon zonde. Een GT3 is mooi als je 175k overhebt en je het geen reet boeit als er nou staat of niet of als je hem nou afrost of niet het moet je totaal niet boeien. Met de 130i heb ik dat gevoel dat ding boeit me totaal niet als ik weer volgas over de ring ga etc. Set PFC remblokken erin ouwe cup velgen erop en gaan met dat ding. Garantie over een frisse. Maar autos als M3 of 2e hands GT3 zou ik daar spijt van krijgen.

Ik zoek auto s met fun en dagelijks inzetbaar. Is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. Daarom probeer ik daar wel iets sportiefs in te zoeken of maak er zelf iets van. Zoals ik dat van de 130i heb gedaan.

allen

Bericht door allen » 17 aug 2008, 17:12

Zomaar even een vraag Andre. In welk opzicht is een GT3 of een andere 911 eigenlijk onpraktisch? En telt dat zo ontzettend zwaar als het niet de enige auto is? Spelen kofferruimte en achterbank bijv. een rol in je beslissing?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 17 aug 2008, 21:23

Martijn en Wouter81 hebben posts zoals ik het ook zie.

Geen E90 M3 voor mij. Trust me. (Ik zie de bui over 2 jaar hangen, nee niet weer dat traject LOL)

Ben superwijs met die twinturbo motor elke dag weer wat IK ermee doe. Vind eigenlijk de E90 M3 mooier qua uitbouw/motorkap, vormgeving, maar dat had voor MIJ ook gekund met de 3.0 twinturbo ipv V8, met de hand op m'n hart.

Goed verhaal Andre betr de GT3 inderdaad....

Knot

Bericht door Knot » 17 aug 2008, 21:44

Lees t nu pas, gekke topictitel...

Gefeliciteerd Andre!

Karten is inmiddels zeker 30 euro per 12 minuten geworden?? ;) ;)

M@rcel

Bericht door M@rcel » 17 aug 2008, 22:19

StefanCS schreef:Heel mooi zo'n M3.
Space Grau wordt ie toch? Sparking Graphite hoop ik niet voor je.
Dan kan ik je nu al vertellen dat je een sinasappelhuidje krijgt, maargoed, daar merk je niks van boven de 200+ km/h.
Wat bedoel je hiermee? Hebben die Sparkling Grapite gespoten BMW's allemaal last van een sinaasappelhuid?
Bij mijn E60 525d heb ik daar namelijk ook last van. Gaat in mijn geval om de kleur Titan Grau.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 17 aug 2008, 22:21

Gefeliciteerd Andre!

Ik kan me nog wel herrinneren dat we in de klinch lagen ivm M3 verhaal en ik heb altijd een wrange smaak gehad bij je instelling (das boot gehalte) naar de M3 toe omdat je volgens mij de auto op de verkeerde plaats beoordeeld.
Ik las je korte verslagjes net en je slaat de spijker op de kop nu. het is en het zal nooit een GT3 worden, maar dat is zijn doel ook niet...

Je moet je hier echt niet gaan verantwoorden tov je keuze :lol:
Super keuze, super kleurencombo, topwagen!
Veel plezier ermee, maar dat zal wel lukken!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 aug 2008, 22:35

Heb voor de aardigheid even 25 pagina`s M3 draadje doorgespit...........................das wel lachen, je zou er plaatsvervangende schaamte van krijgen hahaha :lol: :lol: :wink:

Andre

Bericht door Andre » 17 aug 2008, 23:36

Romo wat ik je ook al vertelde via PM bericht. Ik neem mijn woorden niet terug over de M3. Het is gewoon een zware hufter er zit gewoon veel te veel belasting op. Het is gewoon M marketing en veel te duur. Het is geen agile sportwagen meer. Maar ik ben nou eenmaal zo gek van die hoogtoerige atmo M motoren. En veel andere keuze heb je niet. Ik heb altijd gepost en gezeurd dat er op basis van de 1 serie een M moest komen. Was die er geweest dan had ie voor 300 procent zeker gestaan. Maar de M3 sedan V8 is op dit moment de instap M bij M. Wil je hoogtoerige atmo met super throttle respons dan kan je helaas niet anders. M3 E46 heb ik 2 van gehad dus daar ga ik niet weer heen terug.

