E92 BMW 335i DCT! (update: pagina 7)
- RVV
Re: Audi A5 3.0 TDI Tiptronic of .... ?!?!
Romo het feit dat ik zoveel drietjes heb gehad en nog heb heeft ansich er niks mee te maken. Ik denk ook zo over bv een Mercedes C klasse of Audi A4. die autos heb ik nog nooit gehad.
Je koopt vandaag de dag al een nette 2e hands e90 3 serie voor 18000 euro, oke onderkant van de markt (http://www.autobytel.nl/page.ocl?pageid ... daal_proef" onclick="window.open(this.href);return false;)..maar dat zijn toch niet echt bedragen waar je steil van achter over moet slaan.
En ook een 320d rijd net als een 335i op de motor na.
Nogmaals het heeft m.i. niks met aanschafprijzen te maken. Maar het is afhankelijk van je prioriteiten OF JUIST NIET omdat het afhankelijk is van je prioriteiten.. snap je ? Om die reden rij ik bv geen e90 M3 sedan.. omdat ik de eerste 2 jaar met een baby op de achterbank met een slap nekkie geen bal kan doen met zo'n auto.. maar dat maakt hem juist begeerlijk want hij is omwille van mijn eigen prioriteiten onbereikbaar, dus een droomauto.
Je koopt vandaag de dag al een nette 2e hands e90 3 serie voor 18000 euro, oke onderkant van de markt (http://www.autobytel.nl/page.ocl?pageid ... daal_proef" onclick="window.open(this.href);return false;)..maar dat zijn toch niet echt bedragen waar je steil van achter over moet slaan.
En ook een 320d rijd net als een 335i op de motor na.
Nogmaals het heeft m.i. niks met aanschafprijzen te maken. Maar het is afhankelijk van je prioriteiten OF JUIST NIET omdat het afhankelijk is van je prioriteiten.. snap je ? Om die reden rij ik bv geen e90 M3 sedan.. omdat ik de eerste 2 jaar met een baby op de achterbank met een slap nekkie geen bal kan doen met zo'n auto.. maar dat maakt hem juist begeerlijk want hij is omwille van mijn eigen prioriteiten onbereikbaar, dus een droomauto.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Wij zijn het niet oneens met elkaar, alleen benoemen we het anders...................................
- Maus335i
Ben ik nou een loser als ik zeg dat de 335i voor mij wel een droomauto is?! Tenminste.. gisteravond droomde ik er wel van
Ik denk dat ik de knoop deze week ga doorhakken en dat de BMW het wordt. Vrijwel niks kan me er nog vanaf helpen..
@Paul, thanks voor je overwegingen! Heeft me wel aan het nadenken gezet, maar je benoemt meteen een van de minpunten van de A/S5. Iets wat me al die tijd heeft tegengestaan.. De oude tiptronic
Audi noemt de "dsg" S-tronic, maar die zijn voorlopig nog steeds niet leverbaar in de A5 3.0 TDI of S5. Een GROOT gemis vind ik, want juist die automaat maakt een auto echt sportief. Die zat filmpje in de 335i, "om je vingers bij af te likken"!
Ik heb de S5 een week meegehad en het onderstel is inderdaad behoorlijk stug. Voor veel snelwegwerk ongeschikt, maar dat is op te lossen met het adaptieve onderstel (kost: 2700 euro). De 335i is perfect afgeveerd, daar zou ik niets meer aan willen doen.
@Daniel, het is niet zozeer dat ik de auto's te langzaam vind (hoewel, een beetje wel natuurlijk), maar de prijs/kwaliteit verhouding. In mijn scheve ogen zijn een S5 en 335i inderdaad gelijkwaardig. Als de 335i dan bijna 25.000 euro goedkoper blijkt te zijn, hoef ik niet lang na te denken. Daarbij de RWD en DCT koppeling, heerlijk!
Nu komt nog een ander probleem... wit? Lemans blauw? Die grijze kleur van Steven zn foto's?

Ik denk dat ik de knoop deze week ga doorhakken en dat de BMW het wordt. Vrijwel niks kan me er nog vanaf helpen..
@Paul, thanks voor je overwegingen! Heeft me wel aan het nadenken gezet, maar je benoemt meteen een van de minpunten van de A/S5. Iets wat me al die tijd heeft tegengestaan.. De oude tiptronic

Ik heb de S5 een week meegehad en het onderstel is inderdaad behoorlijk stug. Voor veel snelwegwerk ongeschikt, maar dat is op te lossen met het adaptieve onderstel (kost: 2700 euro). De 335i is perfect afgeveerd, daar zou ik niets meer aan willen doen.
@Daniel, het is niet zozeer dat ik de auto's te langzaam vind (hoewel, een beetje wel natuurlijk), maar de prijs/kwaliteit verhouding. In mijn scheve ogen zijn een S5 en 335i inderdaad gelijkwaardig. Als de 335i dan bijna 25.000 euro goedkoper blijkt te zijn, hoef ik niet lang na te denken. Daarbij de RWD en DCT koppeling, heerlijk!
Nu komt nog een ander probleem... wit? Lemans blauw? Die grijze kleur van Steven zn foto's?

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ik zou geen witte doen. Wit kan erg mooi zijn maar dan vooral als sportieve kleur. Bijvoorbeeld op een E90 M3 is het erg strak. Ik vind een 335i echter meer een stijlvolle coupé en dan vind ik wit een beetje goedkoop ogen. Ik ging voor donkerblauw of zwart. Straalt wat meer 'klasse' uit, iets chiquer.
PS. een 335i zou voor mij wel een droomauto zijn.
PS. een 335i zou voor mij wel een droomauto zijn.

-
Macboy schreef:Waarom zou een 335i geen droomauto zijn:
:
Wat een arrogant stelletje posters hier zeg ...
Omdat de 335i niks meer is dan een doorsnee bread and butter 3-serie met een snelle motor. Ergo, als ik een .35i zie rijden word ik daar alles behalve warm van. Sterker nog, ik zal naar alle waarschijnlijkheid niet eens zien dat het een .35i is. Een 135i valt dan wel weer op maar dat is meer door zijn weergaloze lelijkheid.
Overigens zal het ongetwijfeld heel goed rijden.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Maar eigenlijk is het een zinloze discussie. De enige 2 droomauto's in dit universum zijn de 130i en E36 M3, dat we daar even duidelijk over zijn. 

-
Leugenaar!Wouter81 schreef: PS. een 335i zou voor mij wel een droomauto zijn.
- RVV
130i is voor velen een nachtmerrie 

- Maus335i
Nouja?! Die prijslijsten slaan trouwens ook nergens op. Ik vind de pakketten even totaal niet logisch
Ik wil graag een M stuur, maar dat kan niet in combinatie met het HE pakket, dus die valt af (achteraf kan het hopelijk wel?!). En Le Mans is als kleur geen optie, want die is gewoon NIET zonder M pakket te bestellen. Ook het BMW individual High End geluid (wat overigens zéér goed klinkt) kan je niet bestellen zonder het M pakket. Wat hebben die dingen met elkaar te maken?!?!