Hoop toch echt dat bmw in de toekomst dat er onder 3 serie weer een M model komt wel met atmo. Turbo s zijn ontzettend snel veel koppel maar leveren niet het kippevel van een hoogtoerige atmo. Mijn vrouw zegt vanavond tegen mij volgens mij is de 130i sneller dan die witte. :) LOL ik zei dan moet je even langer wachten met opschakelen.:)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 aug 2008, 07:34

Andre schreef:Romo wat ik je ook al vertelde via PM bericht. Ik neem mijn woorden niet terug over de M3. Het is gewoon een zware hufter er zit gewoon veel te veel belasting op. Het is gewoon M marketing en veel te duur. Het is geen agile sportwagen meer. Maar ik ben nou eenmaal zo gek van die hoogtoerige atmo M motoren. En veel andere keuze heb je niet. Ik heb altijd gepost en gezeurd dat er op basis van de 1 serie een M moest komen. Was die er geweest dan had ie voor 300 procent zeker gestaan. Maar de M3 sedan V8 is op dit moment de instap M bij M. Wil je hoogtoerige atmo met super throttle respons dan kan je helaas niet anders. M3 E46 heb ik 2 van gehad dus daar ga ik niet weer heen terug.

Hoop toch echt dat bmw in de toekomst dat er onder 3 serie weer een M model komt wel met atmo. Turbo s zijn ontzettend snel veel koppel maar leveren niet het kippevel van een hoogtoerige atmo. Mijn vrouw zegt vanavond tegen mij volgens mij is de 130i sneller dan die witte. :) LOL ik zei dan moet je even langer wachten met opschakelen.:)
Ik begrijp het wel Andre, mijn opmerking is ook niet vervelend danwel belerend bedoeld.

We noemen het voortschrijdend inzicht................................. :wink:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 18 aug 2008, 10:24

Hielke schreef:Tussen al dat MMMMMM geweld beweegt zich gelukkig één constante factor.

Begint met Bra en eindigt met vo :lol:
Hoho, hier draait ook een 323ti al jaren braaf z'n rondjes met slechts 170pk/245Nm en een leuk onderstel. 8)

ErikS

Bericht door ErikS » 18 aug 2008, 22:40

Heb je die nog steeds! :shock:

Will F.

Bericht door Will F. » 18 aug 2008, 22:55

@ André: ik vind het 'n pracht auto en 'n verrassende keuze. Daarnaast vind ik het bewonderenswaardig hoe jij je ratio (weliswaar met hulp van je vrouw) ondergeschikt maakt aan je emotie/verlangen in dit niet bepaald autominnende land. (Dat lukt mij eigenlijk niet) Toch één vraag wat is je volgende stunt? Misschien weer DSC gaan rijden? :lol:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 18 aug 2008, 23:00

Volgende stunt wordt een nieuwe Nissan R35 GTR van dik 1800 kilo...

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 18 aug 2008, 23:08

Gefeliciteerd Andre!

Het zijn mooi auto's die ook nog eens veel plezier kunnen geven op de normale wegen.

Andre

Bericht door Andre » 19 aug 2008, 00:16

Volgende stunt wordt een lauwersmeer cruiser. Nadat ik me vaarbewijs heb gehaald.

Heb net nog de rizla gereden will f

GTRene

Bericht door GTRene » 19 aug 2008, 11:06

Andre schreef: Maar ik ben nou eenmaal zo gek van die hoogtoerige atmo M motoren. En veel andere keuze heb je niet. Ik heb altijd gepost en gezeurd dat er op basis van de 1 serie een M moest komen. Was die er geweest dan had ie voor 300 procent zeker gestaan. Maar de M3 sedan V8 is op dit moment de instap M bij M. Wil je hoogtoerige atmo met super throttle respons dan kan je helaas niet anders. M3 E46 heb ik 2 van gehad dus daar ga ik niet weer heen terug.