Ik wil graag een M stuur, maar dat kan niet in combinatie met het HE pakket, dus die valt af (achteraf kan het hopelijk wel?!). En Le Mans is als kleur geen optie, want die is gewoon NIET zonder M pakket te bestellen. Ook het BMW individual High End geluid (wat overigens zéér goed klinkt) kan je niet bestellen zonder het M pakket. Wat hebben die dingen met elkaar te maken?!?!
- ADV
Wit met bruin (Leder Dakota Sattelbraun) leren interieur!Maurice Graber schreef:Nu komt nog een ander probleem... wit? Lemans blauw? Die grijze kleur van Steven zn foto's?
rood is te.. maar zwart is te simpel naar mijn mening..
zoiets:?
http://www.bmw.nl/nl/nl/index_narrowban ... Id=1532822" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door ADV op 15 dec 2008, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tristan
@Maurice: Ik heb M-pakket achteraf laten monteren.
Dus besteld af-fabriek als 123d High Executive met M-stuur, M-onderstel en sportstoelen. Daarna zijn de bumpers, 18', dakspoiler, M-emblemen etc. gemonteerd. Een goede BMW dealer kan je dit allemaal uitleggen.
Dus besteld af-fabriek als 123d High Executive met M-stuur, M-onderstel en sportstoelen. Daarna zijn de bumpers, 18', dakspoiler, M-emblemen etc. gemonteerd. Een goede BMW dealer kan je dit allemaal uitleggen.
- Maus335i
Bruin leer is niks! Kost je trouwens ook extra restwaarde (en dus lease) omdat de auto moeilijk verkoopbaar wordt 
Edit: tristan thanks! Het M pakket is echt veel te duur vind ik. Voor 3700 euro krijg je M instaplijsten, M stuur, andere velgen en M bumpers. Die instaplijsten interesseren me niet, ik wil andere velgen en de bumpers hoef ik ook nie. Duur stuurtje dan
Maar omdat ik niet het M pakket wil kan ik ook ineens geen Le Mans blauw krijgen en dat HE Indiv. geluidssysteem niet, bah..

Edit: tristan thanks! Het M pakket is echt veel te duur vind ik. Voor 3700 euro krijg je M instaplijsten, M stuur, andere velgen en M bumpers. Die instaplijsten interesseren me niet, ik wil andere velgen en de bumpers hoef ik ook nie. Duur stuurtje dan

Maar omdat ik niet het M pakket wil kan ik ook ineens geen Le Mans blauw krijgen en dat HE Indiv. geluidssysteem niet, bah..
-
Waar vind ik dat filmpje van die uitlaten op die 335i Maurice??
- ADV
hey maus,
Hoe kom jij op 84k, zonder M-sport pakket?
Hier mijn config:
http://www.bmw.nl/nl/nl/index_narrowban ... Id=1532822" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen bruinleer.. dan is zwart eigenlijk de enige optie, de rest is lelijk!
In dat geval zou je juist weer net als bij je a6 en a8 kunnen doen, blauw met beige interieur?
Hoe kom jij op 84k, zonder M-sport pakket?
Hier mijn config:
Geen bruinleer.. dan is zwart eigenlijk de enige optie, de rest is lelijk!
In dat geval zou je juist weer net als bij je a6 en a8 kunnen doen, blauw met beige interieur?
- Tristan
Van die kleur wist ik wel maar ik kon bv. wel het Professional geluidsysteem kiezen zonder M.
- Maus335i
Ja klopt, maar je hebt nog een Individual High End geluidssysteem (god die naamTristan schreef:Van die kleur wist ik wel maar ik kon bv. wel het Professional geluidsysteem kiezen zonder M.

@Marc, komt er aan. Moeten we nog even fixen!
@Arjan, ik heb liever gewoon een zwart interieur. Daar kan je niets fout aan kiezen, altijd goed!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Speciale uitrustingen: EUR 25.643,47ArjandeV schreef:Hier mijn config:
Gaat eigenlijk nergens meer over, een (kleine) auto erbij in accesoires

Moet iederen voor zich weten, bij de goedkopere auto's heb je dit ook natuurlijk.
Bedragen zijn lager maar procentueel zal het wel overeen komen.
Een auto van krap 60k en dan voor 25k erbij is 'ie naar de zin

In de lease zal het wel allemaal gaan maar een nieuwkoper schrijft die 25k bijna in 1x af.
Zal je wellicht ook een zorg zijn als je dit kunt/wilt betalen.
Voor zover mijn 1-mans betoog

Met 85k zou je ook voor een gebruikte M3 kunnen gaan, ala Robin.
Lijkt me beter besteed dan 85k voor "volle" 335i.
Da's toch geen droomauto

- Maus335i
Arjan,
Met M pakket:
http://www.bmw.nl/nl/nl/index_narrowban ... Id=1532826" onclick="window.open(this.href);return false;
Zonder M pakket, maar praktisch zelfde opties:
http://www.bmw.nl/nl/nl/index_narrowban ... Id=1532827" onclick="window.open(this.href);return false;
Met M pakket:
http://www.bmw.nl/nl/nl/index_narrowban ... Id=1532826" onclick="window.open(this.href);return false;
Zonder M pakket, maar praktisch zelfde opties:
http://www.bmw.nl/nl/nl/index_narrowban ... Id=1532827" onclick="window.open(this.href);return false;
- Maus335i
Arthur, ja daar ontkom je toch nooit aan. Ik kan ook een kale 335i nemen en vervolgens me afvragen of ik dan niet net zo goed een 320 had kunnen kopen
En als ik dan toch met een kale 320 aan kom.. kan ik misschien beter een 120 rijden. Die is namelijk nog goedkoper. Bij een A8L W12 of 750Li leg je er nog een A6 of 5serie aan opties bij. Dan maar niet kopen en een e36 m3 doen? 
Bij elk merk ga je nat op die opties, doe je niks aan.
Een volle M3 wordt het niet, want die is maandelijks (veel) duurder dan de 335i. Al was het alleen maar in de bijtelling, laat staan onderhoud, brandstof, verzekering...

Bij elk merk ga je nat op die opties, doe je niks aan.
Een volle M3 wordt het niet, want die is maandelijks (veel) duurder dan de 335i. Al was het alleen maar in de bijtelling, laat staan onderhoud, brandstof, verzekering...
Laatst gewijzigd door Maus335i op 15 dec 2008, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Blauw metallic met jade grau leder........................................ 

- Tristan
@Maurice: Het Professional systeem klinkt al geweldig, dus weet of die Individual systeem de meerprijs waard is.
- romo
Een volle M3 wordt het niet, want die is maandelijks (veel) duurder dan de 335i. Al was het alleen maar in de bijtelling, laat staan onderhoud, brandstof, verzekering
Mijn M3;
Ik betaal voor de verzekering €107 per maand, brandstof lust ie wel, maar is afhankelijk van je km op jaarbasis ( ik geen 15.000, das dus te overzien), bijtelling, tsja; dat zijn wel minpunten helaas.
Onderhoud bij mijn rijstijl en jaarlijkse km valt erg mee, zal niet veel uitmaken met een 335i lijkt me..................
Bijna vergeten; abo voor klasse 5 alarm; € 300 op jaarbasis.
Laatst gewijzigd door romo op 15 dec 2008, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maus335i
Romo, ik doe iets van 40dkm per jaar 

- romo
Juist, dan is het duidelijk......................
- ADV
Hmm, denk dat ik Tasmangruen metallic ook wel een leuke kleur vind!
Wat ik wel zou doen is een contrasterende combinatie kiezen, dus buiten licht dan binnen donker en andersom.
Al is helemaal zwart ook wel gaaf.
Kwestie van smaak, kleur vind ik om heel eerlijk te zijn een van de minst belangrijke zaken op een auto, zolang ie maar niet gifgroen of geel is..
Barberarot metallic ook wel leuk trouwens.. wat stijlvoller...
Wat ik wel zou doen is een contrasterende combinatie kiezen, dus buiten licht dan binnen donker en andersom.
Al is helemaal zwart ook wel gaaf.
Kwestie van smaak, kleur vind ik om heel eerlijk te zijn een van de minst belangrijke zaken op een auto, zolang ie maar niet gifgroen of geel is..
Barberarot metallic ook wel leuk trouwens.. wat stijlvoller...