Hoop toch echt dat bmw in de toekomst dat er onder 3 serie weer een M model komt wel met atmo. Turbo s zijn ontzettend snel veel koppel maar leveren niet het kippevel van een hoogtoerige atmo.
Gelijk heb je Andre, ik zou ook niet meer terug kunnen naar een standaard M3 met R6 heb nu al zoveel BMW's gehad met M motoren (die overigens super bevielen) dat de V8 hoogtoerig (dus niet dat oude typ USA V8 of kort bereik Rover V8) van BMW gewoon uber is..heerlik smeuïg en dat het hele bereik, eigenlijk een soort mix van de Rover V8 en de R6 M van BMW :lol: vertaald in heerlijk koppel en heerlijk geluidje grrr kracht, verslavend gewoon, alhoewel de nieuwste 6.3 V8 van AMG nog net wat rauwer can-am? klinkt...dus die laatste motor in een max 1250kg zware auto zou me ook goed passen 8) op het circuit echter denk ik dat de BMW motoren V8 zoals die M3 V8 wat mooier zijn qua uitspreiding van vermogen, de AMG zal wat ruiger en dus wat in-stabieler? zijn...denk ik :roll:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 20 aug 2008, 10:06

Viel vaarspass ermee! :lol:

RVV

Bericht door RVV » 20 aug 2008, 10:25

Topgozer ook, die Andre, kreeg net een mailtje van hem, of ik nog bepaalde opties wil hebben, neemt ie gelijk mee. Zitten ze er voor mij straks over 2 jaar er alvast op.

Dus extra komt er op,

-Waterval verlichte portiervak houders.
-Carbon ingelegde raamportier schakelaars.
-lichtgewicht kofferbak dozen schuiven houder van CFK compound.
-M carbon look anti slip matje voor op de achterbank, blijven de kinderstoeltjes mooi op hun plek staan.

Ik zit nog te twijfelen of hij er carbon hoofdsteunhouders er in moet zetten, kosten 250 euro per stuk, schrijft wel maximaal af. Maar Andre maakt het niet zoveel uit voor een vriend wil die het wel doen, betaal hem tzt wel een tankje dieselpeut als die een e98 123d heeft gekocht :lol: :lol: :lol:

Wat vinden jullie ? must have ? :lol: :lol: :lol: :lol:

kris

Bericht door kris » 20 aug 2008, 11:05

So true!
Andre schreef:Als pure rijders auto staat de GT3 gewoon boven aan. Wat ik al eerder zei. Zo moet je een m3 sedan niet beoordelen ook niet als trackday auto. Gewoon een daily drive zoals de 335i dat van robin is. Maar dan met iets meer emotie en de fun om met die auto nog een keer bocht aan te vallen of een klein driftje. Met de M3 sedan plan je niks maar als je er zin in krijgt ga je ervoor. Een GT3 koop je, althans ik om er altijd en overal maximaal voor te gaan. Ik weet precies hoe dat gaat. GT3 staat dan meer in de garage dan dat ie op de weg rijdt. Dagen moet ik plannen wanneer ik mee ga rijden etc en 99% van de gevallen rijdt ik toch weer in de 130i. En dan begin ik me te ergeren dat die GT3 maar wat in de garage staat en dat er nooit mee gereden wordt. En daar komt bij als ik met een GT3 ook een 2e hands op de ring aan het knallen ben en dan max door karrossel ga dan zou ik alweer spijt hebben dat ik die dag de GT3 zou hebben meegenomen. Gewoon zonde. Een GT3 is mooi als je 175k overhebt en je het geen reet boeit als er nou staat of niet of als je hem nou afrost of niet het moet je totaal niet boeien. Met de 130i heb ik dat gevoel dat ding boeit me totaal niet als ik weer volgas over de ring ga etc. Set PFC remblokken erin ouwe cup velgen erop en gaan met dat ding. Garantie over een frisse. Maar autos als M3 of 2e hands GT3 zou ik daar spijt van krijgen.

Plaats reactie